6 צפייה בגלריה
איסטנבול בחורף
איסטנבול בחורף
איסטנבול בחורף
(צילום: shutterstock)
בניגוד לעונת החורף הקודמת שבה מחירי הטיסות היו זולים, חורף 2023 צפוי להיות יקר לתיירים. משיחות עם גורמים בענף התיירות עולה כי הביקוש שעלה עם דעיכת מגפת הקורונה עדיין נמצא ברמה גבוהה, ולכן גם המחירים בהתאם, אמנם זולים יותר ממחירוני הקיץ, אבל רחוקים מלהיות מחירי מציאה. המסר ששב ועולה באותן שיחות זהה – כל מי שיזדרז לשריין חופשת כבר עכשיו יוזיל עלויות וישלם פחות מאשר מי שיזמין ברגע האחרון.
גורם בכיר בענף שביקש להישאר בעילום שם אמר: "אנחנו בעידן אחר. המחירים הזולים של הקורונה לא יחזרו על עצמם. הצמא לטוס הוא אדיר ואין מספיק מטוסים, סלוטים וקיבולת בשדות התעופה, והתוצאה היא שהביקוש גבוה בהרבה מההיצע. אפילו חברות הלואו-קוסט שהיו מוכרות בחורף כרטיסי טיסה במחירים חד-ספרתיים כבר לא עושות את זה יותר – המחירים עלו וזה יישאר ככה לאורך כל השנה. כל זה קורה במקביל לגורמים נוספים שלוחצים את המחירים מעלה – מחירי הדלק, והמלחמה באוקראינה שסופה לא נראה באופק. שם המשחק השנה הוא לא בגזרת המחיר, אלא על עצם היכולת למצוא סלוטים ומלונות ביעדים השונים".
6 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
המחירים לא יהיו זולים
(צילום: שירי הדר)
אז מהם היעדים המבוקשים לחורף הקרוב? טלי נוי, סמנכ"לית שיווק ומכירות באיסתא, אמרה כי איסטנבול, בירת השופינג, מובילה את הביקושים בשבועות האחרונים ליציאות בחודשי החורף הקרובים. טווח המחירים לחופשה בת ארבעה לילות בחודשים נובמבר-דצמבר נע 290 ל-450 דולר לאדם במלון ספא.
"גם בודפשט, בוקרשט, פראג ובטומי מבוקשים בגזרת הנופשונים", הוסיפה נוי, "וזה הודות למחירים האטרקטיביים ליעדים אלו. מחירי החבילות נעים סביב 400-300 דולר לאדם לחופשה של שלושה לילות, כולל טיסות כמובן.
"בחודשי דצמבר וינואר ניתן לראות כי הביקושים גבוהים לדובאי, שם המחירים אמנם יותר גבוהים ונעים סביב 600-500 דולר לאדם, זאת תקופת השיא של היעד בגלל מזג האוויר. באירופה, יש ביקוש גבוה לחופשות בבירות הקלאסיות כגון וינה, לונדון ופריז בתקופה של שווקי הכריסמס והסיילים. חופשה של שלושה לילות בלונדון בנובמבר עולה בטווח מחירים של בין 515 דולר ל-600 דולר לאדם. חבילה לארבעה לילות בפריז בחודש דצמבר עטחה בין 580 דולר ל-620 דולר.
6 צפייה בגלריה
בודפשט בחורף
בודפשט בחורף
בודפשט בחורף
(צילום: shutterstock)
6 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
חג המולד בלונדון
(צילום: shutterstock)
6 צפייה בגלריה
שוק חג המולד בפראג
שוק חג המולד בפראג
שוק חג המולד בפראג
(צילום: shutterstock)
"בנוסף, המחירים הטובים לתאילנד ולארצות הברית מביאים את הישראלים לתכנן חופשה מוקדמת. מחירי הטיסות הישירות לניו יורק בחודש ינואר נעים בין 900 דולר ל-1,100 דולר, ולבנגקוק בין 1,000 דולר ל-1,400 דולר לאדם. בנוסף לחופשת החורף, אנחנו רואים כבר ביקושים הולכים וגדלים לפסח, ולתקופה של לפני פסח, ליעדים אלו".

