חברת התעופה האמריקנית דלתא איירליינס הודיעה הבוקר (יום ה') כי תחדש את טיסותיה היומיות בקו תל אביב-ניו יורק (נמל JFK) החל מ-7 ביוני. בהודעת החברה נמסר כי "הקו יופעל במטוס איירבוס A330-900neo, ויספק ללקוחות כ-4,000 מושבים שבועיים".
2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת דלתא איירליינס
מטוס של חברת דלתא איירליינס
מטוס של חברת דלתא איירליינס - בקיץ שוב נראה כמוהו בנתב"ג
(צילום: shutterstock)
בכך תצטרף דלתא איירליינס לחברת יונייטד איירליינס ששבה החודש לישראל ומפעילה טיסה יומית בקו לניוארק. דלתא איירליינס היא חברת התעופה האמריקנית השנייה בגדולה לאחר אמריקן איירליינס שטרם הודיעה על תאריך חזרה לישראל.
חזרתה של דלתא צפויה להגביר את התחרות בקו לניו יורק ובכך להביא לירידה מסוימת במחיר שזינק מאז 7 באוקטובר. בבדיקה שערכנו מוקדם יותר השבוע, לדוגמה, לא הצלחנו למצוא כרטיסים ישירים בפסח בפחות מ-2,000 דולר.
יוני וקסמן, משנה ליו"ר אופיר טורס, אמר בשיחה עם ynet כי חזרתה של דלתא תוריד את המחירים בקו, אך הדגיש כי בעבר דלתא כבר הודיעה כי תשוב לישראל אך דחתה את המועד. "כזכור, דלתא איירליינס הודיעה כבר ב-21 בפברואר שהיא תחזור ב-1 במאי, ועכשיו זה נדחה לחודש ליוני. אנחנו ממליצים תמיד לחכות, מי שרוצה לקחת סיכון יכול להזמין, אבל אם הטיסות יידחו שוב יכול להיות שהחלופות יהיו יקרות מאוד". בהקשר זה נציין כי הטיסות של דלתא כוללות אפשרות ביטול עד 24 שעות לפני הטיסה.
"אנחנו רואים כרגע שמחירי הטיסות ליוני (בין 13 ל-25 בחודש) עם דלתא מתחילים מ-1,004 דולר, כאשר טיסות באל על באותם התאריכים עולות החל מ-1,348 דולר, וביונייטד המחיר עומד על 2,025 דולר. אפשר כמובן לטוס דרך לונדון, עם שילוב של בריטיש איירווייז ואמריקן ארליינס, במחיר שמתחיל ב-685 דולר, אבל זה כולל לילה בלונדון. יש גם אפשרות לטוס עם איבריה דרך מדריד במחיר שמתחיל ב-787 דולר, לא כולל לילה בבירה הספרדית".
"יחד עם הפטור מוויזה שנכנס השנה, הביקושים לארה"ב בקיץ ובחגים צפויים לשבור שיאים ואנו ממליצים ללקוחות להזמין מוקדם ככל האפשר ולהימנע מעליית המחירים שתגיע בהמשך"
שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, אמרה כי "חזרת דלתא איירליינס מדגישה את המרכזיות של ארה"ב כיעד לישראלים ב-2024, ומעודד לראות שכבר כמעט כל חברות התעופה ביעד חזרו לפעילות. יחד עם הפטור מוויזה שנכנס השנה, הביקושים לארה"ב בקיץ ובחגים צפויים לשבור שיאים ואנו ממליצים ללקוחות להזמין מוקדם ככל האפשר ולהימנע מעליית המחירים שתגיע בהמשך".
ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה, אמר ל-ynet כי "הביקוש לטיסות לארה"ב ממילא חד תמיד, וכעת עשוי לגדול, בוודאי כשאנחנו בפתחו של הקיץ ולקראת עונת ההזמנות לקיץ ולחגים. לאורך זמן אפשר לצפות לעוד קווים ליעדים בתוך ארה"ב ככל שהמצב הביטחוני ילך ויתייצב. בהתאם ניתן להעריך שבקרוב נשוב לראות את יעדי ארה"ב מובילים את טבלת הטסים בנתב"ג בפער הולך וגדל".
טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות, אמרה: "אנחנו כמובן מברכים על כל חברת תעופה שמחדשת את טיסותיה לארץ, ובהתאם הבשורה הבוקר על חזרת חברת דלתא לטוס לישראל משמחת. פתיחת התחרות על הקו לארה"ב תגרום ללא ספק להרחבת סל השירותים שסוכני הנסיעות יוכלו להציע ללקוחות ובהתאם לעליה בביקושים ולירידה במחירים.
"ארה"ב הפכה להיות יעד מבוקש אף יותר מאז פרוץ המלחמה, וביטול הצורך בוויזה הפך את הביקור בה לנגיש יותר. אני מאמינה גם שתוספת הטיסות בקו תעודד את הקהילה היהודית בארה"ב להגיע לארץ ביתר קלות, דבר שיהווה תמיכה גדולה בתיירות הנכנסת".
2 צפייה בגלריה
פסל החירות
פסל החירות
לא רק ניו יורק - בשלב הבא החברות האמריקניות צפויות לחדש קווים גם ליעדים אחרים
(צילום: shutterstock)
בהודעת דלתא נכתב עוד כי "ההחלטה להפעיל מחדש את השירות לתל אביב, שהושהה זמנית באוקטובר, מגיעה לאחר הערכת סיכונים ביטחונית מקיפה של דלתא. חברת התעופה ממשיכה לעקוב מקרוב אחר המצב בישראל בשיתוף עם גורמים ממשלתיים ופרטיים.
עוד הזכירו בחברה כי בחודש דצמבר האחרון חתמה דלתא איירליינס על הסכם קוד שייר עם אל על, וכי משמעות הדבר היא כי ללקוחות יש גישה לטיסות הישירות של אל על לתל אביב מערים גדולות בארה"ב כמו ניו יורק (JFK), ניוארק, בוסטון, לוס אנג'לס, מיאמי ופורט לודרדייל. "עם ההחזרה הקרובה של שירות ניו יורק-JFK של דלתא בקיץ הקרוב, ללקוחות יהיו אפשרויות נסיעה נוספות המקשרות בין צפון אמריקה וישראל", נכתב בהודעת החברה.