6 צפייה בגלריה
מלון סטאי
מלון סטאי
כמה באמת יעלה לכם לילה לזוג במלון תל-אביבי? בדקנו
(צילום: יח"צ סטאי תל-אביב)
החשש מלטוס לחו"ל בעקבות קריאתו של ראש הממשלה בשבוע שעבר שלא לטוס לחו"ל, ובעיקר הרתיעה מהחזרה מחו"ל, לאור הקשחת האכיפה על בידוד עם ילדים לא מחסונים, משאירה ישראלים רבים בארץ - גם הקיץ. תוסיפו לזה את קמפיין משרד התיירות שמנסה לעודד תיירות פנים ומבטיח לנו שאין צורך לטוס לחו"ל, ושכדאי לנפוש בארץ עם מחירים נוחים בערים שהן לא אילת. ואנחנו כמו ילדים טובים, שבעיקר חם להם ועייף להם, רצינו לממש את מאוויי נפשנו ולצאת לנשום קצת אוויר מהביל ולח באחת מערי התיירות של ישראל.
רק שבעוד הדילים לטיסות בחו"ל מתחרים על כל לקוח פוטנציאלי עם מחירים שהולכים ונהיים יותר ויותר אטרקטיביים נראה שבתוך הארץ המגמה היא הפוכה לחלוטין. מחירי בתי המלון באילת מרקיעים שחקים ודובר על כך רבות, אבל מה דין מי שביקש לנפוש בבית מלון דווקא לא בעיר הדרומית אלא בלב הפועם של חיי הלילה והתרבות בישראל, תל-אביב?
ביקשנו למצוא חדר לזוג בלבד ללא ילד ואפילו ללא ארוחת בוקר או בכלל, באחד מבתי המלון בתל-אביב. על פניו נשמע כמו משימה די פשוטה. אבל עם פתיחת הדפדפן והזנת התאריכים הרצויים בשורת החיפוש, הופיעו מחירים שגרמו לנו לחזור ולהסתכל שבאמת הזנו תאריך נכון וכמות אנשים נכונה.

מחירי המלונות ברשתות הגדולות

החל מ-2,000 שקלים במלון רויאל ביץ' של ישרוטל ללילה בלבד ללא ארוחת בוקר ועד לחדרים שעולים יותר מ-5,000 שקלים ללילה בחדר די סטנדרטי במלונות הבוטיק בעיר כמו סטאי ודה נורמן. אגב, אם יבוא לכם ללכת לרמה גבוהה ביותר במלון עם חדרים ברמות יוקרה גבוהות למדי אתם תיאלצו להיפרד מכ-20,000 שקל ללילה!
מחירי מלונות תל אביב יולי 2021
*כל המחירים נבדקו עבר לילה בסוף שבוע בתחילת חודש יולי
רשת המלונות ישרוטל מפעילה בתל-אביב שני מלונות מוכרים במיקומים בולטים, הישרוטל טאוור והרויאל ביץ' על הטיילת. מחיר ללילה אחד לזוג בלבד ברויאל ביץ', עם לינה וללא ארוחת בוקר יעלה לכם 2,119 שקלים. אם זה המחיר לזוג, קשה לחשוב איך משפחה ממוצעת יכולה לעמוד במחיר של חופשה משפחתית עם שלושה או ארבעה ילדים לכמה לילות בבתי המלון.
6 צפייה בגלריה
מחיר במלון רויאל ביץ' תל אביב ללילה ביולי 2021
מחיר במלון רויאל ביץ' תל אביב ללילה ביולי 2021
מחיר במלון רויאל ביץ' תל אביב ללילה ביולי 2021
(מתוך אתר המלון)
אז בדקנו גם את זה, ולהלן התוצאות: המלאכה לא הייתה פשוטה כמו שחשבנו שתהיה, מתברר שקשה בכלל למצוא חדרים פנויים בבתי המלון של תל-אביב בחודשי הקיץ, למרות המחירים הגבוהים. מחיר לסוף שבוע - שלושה לילות - מחמישי עד ראשון במלון דן תל-אביב, יעלה לכם 7,840 שקלים לזוג עם שני ילדים כולל ארוחות בוקר.

