חברות התעופה הבריטיות וירג'ין אטלנטיק ובריטיש איירווייז הודיעו על ביטול חובת עטיית המסכה בחלק מטיסותיהן. במקביל, גם נמל התעופה לונדון הית'רו הודיע כי אין יותר חובה לעטות מסכה בשטחים הסגורים.
נראה כי שינוי המדיניות של חברות התעופה יחול בשלב הראשון בעיקר בטיסות פנים, זאת מפני שנוסעי בריטיש איירווייז עדיין חייבים לעטות מסכות בטיסות ליעדים שבהם דורשים לעטות מסכות. על פי הודעת וירג'ין אטלנטיק, הסרת המסכות תיערך בהדרגה. שתי החברות הדגישו כי בכל מקרה נוסעים ואנשי צוות שבכל זאת ירצו להמשיך ולעטות מסכה יוכלו כמובן לעשות זאת.
הודעת בריטיש איירוויז על שינוי המדיניות

1 צפייה בגלריה
מטוס חברת וירג'ין אטלנטיק
מטוס חברת וירג'ין אטלנטיק
מטוס חברת וירג'ין אטלנטיק
(צילום: shutterstock)
ומה קורה בישראל? בארץ, בינתיים, כמו גם בשאר העולם, עטיית המסכות היא עדיין חובה. לא מדובר בהקפדה יתרה של חברות התעופה, אלא בחובה שחלה עליהן לפי הנחיות משרד הבריאות.
בחודש מרץ הנוכחי צפויים לעבור בנתב"ג יותר ממיליון נוסעים ועוד יותר ממיליון וחצי נוסעים בחודש אפריל, אלה כבר מספרים שמזכירים את ימי הטרום-קורונה ב-2019, ודווקא לאור זאת אין צפי להקלות בנושא. נזכיר כי גם ברכבות בישראל עדיין חייבים לשים מסכות.
בארצות הברית, על אף הקלות ניכרות במדיניות הקורונה ועטיית המסכות, רשות התעופה הפדרלית עדיין מחייבת את הנוסעים ואנשי הצוות לעטות מסכות בטיסות פנים ובינלאומיות, כמו גם בתחנות רכבת ובשטחים הסגורים בשדות התעופה.

האם אנחנו לפני גל נוסף?

מקדם ההדבקה בישראל עלה בימים האחרונים ל-0.9, לצד עלייה במספר המאומתים. עם זאת, שיעור הבדיקות החיוביות נותר יציב ועומד על כ-10%-15% מדי יום. גם מספר החולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים ממשיך לרדת ועומד על 335, לעומת מעל ל-1,200 בשיא גל התחלואה הנוכחי.
151 מהחולים הקשים מחוברים למכונות הנשמה. אתמול נוספו 21 חולים קשים חדשים – רחוק מאוד מנתוני שיא הגל החמישי, שבו אושפזו 230 חולים קשים ביום אחד. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 10,401 חולי קורונה, 157 מהם החודש. מתחילת השנה נפטרו בישראל 2,143 חולי קורונה.
גורמים במשרד הבריאות הבהירו כי ייתכן שמגמת העלייה בתחלואה תימשך ואף תתחזק לאחר חג הפורים, אך לדבריהם לא מדובר על גל חדש אלא על עלייה שמתרחשת בעקבות הסרת ההגבלות, ובין היתר בעקבות ההנחה כי אנשים פחות מקפידים על עטיית מסכות בחלל סגור ועל מרחק.
ראש הממשלה נפתלי בנט קיים אתמול התייעצות עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו בעקבות העלייה בשיעורי ההדבקה. בתום הדיון הוחלט כי חובת עטיית המסכות בחללים סגורים תימשך בשלב זה ותיבחן מחדש לקראת חג הפסח. בנוסף הוחלט על המשך פעילות פרויקט "מגן אבות" לשמירה על האוכלוסיות המבוגרות בישראל, האצת והרחבת פריסת מסנני האוויר HEPA בכיתות הלימוד במערכת החינוך, וידוא מלאי החיסונים והתרופות לקראת אפשרות של זן קורונה קשה, במידה שיתגלה, ועל המשך מאמצי ההסברה לעידוד השלמת שלוש מנות חיסון בקרב אוכלוסיות שטרם עשו זאת.