היזם ואיש העסקים נעם לניר מותח ביקורת חריפה על חברת אל על שמפעילה רק ארבע טיסות חילוץ בשבת, זאת חרף התמשכות המלחמה והצורך הבהול בהטסה של לוחמים רבים שקיבלו צו 8 בעודם בחו"ל ואינם מצליחים למצוא טיסות לישראל.
"עושים עליכם ספינים באל על", אמר לניר שבמהלך השבוע סייע מכספו בהטסת ישראלים ארצה, "הם משקרים כל הזמן, הם בסך הכל צריכים לתת הוראה להפעיל את הטיסות שלהם ולעשות מה שצריך לעשות בשעת חירום לפני שיהיה מאוחר מדי. הבעלים החרדי של החברה (אלי רוזנברג – אל"ק) לא רוצה לשנות את דעתו בקשר למכירת כרטיסים בשישי שבת, שזאת הפעולה האקוטית שמפריעה לו, במקום להבין שאנחנו במצב חירום ועוד מעט זה יהיה מאוחר מדי.

אתמול הגיע לניר לנתב"ג והקליט שם סרטון שבו אמר דברים ברוח דומה: "אל על משביתה את הטיסות, היא מוציאה שתי טיסות סמליות לחילוץ, אבל אלפים אחרים תקועים בעולם. חברות התעופה הזרות הפסיקו טיסות לישראל. משישי בערב ועד מוצאי שבת לא יהיו טיסות מסחריות. אל על לא מוכרת כרטיסים. הבעלים החרדי לא יכול למיין בין חיילים שחוזרים לארץ לאזרחים שטסים והוא לא מוכן למכור כרטיסים אלא בהוראת ממשלה שלא יוצאת. זה חלק מהמחדלים, אנחנו צריכים את המתגייסים בחזית, אנחנו לא יודעים להבדיל בין מקרים הומניטריים - בין חיילים לסתם אזרחים ולכן אל על מושבתת בשבת, תפעילו לחץ על מקבלי ההחלטות, זה בנפשנו".
גם כמה טייסים ששוחחו עם ynet אמרו כי הם רוצים לטוס בשבת ולסייע לישראלים.
אל על: "ככל שמדינת ישראל כבעלת מניית זהב באל על, תורה לנו לטוס מובן שנבצע"
מאל על נמסר בתגובה: "על רקע הצורך הבטחוני חברת אל על מוציאה בשבת הקרובה ביוזמתה ארבע טיסות חילוץ ללא תשלום להשבת אנשי מילואים וכוחות הביטחון יחד עם אנשי הצלה ורפואה, החיוניים למאמץ המלחמתי, כולל ציוד צבאי ורפואי. אנחנו ביקשנו מהגופים במדינה ביוזמתנו להוציא הנחיות מסודרות לפעילות בחירום. אל על עומדת בקשר עם משרדי הממשלה ובוחנת את הצרכים בכל העת.
"ככל שמדינת ישראל כבעלת מניית זהב באל על, תורה לנו לטוס מובן שנבצע.
"חברת אל על עובדת מסביב לשעון מאז יום שבת בבוקר בכדי להשיב ארצה עשרות אלפי ישראלים. חלק מאנשינו מגויסים בצו 8 ולוחמים בחזית. צי מטוסים שלנו פועל במלוא הוספנו למעלה מ-30 טיסות חילוץ על מנת להחזיר הביתה את כולם. אנו מבינים את גודל השעה וממשיכים במאמצים לתחזק את הקו האווירי לישראל וממנה כמו שעשינו מאז היווסדנו וכך נמשיך תמיד".
כמו כן, יו"ר ועד עובדי אל על שרון בן יצחק אמר בצהרייים כי "עובדי חברת אל על מחויבים לאזרחי מדינת ולמדינת ישראל ונעשה כך כפי שעשינו זאת בכל פעם שהמדינה הייתה צריכה אותנו במצב חירום. נטוס בחירום ככל שנידרש בכל יום ושעה ביממה".
בתוך כך, משרד התחבורה הודיע הבוקר כי "שרת התחבורה אישרה כבר ביום ג׳ 10.10.23 לחברות התעופה הישראליות לבצע טיסות בשבת נוכח מצב החירום. ההנחייה הועברה לחברות באמצעות רשות התעופה האזרחית (רת"א). משרד התחבורה רשות שדות התעופה ורת"א פועלים סביב השעון מתחילת המבצע להשיב ישראלים, חיילים, ציוד רפואי ובטחוני, על מנת לסייע למאמץ הלאומי. אנו מבקשים להימנע מפרסומים כוזבים המטעים את הציבור בעת הזו".
בנוסף, שרת התחבורה מירי רגב פרסמה לפנות ערב הודעה ובה כתבה: "בעקבות מצב החירום, כבר בתחילת השבוע ניתנה הוראה להפעיל טיסות בשבת של שלושת חברות התעופה להמשך הסיוע במאמץ הלאומי - הבאת אנשי מילואים, ציוד בטחוני, משפחות שכולות וכל הנדרש בהתאם למצב. כל דיווח אחר אינו נכון".
פורסם לראשונה: 13:27, 13.10.23