לופטהנזה, אייר פראנס ולוט הפולנית הן רק חלק מחברות התעופה הזרות שמחדשות את טיסותיהן לישראל. הדרך לפעילות מלאה בנתב"ג עוד ארוכה, אבל המגמה המסתמנת כבר מבשרת על ירידת מחירים חלקית. "רואים התחלה של תחרות וסיום המונופול של החברות הישראליות ביעדים מסוימים באירופה, אבל בשווקים אחרים, כמו ארה"ב, החברות הזרות טרם חזרו והמחירים עדיין גבוהים"
חברת התעופה היוונית בלו בירד איירווייז הודיעה כי החל מ-1 בפברואר תשוב להפעיל טיסות יומיות מתל אביב לאתונה. בהודעת בלו בירד נמסר כי "מדובר בסנונית ראשונה לקראת הגדלת היעדים אליהם תטוס החברה בקו לתל אביב במהלך שנת 2024". בכך מצטרפת בלו בירד לקבוצה של חברות, בהן גם לופטהנזה ואייר פראנס, שחוזרות לנתב"ג חרף המשך המלחמה.
2 צפייה בגלריה
נתב"ג, השבוע
נתב"ג, השבוע
נתב"ג. מתחיל להתעורר לחיים
"החזרה של יותר ויותר חברות תעופה זרות היא בשורה צרכנית טובה מאוד", אמר ניר מזור סמנכ"ל קשרי תעופה. "הגדלת היצע הטיסות תוביל כבר בטווח הקרוב להוזלה במחירי התעופה שעלו מאוד כתוצאה מהעובדה שהחברות הישראליות, עם מלאי המטוסים המוגבל שלהן, פעלו כמעט באופן בלעדי על חלק מהקווים. ניתן לראות כבר כעת בהוזלה בקווים לאתונה, קפריסין, בוקרשט, ברלין ועוד. יש לציין שזה מתחבר לעליה משמעותית גם בביקושים, כך שהצפי לירידה במחיר לא תימשך זמן רב ותיבלם עם חזרת הביקושים לקראת חופשות הפסח והקיץ".
שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, הוסיפה ואמרה כי "חזרת חברות התעופה הזרות לנתב"ג משפיעה בהדרגה על ההיצע וכתוצאה מכך גם על המחירים. אנחנו רואים התחלה של תחרות וסיום המונופול של החברות הישראליות ביעדים מסוימים באירופה, אבל בשווקים אחרים כמו ארה"ב החברות הזרות טרם חזרו והמחירים עדיין גבוהים. צריך לזכור שגם עם המומנטום החיובי של הימים האחרונים, ההיצע עדיין לא מספיק גדול וככל שנתקדם לכיוון פסח והאביב, חברות נוספות יחזרו והמחירים ימשיכו לרדת".
אילן שלו, סמנכ"ל השיווק של קבוצת קווי חופשה, אמר כי "חזרה לישראל של חברת תעופה בסדר גודל של בלו בירד איירווייז מביאה איתה בשורה של ממש לצרכן הישראלי, הן בהגדלת מגוון היעדים, והן מבחינת התחרות על כיסו של הישראלי, קרי המחיר הסופי אותו נשלם עבור כרטיס טיסה שיהיה אטרקטיבי ונגיש יותר בזכות התחרות.
"בלו בירד איירוויס משיקה באתר החברה את הקו לאתונה מתל אביב במחיר התחלתי של 59 אירו לכיוון, כולל טרולי, במהלך חודש פברואר. מחיר שלא ניתן היה למצוא במהלך החודשים האחרונים ליעד. גם ב-2024 תפעיל בלובירד טיסות למגוון רחב של יעדים ביוון והאיים וכן ליעדי אירופה המבוקשים על ידי הישראלים בהתאמה לשינויים שעברו על מפת התיירות של הישראלים החל מ-7 באוקטובר.

בדקנו את המחירים העדכניים בכמה יעדים נבחרים

פריז – 11 עד 14 באפריל:
אייר פראנס: החל מ-315 דולר, כולל טרולי.
ארקיע: 341 דולר לאדם, לא כולל כבודה.
אל על: 503 דולר, ללא כבודה, או 613.5 דולר, כולל טרולי ומזוודה.
ברלין – 28 עד 31 במרץ:
לופטהנזה: החל מ-302 דולר, כולל טרולי.
אל על: החל מ-330 דולר, כולל טרולי.
ורשה – 31 במרץ עד 4 באפריל:
לוט: החל מ-343 דולר, ללא כבודה.
ישראייר: החל מ-377 דולר, ללא כבודה.
אל על: החל מ-429, כולל טרולי.
לרנקה – 19 עד 22 במרץ:
בלו בירד: החל מ-139 דולר, כולל טרולי.
טוס איירווייז: החל מ-148 דולר, ללא כבודה.
אל על וארקיע: החל מ-176 דולר לאדם. באל על כולל טרולי, בארקיע ללא כבודה.
ישראייר: החל מ-201 דולר לאדם, ללא כבודה.
אתונה – 10 עד 14 במרץ:
בלו בירד: 153 דולר, כולל טרולי.
ארקיע: 166 דולר, ללא כבודה.
אל על: 173 דולר, ללא כולל טרולי.
ישראייר: 188 דולר, ללא כבודה.
2 צפייה בגלריה
אתונה. בלו בירד מושכת את המחיר למטה
אתונה. בלו בירד מושכת את המחיר למטה
אתונה. בלו בירד מושכת את המחיר למטה
(צילום: shutterstock)
ברצלונה – 31 במרץ עד 4 באפריל:
ארקיע: 234 דולר, ללא כבודה.
בלו בירד: 262 דולר, כולל טרולי.
ישראייר: 346 דולר, ללא כבודה.
אל על: 399 דולר, כולל טרולי.
בודפשט – 3 עד 6 במרץ:
אל על - 285 דולר, כולל טרולי.
בלו בירד – 310 דולר, כולל טרולי
ישראייר- 340 דולרים, לא כולל כבודה.
ציריך – 31 במרץ עד 4 באפריל:
אל על: 487 דולר, כולל טרולי.
סוויס: 697 דולר, כולל טרולי.
וינה – 31 במרץ עד 4 באפריל:
אל על: 299 דולר, כולל טרולי.
אוסטריאן איירליינס, 369 דולר, כולל טרולי.