סנונית ראשונה המבשרת את עונת הקרוזים הקרבה: בשבת עגנה אוניית הקרוזים MSC Lirica בנמל חיפה. זו הפעם הראשונה מזה יותר משלוש וחצי שנים שאוניית נוסעים של החברה עוגנת בחיפה. בהמשך החודש, ב-25 בנובמבר, תגיע לנמל האונייה-האחות MSC Opera, שעליה, לראשונה, יוכלו לעלות גם נוסעים בחיפה, ולהמשיך במסע הבינלאומי. בסך הכל יגיעו אוניות MSC לחיפה תשע פעמים בעונה זו, ובחיפה מקווים שרבות נוספות יצטרפו בשנים הקרובות.
על ה-MSC Lirica יש 2,500 נוסעים וכ-800 אנשי צוות. היא תשהה בחיפה עד היום (א') בשעה 21:00. ביום שני תחזור לחיפה חברת ספנות ענקית נוספת, רויאל קריביאן, עם ביקור של האונייה הגדולה JEWEL OF THE SEAS. גם רויאל קריביאן לא פקדה את ישראל כבר יותר משלוש שנים. בשבת הקרובה תחזור גם חברת קרניבל של מיקי אריסון, עם המותג COSTA, ואונייה ענקית בשם COSTA DIADEMA. כמו כן, ביום רביעי הבא, 13 בנובמבר, אוניית ה-Jade של חברת נורוויג'ן קרוז ליין (NCL) תעגון לראשונה בנמל חיפה, לאחר שעברה שיפוץ ושדרוג בעלות של מיליוני דולרים.
2 צפייה בגלריה
אוניית קרוזים MSC Lirica ליריקה תענוגות פאר
אוניית קרוזים MSC Lirica ליריקה תענוגות פאר
MSC Lirica בנמל חיפה
(צילום: ארז סימון גיאודרונס)

2 צפייה בגלריה
אוניית קרוזים MSC Lirica ליריקה תענוגות פאר
אוניית קרוזים MSC Lirica ליריקה תענוגות פאר
לא פשוט למצוא 251 מטרים פנויים לעגון בהם
(צילום: ארז סימון גיאודרונס)
אשל ארמוני, יו"ר דירקטוריון, חברת נמל חיפה אמר בסוף השבוע: "אנחנו שמחים ונרגשים לקבל בברכה של MSC שחוזרת הביתה לחיפה עם האוניות המרהיבות שלה, ומביעה אמון בנמל חיפה ובישראל כיעד להפלגותיה.
"התחרות שלנו בתחום הקרוזים היא מול העולם כולו, והעובדה שאנו רואים השנה עלייה דרמטית של 117% בהגעת תיירים לנמל חיפה מעידה על הביקוש ההולך וגובר לבקר בישראל ולחוות ממה שיש לנו להציע".
ארמוני ציין לטובה את פעילותם של מנכ"ל נמל חיפה מנדי זלצמן וראש תחום הקרוזים בנמל זוהר רום, וסיכם: "אני משוכנע שעשרות אלפי התיירים שמגיעים החודש לא ישכחו את המראה המרהיב של הכניסה לנמל חיפה מהים, והעגינה לרגלי ההר והגנים הבהאיים. נמשיך לפעול ככל יכולתנו להגדלת כמות התיירים המגיעה לישראל דרכנו. זה טוב לנמל וזה מצוין לכלכלת המדינה".