אדר מדוצקי

הטייסת הראשונה ברשימה היא אדר מדוצקי, בת 31 מתל אביב שמטיסה מטוסי איירבוס A321neo בחברת ארקיע. 13.7 אלף גולשים עוקבים אחרי חשבון האינסטגרם של אדר שבו היא משתפת תמונות מחיי היום-יום שלה ומחוויותיה כטייסת מרחבי העולם.
אדר למדה טיסה בארצות הברית ולפני שהגיעה לארקיע עבדה שם כמדריכת טיסה וכטייסת. "אני מדברת עם הרבה צעירים שרוצים להגיע לקריירה בטייס", סיפרה בשיחה עם ynet. "בסוף זה לא קל להתקבל בתור אזרחים, אבל אני מאמינה שכל אחד יכול לעשות כל מה שהוא בוחר. מי שמתמיד ושואף, יכול להצליח. גם אני בגיל 24 לא חשבתי שאתקבל להיות טייסת בארקיע, אבל זה קרה. עם הרבה אמביציה חלומות מתגשמים".
אדר הוסיפה והתייחסה לרוב הגברי בענף: "בסוף אני בחורה בודדה וצעירה בין גברים. אין הרבה נשים בתעופה, בעולם זה רק כשבעה או שמונה אחוזים. בארץ יש כחמש אחוז טייסות. זה לא קל, אבל יש פה סביבת עבודה מקצועית, וארקיע זה כמו משפחה, כולם אוהבים ומכבדים את כולם".
5 צפייה בגלריה
אדר מדוצקי
אדר מדוצקי
אדר מדוצקי בתא הטייס
(צילום: instagram / pilotadar)
5 צפייה בגלריה
אדר מדוצקי
אדר מדוצקי
אדר מדוצקי
(צילום: instagram / pilotadar)
5 צפייה בגלריה
אדר מדוצקי
אדר מדוצקי
נהנית על רקע מגדל אייפל
(צילום: instagram / pilotadar)

אדווה אמיר

אדווה, בת 29 שגדלה בתל אביב, עובדת כקברניטה בחברת תעופה בקליפורניה. היא מטיסה מטוסי א CRJ ברחבי ארה"ב. בשיחה עם ynet היא סיפרה על עבודתה. "יש משפט שאומר Do what you love and you will never work another day in your life (עשה מה שאתה אוהב ולא תעבוד יום נוסף בחייך – ד"ס). ככה זה בדיוק מרגיש, אני עושה מה שאני אוהבת וזו הרגשה מדהימה.
"בתור קפטנית אני אחראית באופן מלא לבטיחותם ורווחתם של כל מי שנמצא על המטוס, כולל הנוסעים והצוות ועליי לקבל החלטות בזמן אמת, להעריך סיכונים פוטנציאליים ולקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר שתבטיח את בטיחות הטיסה. כל יום הוא אתגר חדש וסביבת העבודה הדינאמית מחייבת עבודת צוות, סגילות ויכולת קבלת החלטות מהירות אך מושכלות. במובן מסוים האתגרים עצמם הם שמביאים את תחושת ההגשמה".
11 אלף גולשים עוקבים אחרי עמוד האינסטגרם של אדווה שבו היא מפרסמת תמונות מהקוקפיט ומהיעדים השונים. "בתור טייסת אני טסה לעתים קרובות ליעדים שונים, היבט זה של הקריירה שלי באמת מוסיף תחושה של הרפתקה למה שאני עושה", סיפרה. "אני מקבלת הזדמנות יוצאת דופן לחקור יעדים חדשים והחשיפה המתמדת הזו למקומות ולאנשים חדשים מוסיפה רובד מדהים של ריגוש למקצוע שלי. בעיניי, להיות טייסת זה לא רק מקצוע, זו תשוקה וסגנון חיים".
5 צפייה בגלריה
אדווה אמיר עם אבא בתא הטייס
אדווה אמיר עם אבא בתא הטייס
אדווה אמיר עם אבא בתא הטייס
(צילום: instagram / amiradva)
5 צפייה בגלריה
מעל גשר שער הזהב
מעל גשר שער הזהב
מעל גשר שער הזהב
(צילום: instagram / amiradva)
"לפחות פעם בשבוע אני אתקל בהערה כזו או אחרת, מבטים מבולבלים או בקשות לקפה. אני אומנם לוקחת את זה בהומור, אבל המטרה שלי היא לשנות את הסטטיסטיקה"
מה המסר שהיית רוצה להעביר לנשים צעירות? "שהן יכולות! ששום דבר לא יכול לעצור אותן. גם היום אנשים עדיין טועים לחשוב שאני הדיילת, לפחות פעם בשבוע אני אתקל בהערה כזו או אחרת, מבטים מבולבלים או בקשות לקפה. אני אומנם לוקחת את זה בהומור, אבל המטרה שלי היא לשנות את הסטטיסטיקה ולהעלות מודעות שזו אופציה קיימת ורלוונטית. זה קורה ממגוון סיבות ויש עוד הרבה מיתוסים לשבור, אך העובדה היא שכיום יש פחות משישה אחוזים נשים טייסות ואין מספיק מודעות. מבחינה פסיכולוגית, ככל שנשים ייראו יותר ייצוג נשי בתעשיית התעופה, האמונה שלהן ביכולת שלהן להצליח בתחום זה תגבר.
"אני מעודדת כל אחת ואחד שיש להם חלום להיות חלק מעולם התעופה, לא לוותר על החלום הזה. יהיו הרבה אתגרים בדרך ותצטרכו להתמודד עם קפה של מטוסים, אבל ללכת לעבודה עם חיוך כל יום שווה הכול. אמרתי עבודה? חוץ מזה, יש לנו את המשרד עם הנוף היפה בעולם, סוג של מצגת שקופיות בלתי נגמרת של נופים עוצרי נשימה, אך אל דאגה, יש מסכות חמצן בקוקפיט".

