3 צפייה בגלריה
מטוסים לופטהנזה
מטוסים לופטהנזה
מטוסים של חברת לופטהנזה
(צילום: shutterstock)
מנכ"ל חברת התעופה לופטהנזה, קרסטן שפור, אמר ביום שני כי מחירי הטיסות לעולם לא ישובו לרמה הנמוכה שבה היו לפני מגפת הקורונה. במהלך אירוע בברלין העריך שפור כי מחירי הכרטיסים יישארו יציבים או יתקיירו. "מכירת כרטיסים במחירים של מתחת ל-20 אירו הייתה לא אחראית וזולה מדי", אמר המנכ"ל. קבוצת לופטהנזה, הכוללת כמה חברות תעופה נוספות בהן סוויס, מפעילה יותר מ-600 מטוסים.
לדברי שפור, תעשיית התעופה הייתה צריכה שהמחירים יתייקרו כדי לממן השקעות גדולות יותר ולהיות מוכנה גדול יותר למשברים כמו זה שהתרחש במגפת הקורונה. מנכ"ל לופטהנזה, חברת התעופה הלאומית של גרמניה, הוסיף ואמר כי גרמניה צפויה להיכנס למיתון שיביא לירידה חדה בביקושים.
בחודש יוני האחרון החלה לופטהנזה להעלות את מחירי כרטיסי הטיסות בתוך אירופה עד כדי כך שכרטיס טיסה הלוך ושוב בקו לונדון-מינכן חצה במקרים מסוימים את רף האלף אירו.
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל לופטהנזה קרסטן שפור עם שר התחבורה הגרמני אנדראס שוייר
מנכ"ל לופטהנזה קרסטן שפור עם שר התחבורה הגרמני אנדראס שוייר
מנכ"ל לופטהנזה קרסטן שפור
(צילום: רויטרס)

מנכ"ל ריינאייר בחודש שעבר: "לא יהיו עוד טיסות ב-10 אירו"

בחודש שעבר מייקל אולירי, מנכ"ל חברת הלואו-קוסט הגדולה באירופה ריינאייר, הצהיר כי עידן טיסות הלואו-קוסט נגמר, והאשים, בין היתר, את הברקזיט במחסור בעובדי שדות התעופה אשר יצר כאוס במהלך תקופת השיא של החגים.
לדברי אולירי, מחירי הדלק המאמירים הופכים כרטיסי טיסה בפחות מ-10 אירו לבלתי אפשריים, והוסיף שמחיר הטיסה הממוצע בריינאייר צפוי לעלות מכ-40 אירו ל-50 אירו בחמש השנים הקרובות, בעוד החברה מתאימה את מחיריה לאינפלציה.
3 צפייה בגלריה
מייקל אולירי
מייקל אולירי
מנכ"ל ריינאייר מייקל אולירי
(צילום: shutterstock)
"אני לא חושב שהולכות להיות עוד טיסות בעשרה אירו כי מחירי הנפט גבוהים בהרבה בשל פלישתה של רוסיה לאוקראינה", אמר אולירי ל-BBC. "אין לי ספק שהקצה הנמוך של הסקאלה, הטיסות הממש זולות שלנו – באירו, ב-0.99 סנט ואפילו ב-9.99 אירו – אני חושב שלא נראה כאלה מחירים בשנים הקרובות".

הישראלים ממשיכים לנהור לנתב"ג

ומה קורה אצלנו? בחודשים ספטמבר ואוקטובר ייצאו משערי ישראל יותר מארבעה מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. מדובר בהמשך גידול כמות הנוסעים בנתב"ג שהחל בחודשי יולי ואוגוסט האחרונים, שבהם עברו בנתב"ג 2.2 מיליון נוסעים. היעדים המובילים בקרב הישראלים בחגי תשרי הם טורקיה, יוון, ארה"ב, איטליה ואנגליה.
אחד הימים הכי עמוסים יהיה ערב כיפור (4 באוקטובר) שבו יעברו בנמל התעופה כ-45 אלף נוסעים עד לשעת הפסקת הפעילות האווירית (14:00). ב-6 באוקטובר צפויים לעבור בנתב"ג 83 אלף נוסעים, רובם נוסעים שישובו מחו"ל.
הימים העומסים שצפויים להיות בנתב"ג בחגים
מספרים דומים ניתן לצפות גם בערב סוכות, יום ראשון 9.10 אז יעברו בנתב"ג כ-81 אלף נוסעים. בימי חג הסוכות השנה צפויה תנועת הנוסעים לעמוד על 70 אלף נוסעים עד ל-80 אלף נוסעים ביממה.
ברשות שדות התעופה קוראים לציבור הנוסעים לעשות צ'ק-אין מהבית, להשתמש בשירות טרום טיסה ולהגיע לא יותר משלוש שעות לפני מועד הטיסה.