מאז חודש יוני טורקיה הייתה ברשימת המדינות האדומות ואסור היה לטוס אליה, אבל החל ממחר היא יוצאת מרשימת המדינות האדומות, וחוזרת להיות יעד אטרקטיבי לישראלים רבים שמחפשים תמורה הולמת לכספם. כבר מהבוקר (יום א') מורגשת התעניינות בביקוש לריזורטים באנטליה ובמרמריס, כמו גם בטיסות לאיסטנבול. טורקיה לא אהובה רק על חובבי הבטן-גב, אלא מהווה יעד גם לחובבי שופינג וישראלים שטסים לבצע בה טיפולים קוסמטיים והשתלות שיער.
"מרגע החלטת משרד הבריאות על הסרת המדינות האדומות ובהן טורקיה, ספקי התיירות מעדכנים מוצרים עבור היעד המבוקש מאוד על ידי הישראלים", אמר הבוקר זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר. לדבריו, "מסוף השבוע אנחנו רואים עלייה של 150 אחוזים בחיפושי טיסות. טורקיה משמשת עבור התייר הישראלי גם יעד קונקשן אטרקטיבי ופופולרי".
אילן שלו, סמנכ"ל קבוצת קווי חופשה, אמר בשיחה עם ynet: "מרגע ההכרזה על הוצאת טורקיה מרשימת המדינות האדומות בהחלט רואים שהביקוש הולך וגדל לאנטליה מלכת הנופשונים, זאת בזכות השילוש הקדוש – מחיר, תמורה וקרבה לישראל".
לדבריו, מזג האוויר לא מהווה גורם כי בכל ריזורט מחכה לנופשים ספא מפואר ומפנק שכולל בריכות מקורות, חמאם טורקי, סאונה ועוד. "אנטליה היא גם בירת שופינג ומעצמת קניונים", הדגיש שלו, "שווה לטוס עם מזוודה ריקה כי רמת המחירים תהמם כל קונה ישראלי פוטנציאלי אל מול רמות המחיר כאן בישראל ברשתות זהות או לחלופין במותגי הלבשה טורקיים".
4 צפייה בגלריה
אנטליה טורקיה
אנטליה טורקיה
אנטליה טורקיה
(צילום: שאטרסטוק)
4 צפייה בגלריה
הנמל הישן באנטליה
הנמל הישן באנטליה
הנמל הישן באנטליה
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
ריזורט באנטליה
ריזורט באנטליה
ריזורט באנטליה. מחירים שקשה להתחרות בהם
(צילום באדיבות השטיח המעופף)
קווי חופשה תפעיל החל מיום חמישי שלוש טיסות שבועיות בימים ראשון, שלישי וחמישי באמצעות חברת התעופה הטורקית Tailwind. טווח המחירים: החל מ-299 דולרים לחבילה של שלושה או ארבעה לילות בריזורט על בסיס הכול כלול. כמו כן, קווי חופשה מציעה למזמינים דרכה שירות בדיקות PCR בבתי המלון.
גם בשטיח המעופף פותחים מחדש את הקו לאנטליה עם שלוש טיסות שבועיות ליעד המבוקש בטווח מחירים דומה לזה של קווי חופשה ושל חברת גוליבר. אורן כהן מגורי, סמנכ"ל שיווק ומכירות בשטיח המעופף, אמר הבוקר ל-ynet: "אנטליה היא ללא ספק אחד היעדים האהובים על הישראלים, ובצדק כי כשמדובר על ערך תמורת כסף זו החופשה המשתלמת ביותר.
"מזג האוויר בטורקיה שמשי וחם, בשבוע הקרוב הטמפרטורות יגיעו ל-30 מעלות, מה שמאפשר כניסה לבריכות ולפארקי המים. אני מעריך שהביקושים יהיו גבוהים מתמיד. כדי לעודד את הישראלים לטוס, החברה מציעה את שירות flying safe המאפשר לקבל החזר מלא של מחיר החופשה במקרה של סגר ביעד, תוצאה חיובית לנגיף הקורונה או כניסה לבידוד בהוראת משרד הבריאות. ההחזר הכספי תקף לשני הכיוונים, כלומר גם אם לדוגמה טורקיה מחליטה שישראלים מחוסנים מחויבים בבידוד, ניתן יהיה לבטל את החופשה עד 48 שעות לפני הטיסה ללא עלות. מחיר השירות הינו 20 דולר במעמד ההזמנה".
4 צפייה בגלריה
איסטנבול
איסטנבול
איסטנבול
(צילום: shutterstock)
ניר מזור, סמנכל קשרי תעופה, אמר הבוקר: "מעל כולם איסטנבול חוזרת בגדול. בהחלט יש התעניינות ועלייה של מאות אחוזים בחיפושים באתר ליעד זה, וגם עלייה של עשרות אחוזים בהזמנות. צריך לזכור, המגזר הערבי והדרוזי מתייחס לטורקיה תמיד כיעד מספר אחת עבורם. בנוסף, איסטנבול מאוד מבוקשת על ידי תיירים שטסים למטרות עסקיות, מסחריות ורפואיות. מדובר ביעד קלאסי לחופשות סתיו".
שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, אמר ל-ynet: "החל מהבוקר אנחנו רואים זינוק של עשרות אחוזים בביקושים לטיסות לאיסטנבול ולאנטליה. באנטליה אנחנו כבר לקראת סוף העונה לכן ירידות המחירים שם בולטות במיוחד, לעומת איסטנבול שלה יש ביקושים קשיחים יותר' אך גם היא תhהנה מירידות מחירים לאור ההיצע שיגדל משמעותית בימים הקרובים".
יוסי מאזור השרון כבר בונה על חופשה משפחתית בטורקיה בחג המולד. "חזרנו מאיסטנבול ביולי", סיפר בשיחה עם ynet, "היו אז לא מעט דפיקות לב אם יאשרו לישראלים לטוס, ואישרו זמנית, בילינו עשרה ימים מושלמים באיסטנבול ובספאנג'ה. מבחינתו זה היעד המועדף, חיכינו לרגע שיסירו את המגבלות ושטורקיה תוסר מרשימת המדינות האדומות והנה זה קורה. הזמנתי חופשה מראש בעלויות רצפה".