2 צפייה בגלריה
מתוך סרטון התדמית של וירג'ין אטלנטיק
מתוך סרטון התדמית של וירג'ין אטלנטיק
דייל עם חצאית, דיילת עם מכנסיים. מתוך סרטון תדמית של וירג'ין
(Virgin Atlantic)
חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק לא תיישם את כללי הלבוש נטולי המגדר בטיסות למונדיאל שייפתח היום (א') בקטאר. לפני כחודשיים החברה על עדכון קוד הלבוש וכללי הנראות עבור הצוותים שלה באופן שיהיה אחיד לכל המגדרים וללא חוקים שחלים רק לנשים או רק לגברים. אולם כעת מתברר שהתקנות לא יהיו רלוונטיות לטיסות לקטאר, ולמעשה יחולו בשלב הראשון אך ורק בטיסות פנימית של החברה בבריטניה ובטיסות לארצות הברית ולישראל.

מהחברה נמסר בחדוש ספסטמבר: "כל אנשי הצוות יוכלו לבחור במדים שבהם הם מרגישים הכי נוח, ולא משנה המגדר, הזהות המגדרית או ביטוי המגדר שלהם. המדים בצבעי האדום והבורדו, שעיצבה מעצבת האופנה ויויאן ווסטווד, לא יסווגו עוד תחת 'זכר' ו'נקבה', ובנוסף, על התגים עם שמות העובדים, תופיע צורת ההטייה המגדרית המועדפת עליהם".
המשמעות של אותה הודעה הייתה כי דיילות לא יהיו חייבות ללבוש חצאיות, ויוכלו לבחור ללבוש מה שירצו במסגרת האפשרויות הקיימות, ואותו דבר גם לגבי דיילים שיוכלו, אם ירצו, לעלות לטיסה כשהם לבושים בחצאית.
אולם, בהודעה לתקשורת שפרסמה לאחרונה החברה נראה כי היא לא ממהרת ליישם את המדיניות החדשה שהיא עצמה קבעה. "הבטיחות של הצוותים והלקוחות שלנו היא בעדיפות עליונה עבורינו", נכתב. "אנחנו מאוד גאים להיות מובילים בתחום הזהות המגדרית עבור אנשי צוות האוויר שלנו, באופן שמאפשר להם להביא את הזהות שלהם לידי ביטוי בבחירת המדים. במסגרת המדיניות שלנו אנחנו מבצעים הערכת סיכונים לכל היעדים שאליהם אנחנו טסים, ובין היתר אנחנו גם בוחנים את הגישה כלפי נושא הלהט"ב ומה אומר החוק במדינות בנושא זה. לאחר הערכת המצב הוחלט שלא להחיל את המדיניות על הטיסות האלה כיום, זאת מתוך דאגה לביטחונם וביטיחותם של אנשינו".
(סרטון שמציג את המדיניות החדשה)

כמו כן, בריאיון לרשת BBC אמרה דוברת מטעם החברה: "הקווים שבהם נתחיל ליישם את המדיניות החדשה הם הקווים שלנו לישראל, לארצות הברית והטיסות בבריטניה. המדינות האלה הן יותר פתוחות ויותר מקבלות את הרעיון של זהות א-בינארית ומאפשרות יותר ביטוי של הזהות העצמית השונה".
בשבוע שעבר הציגה וירג'ין אטלנטיק את הצביעה החדשה במטוס שיטיס את נבחרת אנגליה למונדיאל. המטוס של וירג'ין, מדגם איירבוס A330, נקרא Rainbow (קשת בענן). בחלק הקדמי שלו מתנוסס ציור איקוני של גבר לבוש בנעליים בצבעי הקשת, מניף בגאווה את דגל אנגליה. המטוס משמש את וירג'ין אטלנטיק, בין היתר, להטסת נוסעים למצעדי גאווה שנערכים ביעדים אליה היא טסה ברחבי העולם.
2 צפייה בגלריה
המטוס של וירג'ין אטלנטיק למונדיאל
המטוס של וירג'ין אטלנטיק למונדיאל
המטוס של וירג'ין אטלנטיק למונדיאל
(צילום: וירג'ין אטלנטיק)
בחברה הזכירו את אמירתו של "שגריר המונדיאל" של קטאר לפני שבוע כי "הומוסקסואליות היא נזק מוחי", וציינו כי קפטן נבחרת אנגליה הארי קיין, יחד עם קפטנים מנבחרות אחרות, כבר הודיעו כי בכוונתם לענוד במהלך המונדיאל את סרט הקפטן עם הכיתוב "OneLove" (אהבה אחת) לתמיכה בקהילת הלהט"ב.