3 צפייה בגלריה
מלון ישרוטל גנים בים המלח בתקופת הקורונה
מלון ישרוטל גנים בים המלח בתקופת הקורונה
אורחים בלובי ללא מסכות על הפנים
(צילום: מאור לייזר)
בסוף השבוע האחרון נסעתי לחופשה במלון ישרוטל גנים בים המלח. בזמן משבר הקורונה קשה מאוד לשבור שגרה, וחשתי שדווקא שם אפשר יהיה לעשות זאת עם שמירה על ההנחיות ולצד זאת גם הנאה.
יש שיגידו שהגעתי עם ציפיות גבוהות מדי לשמירה על ההנחיות בזמן שברחבי הארץ, ואולי גם במלונות אחרים, אין באמת שמירה אדוקה ואכיפה מספקת, אבל בכל זאת מדובר במלון – מקום שאליו מגיעים מבחירה ומתוך אמונה פנימית שאפשר להמשיך לקיים את הנחיות הריחוק ולצד זה גם לנפוש בלי סכנות.
לצערי, על פי ההתנהגות במלון, נראה שנגיף הקורונה פשוט לא הגיע לאזור, וזה, למרות שבמלונות שונים בישראל נרשמו כבר עשרות מקרי חשיפה לנגיף.

במתווה לפתיחת בתי המלון נכתב כי חום הגוף של הנכנסים למלון יימדד בכניסה. אבל הבעיה היא שאף אחד לא מדד את חום הגוף שלי למעט בכניסה הראשונה למלון – וכך גם לאחרים. השומר בכניסה ישב משועמם, האזין לרדיו או הציץ בטלפון הנייד שלו ולא באמת עסק במדידת חום לנכנסים.
במתווה נקבע גם שבדלפקי הקבלה תותקן מחיצה שקופה שתאפשר הפרדה בין עובדי הקבלה לאורחים. במלון אכן הותקנה אחת כזו, אולם מאחוריה כמה פקידות קבלה לא עטו את המסכה כמו שצריך. בין אם על הסנטר או בין אם על הפה בלבד – למעט שתי עובדות קבלה לא הייתה משמעת מסכות. בבר בבריכה לא הותקנה מחיצה כזו, אולי כי המתווה לא באמת דורש את זה. אבל המחוקק קבע שחובה לעטות מסכה, והעובדים בבר פשוט לא עטו אותה כמו שצריך והסתובבו עם האף בחוץ.
3 צפייה בגלריה
מלון ישרוטל גנים בים המלח בתקופת הקורונה
מלון ישרוטל גנים בים המלח בתקופת הקורונה
עובד בבר של המלון עם מסכה על הצוואר
(צילום: מאור לייזר)
ואם כבר מסכות, ההפקרות בקרב האורחים חוגגת. המתווה של פתיחת המלונות קובע שעובד בכיר מצוות המלון יעסוק בהטמעת ובקרת הכללים. לא הבחנתי באדם כזה בבית המלון. רוב האורחים לא עטו מסכה בכלל או שלא עטו אותה כמו שצריך – על הפה וגם על האף.
בחדר האוכל, לדוגמה, מקום שבו התגודדו עשרות אורחים אם לא יותר, נרשמה בקרה מסוימת בכניסה. חולקו כפפות והאורחים התבקשו לעטות את המסכה כנדרש. אולם, לחלק מהאורחים ההערה פשוט נכנסה באוזן אחת ויצאה מהשנייה. בכמה מקרים היו כאלה שעטו מסכה על הפה בלבד ופשוט לא התייחסו להערה, בזמן שאחרים הרימו אותה לשניות ספורות, ומול הבופה הורידו אותן שוב. גם לא נשמר מרחק בין האורחים, ייתכן שפשוט כי לא הייתה בקרה על כך, והתורים לקבלת האוכל היו צפופים עד מאוד. וגרוע מכך, חלק מהמלצרים שבאים במגע עם אוכל, צלחות ואורחים גם לא עטו מסכות כנדרש.
גם במעליות המצב רע. לא הייתה בקרה על ההנחיות ואף אחד לא הבהיר כמה בני אדם יכולים להיכנס למעלית. גם המסכה היא בגדר המלצה, במקרה הטוב. בין אם מסכה על הפה, בין אם תלויה על היד – רוב האורחים שעימם נסעתי במעלית פשוט לא עטו מסכה כמו שצריך. בחלק מהמקרים ראיתי חמישה ושישה בני אדם מצטופפים במעלית שמיועדת בשגרה לשמונה בני אדם. להערכתי, קשה לשמור על הריחוק החברתי גם כששני אנשים נוסעים באותה מעלית, אבל מטעם צוות המלון לא הייתה בקרה.
3 צפייה בגלריה
מלון ישרוטל גנים בים המלח בתקופת הקורונה
מלון ישרוטל גנים בים המלח בתקופת הקורונה
אורח במעלית עם מסכה ביד
(צילום: מאור לייזר)
בלית ברירה, לצערי, נאלצתי לבקש בעצמי מחלק מהאורחים לשמור על ההנחיות, להרים מסכה או להימנע מכניסה למעלית. לא היה מקרה אחד שבו לא הסכימו איתי. אבל להערכתי, בהנחה שאני משלם את המחיר המלא של השהייה, לא מתפקידי להיות השוטר במקום. אם אתם מתכוונים לצאת לחופשה במלון בארץ – בררו מראש אם האורחים באמת שומרים על ההנחיות, מה מידת הבקרה של אנשי המלון, ובוודאי אם הם שומרים על ההנחיות בעצמם.
מרשת ישרוטל נמסר בתגובה כי "המלון פועל על פי ההנחיות המחמירות של התו הסגול. הבוקר נערכה ביקורת פתע מטעם רישוי עסקים של מועצה אזורית תמר, המלון עבר את הבדיקה בהצלחה. יחד עם זאת, אנו מקפידים לרענן את הנהלים בקרב העובדים ואורחי המלון בתדירות גבוהה. זאת אחריות של כולנו לשמור על הבריאות".