חברת התעופה ישראייר בנתה בשבוע החולף מחלקת עסקים באחד ממטוסי האיירבוס A320 שלה כדי שתוכל בעתיד להתמודד במכרזים להטסת בכירים מהמדינה לאירועים רשמיים בחוץ לארץ.
3 צפייה בגלריה
מחלקת עסקים במטוס השלום של שיראייר
מחלקת עסקים במטוס השלום של שיראייר
מחלקת העסקים החדשה במטוס ישראייר
בחודש אוגוסט ביקשה ישראייר להטיס את המשלחת ההיסטורית הישראלית-אמריקנית לאבו-דאבי. המשלחת כללה בין היתר את ראש המל"ל מאיר בן שבת, ג'ארד קושנר יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והיועץ לביטחון לאומי רוברט אובריאן. אולם, בגלל שבמטוסי ישראייר אין מחלקת עסקים נבחרה למשימה ההיסטורית חברת אל על שהייתה היחידה שעמדה בתנאי המכרז.
התמונות ההיסטוריות של מטוס אל על באיחוד האמירויות והצהרות נתניהו וטראפ על כך שבקרוב מדינות ערביות נוספות יודיעו על נרמול יחסיהן עם ישראל, גרמו לצמרת ישראייר להחליט על ביצוע מהלך שיאפשר לה בעתיד להיכנס לדפי ההיסטוריה. לפני שלושה שבועות רכשה החברה מושבי עסקים מיוחדים ובשבוע החולף עם הגעתם ארצה הוסב חלקו הקדמי של אחד מצמד "מטוסי השלום" של החברה (4X-ABI) למחלקת עסקים.

3 צפייה בגלריה
מחלקת עסקים במטוס השלום של שיראייר
מחלקת עסקים במטוס השלום של שיראייר
מחלקת העסקים שתאפשר גם לישראייר לעשות היסטוריה
3 צפייה בגלריה
מחלקת עסקים במטוס השלום של שיראייר
מחלקת עסקים במטוס השלום של שיראייר
בהחלט יש מקום לרגליים
שמונת המושבים החדשים הותקנו במקומם של 18 מושבים רגילים, כך שנוסף לכל נוסע שיישב בהם יותר מפי שניים של מרווח ומקום. לאחר בחינת רשות התעופה האזרחית קיבל הבוקר (יום ג') המטוס את אישור הרגולטור. בשלב זה לא ברור אם המחלקה תופעל בשגרה או שתפורק ותורכב בעתיד בהתאם לבקשה מיוחדת.
למרות שפספסה את הטיסה ההיסטורית לאבו-דאבי, הייתה זו דווקא ישראייר שביצעה את הנחיתה הישראלית הראשונה אי פעם במטוס נוסעים בבחריין. תחת מעטה חשאיות המריאו בחודש שעבר בכירים ישראלים למנאמה הבירה כחלק מגיבוש סופי של הסכם השלום בין המדינות.
לאחר חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות הכריזה ישראייר כי בכוונתה להוציא טיסות שבועיות לאבו דאבי ולדובאי. המהלך צפוי להתרחש לקראת סוף השנה לאחר חתימה על הסכמי תעופה בין המדינות. לרגל החתימה ההיסטורית קישטה חברת התעופה הישראלית שניים ממטוסי האיירבוס שלה בכיתובים "שלום, עתיד, שותפות", לצד ציור של ענף של עץ זית וקווי מתאר של שמי אבו-דאבי.