שר הפנים אריה דרעי הודיע הערב (חמישי) כי חופי הרחצה ייפתחו ביום רביעי הקרוב, 20 במאי. במהלך הימים הקרובים יידרשו הרשויות להכשיר את חופי הרחצה בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
החלטת השר דרעי הגיעה בעקבות התייעצויות שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המל"ל מאיר שבת, מנכ"ל משרד הבריאות משה בן סימן טוב ומ"מ מנכ"ל משרד רה"מ.
4 צפייה בגלריה
שמירה על מרחק של שני מטרים. חוף פרישמן בת"א
שמירה על מרחק של שני מטרים. חוף פרישמן בת"א
שמירה על מרחק של שני מטרים. חוף פרישמן בת"א
על פי המתווה שגיבש מנהל אתרי רחצה ארצי במשרד הפנים עאטף חיראלדין בהתאם ל"תו הסגול" והועבר למשרד הבריאות, על קהל המתרחצים לעטות מסכות ולהקפיד על מרחק של 2 מטרים בין מתרחץ למתרחץ, אין בין מקבץ מתרחצים שמוגדר כמשפחה או קבוצה של שישה נופשים.
הוגדר כי האחריות על "סימון הפרדה בין המקבצים" והפיקוח על שמירת ההנחיות, יוטל על הרשות המקומית שמפעילה את החוף - אך לא צוין איך הדבר יתבצע.
4 צפייה בגלריה
מיטות שיזוף במרחק 2 מטרים בחוף פרישמן בתל אביב
מיטות שיזוף במרחק 2 מטרים בחוף פרישמן בתל אביב
מיטות שיזוף במרחק 2 מטרים בחוף פרישמן בתל אביב
(צילום: נדב אבס)
ל-ynet נודע כי בדיון מקדים במשרד הפנים שהתקיים בתחילת השבוע, הצהיר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, כי מקובל עליו הפתרון להפרדה בין השוהים בחוף באמצעות חציצה, כדוגמת קונוסים.
גם את הכיסאות, השולחנות ומיטות השיזוף יש להציב במרחק של 2 מטרים אחד מהשני. במתווה המסתמן מוגדר כי אין לאפשר שימוש במלתחות ומקלחות במבנים סגורים, אך ניתן יהיה להשתמש במקלחות בשטח פתוח. את השירותים יש לחטא בכל שעה.
4 צפייה בגלריה
הטיילת בתל אביב
הטיילת בתל אביב
הטיילת בתל אביב השבוע
(צילום: מוטי קמחי)
עוד מוגדר כי כל תחנת הצלה תאויש על ידי שלושה מצילים, וכי בעת פעולות ההצלה אין חובה במיגון מיוחד.
עונת הרחצה הייתה אמורה להיפתח ב-1 באפריל, אך שבועיים קודם לכן הודיע השר דרעי כי בעקבות התפרצות הקורונה היא לא תיפתח עד להודעה חדשה. נמסר אז כי ההחלטה התקבלה "לאור האיסור לשהות בהתקהלויות וכדי לשמור על בריאות הציבור".
בתוך כך, ארבע מועצות אזוריות הודיעו למשרד הפנים כי אין בכוונתן לפתוח את חופי הרחצה, כל עוד האוצר לא יתקצב את הפעלתם. יו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג', הצהיר על כך בדיון בתחילת השבוע וציין כי מדובר בכ-14 מיליון שקלים הנדרשים יחדיו לכל החופים במועצות.
4 צפייה בגלריה
חוף דור (בחוף הכרמל)
חוף דור (בחוף הכרמל)
לא צפוי להיפתח? חוף דור
(צילום: רן פרץ)
מדובר במועצות האזוריות חוף אשקלון, מטה אשר, חוף הכרמל ועמק חפר, המתחזקות 70 ק"מ של רצועת חוף. בין החופים שעל פי האיום לא ייפתחו: בית ינאי, מכמורת, נווה ים, נחשולים, דור, קיסריה, בצת, אכזיב ושבי ציון.
לטענתן המועצות, מאז יישום חוק הרחצה בחינם שאותו הוביל השר דרעי ולפיו הכניסה לחופים בארץ תהיה ללא תשלום, העול הכלכלי נשען על הרשויות המקומיות והדבר הוביל לגירעונות כבדים.
"אנו מעריכים כי לאחר הקורונה יגדל ביקור האוכלוסייה בחופי הים, היות וזה המשאב היחידי בחינם", נכתב במכתב שנשלח הבוקר מטעם המועצות אל משרד הפנים. "ללא הקצאת תקציב, המועצות לא ייפתחו את עונת הרחצה".