4 צפייה בגלריה
קנקון, מקסיקו
קנקון, מקסיקו
קנקון, מקסיקו
(צילום: shutterstock)
עכשיו זה רשמי: בקרוב עשויים להתחיל לפעול טיסות ישירות בין נתב"ג לקאנקון ולמקסיקו סיטי. שרת התחבורה מירי רגב ביקרה בשבוע שעבר במקסיקו, שם נפגשה עם מקבילה המקסיקני,חורחה נוניו לארה ועם סגן שר התחבורה המקסיקני רוחליו חימנס פונס האחראי על התעופה במקסיקו. השלושה סיכמו להשיב את הטיסות הישירות בין נתב"ג לשני יעדים במדינה ממרכז אמריקה – מקסיקו סיטי ויעד הנופש הפופולרי קאנקון.
חברת אל על היא החברה הישראלית היחידה שיכולה להפעיל קו ישיר מישראל למקסיקו. בתגובה לחתימה על ההסכם נמסר מאל על כי "מדובר בהסכם בין מדינות שיש ביכולתו לפתוח אפיקים ונתיבים חדשים גם בעבור חברת אל על. החברה תבחן את המשמעויות המסחריות והתפעוליות להפעלת טיסה ישירה מישראל למקסיקו, ובהתאם תגבש את החלטתה בנושא".
כיום, ישראלים שרוצים לטוס מישראל למקסיקו, לרוב לעיירת החוף האקזוטית קאנקון, נאלצים לעשות זאת בטיסה ארוכה שנעה סביב ה-17 שעות ותמיד מלווה בעצירת ביניים, בין אם בניו יורק בחופה המזרחי של ארה״ב או בעיר אחרת באירופה. הטיסות הישירות, אם יהיו, יקצרו את זמן השהייה של הישראלים באוויר לבין 13 שעות (לקאנקון) ל-15 שעות למקסיקו סיטי.
הצעד, אם יקרה בפועל, אמור לשמח לא רק תיירים ישראלים, אלא גם אוהדי כדורגל רבים, שכן הוא מגיע שנתיים וחצי לפני פתיחת מונדיאל 2026 שאותו מקסיקו נבחרה לארח יחד עם ארה"ב וקנדה. המשחקים שישוחקו במקסיקו במונדיאל הקרוב ייערכו באצטדיון האצטקה בעיר הבירה, אצטדיון bbva בעיר מונטרי וכן באצטדיון בעיר גוודלחרה, במערב המדינה.
"הטיסות הישירות מישראל למקסיקו יחסכו לנוסעים שעות רבות וכסף רב", אמרה רגב הבוקר. "עד היום הטיסות התאפשרו בין המדינות רק עם עצירת ביניים באירופה, ארה"ב או קנדה, בקרוב מאוד הטיסות הישירות יצאו לדרך ויקצרו שעות רבות לטסים".
4 צפייה בגלריה
ארמון האמנויות היפות במקסיקו סיטי
ארמון האמנויות היפות במקסיקו סיטי
ארמון האמנויות היפות במקסיקו סיטי
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
פירמידת אל קסטיליו בחצי האי יוקטן
פירמידת אל קסטיליו בחצי האי יוקטן
פירמידת אל קסטיליו בחצי האי יוקטן
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
עיר החוף פלאיה דל כרמן
עיר החוף פלאיה דל כרמן
עיר החוף פלאיה דל כרמן
(צילום: shutterstock)
לדבריה, "הטיסות הללו יהוו תרומה נוספת לכלכלה הישראלית, לחיבור ישראל לעולם ולהוזלה של עלויות הטיסה. במהלך הביקור נפגשתי עם הקהילות היהודיות וחגגתי איתן בצוותא את ערב סוכות, והידקתי את הקשר שיש לנו עם הקהילות היהודיות בתפוצות, פגשתי במקסיקו קהילה יהודית חזקה, מאמינה וציונית אשר עומדת מאחרי מדינת ישראל"
ההסכם על הטיסות הישירות, עליו פורסם לראשונה בשבוע שעבר ב-ynet, היה רק חלק אחד בביקור של רגב במקסיקו. במהלך ביקורה ביקרה השרה בשני שדות התעופה; השדה הבינלאומי החדש במקסיקו סיטי, "פליפה אנחלס" (AIFA), ושדה התעופה הבינלאומי בקאנקון, השרה ביקרה עם שר התחבורה של מקסיקו סיטי, אנדרס לאג'ו, בתחנת מטרובאס במקסיקו סיטי, כלי תחבורה בו נוסעים כשני מיליון נוסעים ביום.
השרים דנו בפגישותיהם באתגרים התחבורתיים המשותפים כגון טיפול בגודש, תחבורה חכמה, טיפול בתאונות הדרכים וכמו כן סיכמו על הקמת צוותי עבודה משותפים בכדי לקדם את שיתופי הפעולה בנושאים האלה.
שר התחבורה המקסיקני וסגנו קיבלו הזמנה רשמית משרת התחבורה מירי רגב לקחת חלק בכנס התחבורה הבין-לאומי, בסימן בינה מלאכותית, שיערך בישראל בחודש נובמבר הקרוב.
במהלך הביקור נפגשה השרה עם נשיא הקהילה היהודית הר סיני, ביקרה בשניים מבתי הכנסת המרכזיים של הקהילות היהודיות במקסיקו ובערב סוכות התפללה בבית הכנסת עם הקהילה היהודית ויחד ערכו קידוש בסוכה.
כמו כן, נפגשה השרה עם שתי המועמדות לנשיאות מקסיקו, הגברת קלאודיה שיינבאום פארדו והגברת סוצ'יל גאלבס, בפגישות ביניהן שוחחו על היחסים בין מקסיקו לישראל ושיתופי פעולה עתידיים.