3 צפייה בגלריה
מטוס בשמיים
מטוס בשמיים
חברת התעופה הצעירה מפסיקה פעילות כחודשיים לאחר שהשיקה טיסותיה
(צילום: shutterstock)
חברת התעופה הגרמנית "תל אביב אייר" שהשיקה את פעילותה לפני כחודשיים מפסיקה באופן מפתיע את כל הטיסות שלה עד 21 במאי. באתר האינטרנט של החברה נכתב בעברית, באנגלית ובגרמנית שהחברה משעה את כל טיסותיה. בהודעה באתר נכתב: "נוסעים יקרים, הגשנו בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון עבור חברתנו ביום 12 במאי 2022. השהינו תחילה את הטיסות עד 21 במאי 2022. אנחנו עובדים עם משקיעים פוטנציאליים על מנת שנוכל לחדש את פעילות הטיסה. אנו נעדכן אותך על התפתחויות נוספות".
החברה הפעילה את טיסותיה באמצעות מטוסים חכורים וחיברה בין נתב"ג לעיר המבורג שבגרמניה, עם הזמן התכנון היה להרחיב את פעילות החברה ליעדים נוספים בגרמניה ולחברם לישראל. תחילה החברה הפעילה שתי טיסות בשבוע באמצעות מטוסים חכורים של מספר חברות תעופה זרות. עם ההודעה על פתיחת הקו, כבר בספטמבר בשנה שעברה, קיוו בחברה שבהמשך יוכלו להרחיב את הפעילות שלהם גם בתדירות הטיסות וגם ביעדים אליהם יטוסו מישראל.
3 צפייה בגלריה
החברה שמפסיקה להטיס ישראלים להמבורג
החברה שמפסיקה להטיס ישראלים להמבורג
החברה שמפסיקה להטיס ישראלים להמבורג
(צילום: shutterstock)
לפי הודעה שפרסמה החברה, הוצאות לא צפויות שעיקרן בעליית מחירי דלק והקשיים שנותרו בעקבות המלחמה באוקראינה, העמידו את החברה בפני קשיים כלכליים כבדים שלא לקחו בחשבון. החברה למעשה לא החזיקה מטוסים בבעלותה והיא הטיסה את הנוסעים עם חברות אחרות, שבתורן העלו את מחירי השירותים שלהן בעקבות עלייה במחירי תפעול הטיסות, לרבות מחירי הדלק כאמור ומחירי הביטוח שעלו. עם זאת, הביקוש לטיסות היה במילא נמוך.
ומה יעלה בגורל הנוסעים שכבר רכשו כרטיסים עם "תל אביב אייר"? מטעם החברה נמסר ל-ynet כי "הנוסעים שכבר רכשו כרטיסים יקבלו את כספם בחזרה או שידאגו להם לחלופות".

יש כוונה לחזור ולפעול בהקדם

"'תל אביב אייר' הגישה ביום שישי האחרון בקשה לבית המשפט בהמבורג להגנה מפני נושים למשך ארבעה שבועות. בזמן זה תוכל החברה ו/או הממונה מטעם בית המשפט למצוא משקיעים שיאפשרו את חזרת החברה לפעילות שוטפת. החברה דיווחה כי היא נמצאת כבר במשא ומתן מתקדם ביותר עם מספר משקיעים פוטנציאליים, טיסות החברה הושהו עד סוף מאי בשלב זה, מתוך כוונה לחזור ולפעול בהקדם", כך נכתב בהודעת החברה.
3 צפייה בגלריה
מימין פול סקודלרו ומשמאל שלמה אלמגור, מנכ״לים משותפים
מימין פול סקודלרו ומשמאל שלמה אלמגור, מנכ״לים משותפים
מייסדי החברה בימים אופטימיים יותר: מימין פול סקודלרו ומשמאל שלמה אלמגור, מנכ״לים משותפים
(באדיבות תל אביב אייר)
החברה גם מדווחת כי ברשותה כבר הזמנות וביקוש רב לטיסות בקיץ הקרוב, הן מגרמניה והן מישראל, אך "עליית מחירי הדלק בצורה קיצונית בעקבות המלחמה באוקראינה כאמור, יצרה נזקים כלכליים כבדים ובלתי מתוכננים שפגעו בתזרים השוטף של החברה".
החברה נוסדה על ידי שני אנשי עסקים גרמנים בעלי ניסיון בתחום התיירות והתעופה. פול סקודלרו, מנהל בכיר לשעבר בחברת התעופה גרמניה איירליינס ושלמה אלמגור, ישראלי שחי בגרמניה כשלושים שנה. המיזם של שני אנשי העסקים זכה לעידוד ותמיכת הרשויות המקומיות בגרמניה אך נראה שזה לא היה מספיק בשלב זה.