3 צפייה בגלריה
מטוס דרימליינר של אל על
מטוס דרימליינר של אל על
מטוס דרימליינר של אל על
(צילום: shutterstock)
לאחר הפסקה של כשלוש שנים חברת התעופה הישראלית תשוב לטוס אל היעד הפופולרי. הטיסות יעברו מעל עומאן וסעודיה. כל הפרטים על מחירי הכרטיסים, זמני הטיסה והאופציות שמציעות החברות המתחרות
חברת אל על הודיעה היום (ה') כי לאחר הפסקה של שלוש שנים תשוב לטוס להודו החל מחודש אוקטובר. החברה הישראלית תשיק שני קווים – למומבאי ולניו דלהי. מחירי הכרטיסים יחלו ב-399 דולר לאדם, הלוך ושוב, בגרסת הלייט, לא כולל הושבה.
ההודעה של אל על מגיעה חודש בדיוק לאחר שעומאן הודיעה כי תאפשר למטוסים מכל חברות התעופה - בהם גם מטוסים ישראליים - לעבור מעליה. עוד קודם לכן, בחודש יולי, פרסמה סעודיה הודעה דומה.
3 צפייה בגלריה
טיסה מנתב"ג למומבאי בנתיב עוקף סעודיה ונתיב דרך סעודיה
טיסה מנתב"ג למומבאי בנתיב עוקף סעודיה ונתיב דרך סעודיה
טיסה מנתב"ג למומבאי בנתיב עוקף סעודיה ונתיב דרך סעודיה
האישור של עומאן היה החסם האחרון בפני אל על ויתר החברות הישראליות להפעיל טיסות להודו. במשך כמה שנים רק חברת התעופה ההודית אייר אינדיה נהנתה מהאפשרות לטוס בין ישראל והודו בנתיב הקצר והזול יותר לתפעול.
מחברת אל על נמסר כי "השקת הקווים החדשים מתאפשרת כעת בהמשך לאישור טיסה מעל שמי סעודיה ועומאן עבור חברות התעופה הישראליות שהתקבל לאחרונה. אישור זה מאפשר את קיצור משך הטיסה למומבאי ל-5.5 שעות בלבד, במקום 7.45 שעות במקור. אל על תציע גם טיסות לעשרות יעדי המשך בהודו, בשיתוף פעולה עם חברות תעופה מקומיות".
מכירת הכרטיסים תחל בחודש אפריל. אל על תפעיל ארבע טיסות שבועיות ישירות למומבאי, באמצעות מטוס 737, הכולל שתי מחלקות שירות - תיירים, ועסקים. בנוסף תפעיל אל על שתי טיסות שבועיות ישירות לניו דלהי, באמצעות מטוס רחב גוף 787 או 777.
3 צפייה בגלריה
ניו דלהי הודו
ניו דלהי הודו
ניו דלהי, הודו
(צילום: shutterstock)
שלומי זפרני, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופרתיים אל על, אמר הבוקר: "אנו צופים ביקושים גבוהים לטיסות, ישנה פעילות עסקית ענפה בין המדינות וכמו כן, גידול מתמיד בתיירות מהודו לישראל. מדובר על יעד נופש אהוב על הישראלים, בין אם זה בקרב תרמילאים, טיולי משפחות או טיולים מאורגנים".
כיום, כאמור, חברת אייר אינדיה מפעילה טיסות ישירות מישראל להודו. בנוסף, החברות אמירייטס, איתיחאד איירווייז ופליי דובאי מפעילות טיסות לא ישירות עם עצירה באמירויות. גם חברת טורקיש איירליינס מפעילה טיסות עם עצירה באיסטנבול, אך הן ארוכות מאוד ולא משתלמות כלכלית.