דנה גרינברג

דנה גרינברג, בת 40 מתל אביב, עובדת כקברניטה בחברת אל על. נכון לכתיבת שורות אלו קצת יותר מ-1,500 גולשים עוקבים אחרי עמוד האינסטגרם שלה שבו היא מפרסמת תמונות מתא הטייס ומיעדים אקזוטיים ברחבי העולם.
"את המסע שלי בעולם הטיס התחלתי כילדה בת 22", סיפרה בכתבת תדמית שפורסמה עליה באתר החברה. "ב-15 השנים שחלפו מאז הספקתי בין היתר לעבוד בארבע חברות תעופה, להיות קברניטה על מטוס איירבוס 320, לעשות שני תארים: הראשון בתעופה, עם התמחות בבטיחות טיסה והשני בניהול תעופתי, להגשים חלום עם החזרה הביתה לאל על ואפילו להטיס את ראש הממשלה. מופתעות? פעם גם אני לא ידעתי שזה אפשרי".


רולא חוטייט

לא פחות מ-164 אלף בני אדם עוקבים אחרי חשבון האינסטגרם של רולא חוטייט, טייסת בחברת התעופה של לבנון מידל איסט איירליינס (MEA). חוטייט מפרסמת תמונות מעבודתה כטייסת בצי האיירבוס A330 של החברה ומספקת הצצה נדירה לחיי היום-יום של טייסת במדינה ערבית.


לורן אשלי

טייסת אמריקנית שפעילה בעיקר בשדות תעופה קטנים ואזוריים. אשלי משתפת את 31.8 אלף העוקבים שלה בנחיתות ובהמראות בשדות תעופה צבעוניים במיוחד ברחבי ארצות הברית.


מריה פאגרשטרום

טייסת שבדית שגרה בספרד ומטיסה מטוסי בואינג 737. 758 אלף גולשים עוקבים אחרי עמוד האינסטגרם שלה שבו היא מפרסמת תמונות וסרטונים מחוויותיה כטייסת. בנוסף מריה מתחזקה גם ערוץ יוטיוב מושקע יחד עם בן זוגה, שגם הוא טייס בואינג 737, ויחד הם מפרסמים סרטונים שבהם הם מסבירים על מושגים שונים בעולם התעופה. גם ערוץ זה זוכה להצלחה עם 46.4 אלף מנויים.


מריה פטרסון

טייסת שבדית שעובדת בחברת ריינאייר משנת 2014 ומתחזקת חשבון אינסטגרם מצליח עם 610 אלף עוקבים. מריה משמשת קצינה ראשונה בכירה בצי מטוסי הבואינג 737.
"גברים ונשים בתפקיד שלי מרוויחים משכורות זהות, אבל אם את רוצה להיות עשירה, אז היייתי אומרת שזו לא הקריירה שתהפוך אותך למיליונרית", אמרה בריאיון למגזין הלייף סטייל SheerLuxe. "השכר מאפשר לי ולבת שלי לחיות חיים נוחים, ויש לי תשוקה לעבודה שלי".


מישל גוריס

מישל גוריס מהולנד מנהלת ערוץ יוטיוב ועמוד אינסטגרם פופולריים, לצד קריירה בעולם התעופה. בשנת 2014 החלה לשתף קטעי וידאו ותמונות מחייה כטייסת במטרה לחשוף את התחום בפני העוקבים שלה, שמספרם עלה בקצב מסחרר והיום עומד על 356 אלף ביוטיוב וכ-330 אלף באינסטגרם.
מישל, שמעודדת נשים להיכנס לתחום התעופה, מוציאה לעוקבים שלה את העיניים עם תמונות עוצרות נשימה מתא הטייס, וצילומי נוף משגעים מהיעדים שאליהם היא מגיעה במסגרת עבודתה. אם היא נראית לכם מוכרת זה מפני שכבר כתבנו עליה בכתבה שפרסמנו בחודש מרץ. אם פספסתם אז, אתם מוזמנים להתחיל לעקוב אחריה כעת.


אווה קלייר מרסיי

אווה קלייר מרסיי היא טייסת הולנדית שמטיסה מטוסי מטען מדגם בואינג 747 (ג'מבו). כיום היא מתגוררת בהונג קונג ומתחזקת חשבון אינסטגרם עם 257 אלף עוקבים, זאת בנוסף לאתר אינטרנט בשם Fly with Eva שבו היא מפרסמת מאמרים וכתבות שונות בנושא תעופה.
"אנחנו גדלים בחברה שבה אנחנו חושבים שמקצעות מסוימים הם 'גבריים' או 'נשיים'", כתבה אווה באתר האינטרנט שלה. "כשילדות צעירות לא נחשפות לנשים בתא הטייס, הן בוחרות מודלים שונים לחיקוי במקצועות אחרים. הרעיון לבחור בקריירה כטייסת פשוט לא עולה על דעתן של הרבה ילדות". הטייסת ההולנדית הוסיפה וסיכמה כי היא מקווה שחשיפה של טייסות ברשתות חברתיות ובכתבות בתקשורת תוביל לכך שיותר ילדות יבחרו במקצוע הזה.


הלן ואן דאם

נסיים עם הלן ואן דאם. טייסת הולנדית נוספת שמטיסה מטוסי בואינג 737 בחברת KLM ומתחזקת חשבון אינסטגרם עם 223 אלף עוקבים. בין טיסה לטיסה הלן אוהבת לטייל בעולם ולעסוק בספורט אתגרי ובפעילויות אקטסרים.