"לצד התיירות, שזה עסק לכל דבר שמגלגל הרבה כסף, הקהילה הגאה עדיין נמצאת במאבק על הקיום שלה, על השוויון שלה. כשמגיעים האחים והאחיות מחו"ל, יש תחושת סולידריות וככל שהמדינה יותר שברירית, תחושת הסולידריות מורגשת גם בקרב התיירים. הם לא באים רק לעשות כיף, אלא מגיעים כי הם מרגישים שיש להם אג'נדה ושהם משמעותיים. כשהם שומעים בחדשות שיש ממשלה שאולי מאיימת על זכויות ושוויון, זה לא יגרום להם לבטל את ההגעה, להיפך, הם מרגישים צורך לבוא ולחזק". כך אמר אמש יניב ויצמן, חבר מועצת תל אביב, מחזיק תיק הגאווה והתיירות לשעבר ומייסד ארגון הנוער הגאה, לקראת מצעד הגאווה שיתקיים היום (ה') אחר הצהריים בעיר.
בעיריית תל אביב מעריכים כי יותר מ-10,000 תיירים מרחבי העולם יגיעו לאירוע, מספר נמוך יותר משנה שעברה אז על פי הערכות הגיעו כ-15 אלף תיירים. מנגד, במשרד התיירות סירבו להתחייב על מספר התיירים שישתתפו, זאת משום שהתיירים שמגיעים לישראל אינם נשאלים לגבי נטיותיהם המיניות, וטוב שכך, או לגבי כוונתם להשתתף באירוע כזה או אחר. כך או כך, במשרד התיירות סבורים כי התיירים שמגיעים לאירועי הגאווה תורמים למיתוג ישראל כמדינה שפתוחה לכולם – וזה לכשעצמו מביא עוד תיירים, לא בהכרח מהקהילה, אבל גם.
שרה סלנסקי, ראש אגף חו"ל במשרד התיירות הסבירה בשיחה עם ynet מה מאפיין את התייר הגאה שבא לישראל: "אנחנו יודעים שזה קהל שבא לערים כמו פריז, לונדון, אמסטרדם וסן פרנסיסקו – אלו ערים שמושכות את הקהל הזה, ערים ליברליות ובינלאומיות. הם אוהבים לבוא למקומות האלה ולהוציא כסף, הם תורמים כלכלית למקומות שהם מגיעים, אוהבים חיי לילה, יוצאים למסיבות, עושים שופינג ואוהבים לייף סטייל. כשמסתכלים על כל המאפיינים האלה, אין ספק שתל אביב מתאימה לקהל הזה והווייב של העיר מאוד חשוב להם".

5 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה בתל אביב בשנה שעברה
(צילום: יאיר שגיא )
5 צפייה בגלריה
פרדי, תייר מלונדון שהגיע למצעד הגאווה
פרדי, תייר מלונדון שהגיע למצעד הגאווה
פרדי, תייר מלונדון שהגיע למצעד הגאווה
(צילום: אסף קמר)

5 צפייה בגלריה
חוף הילטון, אתמול
חוף הילטון, אתמול
חוף הילטון, אתמול
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
דגלי גאווה בחופי תל אביב
דגלי גאווה בחופי תל אביב
דגלי גאווה בחופי תל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
סלנסקי הוסיפה כי ישנם כמה ערוצים שבהם המשרד פועל כדי למשוך את התייר הגאה לארץ. "אנחנו פונים אליהם כל השנה באמצעות פעילויות ברשתות החברתיות כל השנה שכוללות שיתופי פעולה של תוכן עם מדיות שהן ייעודיות לקהל הזה. אנחנו גם מביאים משפיענים ומדברים עם מארגנים וסוכנים שמתמחים בחבילות לקהל הזה, ומסבירים להם אילו חבילות כדאי ואפשר להציע. יש פה תוכנית הוליסטית שהשיא שלה זה אירועי הגאווה".
יניב ויצמן הוסיף ואמר: "מה שמיוחד פה זו הקהילה המקומית והאופי הישראלי. בסוף אנחנו סוג של פריפריה עולמית ואנחנו נרתמים לעשות קבלת פנים לתייר. אנחנו מתרגשים כשאנחנו רואים תיירים ברוטשילד והקהילה הגאה בתל אביב היא מאוד מעורבת, כל אחד תופס מעצמו שגריר ושגרירה. כשעשינו מחקר לפני כמה שנים, אחד הדברים שגילינו הוא שתיירים גאים אוהבים לחזור לתל אביב שנה אחרי שנה כי הם מרגישים שייכים ומרגישים בבית. הם אוהבים את הווייב, זה נותן להם תחושה שהם מחוזרים, הם מרגישים שנורא שמחים שהם הגיעו".
לרגל חגיגות ה-25 למצעד הגאווה, יצאה עיריית תל אביב-יפו, באמצעות תאגיד עיר עולם ותיירות, בקמפיין תיירותי בינלאומי לקידום אירועי הגאווה בעיר תחת הכותרת !Lights On. הקמפיין כלל סרטון שבו נראית העיר כשהיא נדלקת בצבעי הגאווה לחגיגה שמחה וססגונית. הסרטון הוקרן, בין היתר, בטיימס סקוור בניו יורק ובתחנות רכבת מרכזיות בלונדון.

