2 צפייה בגלריה
דיילת בחברת תעופה סינית, אילוסטרציה
דיילת בחברת תעופה סינית, אילוסטרציה
דיילת בחברת תעופה סינית, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
המדיניות השנויה במחלוקת של חברת התעופה הסינית. בתחילת החודש הודיעה האינאן איירליינס לעובדיה כי תחל לאכוף מדיניות משקל חדשה, או במילים לא מכובסות, ביקשה מהדיילות והדיילים שלה שלא לחרוג ממשקל מסוים. הסיבה, לפי האינאן איירליינס, היא: "ייצוגיות ושירותיות שיעמדו בקנה מידה עם הסטנדרטים של החברה".
לפי המדיניות של החברה, שמחייבת את כל הצוותים, אנשי הצוות נדרשים שלא לחרוג מגבולות שנקבעו במשוואה לפיה המשקל הרצוי הוא תוצאה של הגובה של איש הצוות פחות 110. לדוגמה, אם דיילת היא בגובה של 160 ס"מ, אז המשקל שהיא צריכה לכוון אליו הוא 50 ק"ג.
החברה ציינה שמי שיחרוג בחמישה אחוזים מהמשקל הרצוי ייכנס למעקב חודשי. חריגה של בין חמישה לעשרה אחוזים תגרור שקילה יומית למשך חודש.
השקילה מתבצעת במשרדי החברה, או בתחנה בשדה, מול שלושה "בוחנים". אנשי צוות שהמשקל שלהם חורג מהמשוואה בעשרה אחוזים ויותר יושעו באופן מיידי ולא יוכלו להיות מוצבים לטיסות עד שיחזרו למשקל "תקין".
התקנות הללו לא חלות על טייסים וטייסות, אלא רק על אנשי צוות הקבינה, כלומר דיילים ודיילות. התקנות נכנסו לתוקף ב-4 ביוני וגררו מיד תגובות נזעמות ברשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
בואינג 787 של חברת האינאן איירליינס
בואינג 787 של חברת האינאן איירליינס
בואינג 787 של חברת האינאן איירליינס
(צילום: shutterstock)
ביום שני פורסמה ב-CNN תגובה של החברה שמסרה: "יש לנו תוכנית ייחוס למשקל והיא רלוונטית לכל המגדרים. המערכת הזו לא באה להציג קריטריון פשוט שאומר מי יכול לטוס ומי לא, בניגוד למה שפורסם בכמה כלי תקשורת. הסטנדרט שלנו מבוסס על סטנדרט של יחס משקל-גוף רגיל והוא תואם לטווח שמוגדר כתקין מבחינה בריאותית. התקנות נועדו כדי להעריך את הבריאות של הצוותים, את מצבם הפיזי והיציבה שלהם.
"המטרה היא לעודד אורח חיים בריא ושמירה על מראה ייצוגי ומקצועי באמצעות הצבת מטרה שאליה העובדים צריכים להתאים את עצמם, במקום לחכות באופן פסיבי למצב שבו נתוניו הפיזיים של צוות משתנים באופן משמעותי ואז משפיעים גם על הפן הבטיחותי בעבודה".
ההסבר של החברה לא השקיט את המבקרים של המדיניות החדשה שרואים בה צעד שמפעיל לחץ מיותר על אנשי צוות שגם ככה עובדים בסביבה לא פשוטה, הדרה של אנשים לפי משקלם, עידוד מנהגים שמזיקים לבריאות ופגיעה בפרנסה.
פורסם לראשונה: 12:20, 13.06.23