יונתן ימפולסקי (18 וחצי) מהוד השרון, קרא בשבוע שעבר על פציעתה הקשה של הנערה אגם קורן (14) מקריית ביאליק, בנפילה במערת קשת בגליל המערבי, והזדעזע: לפני ארבע שנים נפצע ימפולסקי באורח קשה מאוד בנפילה בדיוק באותו מקום שבו נפלה אל התהום גם אגם קורן.
"ראיתי את הכתבה וצמרמורת אחזה בי בכל הגוף", סיפר ימפולסקי בשיחה עם ynet. "לדעת שעוד מישהי שילמה מחיר גופני קשה, זה פשוט מצמרר ומכעיס. שוב קורה מקרה כזה ושוב לאף אחד לא אכפת. זה שעוד עושים סנפלינג במקום המסוכן הזה, זה לא בסדר. זה כמעט כמו לשלוח אנשים אל המוות שלהם, מנתקים אותם מהרתמות והקסדה ואומרים להם 'תטפסו לבד בחזרה'. בושה וחרפה שמקום כזה עוד פתוח".
בשבת שעברה, בדיוק כמו ימפולסקי לפני ארבע שנים, נפצעה קורן קשה כאשר לאחר שעשתה סנפלינג במערת קשת, ועשתה את דרכה אל הוריה בטיפוס רגלי, מעדה אל התהום. היא מאושפזת עדיין במחלקה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי רמב"ם כשהיא סובלת מפגיעת ראש, שברים ברגליים ופגיעות גופניות נוספות.
3 צפייה בגלריה
מערת קשת
מערת קשת
מערת קשת
(צילום: נועה מריה רימון)
3 צפייה בגלריה
יונתן ימפולסקי במערת קשת
יונתן ימפולסקי במערת קשת
יונתן ימפולסקי במערת קשת
(צילום באדיבות המשפחה)
משפחתה של קורן הזדעזעה לשמוע על המקרה. "אני בשוק", אמרה האם כרמית, "לשמוע שבחור צעיר, נפצע באותה הצורה, באותו המקום וגם בגיל של אגם, זה בלתי נתפס. מה עוד צריך לקרות כדי שהרשויות יטפלו במחדלים האלה? כמה אנשים עוד צריכים לשלם במחיר של פציעה גופנית קשה או מוות חלילה?"
ימפולסקי הוסיף ואמר: "זה מקרה של רשלנות מזעזעת, חוץ מהמקרה שלי היו עוד עשרות מקרים כאלה לאורך השנים. היה מדריך סנפלינג שנפל אל מותו ב-2006 וילד בן 10 שנהרג שם ב-2013. היו אין-ספור מקרים ולא עשו כלום".
ניסית ליצור קשר עם המשפחה של אגם? כן, ביום חמישי בערב התקשרתי והתרגשתי לדבר עם כרמית היקרה. אני רוצה לנצל את הבמה הזאת ושוב לפנות אל המשפחה ולהגיד להם שיהיו חזקים. המשפחה שלי עברה בדיוק את אותם דברים לפני ארבע שנים. אני רוצה לבקר את אגם כשהיא תעבור לשיקום. תשמרו על אופטימיות ולעולם אל תאבדו את התקווה".
3 צפייה בגלריה
אגם קורן אשר נפלה מגובה במערת קשת בצפון
אגם קורן אשר נפלה מגובה במערת קשת בצפון
אגם קורן, וזירת הנפילה באזור מערת קשת
(צילומים באדיבות המשפחה)

יש לי פוסט-טראומה מאוד חזקה

יונתן ימפולסקי מכיר היטב על גופו את הצלקות ואת הדרך להחלמה ולשיקום. "ב-21 באוקטובר 2016, הייתי בטיול של חוג סיירות של קק"ל", שחזר בשיחה עם ynet. "ביום השני לטיול הגענו למערת קשת, שם התבקשנו לעשות סנפלינג. ירדתי בסנפלינג וכשהגעתי למטה המדריך הוריד לי את הקסדה ושלח אותי לבד. אמרו לי לרדת למטה ואז לעלות למעלה חזרה אל המצוק שם יחכו לי שני ילדים ואעלה יחד איתם.
"לא ראית ילדים. והתחלתי לעלות לבד. הלכתי לאיבוד ונפלתי לתהום, גובה של כ-30 מטר. נפלתי, התגלגלתי ונחבלתי מהסלעים שוב ושוב. הגעתי למטה כשאני מחוסר הכרה. כל הראש שלי דימם".
"חילצו אותי מחוסר הכרה ממעמקי המצוקים התלולים, אושפזתי בביה"ח רמב"ם במשך שלושה שבועות, מהם שבוע כשאני מורדם ומונשם, אז עברתי תשעה חודשי שיקום בבית לוינשטיין".
ימפולסקי מספר כי עד היום הוא סובל מאותה הפציעה, והצבא סירב לגייסו בשל מצבו הרפואי. כעת הוא מתנדב בשירות לאומי. "התחלתי לקחת כדורים נגד חרדות. הייתי בטיפול פסיכולוגי שלוש שנים. יש לי פוסט-טראומה מאוד חזקה. עברתי חוויה שאני לא מאחל לאף אחד לעבור. לצערי, אגם תחווה את זה, בעקבות הפציעה הקשה שלה. אני מאחל לה תהליך שיקום טוב".
"את דבריו, סיים במילים, "לצערי, אני מוצא דמיון מצמרר בין המקרה שלי למקרה של אגם. לא שכחתי את התאונה שלי ולא אשכח לעולם כי היא תלווה אותי לכל החיים".
ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת הדיווח על המקרה נפתחה חקירה במסגרתה בוצעו ועדיין מבוצעות פעולות חקירה ובהם איסוף עדויות וממצאים מהמקום. החקירה עודנה מתנהלת ומטבע הדברים, איננו מוסרים פרטים על אודות חקירות מתנהלות. נמשיך לחקור את המקרה במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".