5 צפייה בגלריה
שער הכניסה לישראל בנתב"ג
שער הכניסה לישראל בנתב"ג
מספר הטיסות של החברות הזרות - אל ומישראל - מצטמטם
(צילום: shutterstock)
יותר ויותר חברות תעופה בינלאומיות שטסות לישראל מודיעות על ביטול הקווים והטיסות לכאן. זה התחיל עם קבוצת לופטהנזה שמחזיקה את חברות התעופה אוסטריאן איירליינס וסוויס, המשיך עם שלוש האמריקניות: יונייטד איירליינס, דלתא איירליינס ואמריקן איירליינס. לאחר מכן גם אגיאן חברת התעופה הלאומית של יוון ובריטיש איירווייז הצטרפו לביטולים. והיום אלו היו החברות מאיחוד האמירויות שהודיעו על הפסקת הטיסות לארץ.
עם זאת, בין החברות שממשיכות לטוס לכאן נמצאות החברות בלו בירד, אתיופיאן איירליינס ושלוש הישראליות, עליהן ישנה הרחבה בהמשך הכתבה.
חברת אייר סיישל נאלצה לבטל טיסה אמש (יום ו') לאחר שהנוסעים הישראלים שהיו אמורים לחזור איתה הביתה, כבר עברו את תהליך מסירת המזוודות למטוס. ברגע האחרון ממשלת סיישל הודיעה על איסור לטוס לישראל ולכן נאלצה החברה להודיע על כך לנוסעיה בשעה מאוחרת בלילה, רגעים ספורים לפני העלייה למטוס.
65 הנוסעים נשארו לילה נוסף בסיישל והיום טסו עם החברה לדובאי. משם וכעבור שעתיים טסו חזרה לישראל בטיסת קונקשן של אל על.
זו ההודעה שנמסרה אתמול מטעם נציגות אייר סיישל בישראל: "בעקבות המצב הביטחוני בישראל, ממשלת סיישל החליטה שלא לאפשר לאייר סיישל להמריא לישראל. ההחלטה הממשלתית התקבלה כאשר הנוסעים הישראלים כבר מסרו את מזוודותיהם וקיבלו את כרטיס עליית הטיסה שלהם. אייר סיישל, הקברניט וצוות הדיילים היו מוכנים לצאת לדרך אך לא היה ניתן להמריא בניגוד להחלטה ממשלתית.
5 צפייה בגלריה
מטוס אייר סיישל
מטוס אייר סיישל
ביטלה טיסה רגע לפני ההמראה לישראל. אייר סיישל
(צילום: shutterstock)
"בעקבות החלטה זאת, מועברים כעת כל הנוסעים לבתי מלון באי. תהליך ההעברה יסתיים בזמן הקרוב. כל הנוסעים ייצאו בשבת עם טיסת אייר סיישל שתצא בשעה 14:30 לדובאי ושם, לאחר קונקשן של כשעתיים, יעלו על טיסת אל על לתל-אביב. אין עדיין פתרון לנוסעים הישראלים אשר עמדו לצאת מחר לסיישל מאותה סיבה של העדר אישור ממשלתי על טיסות אייר סיישל לנתב"ג. במידה ותמצא פתרון, נודיע על כך בהקדם".
בתוך כך, שלוש החברות הישראליות מודיעות על הרחבת הטיסות שלהן ליעדים שונים, על מנת לחלץ ישראלים שנתקעו בחו"ל לאחר שטיסתם עם חברה זרה בוטלה.
חברת אל על מעדכנת כי הוסיפה ללוח הטיסות שלה ל-24 השעות הקרובות כמות נוספת של טיסות ויעדים, על רקע הביקוש מצד אזרחים ישראלים - בשל ביטול טיסות לישראל וממנה, מצד חברות זרות. התכנון למחר כפוף לשינויים של הגורמים המוסמכים במדינה.
