פחות משלוש שנים לאחר חידוש היחסים הדיפלומטיים עם מרוקו, ישראל מככבת בראש רשימת מקבלי הוויזה האלקטרונית לממלכה.
משרד החוץ של מרוקו פרסם נתונים לפיהם מאז השקת התוכנית ביולי 2022 הוגשו למרוקו 160 אלף בקשות לוויזה אלקטרונית, מתוכם אושרו 150 אלף. ישראל עומדת בראש רשימת מקבל הוויזה האלקטרונית עם 55 אחוז מהמקבלים – כלומר, מעל 80 אלף איש. במקום השני אחרי ישראל נמצאת הודו עם 10 אחוזים ולאחר מכן ניגריה עם 4.44 אחוזים, מצרים עם 4.41 אחוזים, פקיסטן עם 3.5 אחוזים וירדן עם 2.7 אחוזים.
שגרירות ישראל במרוקו דיווחה שרק בחג הפסח האחרון ביקרו מעל 15 אלף תיירים ישראלים במרוקו. בשנת 2022 כולה ביקרו במרוקו 70 אלף ישראלים, כאשר השנה הצפי של משרד התיירות המרוקאי הוא ל-200 אלף.
2 צפייה בגלריה
תיירת בשפשאוון שמוכרת גם כ"עיר הכחולה"
תיירת בשפשאוון שמוכרת גם כ"עיר הכחולה"
תיירת בשפשאוון שמוכרת גם כ"עיר הכחולה"
(צילום: shutterstock)
2 צפייה בגלריה
כיכר ג'אמע אל-פנא במרקש
כיכר ג'אמע אל-פנא במרקש
כיכר ג'אמע אל-פנא במרקש
(צילום: Shutterstock)
נציין כי אין נתונים מדויקים לגבי מספר התיירים ממרוקו שביקרו בשנה האחרונה בישראל, אולם על פע הערכות מדובר בכמות נמוכה של מבקרים.
הנתונים מתפרסמים על רקע החלטת ישראל ומרוקו להעמיק את הקשרים הבילטרליים ביניהם בכל התחומים, כולל תיירות. רק בשבוע שעבר הכירה ישראל בריבונות מרוקו על סהרה המערבית ואף הבטיחה לשקול להקים קונסוליה בעיר דאחלה שבחבל.
מאז חידוש היחסים התקיימו ביקורים רבים של שרים ובכירים ישראלים במרוקו. שר הפנים והבריאות משה ארבל, שביקר באחרונה במרוקו, סיכם בפגישה עם עמיתו המרוקאי עבד אל לאופי לאפטיט על הקלות הדדיות בוויזה בין ישראל למרוקו.