השיבה לטורקיה: אחרי יותר מעשור של יחסים קרירים מאוד בין ישראל וטורקיה, ניחוחות חדשים-ישנים עולים מהתחזקות הקשרים בין שתי המדינות, בעיקר אחרי ביקור הנשיא הרצוג בטורקיה והפגישה עם הנשיא ארדואן.
למי שהתגעגע לצמד המילים "הכול כלול" או לאפשרות לסגור חופשה משפחתית במחירים שלא גורמים לשבירת קופות חיסכון - זה הרגע לשקול ברצינות חופשה בעיר הנופש הטורקית אנטליה, שאליה יהיו בקרוב גם טיסות ישירות.
8 צפייה בגלריה
השיבה לאנטליה
השיבה לאנטליה
אנטליה המתחדשת
(צילום: גלעד ילון)
8 צפייה בגלריה
המגלשה הארוכה במלון עם השם הארוך: A good life utopia family Resort
המגלשה הארוכה במלון עם השם הארוך: A good life utopia family Resort
המגלשה הארוכה במלון אפטליה
(צילום: גלעד ילון)
8 צפייה בגלריה
הפאר הטורקי. מלון Ruby Platinum
הפאר הטורקי. מלון Ruby Platinum
הפאר הטורקי עם בריכות הענק. מלון Ruby Platinum
(צילום: גלעד ילון)
בביקור בין המלונות הגדולים כאן אי אפשר לפספס את ההתרגשות והגעגוע לקהל הישראלי, שידע לנפוש בהמוניו בטורקיה, בדגש על אנטליה, עיר שמושתת בעיקר על תיירות. תוסיפו למשוואה את צניחת הלירה הטורקית ואת פלח השוק המאוד משמעותי שייעדר מכאן בתקופה הקרובה - התיירים הרוסים והאוקראינים, והנה קיבלתם את הסיבות של הטורקים לשים את המחלוקות והעבר בצד ולחייך חיוך רחב לעבר הקהל הישראלי שעתיד לבוא.
מהצד הישראלי, לא צריך לפשפש הרבה בתאים האפורים במוח כדי להיזכר כמה קל להגיע לכאן - שעה וחצי טיסה. וגם הדרישה לבדיקות קורונה בהלוך ובחזור רק הולכת ופוחתת. את המחירים הזולים (מאוד) כבר הזכרנו ועליהם עוד נרחיב בהמשך, והנה לכם הסיבות של הצד השני לרצות לחזור לכאן.

כמה זה באמת יעלה לכם?

התשובה הקצרה היא לא הרבה, התשובה הארוכה היא שזה תלוי בכם, אבל אין ספק שהערך של הכסף שלכםיהיה שווה פה יותר ממרבית יעדי הנופש בעולם, בטח מאלו שבארץ.
במחיר של לילה באילת במהלך חופשת הפסח כנראה שתשלמו על כל הלילות לאדם, כולל העברות וטיסות הלוך ושוב, על בסיס הכל כלול עבור חבילת נופש באנטליה. באילת זה כנראה ישתווה לארוחת בוקר בלבד.
8 צפייה בגלריה
אנטליה
אנטליה
מלון Tui magic life Jacaranda
(צילום: גלעד ילון)
8 צפייה בגלריה
התגעגעתם לבופה כאן? חדר האוכל במלון אוטופיה
התגעגעתם לבופה כאן? חדר האוכל במלון אוטופיה
מתגעגעים לבופה העשיר? חדר האוכל במלון אוטופיה
(צילום: גלעד ילון)
בפסח מחיר טיסה בלבד יעלה החל מ-390 דולר לאדם. חבילה של אשת טורס לשלושה לילות הכולל טיסות, העברות ומלון עם פארק מים ברמת חמישה כוכבים A good life Utopia Family Resort, על בסיס הכול כלול, תעלה לזוג עם שניים - 1,350 דולר.
חבילה נוספת לארבעה לילות בחול המועד פסח, הכוללת: טיסה, מלון Tui magic life Jacaranda ברמת חמישה כוכבים על בסיס הכול כלול, העברות תעלה לזוג עם שניים - 2,200 דולר.
חבילה זהה במלון Tui magic life Jacaranda, רק לשלושה לילות בפסח תעלה לזוג פלוס שניים 1,590 דולר.
חבילת שלושה לילות בחג השני של פסח, הכוללת: טיסה, מלון Rubi Platinum Spa Resort & Suite ברמת חמישה כוכבים על בסיס אולטרה הכול כלול והעברות, תעלה לזוג פלוס שניים 1,790 דולר.

