2 צפייה בגלריה
מזוודת טרולי במטוס
מזוודת טרולי במטוס
מזוודת טרולי במטוס
(צילום: shutterstock)
חברות התעופה ישראייר וארקיע יחלו בקרוב לגבות תוספת תשלום עבור הזכות לעלות עם מזוודת טרולי למטוס בטיסות בינלאומיות. באל על, מנגד, לא מתכוונים לגבות כסף על טרולי בכל סוגי הכרטיסים, כולל לייט. כמה זה יעלה? בארקיע, תצטרכו לשלם החל מ-1 ביולי 10 דולר לטרולי שעולה איתכם למטוס, אם אתם מזמינים מראש במעמד ביצוע ההזמה, או 15 דולר אם תצהירו על כך רק בשדה התעופה במעמד הצ'ק אין. המחיר הוא לאדם, לכיוון אחד ולטרולי שמשקלו לא עולה על 13 קילוגרם, תיק מעל משקל זה יישלח לבטן המטוס ככבודה בהתאם למדיניות החברה.
בישראייר, כל כרטיס טיסה בלבד, ללא חבילת נופש, שיירכש החל מ-15 ביוני יכלול רק תיק גב או יד והעלאת טרולי למטוס תהיה בתוספת תשלום של 15 דולר לכיוון, אם מזמינים מראש עד 10 שעות לפני הטיסה, או 20 דולר בצ'ק אין בשדה. משקל הטרולי הוא עד 10 ק"ג.

גם בישראייר וגם בארקיע הדגישו כי התשלום חל רק על טיסות בינלאומיות ולא על טיסות פנים. נוסעים שרוכשים חבילת נופש, ולא רק טיסה, פטורים מתשלום נוסף על הטרולי.
מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל עוז ברלוביץ אמר הבוקר בריאיון ל-ynet radio כי נוסעים איבדו את האמון במנגנון שליחת המזוודות, בעיקר בתקופת היציאה מהקורונה, ולכן הם מעדיפים לעלות עם טרולי למטוס, מה שהביא לאובדן הכנסות גדול לחברות התעופה, ולבעיית מקום בתוך תאי המטוס. "קבינה של מטוס של 200 נוסעים, לדוגמה, לא יכול להכיל 200 מזוודות טרולי", אמר ברלוביץ.
מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל הוסיף והסביר כי "יש גם עניין מבצעי, כשנוסע עולה עם טרולי ושקיות הוא תוקע את התור בעלייה למטוס, ויש פקקים, ואנשים עצבניים והמטוס יוצא באיחור. אז חשבנו לצמצם את כל המטען של הנוסע, מי שרוצה לנסוע בראש שקט שייקח מזוודה וישלח אותה לבטן המטוס ויעלה עם תיק קטן".
2 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
אולי עדיף פשוט לשלם על מזוודה?
(צילום: שירי הדר)
מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס התייחס גם הוא לנושא ואמר כי "מאז תקופת הקורונה ראינו שינוי דרמטי בהרגלי הצריכה של נוסעים, הרבה העדיפו לטוס עם טרולי בלבד כדי להימנע מאובדן כבודה וליהנות מהתנהלות קלה ומהירה יותר. הבעיה היא שאין מספיק נפח במטען במטוס להכיל את כל הטרולי של הנוסעים. ולכן ההתעסקות עם הטרולי יוצרת עיכובים וחיכוכים מיותרים וזה גם מגיע לכדי אלימות. כתוצאה מכך קיבלנו החלטה שאם נבקש תשלום על הטרולי זה יקטין את הביקוש, והקטנת הביקוש תקטין את כמויות הטרולי, תקטין את החיכוך בקבינה ותאפשר יציאה בזמן בצורה טובה יותר. בתוספת קטנה עוברים מטרולי למזוודה, כך שמבחינה כלכלית אין כאן שינוי דרמטי".
נציין שגביית תשלום על טרולי בטיסות של חברות לואו-קוסט קיים ונהוג ברחבי העולם. בדקנו, לדוגמה, מחיר של כרטיס בסיסי בטיסת וויזאייר לבודפשט בסוף יוני, וכדי להוסיף טרולי עד 10 ק"ג, נתבקשנו לשלם 414 שקלים לשני הכיוונים. מדיניות דומה קיימת בחברות לואו-קוסט אחרות.
בהכנת הכתבה השתתפו שרון כידון וישי שנרב