1 צפייה בגלריה
איירטאג ומטוסי לופטהנזה
איירטאג ומטוסי לופטהנזה
איירטאג ומטוסי לופטהנזה
(צילומים: shutterstock)
האם לופטהנזה, חברת התעופה הגדולה באירופה שכוללת גם כמעט 20 חברות בנות, מונעת מנוסעים להשתמש באיירטאג (AirTag), תגית איתור המזוודות הפופולרית של אפל שהפכה בשנה האחרונה ללהיט עולמי? התשובה לשאלה הפשוטה הזאת קצת מסובכת בשלב זה.
בעזרת תגית האיירטאג, נזכיר, נוסעים יכולים לעקוב אחרי המזוודה שלהם ולדעת בכל רגע נתון היכן היא נמצאת.
בימים האחרונים החלו להצטבר תלונות של נוסעים שטוענים כי חברת התעופה לופטהנזה אוסרת על הכנסת איירטאג למזוודות שעולות לבטן המטוס. על פי תלונות שדווחו בכלי תקשורות בעולם, במהלך מסירת הכבודה והשיקוף, נציגי החברה בדלפק מבקשים מהנוסעים לכבות את האיירטאג.
הנוסעים זועמים וטוענים שזו בקשה לא הוגנת שנובעת מכך שהחברה חוששת שיראו את חוסר היעילות והעיכובים בטיפול ובהעמסת הכבודה. בציוץ בטוויטר כתבה החברה לנוסע שהתלונן: "איירטאג מופעל מוגדר כפריט מסוכן ולכן אנו לא יכולים להרשות להעלות אותו על המטוס".
הציוץ של לופטהנזה שבו היא מודה שהיא אוסרת את השימוש בתגית

בחברה ציינו באותו ציוץ כי שימוש באיירטאג נוגד את הנחיות הבטיחות של ICAO (הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית) בנוגע להטסת חומרים מסוכנים. נציין כי טענה זו אינה נכונה משום שבאיירטאג אין סוללות לית'יום, והסוללה במילא קטנה מכדי להוות סכנה ממשית. נוסף על זאת, אין בעולם תקדים שבו חברת תעופה אסרה על השימוש באיירטאג או במוצרים דומים בטיסותיה.
ביקשנו מחברת לופטהנזה להגיב, אך טרם קיבלנו תגובה. בכתבות שפורסמו בכלי תקשורת בעולם נכתבה התגובה הבאה: "לופטהנזה אינה אוסרת על שימוש באייטאג ולא מחרימה אותם. אין לנו כל מדיניות מיוחדת בנושא השימוש באיירטאג, יש נהלים מסוימים של ICAO, אבל אין להם כל קשר לחברת לופטהנזה".
חרף ההכחשה של החברה, נוסעים מסורבי איירטאג ממשיכים לשתף ברשת מקרים שקרו להם. עד כה לא נרשמו מקרים מסוג זה בישראל.