טיסות ישירות מתחילת אפריל

העונה החמה בטורקיה מתחילה ב-7 באפריל, כך שלפני זה אין באמת סיבה להגיע לכאן בעיקר כשמזג האוויר עדיין לא שמשי במיוחד, בדומה למצב בארץ.
המלונות שכרגע פתוחים עדיין חצי ריקים, אך גורמי התיירות הישראלים והטורקים מספרים כי זה, כצפוי, הולך להשתנות החל מחופשת הפסח ולאחר מכן.
הטיסות של אשת טורס יתחילו בדיוק עם פתיחת העונה ב-7.4.22 באמצעות חברת התעופה Corendon Airlines. תחילה יהיו שתי טיסות שבועיות, ובהדרגה המספר יעלה עד טיסה יומית במהלך הקיץ.
ניתן למצוא גם טיסות ישירות לאנטליה עם החברות הטורקיות פגסוס וטורקיש איירליינס. כמו כן, טיסות צ'רטר יופעלו עם הסוכנויות הישראליות: אשת טורס כאמור, קווי חופשה, השטיח המעופף וקשרי תעופה.

לחזור לאנטליה שונה ממה שהכרנו

"אנחנו רואים בכל מקום את ההתרגשות אצל ספקי התיירות והמלונות באנטליה, שמאוד מחכים לארח את הישראלים. אנטליה שהישראלים חוזרים אליה שונה מזאת שהכירו, עם תשתיות תיירות משופרות, מלונות חדשים ומפוארים ואזורי נופש שהיו פחות נגישים עבור הישראלים, כמו למשל אלניה.
8 צפייה בגלריה
מלגשות ובריכות. מלון Eftalia
מלגשות ובריכות. מלון Eftalia
מלגשות ובריכות. מלון Eftalia
(צילום: גלעד ילון)
8 צפייה בגלריה
מתכוננים לעונה החמה
מתכוננים לעונה החמה
מתאימים את עצמם גם לזוגות ולצעירים
(צילום: גלעד ילון)
"גם מבחינת מחירים הרבה השתנה - הלירה הטורקית נחלשה מאוד, ומוזילה משמעותית את עלויות החופשה והקניות", אמרה ל-ynet שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל חברת אשת טורס שמשווקת מלונות יוקרה באנטליה.
"לפני 12 שנה ביקרו באנטליה 850 אלף ישראלים, בעיקר בקיץ כמשפחות שהיו באות לחופשת הקיץ", סיפר ל-ynet מטין גירגין, ספק תיירות בינלאומי בטורקיה (מחברת tui) שלדבריו הוא אחד מראשוני התיירנים שהתחילו לעבוד עם ישראלים בטורקיה.

לא רק למשפחות - השינוי של אנטליה

"טורקים שחיים כאן מרגישים מאוד בנוח עם הישראלים, יותר מאשר עם תיירים אחרים. התרבויות שלנו דומות, המאכלים דומים, המנטליות והחוויות שלנו דומות לכן הישראלים מרגישים איתנו נוח", הסביר גירגין. לדבריו, "היחסים כאן הם דו-צדדים והם עבדו טוב לאורך השנים. במהלך התקופה האחרונה הכנו את העיר ואת הריזורטים שיתאימו למשפחות ומנגד יש גם דברים שידברו יותר לזוגות או לצעירים שרוצים לנפוש כאן.
התיירנים מספרים על אזור אלניה באנטליה, שמתאפיין בחיי לילה ובמקומות לשופינג, לצד ספורט כמו רכיבה על אופניים, גולף ופעילויות נוספות. "בשורה התחתונה כל אחד יכול למצוא מה שמתאים לו. זה לא בהכרח אזור רק למשפחות.
8 צפייה בגלריה
מתכוננים לעונה החמה
מתכוננים לעונה החמה
מתכוננים לעונה החמה
(צילום: גלעד ילון)
"בתקופה שלא הייתם פה הרחבנו את שדה התעופה והוא למעשה השדה הגדול ביותר בעולם לטיסות שכר. שיפרנו את הדרכים שיהיו נוחות יותר לאורך כל אזור החוף וכך גם "קירבנו" את הטבע וההרים למלון. שיפרנו את שיטת ניקיון, המים והאנרגיה - כל התשתית השתנתה בהתאם לזמנים המודרניים", תיאר גירגין. אגב, עוד עובדה על אזור אלניה - הוא מותאם כולו להתניידות על גלגלים.
"בעשור האחרון אני ועוד סוכני תיירות טורקים דפקנו על דלתות הסוכנים הישראלים וביקשנו שישקלו לחזור לכאן. הטורקים מחכים לישראלים ואוהבים אותם. אני יכול לומר שאני בוכה מהתרגשות עכשיו, בכנות. מכך שזה סופסוף קורה. חיכינו לרגע הזה שנוכל לחזור לקבל ישראלים בטורקיה והצלחנו לגרום לזה לקרות", סיכם גירגין.
הכותב הינו אורח של חברת אשת טורס