2 צפייה בגלריה
פקק של גונדולות בוונציה
פקק של גונדולות בוונציה
פקק של גונדולות בוונציה
(צילום: shutterstock)
מועצת העיר האיטלקית ונציה הודיעה כי היא דוחה לשנה הבאה את הטלת מס התיירים למבקרים יומיים. תשלום המס, שנע בין 3 אירו ל-10 אירו תלוי בעומס ביום שבו מבקרים בעיר, אמור להיכנס לתוקף החל מחודש יוני, אך כעת הוא נדחה ל-16 בינואר 2023. כך דווח באתר Euronews Travel.
התפנית בעמדת מועצת העיר הייתה מפתיעה. בחודש שעבר הודיעו הרשויות בוונציה כי הן נחושות לגבות במהרה את המס החדש, זאת לאחר שהעיר הוצפה בתיירים בחג הפסחא האחרון. נאמר אז כי המס הכרחי כדי לרסן את המספר הגבוה מאוד של מבקרים יומיים במרכז העיר.
הדיבורים על מערכת תשלום למבקרים יומיים החל עוד לפני מגפת הקורונה, אך נדחה בשל המגבלות העולמיות בענף התיירות. לפני המגפה העיר התמודדה עם מספרי תיירים גבוהים ביותר. בעונת השיא ביקרו בוונציה כ-110 אלף תיירים ביום, יותר מכפול ממספר התושבים שעומד על כ-50 אלף בני אדם.
2 צפייה בגלריה
עומס תיירים בוונציה
עומס תיירים בוונציה
עומס תיירים בוונציה
(צילום: shutterstock)
כדי להתמודד עם כמויות התיירים העצומות העיר רושתה במערך מתוחכם של מצלמות אבטחה שמנטר את תנועת התיירים ברחובות, ויש כבר תוכניות להציב שערים אלקטרוניים שיגבילו ויווסתו את הגישה לנקודות מסוימות בעיר. כאשר מספר המבקרים חזר באביב לרמות של לפני הקורונה, מועצת העיר החליטה לשוב ולהתקדם עם תוכנית המס.
אז איך זה יעבוד? מבקרים יומיים יצטרכו להירשם לפני הגעתם באפליקיציה ייעודית. תיירים שמזמינים לילה במלון ברובע ההיסטורי יהיו מוחרגים מהמס כי הם כבר משלמים מס עירוני של 5 אירו ללילה.