"התאוששות בטיולים המאורגנים"

הילה הרמולין רונן, סמנכ"לית שיווק ומכירות של ישראייר, אמרה ל-ynet: "אנחנו רואים עלייה במחזור המכירות בכלל בתקופת החורף ביחס לשנים קודמות וביעדים ספציפיים בפרט. השנה דובאי מככבת כאחד המקומות המועדפים ביותר על הישראלים בתקופת החורף, זאת עקב מזג האוויר הנוח לצד שפע בתי מלון, מסעדות ומרכזי קניות. השפעת הפוסט-קורונה עדיין כאן והישראלים ממשיכים לטוס ולחוות את יעדי העולם גם לאחר חופשות החגים שהסתיימו. תקופת הכריסמס מביאה ישראלים רבים, בעיקר בזוגות, ליעדי אירופה הרומנטיים השונים כגון פראג, ברלין, בודפשט, אתונה וכדומה. בחנוכה אנו רואים משפחות רבות שהזמינו לדובאי, למרוקו וליעדי אירופה השונים.
"השנה ישנה גם התאוששות בטיולים המאורגנים והלקוחות פוקדים את לפלנד לספארי חורף מסורתי. כמו כן נוסעים רבים מצטרפים לטיולים מאורגנים קצרים לבירות באירופה כגון חגיגת חורף יוונית באתונה עם בילוי בטברנה מקומית ושמחה. עלות טיול כזה עומדת על כ-900 דולר לארבעה ימים. בנוסף, אנו צופים החורף תנועה רבה של ישראלים לטורקיה. ברגע שיינתנו אישורי הביטחון הסופיים ישראייר תחל לטוס כשלוש פעמים בשבוע לאיסטנבול, בירת הקניות והקולינריה".
6 צפייה בגלריה
מסגרת דובאי
מסגרת דובאי
דובאי, חמימה גם בחורף
(צילום: shutterstock)

"עלייה משמעותית בביקוש למרוקו"

סמנכ"ל קשרי תעופה ניר מזור סיכום: "את התקופה הקרובה של עונת הסתיו חורף ניתן לחלק ליעדים שבהם מזג האוויר השמשי הוא המוביל, כמו דובאי ושארם א-שייח, לבין חופשות אורבניות יותר של חוויית תרבות ושופינג. אנחנו רואים לראשונה את איסטנבול כמובילה לצד הערים הקלאסיות כמו לונדון, מדריד, ברצלונה, פראג ובודפשט שככל שנתקרב לחג המולד יהפכו לאטרקטיביות ביותר. היעדים הכי מבוקשים הם דובאי ואיסטנבול, וגם מרוקו מאוד מבוקשת בקרב הטסים וישנה עלייה משמעותית במספרים ובהזמנות".
לדברי שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, "עונת החורף הקרובה מסמלת את החזרה למזרח. הישראלים יחזרו ובגדול לתאילנד, לווייטנאם ולקמבודיה. אנחנו נערכנו לכך מראש עם אלפי מושבים לטיסות ולטיולים מאורגנים ביעדים אלה.
מגמה נוספת היא התחזקות של יעדי בטן-גב בתקופת החורף – סיישל, טנריף, המלדיביים ושארם א-שייח – מקומות אלה נגישים כעת יותר בטיסות ישירות או בטיסות קונקשן דרך איחוד האמירויות. עוד יככבו החורף מדינות הסכם אברהם - איחוד האמירויות ומרוקו שנפתחו אליה טיסות ישירות. הביקושים הגבוהים ממשיכים ללוות אותנו עמוק לתוך החורף ולכן העונה הקרובה תתנהג קצת כמו עונות השיא – מי שישריין את החופשה מראש ירוויח".
דרן רוזובסקי, מנכ"ל lastminute.co.il, אמר ל-ynet: "הישראלים ממשיכים עם הרעב לטוס גם אחרי שיא טיסות בחגים, עם מגמה יפה של הזמנות גם בחורף. פראג היא היעד המוביל כרגע באירופה לסילבלסטר. בדצמבר טיסות לשארם א-שייח יעלו 210 דולר, וטיסות לדובאי יעלו 310 דולר".