את העובדה שמשבר הקורונה שינה לאין שיעור את עולם התעופה אנחנו כבר מכירים היטב, אבל לפגוש בכל פעם את המחירים הנמוכים שחברות התעופה מוציאות בתקופה הזו - אנחנו עוד מעכלים. אם לפני שנתיים צמד המילים טיסה למלדייבים או חופשה בסיישל, נשמע כמו ביטוי שרחוק מהכיס של רובנו או יעד שמצריך חיסכון גדול, היום המצב שונה לחלוטין.
מחירים שהיו שמורים לרוב ליעדים קרובים אלינו באירופה, באגן הים התיכון היום מופיעים באתרי החברות עבור יעדים טרופיים ומרוחקים שעות טיסה רבות מכאן.
2 צפייה בגלריה
האיים המלדיביים
האיים המלדיביים
לא, זה לא מחיר טיסה למזרח אירופה אלא למזרח היותר רחוק - האיים המלדיביים ב-452 דולר
(צילום: shutterstock)
איך זה קורה? הפעם, בניגוד לגל הראשון, השני והשלישי, חברות התעופה לא מוותרות על הנוסעים וממשיכות לחתוך במחירים כדי שתבחרו בכל זאת לטוס איתן לחופשה. ביחד עם ביטול רשימת המדינות האדומות בארץ, נוצר מצב מיוחד שנותן לנו אפשרות לטוס בשבועות הקרובים (לפחות בינתיים) ליעדים רחוקים. החל מצפון ומרכז אמריקה ועד המזרח הרחוק. כמובן שלטוס כיום זה עדיין דבר לא בטוח גם מבחינת רמות התחלואה המאוד גבוהות במרבית המדינות וגם בשל הנחיות הכניסה למדינות השונות ולארץ - שמשתנות לעיתים תכופות מאוד.
אחת החברות הבולטות בארץ היא אל על שלאחרונה יוצאת כמעט אחת לשבוע עם מבצעים חסרי תקדים בטיסות ישירות למספר יעדים מעניינים. למשל, טיסות ליוהנסבורג בדרום אפריקה עולות החל מ-328 דולר.
טיסות לבנגקוק או לפוקט תוכלו לרכוש תמורת 382 דולר בלבד! אלו טיסות ישירות כמובן בשעות יחסית נוחות, אך הן אינן כוללות ארוחה ומזוודה.
אינפו
אפילו יעד שתמיד נשאר במחירים יקרים יותר כמו ניו יורק, יורד למחיר של 449 דולר בטיסה ישירה עם אל על. וכאן, בניגוד ליעדים הקודמים, לא רק אל על מטיסה בקו הזה אלא גם דלתא שיצאה במבצע (539 דולר), יונייטד איירליינס ואמריקן איירליינס. אבל בבדיקה שערכנו אל על נכון לעכשיו, החברה הזולה ביותר מביניהן. אם בכל זאת תרצו לחסוך עוד כמה גרושים בדרך לניו יורק, תוכלו לטוס עם טאפ אייר דרך פורטוגל תמורת 390 דולר בלבד.
לאיי סיישל מצאנו טיסות במחיר מפתיע עם אתיופיאן איירליינס, שתיקח אתכם לשם לתשעה ימים תמורת 405 דולר.
אם התגעגעתם להודו, טיסות למומבאי יעלו החל מ-574 עם קונקשן בדובאי עם חברת הלואו-קוסט פליי דובאי. לסרי לנקה מצאנו טיסות במחיר של 419 דולר אם תשלבו חברות: טיסה מישראל עם וויזאייר שעוצרת באבו דאבי ומשם טיסה של אתיחאד היוקרתית לקולומבו. רק שימו לב שמאחר שהטיסה הראשונה היא לואו-קוסט תצטרכו להוסיף מזוודה בתשלום נוסף וגם כי הקונקשן באבו דאבי ארוך במיוחד - כ-15 שעות. מצד שני הטיסות הן במהלך היום כך שלא תצטרכו לשלם על מלון נוסף ביעד אם לא תרצו לצאת מהשדה.
אינפו
גאלף אייר מציעה טיסות קונקשן נוחות למלדיביים תמורת 452 דולר, אומנם לא מחיר חסר תקדים ליעד, שכן כבר ראינו טיסות בכ-250 דולר בעבר עם החברה הזאת, אבל עדיין מדובר במחיר שמזכיר טיסה למרכז אירופה ולא ליעד אקזוטי מרוחק.
חוזרים לאמריקה: טיסות ישירות למיאמי מצאנו עם אמירקן איירלינס לתקופה של שמונה ימים בחודש פברואר החל מ-549 דולר. עם אותה חברה תוכלו להגיע גם ללוס אנג'לס, בטיסת קונקשן דרך ניו יורק תמורת 554 דולר.
לטורונטו קנדה מצאנו טיסה ישירה עם אל על במחיר התחלתי של 593 דולר. אפשר גם לטוס עם לוט הפולנית בטיסת קונקשן (ארוך במיוחד בוורשה) שתחסוך לכם 150 דולר. טיסות לבוסטון עם חברת דלתא נמכרות גם הן במחירים זולים - החל מ-666 דולר, במגוון תאריכים במהלך החודשיים הקרובים.
2 צפייה בגלריה
תמונת נוף של סנטה תרזה בקוסטה ריקה
תמונת נוף של סנטה תרזה בקוסטה ריקה
גם לקוסטה ריקה והסביבה מצאנו טיסות במחירים חסרי תקדים
(צילום: Shutterstock)
ושימו לב ל"טריק" הבא, בגלל מחירי הטיסות הישירות האטרקטיביים לניו יורק, אפשר לשלב טיסות המשך נוחות עם חברת ג'ט בלו האמריקנית ולהגיע לכמה יעדים מעניינים בקריביים, כמו פורטו ריקו (572$), קנקון (602$), קוסטה ריקה (610$), ארובה (636$) וליעדים נוספים.
רוב טיסות ההמשך יחסית נוחות, אך לא כולן. למשל בטיסה לקוסטה ריקה תצטרכו לחכות שש שעות וחצי בהלוך ו-20 שעות בחזור וגם להחליף שדה בניו יורק, לא הכי נוח אבל בהחלט אפשרי. תוכלו גם לטוס עם אייר אירופה להוואנה בקובה דרך מדריד לשמונה ימים תמורת 629 דולר. רק שבטיסה הזו, בדומה לטיסת לואו-קוסט, הטיסה לא כוללת שליחת מזוודה לבטן המטוס, תוספת שתעלה לכם כ-70 דולר. כל שאר הטיסות שצוינו בכתבה כוללות מחיר שליחת מזוודה גדולה לבטן המטוס וארוחה קלה במהלך הטיסה.