הקיץ מתקרב בצעדי ענק והחיפוש אחר החופשה המשפחתית - שתגיע אחרי שנה וחצי לא פשוטות בלשון המעטה - רק עולה ועולה. כאשר שאלת השאלות היא היכן יקבלו תיירים לא מחוסנים, כלומר ילדים, מבלי לדרוש מהם להיכנס לבידוד והתשובה לכך מעודדת. במרבית היעדים, כולל אלו שמאוד אהובים על הקהל הישראלי, יקבלו אותנו ללא בידוד, לעיתים גם ללא דרישה לבדיקת קורונה. עשינו סדר בכל הנהלים, הטפסים והבקשות.
4 צפייה בגלריה
תתחשבו בעצמכם - תתחשבו בילדים
תתחשבו בעצמכם - תתחשבו בילדים
רשימת המדינות שיקבלו ישראלים לא מחוסנים ללא בידוד ולעיתים אף ללא בדיקה
(צילום: shutterstock)
תאילנד: נתחיל עם היעד שמככב גבוה ובמשך שנים ברשימת המקומות הפייבוריטים עבור ישראלים, שמביא בשורה חדשה ביממה האחרונה. כפי שפרסמנו בעבר - החל מ-1.7.21 תותר כניסה חופשית לאי פוקט רק עבור מחסונים, ללא חובת בידוד. עד אז מחוסנים מורשים להיכנס לפוקט ולהישאר בבידוד במלון למשך שבעה ימים, לאחר מכן ועם בדיקת קורונה שלילית ניתן לנוע בחופשיות באזור.
ההודעה החדשה שהגיעה אתמול בערב (יום ב') מטעם משרד התיירות התאילנדי, מביאה תוכנית חדשה להכנסת ילדים לא מחוסנים למדינה החל מיולי - רק ילדים להורים שעברו שתי מנות חיסון. ילדים מגיל 12 ומטה יידרשו לבצע בדיקת קורונה שלילית בארץ לפני הטיסה וילדים בגילים 12-18 יידרשו לבצע בדיקה נוספת עם ההגעה לתאילנד. נדגיש כי התוכנית הזו היא בגדר המלצה של משרד התיירות וטרם עברה אישור סופי מטעם ממשלת תאילנד, שעדיין לא ברור אם ומתי יגיע.
יוון: נמשיך עם השכנה הכה אהובה עלינו. מדינת האיים נפתחה בכמה שלבים, כאשר תחילה היו אלה בעיקר איי דרום המדינה, אחר כך הבירה אתונה ויתר האזורים. כעת המדינה פתוחה לחלוטין מבחינת מלונות, מסעדות (עד השעה 23:30 וללא מוזיקה), טיסות והפלגות פנים, גם מרבית האתרים התיירותיים פתוחים. עדיין יש צורך ללכת עם מסכות אך המדיניות הזו משתנה כעת ממקום למקום.
ישראלים מחוסנים ומחלימים יכולים להיכנס למדינה ללא הצגת בדיקת קורונה. על כל היתר יש להציג בדיקת קורונה שלילית שנעשתה 72 שעות לפני טיסה. קחו בחשבון שהם עושים בדיקות באופן רנדומלי לחלק מהנכנסים לשדות התעופה במדינה.
קפריסין: כל הישראלים יכולים להיכנס למדינה באופן חופשי וללא בידוד, גם לא מחוסנים. רק כדאי לדעת שצריך למלא - לפני הטיסה, הצהרת בריאות של המדינה.
ארה"ב: כאן ישנה חובה להציג בדיקת קורונה שלילית מ-72 השעות שלפני הטיסה, מלבד ילדים מתחת לגיל שנתיים שפטורים מכך. נזכיר שהכניסה לארה"ב הייתה פתוחה עוד קודם, הרבה לפני מרבית המדינות שנפתחו לתיירים ומופיעות כאן ברשימה. כשבחלק מהיעדים הייתה חובת בידוד של מספר ימים ובחלק לא. כעת חובת הבידוד בכניסה לרוב המדינות בארה"ב הוסרה ועדיין, מאחר שלכל מדינה יש מדיניות שונה - מומלץ לבדוק את הנהלים מראש. בנוסף, נציין כי לא תותר כניסה לארה"ב למי שהגיע בטיסת קונקשן מאירופה, מלבד טיסה שעברה בטורקיה או בקנדה.
