איסלנד השיקה מיזם חדש במסגרתו היא מזמינה את כל מי שמעוניין לפרוק מתחים ותסכולים להקליט צרחה באתר אינטרנט ייעודי – ולאחר מכן היא מתחייבת להשמיע את אותה צרחה ברמקולים ענקיים שמוצבים באתרים בטבע. סיגרודור דוקגודמונדדוהטר, מנהלת שיווק במשרד התיירות האיסלנדי, התראיינה לאולפן ynet וסיפרה: "בשבועות ובחודשים האחרונים ראינו שאנשים יותר מתוסכלים ולחוצים, אז הרעיון היה ליצור קמפיין כיפי, אבל גם להראות לאנשים מה יש לאיסלנד להציע שיזכרו זאת כשיוכלו לטוס שוב".
השם הרשמי של המיזם נקרא "תנו לזה לצאת" (Let It Out), ועל פי משרד התיירות האיסלנדי המרחבים הפתוחים והיפים של איסלנד הם מקום מושלם עבור אנשים לשחרר את התסכולים שלהם. בסך הכל הוצבו 7 רמקולים באזורים מבודדים, בהם פסגת הר Festarfjall, האי וידיי, מפל סקוגפוס (Skógafoss) והחופים המרגיעים של עיירת דיופיווגור (Djúpivogur).
בסוף הריאיון מגיש אולפן ynet אטילה שומפלבי ביקש להקליט בעצמו זעקה שתושמע ברחבי איסלנד. הצעקה הייתה אמנם קצת מאכזבת, אך סיגרודור הבטיחה כי תשמיע אותה ברמקול כלשהו בטבע האיסלנדי.

1 צפייה בגלריה
וכך עושים את זה: מקליקים על העיגול הצהוב - וצורחים
וכך עושים את זה: מקליקים על העיגול הצהוב - וצורחים
וכך עושים את זה: מקליקים על העיגול הצהוב - וצורחים
(lookslikeyouneediceland.com)
המיזם מבוסס על רעיונות מתחום התרפיה פרימלית (primal therapy) שדוגלת, בין היתר, בעקרון שצעקה יכולה לגרום לתחושת הקלה מתסכול ומחרדה בכך שהיא מוציאה החוצה רגשות שנכלאו בפנים.
"צעקה ככלי טיפולי פותחה בשנות ה-70 של המאה הקודמת", הסביר הפסיכותרפיסט זו אסטון שצוטט בכלי תקושרת ברחבי העולם. "מה שאנחנו לא מבינים הוא שהתגובה הפסיכולוגית לרצון לזעוק מעוררת אזור במוח שלנו שנקרא אמיגדלה. האמיגדלה, מקבץ תאי עצב הנמצא בעומק כל אחד משני חצאי המוח הגדול, פועלת כשאנחנו תחת איום, משהו שכולנו חווינו בחודשים האחרונים. חלק מהתועלת שבצרחה מגיעה מהאפשרות להשמיע קול זעקה אל חלל פתוח וללא הפרעה. הפעולה הזאת מאפשרת לאמיגדלה לשחרר את המתח שהצטבר בה ולהתקדם".
להקלטת צרחת תסכול - היכנסו לאתר.