2 צפייה בגלריה
מטוס אל על בנתב"ג
מטוס אל על בנתב"ג
מטוס אל על בנתב"ג
(צילום: shutterstock)
הקורונה נראתה לקראת סיומה והחלטנו לטוס לימים אחדים לווינה. יעד קרוב למדי, שלוש שעות וחצי של טיסה. חודש אביבי. מזג אוויר נאה. מגיע לנו לנוח מעט אחרי המגפה. רצינו קצת שקט ומרגוע, אבל לאי השקט ואי המרגוע הזה לא ציפינו. אז הנה יומן המסע המקוצר עם אל על "החברה שבה מרגישים בבית".
הטיסה לווינה נקבעה במקור לצאת בחמש וחצי מנתב"ג. שעה קלה לפני המועד קיבלנו הודעה: "הטיסה נדחתה בחצי שעה". טוב, לא נורא, קורה. וזאת ההודעה היחידה שקיבלנו. טיסת אל על לווינה נעלמה מלוח ההמראות. לא בדוכני אל על ולא בשום מקום אחר ידעו לומר לנו מתי ומאיזה שער תצא הטיסה. איש לא ענה לא לנו ולא לנוסעים אחרים. שקט ודממה.
נקצר ונספר רק שהטיסה יצאה שעתיים וחצי באיחור, משער יציאה אחר. הטלפון הבהול שקיבלנו היה: "תגיעו מהר לשער החדש". ממש נזפו בנו שלא הגענו עדיין. ואיך נגיע אם איש לא הודיע מתי ומהיכן הטיסה תצא?
איך כן צריך לכבד לקוחות, ניתן היה ללמוד מחברת השכרת הרכב באדג'ט. הדוכן בנמל וינה אמור היה להיסגר בעשר בערב. הפקיד הנחמד (באמת!) הבחין בלוח הטיסות שהנחיתה מתאחרת וחיכה לנו במיוחד "שלא תישארו בלי הרכב השכור". ההפך מאל על. כאן מכבדים לקוחות, גם אם הם לא מ"הנוסע המתמיד".
רגע. אתם חושבים שבזה הסתיים הסיפור. ממש לא. בבוקר יום החזרה לארץ, התקבלה לפתע בטלפון שלי הודעה קצרה: "מסיבות מבצעיות הטיסה מווינה לתל אביב הערב מבוטלת". טוב, חשבתי, כנראה שמטוסי אל על תוקפים בלבנון. סיבה מבצעית, לא?
2 צפייה בגלריה
מטוס אל על
מטוס אל על
מטוס אל על בדרך לתקיפה בשטח אויב, או לפחות כך דמיינתי שקרה
(צילום: Shutterstock)
אז המבצע הגדול היה שביתת פתע של טייסי אל על שפשוט שמו פס על 200 נוסעים וביטלו להם את הטיסה שעות ספורות לפני המועד. ומה עם כל מי ששכר רכב, חדר במלון, ביטוח רפואי, טלפון סלולרי לחו"ל ועוד ועוד, עד לאותו הערב בלבד? מה אכפת לטייסים, זה לא עניינם.
ומה עושים במקרה כזה? מנסים להשיג את אל על. אולי יש תחליף כלשהו לטיסה שבוטלה. שמעתם פעם על סדרת הטלוויזיה והסרטים "משימה בלתי אפשרית"? בכל פרק או סרט בסוף התברר שהמשימה דווקא אפשרית. להשיג את אל על הפך לספיישל מיוחד בסדרה. המשימה הייתה ממש בלתי אפשרית.
הפעלנו קרובי משפחה בארץ, ניסינו בטלפון, בוואטסאפ, במייל. נאדה. המתנה של מעל 40 דקות ללא מענה ולאחר מילוי שאלון ארוך בוואטסאפ, מתקבלת ההודעה שעקב ביקושים גבוהים השירות עובד במתכונת מצומצמת. אל על ירדה למחתרת. אולי זה במסגרת "הפעילות המבצעית" המיוחדת של החברה הלוחמנית.
לא נלאה בסיפורים, הערב נגמר ברכישת כרטיס יקר מחברת אוסטריין איירליינס. חבל שטייסי אל על לא מפנימים את הנזק העצום שהם גורמים לחברה לשנים רבות.