1 צפייה בגלריה
נחש בירית ומטוס בואינג 737 של חברת יונייטד איירליינס
נחש בירית ומטוס בואינג 737 של חברת יונייטד איירליינס
נחש בירית ומטוס בואינג 737 של חברת יונייטד איירליינס
(צילומים: shutterstock)
נוסעי טיסת יונייטד אירליינס מפלורידה לשדה התעופה ניו ארק שבניו ג'רזי לא ציפו לנחש הלא קרוי שהתגלה בקבינה וגרם לבהלה רבה מיד אחרי הנחיתה. למזלם הנוסע המזדחל התגלה כשהם כבר היו על הקרקע, אם זה היה קורה בעודם באוויר כנראה שסף הלחץ עולה יותר.
המטוס מדגם בואינג 737 נחת בשלום לאחר טיסה של כשעתיים וחצי. במהלך ההסעה לגייט, כך סיפרו דיילים, נשמעו צעקות מכיוון מחלקת העסקים. הסיבה: נחש בירית לא ארסי (כך התברר רק מאוחר יותר – ד"ס) שהסתובב באין מפריע בין רגלי הנוסעים.
הטייסים עדכנו מיד את שירותי הקרקע בשדה התעופה, ועם הגעת המטוס לגייט חיכו לו שם אנשי השירות הווטריני בליווי משטרה.
רק אחרי שהנחש הוצא בשלום מהמטוס, הנוסעים הורשו לרדת גם כן. האירוע הסתיים ללא נפגעים מעבר לבהלה שהתעוררה במטוס. אחרי שכל הנוסעים ירדו נעשתה סריקה במטוס כדי לוודא שאין איתו עוד חברים שהחליטו לטוס בחינם, ולאחר שלא נמצא כל דבר חריג המטוס יצא לדרך לטיסה הבאה, שהתעכבה, אם תהיתם, בכ-20 דקות בלבד.
עדיין לא ידוע איך בדיוק הנחש מצא את דרכו לקבינת הנוסעים של המטוס, האם הוא עלה בפלורידה או ששהה במטוס עוד קודם לכן. על פי אחת מההשערות הנחש עלה עם אחד הנוסעים לאחר שזחל בשקט אל מזוודת הטרולי שלו.

היסטוריה של בהלה

בחודש פברואר האחרון נחש זחל מעל לראשי הנוסעים בטיסה של חברת הלואו-קוסט המלזית אייר אסיה. חלק מהנוסעים מיהרו לשלוף את הטלפונים ולתעד את המתרחש, ואחד מהסרטונים שפורסם בטיקטוק הפך ללהיט ויראלי עם מיליוני צפיות. המטוס נחת בשלום.
@edal8808 Kelihatan seekor ular dalam pesawat dlm penerbangan dari KL ke Tawau. Pesawat terpaksa emergency landing di AirPort Kuching #fyp ♬ Suspense Music - Sound Collective
נחש במטוס אייר אסיה

בפברואר 2015 עקרב עקץ נוסעת בטיסה של חברת אלסקה איירליינס. דובר חברת התעופה סיפר אז כי העקרב נחת על הנוסעת לאחר שנוסע אחר העיף אותו ב"פליק" מכתפו ישר אליה. החיה בעלת שמונה הרגליים כנראה לא התכוונה לעוף בצורה הזאת, ובתגובה עקצה את האישה עם נחיתתה. לא היה בירור כיצד העקרב הגיע למטוס.
בנובמבר 2016 נוסעי חברת אירומכסיקו נחרדו לגלות במהלך טיסת פנים במדינתם נחש, שהשתלשל מתאי האחסון העליונים של המטוס אל מעל למושבים. הטיסה נחתה בשלום.
חודשיים בלבד לאחר מכן בוטלה טיסה של חברת התעופה אמירייטס לאחר שנחש חי נמצא במזוודה של אחד הנוסעים.
באפריל 2019 פקידי מכס פיליפינים מצאו 757 טרנטולות שהוברחו בטיסה מפולין במרכז דואר ליד שדה התעופה במנילה. את העכבישים הארסיים הסתירו המבריחים בתוך אריזות תמימות של עוגיות.