לאחר שלא פעלה בישראל מאז פרוץ המלחמה באוקטובר 2023, הודיעה TAP אייר פורטוגל כי תשוב לטוס לנתב"ג החל מ-29 במרץ 2026.
חברת התעופה הלאומית של פורטוגל, המיוצגת בישראל על ידי Open Sky, תחדש את הקו לליסבון עם חמש טיסות שבועיות. הטיסות יופעלו במטוסי Airbus A320neo חדישים.
גם בגזרת המחירים נרשמת תחרות ברורה. מחירי הכרטיסים ב-TAP מתחילים מ-176 דולר לכיוון – נמוך משמעותית בהשוואה לאל על בקו לליסבון. כך למשל, בטיסת אל על בתאריך 29 במרץ, המחיר למושבים אחרונים במחלקת לייט עומד על החל מ-522 דולר לכיוון, כולל טרולי.
בדיקה נוספת ליציאה ב-31 במרץ וחזרה ב-5 באפריל (כולל ליל הסדר) מעלה כי ב-TAP ניתן למצוא כרטיס הלוך-חזור במחיר התחלתי של 373 דולר, ללא טרולי. באותם תאריכים, מחיר כרטיס באל על גבוה ביותר מפי שלושה – 1,458 דולר – אם כי כולל טרולי.
גם לקראת סוף אפריל, בין 20 ל-26 באפריל 2026, המחירים מצביעים על פער משמעותי: באל על המחיר ההתחלתי עומד על 695 דולר הלוך-חזור כולל טרולי, בעוד שב-TAP המחיר מתחיל מ-353 דולר הלוך-חזור, ללא טרולי – כמחצית מהסכום.
בעונת הקיץ, הטיסות מליסבון ימריאו בשעה 20:45 וינחתו בתל אביב ב-04:05. הטיסות מתל אביב ייצאו ב-05:05 וינחתו בליסבון ב-09:10. בעונת החורף שלאחר מכן, החל מסוף אוקטובר, ההמראות מליסבון יתקיימו ב-20:10 עם נחיתה בתל אביב ב-03:30, ואילו הטיסות מתל אביב ימריאו ב-04:30 וינחתו בליסבון ב-08:40.
משך הטיסה מתל אביב לליסבון עומד על כשש שעות, ואילו בכיוון ההפוך – מליסבון לישראל – הטיסה קצרה יותר ונמשכת פחות משש שעות.
התאוששות התעופה ב-2025: המספרים, היעדים והחברות המובילות
בתוך כך, רשות שדות התעופה פרסמה דו"ח שמסכם את נתוני שנת 2025 בתעופה האזרחית ובמעברי הגבול. במהלך השנה החולפת חזרו לפעול בישראל כ-60 חברות תעופה בינלאומיות, ובסך הכול נרשמו כ-18.6 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות, כ-832 אלף נוסעים בטיסות פנים ארציות, וכ-5.25 מיליון נוסעים במעברי הגבול היבשתיים.
חברות התעופה הישראליות ממשיכות להוביל את הפעילות בנמל התעופה בן גוריון: אל על במקום הראשון עם כ-38% מנתח הפעילות, ישראייר במקום השני וארקיע במקום השלישי. שלוש החברות הישראליות יחד מהוות כ-58% מכלל תנועת הנוסעים בנתב"ג. אחריהן מדורגת וויזאייר ההונגרית במקום הרביעי.
היעדים הבולטים ביותר בקרב הנוסעים בשנת 2025 היו:
- יוון - כ-2.2 מיליון נוסעים.
- ארצות הברית - כ-1.6 מיליון נוסעים.
- איחוד האמירויות - כ-1.5 מיליון נוסעים.
- איטליה - כ-1.2 מיליון נוסעים.
- קפריסין - כ-1.2 מיליון נוסעים.
נמל התעופה הבינלאומי חיפה רשם גידול משמעותי בפעילות, בין היתר עם כניסתה של חברת אייר חיפה לפעילות מלאה. בשנת 2025 עברו בנמל 280,757 נוסעים, מהם כ-198 אלף בטיסות בינלאומיות וכ-82 אלף בטיסות פנים ארציות.
נמל התעופה רמון רשם בשנת 2025 גידול של כ-13% בתנועת הנוסעים, עם כ-750 אלף נוסעים בסך הכול. מתוכם כ-742 אלף נוסעים בטיסות פנים-ארציות וכ-7,500 נוסעים בטיסות בינלאומיות.









