לאחר שעולם התעופה יתאושש ממשבר הקורונה העולמי, הצפי בנתב"ג לעשור הקרוב הוא לגידול במספר הנוסעים היוצאים והנכנסים. בהתאם לכך, בשבוע שעבר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה באזור המרכז, החליטה לאשר את התכנית להקמת אזור מטענים חדש בחלקו הצפוני של שדה התעופה.
(צילום: ניצן דרור, אלי סגל)
אזור המטענים הנוכחי ממוקם סמוך לטרמינל 1, במבנים מפוזרים. מטרת התוכנית החדשה היא להסדיר אזור מטענים חדש בחלקו הצפוני של נתב"ג - וליצור הפרדה בין אזור מסופי המטען לאזור הנוסעים בטרמינל 3 ובטרמינל 1.
הדמיה שח הרחבת נתב"גהדמיה שח הרחבת נתב"ג
הדמיה של אזור המטענים החדש בנתב"ג
(הדמיות: אמיר מן ועמי שנער, אדריכלים ומתכנני ערים)
השטח המיועד יתפרש על פני כ-1,300 דונם, וממוקם בתחום שמצפון למסלול ההמראה 26-08 ומדרום לכבישים 461 ו-412. מדובר בשטח המהווה את עתודת הקרקע הפנויה האחרונה לפיתוח בנתב"ג.
אזור המטענים החדש יספק שירותים תפעוליים-תעופתיים משלימים לנתב"ג בהם רחבות חנייה למטוסים, מסופי מטען ובלדרות, לוגיסטיקה, שירותי תעופה, תחזוקת מטוסים ועוד.
הדמיה שח הרחבת נתב"גהדמיה שח הרחבת נתב"ג
הדמיה של אזור המטענים החדש בנתב"ג
(הדמיות: אמיר מן ועמי שנער, אדריכלים ומתכנני ערים)
כחלק מההחלטה, נקבע כי התוכנית תבוצע בשלבים בהתאם לצורכי הפיתוח של נתב"ג. כמו כן, במסגרת התוכנית ייקבעו הוראות גם להסדרה ושימור של נחל יהוד/בית עריף הנמצא בחלקו. בנוסף, התוכנית כוללת הקמת כניסה חדשה לנתב"ג מדרך 46, שתהווה חיבור ישיר לאזור המטענים החדש.
נתב"ג תור ביקורת גבולותנתב"ג תור ביקורת גבולות
למרות הקורונה - בנתב"ג צופים עלייה בנוסעים בעשור הקרוב. נתב"ג
מתכנן מחוז מרכז במנהל התכנון, גיא קפלן, ציין כי "מדובר בתכנית בעלת חשיבות אסטרטגית לאומית, שתיתן מענה לצרכים העתידיים של נתב"ג. זאת, בשילוב עם פיתוח פארק פתוח לרווחת כלל תושבי האזור ומתן מנוף לפיתוח כלכלי-עסקי ביישובי הסביבה".