המצעד ייערך בין השעות 16:00 ועד לשעה 22:00. מסלול המצעד יחל ברחוב של"ג, פינת הרברט סמואל, עד רחוב דניאל. כ-800 שוטרים ולוחמי משמר הגבול יתפרסו באזור הטיילת לקראת המצעד, בשטחי הכינוס של המצעד וברחובות הסמוכים לו, ובמשטרה נערכים לכ-70 אלף חוגגים.
תוואי המצעד יכלול 1,600 מ"ר. לפי הנחיות הבטיחות, המתחם יוכל להכיל כ-60 אלף בני אדם. אם יגיע קהל גדול יותר, המשטרה תיאלץ להגביל את כניסת החוגגים.
אירועי הגאווה יתפרסו על פני שלושה ימים, וביום שישי תתקיים מסיבת ענק בגני יהושוע. במשטרה נערכים ללפחות 100 אלף משתתפים ולרבים מאומני ישראל - מה שימשוך קהל רב. קווי הרכבת יתוגברו, והמשטרה תאבטח את החוגגים משלב הירידה בתחנות ועד לחזרה לרכבת בסיום האירוע. "יש הצקות לאנשי הקהילה במצעדים בדרך ובחזרה מהמצעד ואנחנו לא מתכוונים לאפשר את זה.
5 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה 2022
(צילום: יאיר שגיא )
החסימות במצעד הגאווה בתל אביב 8.6.23

החסימות במצעד הגאווה בתל אביב 8.6.23
החסימות במצעד הגאווה בתל אביב 8.6.23


החסימות במצעד הגאווה בתל אביב 8.6.23

הישראלים הגאים חשים אפליה בחו"ל

ובתוך כך, ענקית התיירות העולמית booking.com חשפה את המחקר המקיף ביותר שערכה עד היום בנושא תיירות גאה. עורכת ערוץ היחסים לורי שטטמאור מדווחת כי הנתונים, שנאספו מקרב 11,555 תיירים ותיירות מהקהילה הגאה ב-27 מדינות וטריטוריות מרחבי העולם, חושפים את החשש הגובר בכל הקשור לביטחון אישי כלהט"ב במדינה זרה, שמהווה פקטור מרכזי בבחירת לוקיישן לחופשה.
מבחינת הלהט"ב הישראלים, כ-78% העידו שהם חייבים לקחת בחשבון את תחושות הביטחון והרווחה הנפשית שלהם כשהם בוחרים יעד לנסיעה, זאת לעומת 50% שהעידו כך בשנה שעברה. גם אפליית להט"ב עדיין מהווה מקור עיקרי לדאגה בכל הקשור לחוויית התיירות בכללותה, עם 69% מהישראלים שהעידו כי חוו אפליה במהלך נסיעה לחו"ל. 27% שיתפו שהתייחסו אליהם באופן סטריאוטיפי, 26% העידו שתיירים אחרים בהו בהם, צחקו עליהם או התעללו בהם מילולית, ו-22% דיווחו כי חוו איומים מצד גורמי אכיפת החוק המקומיים.
עם זאת, 65% מהמשיבים הישראלים מרגישים שהחוויה שלהם כלהט"ב דווקא תורמת לתחושת הביטחון שלהם כתיירים (עלייה מ-53% בשנת 2022). שיעור עצום של 86% מהתיירות ומהתיירים הגאים הישראלים מספרים שהם חוו אינטראקציה חיובית כלשהי במקום האירוח שלהם ו-39% העידו שזכו לקבלת פנים מפרגנת ממקום האירוח (עלייה מ-21% בשנת 2022). במסיבת עיתונאים שערכה אתמול בתל אביב הציגה Booking.com גם את תוכנית ה-Travel Proud שלה, שהושקה לראשונה ב-2021, ומספקת הכשרה חינמית לצוותים במקומות אירוח כדי לעזור להם להבין טוב יותר את האתגרים הספציפיים שאיתם מתמודדת הקהילה הגאה, ולקבל כלים שבעזרתם הם יוכלו לגרום לאורחי המלון להרגיש כמה שיותר רצויים.