תגידו שלום לבופה המסורתי בארוחת הבוקר, לפעילויות אירוביות על שפת הבריכה או להמולה המוכרת בלובי: בעידן שאחרי הקורונה הארוחות במלונות הגדולים יוגשו לחדרים, ייתכן שבאריזה סטרילית, חדר האוכל לא יפעל, ושירות החדרים יתוגבר ל-24 שעות ביממה. לבריכה, אם תפעל, יתאפשר להכניס רק מספר מצומצם של אנשים.
החדשות הטובות: המחירים, לפחות בהתחלה, יהיו אטרקטיביים. מלון בראשית, למשל, צפוי להציע חדר זוגי בסוף השבוע ב-1,500 שקלים, לעומת כ-2,500 שקלים עד כה. באופן כללי, מעריכים בענף, המחירים בקיץ יהיו זולים ב-30% ביחס לעונה הקודמת.
4 צפייה בגלריה
הסוף לבופה בבתי המלון?
הסוף לבופה בבתי המלון?
הסוף לבופה בבתי המלון?
(צילום: אורי אקרמן)
בימים האחרונים פרסם משרד התיירות את המתווה שגיבש ליציאה מהמשבר. מאחר שהטיסות לא צפויות לחזור עד ספטמבר, הישראלים ינפשו בישראל תוך הקפדה על כללי הריחוק החברתי. המשרד ממליץ שהיציאה תתבצע בהדרגתיות, כשבשלב הראשון ייפתחו צימרים, כפרי נופש ומלונות סוויטות, כנראה בחודשים מאי-יוני. הסיבה: בכולם יש מתחמים המצוידים בחדרים עם מטבחונים ושירותים לכל חדר.
בשנים האחרונות ירדה הפופולריות של הצימרים בעיני הישראלים, שמאסו בבקתות העץ הלא זולות לטובת נופש בחו"ל או נופש יוקרתי יותר בארץ.
4 צפייה בגלריה
צימר סמדר
צימר סמדר
ההערכה: משפחות יעדיפו לנפוש במרחב משלהן, רצוי בסביבה כפרית או בטבע
(צילום: יעל לרנר)
כעת, מעריכים כי משפחות יעדיפו לנפוש במרחב משלהן, רצוי בסביבה כפרית או בטבע, ולהימנע מחיכוך עם שאר האורחים.
בשלב השני של מתווה היציאה מהמשבר תתאפשר לינה בבתי מלון רגילים, אבל הגשת האוכל תותר בחדרים בלבד ולא יותר שימוש בשטחים הציבוריים של המלון. בשלב השלישי תותר הגשת אוכל בחדרי האוכל של המלון, תוך שמירה על ריחוק חברתי.
4 צפייה בגלריה
מלון בראשית
מלון בראשית
שטחים פתוחים והרבה מרחב אישי: מלון בראשית
(צילום: shutterstock)
לדברי ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל שבשבוע שעבר סגרה סופית את מלון ישרוטל טאואר - היחיד שהפעילה בתל-אביב בימי הקורונה, אחרי שכל התיירים עזבו, אמר אתמול כי "גם כשנחזור לפעילות - בשלב הראשון לא נפתח את כל המלונות באילת, שם עיקר הפעילות שלנו. נפתח את רויאל גארדן, כי זה מלון סוויטות שיש בו מטבחונים שפותרים את בעיית האיסור על הפעלת חדר אוכל. אחריו, אם יהיה ביקוש, נפתח את רויאל ביץ'. ייקח זמן עד שנפתח את המלונות בתל-אביב, כי אני לא צופה תנועת תיירות מספקת בטווח הקרוב.
"לנו יש יתרון של מלונות ספא מבודדים עם מרחב אישי לאורח, שמתאימים לימים של אחרי הקורונה כמו בראשית, יערות הכרמל ומצפה הימים. יש המון שטחים פתוחים בבראשית. במלונות כאלו לא יצטרכו לאכול בתוך החדר, כי יש מרפסות פתוחות לנוף שניתן לפזר בהן שולחנות במרחק הנדרש מאורח לאורח. נציע הנחות בהיקף של 35%-30%".
4 צפייה בגלריה
סופ"ש קונספט ברוק פתאל, הרודס אילת
סופ"ש קונספט ברוק פתאל, הרודס אילת
מה יהיה גורלה של הבריכה? מלון הרודס אילת
(צילום: קרן נתנזון)
לדברי יעקב סודרי, מנכ"ל אזורי במלונות תל אביב וירושלים מרשת פתאל: "האירוח יהיה שונה לגמרי. גם ללא מגבלות רשמיות. אורחים בשלב הראשון יעדיפו לאכול בחדרים ארוחות שארוזות באופן סטרילי. אירועים גדולים לא יתבצעו, אנשים יעדיפו ללכת לים מאשר להצטופף בבריכה. שירות החדרים יעבוד מסביב לשעון, נוהלי ניקיון החדרים יהיו שונים ומחמירים".
סודרי אף הוסיף כי "ברור לנו שהאירוח יהיה שונה לגמרי. אורחים יעדיפו לאכול בחדרים ארוחות שארוזות סטרילי. אנשים יעדיפו ללכת לים מאשר להצטופף בבריכה"