לוח נחיתות והמראות של אל על מבצע שומר החומות
לוח נחיתות והמראות של אל על מבצע שומר החומות
טיסות נוספות שיוצאות מישראל ב-18 במאי של אל על:
· טיסה 003 מתל אביב לניו יורק (JFK) – זמן המראה מתוכנן 3:00 לפנות בוקר
· טיסה 317 מתל אביב ללונדון היתרו – זמן המראה מתוכנן 14:00
· טיסה 356 מתל אביב לפרנקפורט – זמן המראה מתוכנן 14:45
· טיסה 325 מתל אביב לפריז – זמן המראה מתוכנן 13:35
טיסות נוספות שיוצאות מישראל ב-19 במאי:
· טיסה 025 מתל אביב לניו ארק (EWR) – זמן המראה מתוכנן 3:00 לפנות בוקר
· טיסה 337 מתל אביב למאסטרדם – זמן המראה מתוכנן 11:25
· טיסה 337 לאמסטרדם – זמן המראה מתוכנן 06:10
טיסות נוספות נכנסות לישראל ב-18 במאי:
· טיסה 002 מניו יורק (JFK) לתל אביב – זמן המראה מתוכנן 20:05
· טיסה 318 מלונדון היתרו לתל אביב – זמן המראה מתוכנן 19:00
· טיסה 356 מפרנקפורט לתל אביב – זמן המראה מתוכנן 19:30
טיסות נוספות נכנסות לישראל ב-19 במאי:
· טיסה 028 מניו ארק (EWR) לתל אביב – זמן המראה מתוכנן 14:00
· טיסה 318 מלונדון היתרו לתל אביב – זמן המראה מתוכנן 19:00
· טיסה 338 מאמסטרדם לתל אביב – זמן המראה מתוכנן 11:25
ישראייר מוסיפה טיסות חילוץ מליאז' שבבלגיה ומכרתים: טיסת החילוץ מליאז תצא ב-16.5 לפנות בוקר.
טיסת החילוץ מכרתים תצא בלילה שבין ה17.5 ל18.5 ותפתח במערכות במהלך הלילה.
בנוסף, מעדכנת החברה כי נכון לעכשיו הנחיתות הבאות מחר - יום ראשון, ערב חג שבועות מתוכננות לנחות בשדה התעופה בן גוריון:
טיסה 664 מדובאי, טיסה 562 מאתונה, טיסה 712 מוורנה, טיסה 886 מבטומי, טיסה 512 מרודוס, טיסה 588 מלרנקה.
טיסת חילוץ נוספת תצא ביום רביעי 19.5 בבוקר מווינה על מנת לאפשר לנוסעים להיערך מבעוד מועד ולבצע את בדיקות הקורונה הנדרשות.
ישראייר מעדכנת כי נכון לרגע זה הנחיתות של הטיסות מהיעדים הבאים מתוכננות לנחות מחר יום שני בשדה התעופה בן גוריון: בטומי, דובאי, פאפוס, ,טיביליסי ולרנקה .
מישראייר נמסר:
"פעלנו באחריות וללא הפסקה לאורך כל תקופת משבר הקורונה ואנו ממשיכים לעשות זאת גם בתקופה מאתגרת זו. אנו פועלים ונפעל להמשיך ולקיים את לוח הטיסות המתוכנן ולהוסיף טיסות חילוץ ככל שיידרש"
מישראייר נמסר: "פעלנו באחריות וללא הפסקה לאורך כל תקופת משבר הקורונה ואנו ממשיכים לעשות זאת גם בתקופה מאתגרת זו. אנו פועלים ונפעל להמשיך ולקיים את לוח הטיסות המתוכנן ולהוסיף טיסות חילוץ ככל שיידרש".
חברת ארקיע מודיעה הערב כי תפעיל שלוש טיסות חילוץ, לפרנקפורט, ללונדון ולפריז ביום שלישי הקרוב 18.5.
הטיסות יצאו בזמנים הבאים: תל אביב - פרנקפורט ב-05:00. פרנקפורט - תל אביב ב-10:00. תל אביב - לונדון (הית'רו) ב-16:30. לונדון (הית'רו) - תל אביב ב-21:25. תל אביב - פריז ב-16:30. פריז - תל אביב ב-21:25.
מחברת ארקיע נמסר כי "ככל שידרש ייפתחו טיסות חילוץ נוספות. לאור המצב החברה מפעילה מוקד צ'אט משבע בבוקר ועד 19:00.
נזכיר כי החל מיום חמישי בשש בבוקר כל מטוסי הנוסעים הנכנסים לישראל נוחתים בשדה התעופה רמון, שליד אילת ולא בנתב"ג. ההמראות מנתב"ג כן נמשכות כעת כרגיל - גם פנים ארציות וגם מחו"ל.
