‌‌‌‌‌‌‏יותר מ-1.2 מיליון נוסעים צפויים לעבור בנתב"ג במהלך חודש אפריל. כך על פי הערכה של משרד התחבורה. בימי השיא בחופשת הפסח צפויים לעבור בנמל התעופה כ-60 אלף נוסעים ביממה בטיסות בינלאומיות. יום השיא בנתב"ג צפוי להיות 21 באפריל, ערב החג. עם זאת, על אף עלייה של 33% במספר הנוסעים מחודש מרץ, היקף הנוסעים במהלך חופשת הפסח השנה צפוי עדיין להיות נמוך בכ-40% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
3 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
(צילום ארכיון: יריב כץ)
היעדים המובילים בפסח 2024 יהיו יוון וקפריסין, עם כ-60 תנועות מטוסים ביממה וכ-1,840 טיסות במהלך חודש אפריל. יעדים מובילים נוספים הם איחוד האמירויות, ארה"ב ואיטליה.
במהלך אפריל צפויות לחזור ארצה בריטיש איירווייז, איבריה, KLM, אייר קנדה וחברות נוספות. רשות שדות התעופה הגדילה את מערך העובדים בשדה, וקוראת לנוסעים לבצע צ'ק-אין מהבית ולהגיע לנמל התעופה שלוש שעות לפני הטיסה.
ברחבי הטרמינל פרושים קיוסקים לרישום לטיסה ולהוצאת תג מזוודה, עבור חברות התעופה המאפשרות את התהליך. השימוש בקיוסקים מאפשר לשלוח את המזוודה בדלפקי דרופ-אוף של חברות התעופה. נוסעים ללא כבודת מזוודה יוכלו לעבור בידוק ביטחוני מהיר באזור W. כמו כן, רשות שדות התעופה קוראת לנוסעים לבדוק היטב את כבודות היד ולוודא כי אין בהן חפצים האסורים להטסה בתיקי יד.
שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי "למרות שהלחימה בעזה ובגבול הצפון עדיין נמשכת, משרד התחבורה מקדם את ההערכות לגידול בתנועת הנוסעים וחזרת החברות הבינלאומיות לישראל וממנה בתנועה האווירית. יחד עם רשות שדות התעופה והנהלת נתב''ג אנו מעודדים את חזרתן של חברות התעופה הבינלאומיות שעצרו את פעילותן כאן מאז תחילת המלחמה. מטרתנו היא להגדיל את היצע הטיסות והיעדים, וכך ליצור תחרות שתוביל להפחתת מחירי הכרטיסים".
3 צפייה בגלריה
טרמינל 1, נתב"ג
טרמינל 1, נתב"ג
טרמינל 1, נתב"ג - עדיין סגור, אך ייפתח ב-1 ביוני
(צילום: shutterstock.com / Roman Yanushevsky)

החשש: מערך המוניות לא יעמוד בביקושים

בחודש שעבר יצאה לדרך רפורמת המוניות בנתב"ג כאשר חברת Gett (גט טקסי) החלה לעבוד בשדה לאחר שזכתה במכרז. על אף התקוות כי השימוש באפליקציה ועמדות ההזמנה הדיגיטליות שהוצבו בשדה יביאו להתייעלות ויפתרו את כאוס המוניות בנמל התעופה שנמשך שנים רבות, במבחן המציאות נראה כי הרפורמה נכשלת.
3 צפייה בגלריה
תור למוניות בנתב"ג
תור למוניות בנתב"ג
תור למוניות בנתב"ג
(צילום: רועי רובינשטיין)
כבר כעת, עם ממוצע של כ-30 אלף נוסעים ביום, רבים המבקשים להשתמש בשירות המוניות מהשדה נתקלים לעיתים בתורים ארוכים וממושכים, זאת בשל העובדה שלחברה ככל הנראה אין מספיק מוניות. כפי שפרסמנו בעבר, הסיבה לכך היא שחלק מנהגי המוניות שעבדו בנתב"ג טרם כניסת החברה לשדה מסרבים לחתום עימה על חוזים.
על פי הנהגים, החברה דורשת מהם לחתום על סעיפים מגבילים שמקפחים את זכויותיהם, כולל הסכמה מראש שלא יוכלו לתבוע את Gett, ומנגד זו תוכל לערוך שינויים עתידיים בחוזה ללא צורך בהסכמתם.
בנוסף, הנהגים מלינים על כך שמי שחותם עם גט צריך לרשום את פרטיו האישיים ושל הלקוחות הפרטיים שלו שהוא אוסף מנתב"ג. הנהגים שמסרבים להצטרף לגט ומכוח כך לא יוכלו לעבוד עוד בשדה התעופה הסבירו כי בחוזה מאיימת גט על הנהגים בהגעה לוועדת משמעת בשל תלונות של נוסעים והטלת קנסות כספיים.