חברת ישראייר הגישה היום (ד') בקשה להפעיל טיסות סדירות לדובאי. הבקשה - שנמסרה לרשויות בישראל, בסעודיה ובאיחוד האמירויות - הוגשה כמה שעות לאחר ששר החוץ הסעודי הודיע כי הממלכה תאפשר למטוסים המגיעים וממריאים מאיחוד האמירויות לעבור מעל שטחה האווירי, בהם גם למטוסים מישראל.
מכירת הכרטיסים של ישראייר צפוייה מיד עם קבלת האישורים הסופיים. אם יתקבל האישור, הטיסות יופעלו על בסיס יומי במטוסי איירבוס 320 של החברה. לדברי גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר, "מטוסי החברה וטייסיה שפעלו לאורך כל תקופת המשבר כשירים לטוס באופן מיידי. אנחנו כבר זמן מה נמצאים בקשר עם בתי המלון המובילים לצורך שיווק חבילות אטרקטיביות. דובאי היא יעד קלאסי לקהל הישראלי בתקופת החורף ואנו צופים ביקושים רבים".
3 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר
מטוס ישראייר
מטוס ישראייר
(צילום: דני שדה)
3 צפייה בגלריה
משרדי ישראייר
משרדי ישראייר
משרדי ישראייר, היום. ההנהלה דנה בגיבוש חבילת נופש ליעד החדש

"שוב פעם הסעודים משנים את חוקי המשחק לרעתנו"

ההחלטה הסעודית הובילה לסערה בענף התעופה הישראלית, כאשר טענה מרכזית שנשמעת משעות הצהריים היא שמדובר ב"משחק לא הוגן". קברניטים בכירים באל על טענו בשיחות עם ynet כי אישור המעבר שנתנו הסעודים, המוגבל בשלב זה לטיסות לאיחוד האמירויות בלבד, יפגע קשות בתחרות עם חברות הענק מהמפרץ, דוגמת אמירייטס או איתיחאד, שיוכלו להציע לישראלים להמשיך בטיסות קונקשן ליעדים רבים בהודו, באסיה ובמזרח הרחוק על חשבונם.
"האישור שמוגבל לטיסות לאיחוד האמירויות בלבד, זו מכת מוות לחברות הישראליות", הזהיר קברניט בכיר באל על. "בניגוד לחברות מאבו דאבי ודובאי שיכולות להמשיך משם לכמעט כל מקום בעולם, לי כטייס באל על זו נקודה אחרונה, ולכן זה משחק אבוד מראש ולא הוגן. זו הרגשה ששוב פעם הסעודים משנים את חוקי המשחק לרעתנו, אחרי שבעבר העניקו לאייר אינדיה אישור קבוע לטוס מעליהם בטיסות לדלהי שמקצרות להם את הטיסות בשעתיים".
קברניט בכיר בצי 787 של אל על הוסיף כי "אם לא יגבילו את הפעילות של חברות התעופה מאיחוד האמירויות הם פשוט ייקחו את כל הנוסעים שלנו. אלו חברות ענק עתירות כסף ומשאבים שמנסות להשתלט על התעופה העולמית בדומה למה שטורקיש עושה דרך איסטנבול. בצורה הזאת לא יישארו לנו נוסעים".
3 צפייה בגלריה
מטוס אל על בשדה התעופה באבו דאבי
מטוס אל על בשדה התעופה באבו דאבי
מטוס אל על בשדה התעופה באבו דאבי

"תנועת נוסעים שלא תיפול מהתיירות לאילת"

בחברת ישראייר, מנגד, שטסה בשגרה ליעדים במרחקים הבינוניים והקצרים, מרוצים מהכרזת הסעודים. מנכ"ל החברה, אורי סירקיס, סיפר בשיחה עם ynet על ההיערכות לשיווק חבילות נופש לדובאי.
"אלו מוצרים איכותיים שיהיה קל לשלב אותם בחבילות שיתנו מענה בעיקר בעונת החורף", אמר סירקיס. "לדעתי נוכל להגיע לתנועת נוסעים שלא תיפול מהתיירות לאילת". סירקיס ציין כי החלטת הסעודים וכניסת חברות התעופה מהמפרץ תחלק מחדש את השלל בנתב"ג בעידן שאחרי הקורונה. "זה אירוע שההשפעה שלו תהיה לא פחות מחוזה הסכמי שמיים פתוחים", אמר סרקיס. "זה אירוע שיגרום לחלוקה מחדש של הקלפים בנתב"ג. זה ישפיע על החברות הישראליות, על טורקיש שהיו עם 11 טיסות יומיות, וכל החברות שפועלות בישראל".