5 צפייה בגלריה
שדה נמל תעופה רמון
שדה נמל תעופה רמון
כל הנחיתות מגיעות לכאן: נמל התעופה רמון
(צילום: shutterstock)
המטוסים שנוחתים ברמון ממשיכים אחר כך ריקים לנתב"ג והנוסעים יכולים לחזור או באמצעות מערך ההסעות שרשות שדות התעופה מעמידה לרשותם ללא עלות, או באמצעות טיסה לנתב"ג על חשבונם, או בדרך אחרת. זה נכון גם לעדים שנדרשת מהן בדיקת קורונה בכניסה לארץ.

המשך ביטולי הטיסות של קבוצת לופטהנזה

בעקבות המצב הבטחוני בישראל, לופטהנזה ואוסטריאן איירליינס משהות את טיסותיהן מפרנקפורט, ממינכן ומווינה לתל אביב, עד יום שני, 17 במאי (כולל). הטיסות צפויות להתחדש ביום שלישי, 18 במאי. טיסות SWISS בוטלו בשלב זה עד מחר 15 במאי (כולל).
טיסת בריסל איירליינס אשר הייתה צפויה לנחות מבריסל ב-17 במאי ולהמריא באותו יום אחר הצהריים, בוטלה גם כן.
"אנו דואגים ליידע את הנוסעים שטיסותיהם בוטלו או שמועדי המראתם שונו. קבוצת לופטהנזה עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות בישראל ונמצאת בקשר מתמיד עם הרשויות, גורמי הבטחון והצוות בארץ."
5 צפייה בגלריה
מטוסים לופטהנזה
מטוסים לופטהנזה
מבטלת טיסות לישראל. קבוצת לופטהנזה
(צילום: shutterstock)
נוסעים המבקשים ליצור קשר עם מרכזי השירות של הקבוצה במהלך סוף השבוע יכולים לעשות זאת בטלפון (24 שעות ביממה):
אוסטריאן איירליינס: +43 1 70148 1000. בריסל איירליינס + 32 2 723 23 62. לופטהנזה: +49 69 86 799 799. SWISS - +41 848 700 700.
ביום ראשון בבוקר ניתן יהיה ליצור עם מרכז השירות המקומי בטלפון 03-9058049.
נוסעים שטיסתם בוטלה יועברו לטיסות חלופיות. נוסעים המחזיקים כרטיס לטיסה מתל אביב או אליה עד 19 במאי (כולל) יכולים לשנות את טיסתם, פעם אחת, ללא תשלום.
הנוסעים מתבקשים לעקוב אחר השינויים במועדי ההמראה.

המדינה שנפתחת לישראלים דווקא בימים אלו

ליטא הודיעה אתמול כי היא מבטלת את מגבלות הכניסה עבור התיירים הישראלים. כשהמילה קורונה עוד הייתה בראש מעיינינו. לפי הודעת המדינה, ישראלים המחוסנים בשתי מנות חיסון והמחזיקים בתעודת חיסון/בריאות ישראלית או תעודת מחלים יכלו להיכנס למדינה בצורה חופשית.
5 צפייה בגלריה
וילנה
וילנה
מחכה לישראלים דווקא עכשיו: ליטא
(צילום: shutterstock)
שרת הכלכלה והחדשנות של ליטא - אושרינה ארמוניט אמרה: "התיירות היתה אחד המגזרים שנפגעו הכי קשה מהמגפה. בכל רחבי העולם עסקי המלונאות, הקייטרינג והתיירות עומדים בפני אתגרים גדולים וליטא למרבה הצער אינה יוצאת דופן. לאור זאת, ההחלטה לאפשר לתיירים ממדינות שאינן איחוד האירופי להיכנס לליטא יכולה להועיל מאוד לעסקים שלנו. משמח אותנו במיוחד שהגבולות של ליטא נפתחים לאנשים מישראל שכן יש קשרים הדוקים בין שתי המדינות והתיירות ביניהן גדלה בהתמדה לפני המגיפה, כל זה מאפשר לנו לצפות לתועלת הדדית".
התיירים ישראלים שביקרו בליטא טרום המגפה, היו חלק משמעותי בכלכלת מגזר התיירות של המדינה וההכנסות הסתכמו בכ- 11 מיליון אירו מדי שנה. בשנת 2019 ליטא קיבלה בברכה למעלה מ-30 אלף מבקרים מישראל, התנועה הצפויה של תיירים שיוכלו להיכנס ללא הגבלות למדינה תניע את עסקי התיירות במדינה וזאת לקראת התאוששות מהירה יותר.