דובאי ואבו דאבי: יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה. לאחר הנחיתה מתבצעת בדיקת קורונה נוספת ללא תשלום. בנוסף, אל תשכחו שחובה על הנוסעים להגיע עם ויזה לאיחוד האמירויות.
4 צפייה בגלריה
תמונת טיול משפחתי בדובאי
תמונת טיול משפחתי בדובאי
שתי בדיקות קורונה וויזה - זה מה שתצטרכו בשביל להיכנס לאיחוד האמירויות
(צילום: Shutterstock)
איטליה: המדינה נפתחה לאחרונה לתיירים, בתוכם ישראלים - מחוסנים ולא מחוסנים, שיכולים להיכנס ללא חובת בידוד. יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 48 שעות לפני הכניסה למדינה. בנוסף, על הנוסעים למלא הצהרת בריאות של איטליה וטופס כניסה למדינה.
גרמניה: מקבלת ישראלים - מחוסנים ומחלימים שצריכים להציג תעודה. לא מחוסנים יכולים להיכנס עם בדיקת קורונה שלילית.
הולנד וסלובניה: מ-15.5.21 ישראלים, גם לא מחוסנים, יכולים להיכנס ללא צורך בבדיקת קורונה בכניסה.
בלגיה: גם בבלגיה מדיניות דומה לזו של הולנד שכנתה וסלובניה: כניסה חופשית ללא צורך בבדיקות וללא בידוד. מדיניות זו תקפה מאתמול 24.5.21.
אנגליה: מ-17.5.21 ישראלים יכולים להיכנס לממלכה הבריטית. זאת לאחר שישראל נכנסה לרשימה של 12 מדינות שהוגדרו "ירוקות". כל הנכנסים נדרשים להציג בדיקת קורונה שלילית ולמלא הצהרת בריאות של בריטניה. שימו לב, עליכם יהיה לבצע בדיקת קורונה נוספת ביומיים הראשונים עם הגעתכם למדינה.
אוסטריה: מ-19.5.21 אזרחים ישראלים יכולים להיכנס לאוסטריה, גם לא מחלימים או מחוסנים וללא הצורך בבידוד. כן תידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית שנעשתה 72 שעות לפני הטיסה או תעודת מחוסן/מחלים בתוקף של חצי שנה ביום הטיסה.
שווייץ: מאתמול - 24.5.21 ישראלים מורשים להיכנס למדינה ללא צורך בידוד. יש להציג בדיקת קורונה שלילית שנעשתה 72 שעות לפני הטיסה ולמלא טופס כניסה לשווייץ. ילדים מתחת לגיל 12 פטורים מהצגת בדיקה.
4 צפייה בגלריה
מתגעגעים לחופשה המשפחתית באוסטריה
מתגעגעים לחופשה המשפחתית באוסטריה
מתגעגעים לחופשה באוסטריה? מנהלת קבוצת הפייסבוק "חו"ל זה כאן" חיכתה לחזור לכאן עם הילדים
(באדיבות הילה מור אלון)
ספרד: מ-15.5.21 ספרד פתחה שעריה גם לישראלים - מחוסנים ולא מחוסנים. יש להציג בדיקת קורונה שלילית מ-72 השעות שלפני ההמראה. בספרד שמים דגש על התרת הכניסה למדינה בתנאי שהגעתם ישירות ממדינה המוגדרת "ירוקה", ישראל מוגדרת ככזאת. בנוסף, יש למלא הצהרת בריאות של ממשלת ספרד.
פורטוגל: המדינה האחרונה ברשימה שנפתחה לישראלים - מחוסנים ולא מחוסנים. יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה למדינה.
4 צפייה בגלריה
פארק מים ברודוס, יוון
פארק מים ברודוס, יוון
המקומת שיקבלו ילדים לא מחסנים וללא בידוד
(צילום: shutterstock)
סיישל: תיירים מישראל יכולים להיכנס ללא חובת בידוד, מחוסנים ולא מחוסנים. יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה. עם זאת, נדגיש כי בתחילת השבוע משרד הבריאות צירף את איי סיישל למדינות עם אזהרת המסע החמורה. אם רמת התחלואה בה תמשיך לעלות היא צפויה אף להיכנס למדינות שהכניסה אליהן מישראל אסורה.
עם זאת, המדינה פרסמה אמש כי מקומה ברשימת המדינות עם הכי הרבה מתחסנים ביחס לאוכלוסיה עלה למקום הראשון בעולם.