נשיא המדינה יצחק הרצוג נחת בצהריים (יום ד') באנקרה לקראת מפגש עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן – אבל עוד לפני המפגש נראה כי החדשות על אודות ההתחממות ביחסים עם טורקיה כמו נתנו אור ירוק לישראלים לחזור ולהסתער על היעד הזול, אך המפנק, שהיה בעבר פופולרי מאוד. מוקדי ההזמנות של חברות התיירות מוצפים מאז הבוקר בישראלים שמבקשים לשריין חופשת הכל-כלול באנטליה.
"החל מפסח, אל תוך העונה, נראה רכבת אווירית של טיסות ליעד", כך אמר בשיחה עם ynet אילן שלו סמנכ"ל שיווק של קבוצת קווי חופשה המשווקת בבלעדיות ל-120 מלונות בטורקיה. "החוויה של חופש משפחתית באנטליה היא ללא מתחרים, חופשה ללא ארנק במחיר שווה לכל כיס. בתי מלון רבים כוללים פארק מים ולונה פארק. אנטליה הפכה לעיר מערבית במלוא מובן המילה עם קניונים עצומים המכילים את כל הרשתות המוכרות במחירים שזולים ב-30% מאשר בישראל, ויש גם טיילת מקסימה ומרינה. הביקור של הנשיא הרצוג רק ייתן עוד דחיפה למה שמסתמן כחזרה הגדולה של מלכת הנופשונים עם צפי לעשרות אלפי ישראלים שינפשו ביעד במהלך 2022".
כן, אין ספק שמדובר בחופשה משפחתית זולה יותר בהשוואה לישראל. חבילה של טיסות ושלושה לילות במלון מוכר ופופולרי (Topkapi) על בסיס הכל-כלול לזוג עם שני ילדים בפסח, דרך חברת השטיח המעופף, עולה 5,256 שקלים. שדרוג למלון מפואר יותר, Granada Luxury Belek לצורך הדוגמה, מייקר את החבילה ל-6,566 שקל. חופשה משפחתית באילת על בסיס חצי פנסיון בלבד בחג הפסח תעלה לכם לפחות 40% יותר.
5 צפייה בגלריה
אנטליה טורקיה
אנטליה טורקיה
אחד מחופי אנטליה
(צילום: שאטרסטוק)
5 צפייה בגלריה
מלון Granada Luxury Belek באנטליה
מלון Granada Luxury Belek באנטליה
מלון Granada Luxury Belek באנטליה
(צילום באדיבות השטיח המעופף)
אורן כהן מגורי, סמנכ"ל השיווק של השטיח המעופף, אמר ל-ynet: "יש היום שיא ביקושים לאנטליה שמזכיר מעט, עדיין לא לגמרי, את ימי השיא שהיו בשנת 2008. יש מבול של הזמנות באתר ושיחות אל המוקד. הישראלים ממש חיכו לקבל אור ירוק לחזור ולנפוש ביעד שכה אהוב עליהם מהרבה סיבות. הלירה הטורקית בשפל, והשקל שלנו שווה שם הרבה יותר, Value for money מטורף".
דרן רוזובסקי, מנכ"ל lastminute.co.il, אמר כי "אכן יש עלייה מובהקת בביקוש לאנטליה. לאור ההתפתחויות האחרונות יש איזו לגיטימציה לחזור לשם, אמנם אנחנו עדין לא בפיק של שיאי הביקושים של קיץ 2008, אבל אנחנו בדרך לשם. יש עלייה מיום ליום בהזמנות. אנטליה זו אופציה זולה יותר למשפחות בהשוואה לדובאי, אבל לאור הביקושים גם המחירים לשם רק ילכו ויטפסו".
ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה, אמר כי "עוד לפני ביקור הנשיא ראינו עלייה משמעותית של 30% בהזמנות מצד כלל המגזרים לנופש ביעדי טורקיה. שיא ההזמנות מתנקז סביב הפסח לריזורטים המשפחתיים המדהימים של האזור. גם מרמריס חוזרת עם שלל טיסות ישירות, כך שהקיץ הקרוב צפוי להיות בסימן החזרה לנופש בחופים ובריזורטים הכי מדהימים של טורקיה. אנחנו צופים שחיזוק הקשרים וביקורו ההיסטורי של הרצוג היום ישפיע באופן ישיר על קצב ההזמנות למדינה".
5 צפייה בגלריה
מלון IC Hotels Green Palace באנטליה
מלון IC Hotels Green Palace באנטליה
מלון IC Hotels Green Palace באנטליה
(צילום באדיבות הדקה ה-90)
5 צפייה בגלריה
רגיפ טאיפ ארדואן נשיא טורקיה
רגיפ טאיפ ארדואן נשיא טורקיה
נשיא טורקיה ארדואן, שינה את המדיניות כלפי ישראל
(צילום: AFP )
זה המקום לציין כי עדיין חברות תעופה ישראליות לא יכולות לטוס לטורקיה ויש דריכות רבה בקרב החברות שמקוות שיושג פתרון במפגש הפסגה המדיני והן יוכלו לחזור לטוס ליעד. מארקיע נמסר לנו בתגובה: "אנו מברכים מאוד על התחממות היחסים עם טורקיה ומקווים כי נושא ההדדיות בין חברות התעופה הישראליות והטורקיות יונח על השולחן ונוכל להפעיל טיסות למספר יעדים בטורקיה בקרוב מאוד".
שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, אמרה: "במרחק טיסה של שעה וחצי בלבד מקבלים מלונות מפוארים על בסיס הכל-כלול, פארקי מים, מרכזי ספא שידועים כטובים בעולם, מגוון מסעדות, ותמורה לכסף שאין בשום מקום אחר בעולם. טורקיה הולכת להיות היעד הכי חזק הקיץ הזה, ולכן גם אנחנו באשת טורס החלטנו לחזור ולהפעיל טיסות וחבילות נופש לאנטליה אחרי 12 שנים של הפסקה".
טלי נוי סמנכל שיווק ומכירות באיסתא אמרה: "הסניפים ומוקדי ההזמנות שלנו מוצפים בפניות להזמנות של חופשות באינסטנבול ובאנטליה בפסח ולחופשי האביב. המחירים כרגע מאוד נוחים ויעלו בהתאם לביקוש".

אז כמה זה עולה?

בשטיח המעופף משווקים חופשה של שלושה לילות בפסח על בסיס הכל כלול במלון הפאר Royal Seginus לזוג עם שני ילדים במחיר של 2,396 דולר (7,845 שקל) לכל המשפחה. חופשה דומה במלון Titanic Mardan Palace עולה 8,368 שקל.
5 צפייה בגלריה
מלון Royal Seginus Hotel באנטליה
מלון Royal Seginus Hotel באנטליה
מלון Royal Seginus Hotel באנטליה
(צילום באדיבות השטיח המעופף)
באתר של קשרי תעופה מצאנו חבילה משפחתית במחיר של 9,217 שקל במלון היוקרהRixos The Land Of Legends. מחפשים זול יותר? שלושה לילות ב- Venezia Palace Deluxe Resort Hotel יעלו לכם 6,388 שקל למשפחה.
באתר של קווי חופשה מצאנו חבילה משפחתית על בסיס הכל-כלול במלון Water Side Resort & Spa במחיר של 6,506 שקל למשפחה.
במאסלם טורס משווקים חבילה משפחתית לחופשה במלון Wind of Lara Hotel & Spa במחיר של 6,077 שקל למשפחה.
באשת טורס מאצנו חבילה של ארבעה לילות בפסח במלון Eftalia Ocean Hotel במחיר של 6,212 שקל.
ובאיסתא משווקים חבילה משפחתית של 4 לילות במלון Topkapi במחיר של 7,508 שקל למשפחה עם שני ילדים.