כיצד נראית מחלקת הביזנס במטוסי בואינג 777 של אל על, ומה ההבדל בינה לבין מחלקות הביזנס במטוסים האחרים של החברה? זו אחת מהשאלות שעלו אתמול לחלל האוויר במהלך השעות הארוכות שבהן התקשו באל על לאייש את הטיסה המתוכננת של ראש הממשלה ורעייתו ביום חמישי לרומא. הערב (יום ב') חלה תפנית נוספת בעלילה כאשר פורסם כי בני הזוג יטוסו במטוס בואינג 737 ולא ב-777 המועדף עליהם.
כך או כך, בדקנו מה ההבדל בין המחלקות. ובכן, בבואינג 777, המטוס שבו בני הזוג נתניהו טסו לפני קצת יותר מחודש לביקור מדיני בפריז, יש כמובן מחלקת עסקים, אם כי המושבים בה מיושנים יותר לעומת המושבים במטוסי הדרימליינר (בואינג 787) וחלק ממטוסי ה-737. היתרון של מחלקת הביזנס ב-777 הוא האפשרות להפוך את המושבים למיטות, פיצ'ר שמשפר את נוחות הטיסה פלאים, במיוחד בטיסות ארוכות.
4 צפייה בגלריה
המושבים במחלקת עסקים בבואינג 777 כשהם מושכבים עד הסוף
המושבים במחלקת עסקים בבואינג 777 כשהם מושכבים עד הסוף
המושבים במחלקת עסקים בבואינג 777 כשהם מושכבים עד הסוף
יתרון נוסף הוא הגודל היחסי של מחלקת העסקים, דבר שבא לידי ביטוי בתחושה הכללית של הנוסעים שנמצאים במחלקה מרווחת יותר. המתחרה של ה-777 מבחינת נוחות הוא כאמור הבואינג 787, שמוכר גם בשם דרימליינר. בצי זה של אל על יש שלוש מחלקות: תיירים, תיירים פרימיום ועסקים. במחלקת העסקים המושבים מתכווננים למיטה, ומסודרים כך שלכל נוסע יש את פרטיות שמפרידה אותו משאר הנוסעים.
החלונות ב-787 הם "חלונות חכמים" שמאפשרים בלחיצת כפתור לעמעם את האור (אם טסים בשעת יום) או להיפתח לרווחה. המושבים במחלקת הביזנס מעוצבים עם משענת עץ עף וכוללים שטח אחסון נוסף, כמו גם תאי אחסון גדולים ומרווחים יותר. עוד על הפרק: שולחן אוכל רחב היקף ונוח ומסך מגע אישי גדול.
4 צפייה בגלריה
המושבים במחלקת עסקים בבואינג 787
המושבים במחלקת עסקים בבואינג 787
המושבים במחלקת עסקים בבואינג 787
(כך נראית טיסה בביזנס של בואינג 787 של אל על)

הדגם השלישי שפועל באל על הוא בואינג 737 שכולל שתי מחלקות – תיירים ועסקים. במחלקת העסקים תמצאו מושבים מרווחים, שניים בכל צד של המטוס, עם מעבר באמצע. המושבים מתכווננים אחורה, אך לא הופכים למיטה, בדומה למושבים המקבילים בדרימליינר וב-777.
4 צפייה בגלריה
המושבים במחלקת עסקים בבואינג 737-900
המושבים במחלקת עסקים בבואינג 737-900
המושבים במחלקת עסקים בבואינג 737-900
במחלקות העסקים בכל המטוסים הנוסעים מקבלים תפריט ארוחות מגוון, כולל תפריט יינות ומשקאות אלכוהולים אחרים, תפריט קינוחים ושתייה חמה וקרה.
מערכת הבידור היא עם תכנים זהים לשאר המחלקות, אך המסכים מעט גדולים יותר ונוחים לשימוש. בנוסף למושבים ולתפריט, רוכשי כרטיסי טיסה למחלקות היוקרה יוכלו ליהנות גם משליחת מזוודות במשקל חורג לבטן המטוס, ללא תשלום נוסף, ותיק נוסף שאפשר לעלות איתו למטוס. ברוב המקרים הכרטיס כולל גם עדיפות בעלייה למטוס.
פינוקים נוספים: בשדה התעופה זוכים הנוסעים לתור נפרד וקצר יותר בהליך הבידוק הבטחוני ושליחת המזוודות. את זמן ההמתנה עד לעלייה למטוס אפשר להעביר להעביר בטרקלין של נוסעי מחלקת העסקים.
4 צפייה בגלריה
ביקור בנימין נתניהו בפריז, צרפת
ביקור בנימין נתניהו בפריז, צרפת
בני הזוג נתניהו בפריז בחודש שעבר אחרי הירידה ממטוס הבואינג 777
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
מומחה התעופה מייקי לוי סיכם בשיחה עם ynet את ההבדלים: "אל על מפעילה מספר ציים כשבכל צי ניתן למצוא מחלקת עסקים שונה. לדוגמה, בצי ה-737 ניתן למצוא כורסאות מפנקות במחלקת העסקים, בעוד שב-777 מדובר בכורסאות שהופכות למיטה של ממש, כמעט 180 מעלות. ב-787, הצי החדש ביותר של אל על, ניתן למצוא מעין 'סוויטות' פתוחות, ופרטיות עם מושבים שהופכים למיטה בזווית של 180 מעלות. לאל על יתרון משמעותי בצי ה-737, שכן הוא כולל 'ביזנס אמיתי', משמע כורסאות ולא 'ביזנס אירופאי' כנהוג בחברות תעופה אירופאיות שמגיעות לפה עם מחלקת עסקים שהיא בעצם מושבי תיירים עם מושב אמצעי חסום".
נציין כי באל על סירבו לשתף פעולה עם כתבה זו, ולספק חומרים על אודות המחלקות במטוסים השונים.
מנכ"לית חברת אל על דינה בן טל-גנגסיה אמרה אתמול: "לא ניתן יד לחרמות משום סוג שהוא, בוודאי שלא נגד ראש ממשלת ישראל. הטיסה מאוישת בהתאם לנהלי החברה ואיננו צופים בעיה באיוש. היא תצא כסדרה במועד המתוכנן. זהו כבוד גדול עבורנו להטיס את ראש הממשלה לשליחות מדינית, כך עשינו תמיד וכך נעשה גם בעתיד". על אף הודעה זו, המכרז נפתח מחדש - והערב, כאמור, סוכם סופית כי בני הזוג נתניהו לא יטוסו בבואינג 777 אלא בבואינג 737.
פורסם לראשונה: 16:41, 06.03.23