יש שלל סיבות שיכולות לגרום לטייסים להסיט את המטוס מהנתיב המקורי ולמהר לנחות בשדה התעופה הקרוב ביותר – נחש שהתגנב לתא הנוסעים הוא בהחלט אחת מהן. וזה בדיוק מה שקרה בטיסה מספר 5748 של חברת הלואו-קוסט המלזית אייר אסיה ביום חמישי האחרון.
המטוס המריא מעיר הבירה קואלה לומפור לכיוון טאוואו. הטיסה השגרתית הפכה ברגע אחד למפחידה כאשר נוסעים ואנשי צוות הבחינו בנחש זוחל מעל ראשיהם בתא האחסון של התיקים.
חלק מהנוסעים מיהרו לשלוף את הטלפונים ולתעד את המתרחש, ואחד מהסרטונים שפורסם בטיקטוק כבר עבר את רף ה-2.5 מיליון צפיות. במקביל, הטייסים מיהרו לשנות את הנתיב לנמל התעופה הקרוב יותר בעיר קוצ'ינג.
2 צפייה בגלריה
נחש בטיסת אייר אסיה
נחש בטיסת אייר אסיה
נחש בטיסת אייר אסיה
(TikTok / edal8808)
@edal8808 Kelihatan seekor ular dalam pesawat dlm penerbangan dari KL ke Tawau. Pesawat terpaksa emergency landing di AirPort Kuching #fyp ♬ Suspense Music - Sound Collective

בהודעה שפורסמה מטעם החברה נאמר: "מדובר באירוע נדיר שיכול לקרות בכל טיסה. הקברניט של הטיסה פעל כמצופה וביצע את כל הצעדים הנדרשים כדי להבטיח את בטיחות הנוסעים. המטוס נחת בקוצ'ינג ומאוחר יותר המשיך ליעדו המקורי". רשות התעופה האזרחית המלזית ציינה שהצוות פעל בצורה טובה מאוד נוכח המצב.
לאחר שהמטוס נחת בקוצ'ינג הנחש הוצא ממנו, אולם לא ידוע מה עלה בגורלו. לאחר בחינת המצב ובדיקה זריזה שבה וידאו שאין עוד נחשים המטוס המשיך בדרכו לטאוואו, שם נחת בשלום, הפעם בלי אורחים לא צפויים.
2 צפייה בגלריה
מטוס אייר אסיה
מטוס אייר אסיה
מטוס אייר אסיה, ארכיון
(צילום: shutterstock)
לא ידוע איך הנחש הצליח להתגנב לתוך המטוס. זו לא הפעם הראשונה שחיה לא רצויה עולה על טיסה ללא כרטיס. בנובמבר 2020 חתול נכנס למטוס דרימליינר של אל על וגרם נזק בתא הטייס ולעיכוב של המטוס בהונג קונג.

היסטוריה של בהלה

בפברואר 2015 עקרב עקץ נוסעת בטיסה של חברת אלסקה איירליינס. דובר חברת התעופה סיפר אז כי העקרב נחת על הנוסעת לאחר שנוסע אחר העיף אותו ב"פליק" מכתפו ישר אליה. החיה בעלת שמונה הרגליים כנראה לא התכוונה לעוף בצורה הזאת, ובתגובה עקצה את האישה עם נחיתתה. לא היה בירור כיצד העקרב הגיע למטוס.
בנובמבר 2016 נוסעי חברת אירומכסיקו נחרדו לגלות במהלך טיסת פנים במדינתם נחש, שהשתלשל מתאי האחסון העליונים של המטוס אל מעל למושבים. הטיסה נחתה בשלום.

חודשיים בלבד לאחר מכן בוטלה טיסה של חברת התעופה אמירייטס לאחר שנחש חי נמצא במזוודה של אחד הנוסעים.
באפריל 2019 פקידי מכס פיליפינים מצאו 757 טרנטולות שהוברחו בטיסה מפולין במרכז דואר ליד שדה התעופה במנילה. את העכבישים הארסיים הסתירו המבריחים בתוך אריזות תמימות של עוגיות.