במלונות הבוטיק התוצאות לא טובות יותר

סטאי תל-אביב מציע לאורחיו מצד אחד נוף מדהים לחוף הים, במיקום מעולה - בין העיר העתיקה וסמטאות יפו לבין שוק הפשפשים שבו מגוון רחב של מסעדות, בתי קפה וברים. ומצד השני - המחירים וגם השירות הלוקה בחסר עוד טרם הגענו למלון עצמו. מצאנו לילה במלון החל מ-3,280 שקלים לזוג בלבד ללא ארוחות. ושימו לב לשעת הצ'ק-אין המאוחרת - בשעה 16:00, צ'ק אאוט עד 12:00. במילים אחרות, שהייה של 20 שעות לכל היותר תעלה לכם 3,280 שקלים לא כולל ארוחות בוקר או ערב. והמחיר מכאן רק עולה.
מחירי מלונות תל אביב יולי 2021
*כל המחירים נבדקו עבר לילה בסוף שבוע בתחילת חודש יולי
וכאמור, נראה שהמחיר של סטאי זה לא הדבר הכי בעייתי. זכותם של בעלי המלון לבקש איזה מחיר שירצו וזכות הלקוח לבחור האם הוא מתאים לו, במקרה שלנו – קיבלנו את המחיר ובחרנו בסטאי.
6 צפייה בגלריה
מחיר במלון סטאי תל אביב ללילה ביולי 2021
מחיר במלון סטאי תל אביב ללילה ביולי 2021
מחירים גבוהים וחוסר מענה בשירות הלקוחות עוד טרם ההגעה למלון. סטאי ת"א
(מתוך אתר E HOTELS)
אבל מתברר ששירות לקוחות גם נשאר מחוץ לחבילה, שכן מייל אחד פשוט עם בקשות פשוטות נותר ללא מענה במשך כמה ימים (עד לכתיבת שורות אלו לא התקבל מענה). ליתר ביטחון שלחנו את אותה הבקשה גם לעמוד הפייסבוק שלהם, אך גם שם לא קיבלנו תשובה מעבר למענה האוטומטי ואותו המקרה כאשר פנינו לספא המלון - אין מענה. האם זה סביר שלקוח ישלם אלפי שקלים ללילה מבלי לקבל תשובה על מייל שנשלח עם בקשה מיוחדת או אפילו לטלפון? והאם היחס עוד לפני ההגעה למלון מעיד על השירות במלון עצמו? את זה נדע בקרוב.
6 צפייה בגלריה
מחיר במלון דה נורמן תל אביב ללילה ביולי 2021
מחיר במלון דה נורמן תל אביב ללילה ביולי 2021
הייתם הולכים על זה? מחירים ללילה במלון דה נורמן תל-אביב
(מתוך אתר E HOTELS)
במלון דה נורמן תל-אביב הסמוך לשדרות רוטשילד ונחשב לאחד המלונות הטובים ביותר בארץ, מצאנו חדרים שמתחילים בכ-3,000 שקלים ללילה ומשם רק עולים, וגם כאן המחיר הוא לזוג בלבד ללא ילדים, וללא תוספות נוספות.
6 צפייה בגלריה
מחיר במלון דריסקו תל אביב ללילה ביולי 2021
מחיר במלון דריסקו תל אביב ללילה ביולי 2021
מחיר במלון דריסקו ללילה
(מתוך אתר המלון)
לילה במלון דריסקו ביפו מתחיל מ-2,199 שקלים ללילה לזוג על בסיס לינה בלבד, ב"הוטל בובו" מצאנו מנעד מחירים מעניין. חדרים פשוטים שמתחילים מ-1,239 שקלים ללילה ועד לסוויטה שמגיעה ל-13,836 שקלים ללילה.

אפשר גם בזול יותר

לא כל המלונות בעיר הלבנה מציגים מחירים מבהילים. אם פותחים מעט את הראש למלונות בסגנונות שונים, אפשר להגיע למחירים הרבה יותר נמוכים מאלו שמוזכרים כאן למעלה.
כך למשל, במלון שדומה יותר לאכסניה מפוארת - דה ספוט הוסטל, שממוקם על נמל תל-אביב, מצאנו מחירים שנעים בין 963 שקלים ל-1,048 שקלים לזוג עבור שני לילות, ללא ארוחת בוקר, בסוף שבוע בתחילת יולי.
6 צפייה בגלריה
ספוט הוסטל תל אביב
ספוט הוסטל תל אביב
אולי אפשר לנפוש גם אחרת? ספוט הוסטל תל-אביב
(צילום: הדר דופלוט ובן רוטשטיין)
במלון אמבסי הצנוע יחסית אך עם זאת ממוקם על חוף ימה הצפוני של העיר, תשלמו 706 שקלים לזוג עבור לילה בסוף שבוע ביולי, לא כולל ארוחת בוקר.
מי שמעוניין בחופשה אורבנית עד הסוף - פלורנטין האוס, שגם הוא הכלאה בין מלון לאכסניה - ישלם לחדר עם מיטה זוגית גדולה (שכן חלק מהחדרים עם מיטות קומתיים ומיטות יחיד) 354 שקלים ללילה, לא כולל ארוחת בוקר, בסוף שבוע ביולי.
עודד גרופמן, מנכ״ל התאחדות בתי המלון בתל אביב רבתי, מסר ל-ynet: "המלונות שהוצגו בכתבה משקפים תמונה חלקית בלבד לגבי רמת המחירים. המחיר הממוצע של חדר במלונות תל אביב נמוך בעשרות אחוזים ממחירו בשנים עברו עקב התפוסות הנמוכות, העובדה שהשמיים סגורים וש-80% מהתחום מבוסס על תיירות נכנסת.
"באופן טבעי, מחירי הלינות בסופי שבוע יקרים יותר אך לאור הביקוש הנמוך והתפוסות הנמוכות באמצע השבוע במהלך חודשי הקיץ, המלונות בתל אביב-יפו יחד עם העירייה מציעים לנופשים במסגרת הקמפיין 'כל חופשה שתבחרו' מחירים אטרקטיביים ביותר החל מ-400 שקלים, לילה שני ב-50% וילדים בחינם בלינה באמצע השבוע".