חברת התעופה ארקיע תשוב בחודש פברואר לטוס לסרי לנקה, מדינת האי היפה ששוכנת דרומית להודו בין מפרץ בנגל לים הערבי ואהובה במיוחד על חובבי גלישת הגלים. הטיסות לקולומבו, בירת המדינה, יופעלו תחילה בימי שלישי בנתיב הארוך עם עצירת תדלוק של 45 דקות בסיישל, ללא ירידת נוסעים. החל מאפריל יופעלו שתי טיסות שבועיות. המחיר: החל מ-899 דולר לכרטיס הלוך-ושוב.
3 צפייה בגלריה
חוף הים באהנגמה שבדרום סרי לנקה
חוף הים באהנגמה שבדרום סרי לנקה
חוף הים באהנגמה שבדרום סרי לנקה
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
העיר קולומבו
העיר קולומבו
העיר קולומבו
(צילום: shutterstock)
מוקדם יותר השבוע הודיעו אל על וישראייר על יעדים חדשים לחורף ולקיץ, והיום היה זה תורה של ארקיע לעדכן לגבי התוכניות להמשך.
במהלך החודשים ינואר, פברואר ומרץ תפעיל חברת התעופה הישראלית טיסות ליעדים הבאים:
מילאנו (שתי טיסות שבועיות), בודפשט (שתי טיסות שבועיות), אתונה (5 טיסות שבועיות), פראג (3 טיסות שבועיות), בלגרד (3 טיסות שבועיות), לרנקה (4 טיסות שבועיות), קישינב (שתי טיסות שבועיות) ואמסטרדם (שתי טיסות שבועיות).
במהלך עונת האביב והקיץ תטוס ארקיע ליעדים הבאים: אתונה, לרנקה, בלגרד, טביליסי, בטומי, דובאי, ברצלונה, כרתים, רודוס, קוס, קורפו, רומא, קישינב, אמסטרדם, טיבט, ספליט, ריאקה (קרואטיה) לובליאנה (סלובניה), בוקרשט, זלצבורג, פראג, זנזיבר וסרי לנקה,
3 צפייה בגלריה
מטוס אמבראר 195 של חברת ארקיע
מטוס אמבראר 195 של חברת ארקיע
מטוס אמבראר 195 של חברת ארקיע
(צילום: shutterstock)
עוז ברלוביץ, מנכ"ל ארקיע הנכנס, חלק בשיחה עם ynet את התחזית שלו לשנת 2024. "התחזית שלי היא עם כוכבית גדולה", אמר ברלוביץ. "כל עוד לא תיפתח חזית נוספת בצפון, הייתי מחלק את השנה לשלושה אזורי ביקוש.
"ינואר, פברואר ומרץ: 'תעופה בשגרת מלחמה' – על הקווים עדיין 90% חברות ישראליות. מספר קטן של חברות זרות שחוזרות לישראל. הישראלים יוצאים לחופשות חורף קצרות ביעדי נופשי החורף, חופשות התרעננות של שלושה-ארבעה לילות למגוון של יעדים שהולך וגדל משבוע לשבוע.
"מרץ ויוני: 'חודשי תקומת התעופה' – חברות זרות חוזרות לישראל בעצימות בינונית, יותר ויותר ביקושים ליציאות למדינות 'התומכות' בישראל, שוק הביקושים גדל בהתאמה לשוק היצע שהולך וגדל, הישראלים מרגישים הרבה יותר רצון וביטחון לצאת מישראל ליעדי נופש, חברות עסקיות ושוק הנופש העסקי, שביטל את חופשותיו לאור המלחמה, הולך וגדל.
"יולי ואילך: 'תעופה בצמיחה' - שוק התעופה חוזר ל-70% מהגודל שהיינו רגילים לו בעונת 2023, הישראלים יוצאים לנופשים. בשל חוסר הוודאות ופריחת התעופה באירופה אני מעריך שרוב חברות הלואו-קוסט יחזרו בעצימות נמוכה יותר משנים עברו, זאת מכיוון שהסיטו את ציי המטוסים מישראל. במצב שוק כזה נראה היצע של מושבים נמוך יותר, ומחירים גבוהים יותר מבעבר. נראה מעבר גדול של ישראלים מטורקיה ומשארם א-שייח לאגן הים התיכון - איי יוון ואירופה הקרובה. הישראלים סתגלנים. ממצב של לחימה ועצירת תעופה, בדומה לשלבי החזרה מקורונה, גם השנה נראה חזרה מהירה לתעופה ויציאות של ישראלים לחו"ל. ישראל היא מדינת אי ויציאה לחו"ל היא חלק מההוויה הישראלית".