עובד מוסלמי הודי בבית הארחה צף בשם "בית הסירה" באגם סריניגאר שבחבל קשמיר בהודו איים על ישראלים כי אם יגיעו לקשמיר הוא ירצח אותם. העובד, אדם בשם מאאר מהרג', התכתב עם מטייל ישראלי שהתארח במקום בחודש אוגוסט, וציין כי החלום שלו הוא להרוג את כל הישראלים. המטייל הישראלי שנדהם מלשון האיומים השיב: "זה רע מאוד".
2 צפייה בגלריה
הודו מקשמיר מאיים כי יהרוג את כל הישראלים
הודו מקשמיר מאיים כי יהרוג את כל הישראלים
ההתכתבות המאיימת

העובד, אשר צירף להתכתבות אימוג'י של חרבות, כתב באנגלית עילגת: "אני יודע. אני אדם מאוד רע. אני רוצה להרוג את כל הישראלים. זה החלום שלי. בדיוק כמו שאתם אנשים דיכאתם את תושבי עזה, זיכרו, אם תהיה לי הזדמנות, אתחיל לדכא את ישראל. הלוואי שאללה שלי יקשיב לי ותהיה לי הזדמנות. אני אשמיד את כל ישראל".
מירון קרליק מפעיל קבוצת הפייסבוק "הודו מטיילים עם מירון" העביר את המידע לשגרירות ישראל בדלהי וביקש שיגישו תלונה לשלטונות ההודים. המטייל הישראלי שקיבל האיומים סיפר כי העובד הוא זה שפנה אליו אחרי שהתארח אצלו באוגוסט האחרון, ומאז לא דיברו.
ב-2 באפריל פרסם קרליק בפורום שלו אזהרה לישראלים שלא להגיע לקשמיר. "לפני כחודש מטייל ישראלי הגיע לקשמיר והזדהה כאיטלקי ולא כישראלי", סיפר מנהל קהילת הפייסבוק. "לדעתי האישית, להגיע לקשמיר בתקופה זו, כאשר אנו נמצאים במצב מלחמה, מהווה סיכון רציני, במיוחד לאור העובדה שהקשמירים הם מוסלמים שאינם מאוהבי ישראל. בעבר אירעו מספר תקריות שבהן מליציות של קשמירים התעמתו עם מטיילים ישראלים".
קרליק העריך בשיחה עם ynet כי בעונה הזאת אין ישראלים בחבל קשמיר, שכן לרוב הם מגיעים לשם בתקופה שבין יוני לספטמבר
2 צפייה בגלריה
חבל קמשיר, הודו. מקום יפה, אך מסוכן לישראלים
חבל קמשיר, הודו. מקום יפה, אך מסוכן לישראלים
חבל קמשיר, הודו. מקום יפה, אך מסוכן לישראלים
(צילום: Tappasan Phurisamrit / Shutterstock)
בסוף חודש מרץ החריף משרד החוץ את אזהרת המסע לחבל קשמיר. באזהרה נכתב: "ממשלת ג'אמו וקשמיר בהודו פרסמה אזהרת מסע חריגה למטיילים בעמק קשמיר, וקראה לתיירים הזרים לעזוב את האזור לאלתר. לוט"ר ומשרד החוץ חוזרים ומדגישים בפני המטיילים הישראלים להימנע מביקור בחבל קשמיר (למעט מחוז לדאק) ולשוהים בחבל, לצאת ממנו לאלתר. אנו מפנים את תשומת לב המטיילים לאזהרת המסע הקבועה של המטה ללוחמה בטרור האוסרת על ביקורים בחבל קשמיר".