הסופה "אלפיס", שהגיעה הלילה (בין שלישי לרביעי) לישראל וצפויה להביא איתה כמויות שלג משמעותיות בצפון הארץ ובירושלים, צפויה להביא איתה גם המוני תיירים מקומיים לטייל.
בעלי צימרים ומלונות בצפון הארץ ובירושלים מדווחים על ביקוש גבוה מאוד מצד ישראלים שמעוניינים לראות את הלבן של השלג בלבן של העיניים ועל הדרך להפוך את כל החוויה לחופשת חורף ישראלית.

"יש הצפה של טלפונים"

"אין מקום", סיפרה צביה חן, בעלת מתחם הסוויטות "רפאל" שבגליל המערבי בריאיון לאולפן ynet. "המקום מלא לחלוטין. היום בצהריים כבר אמור להגיע השלג, אחרי שהיה גם אתמול אז כן, אין מקום ואנחנו שמחים מזה".
עם זאת לדברי חן, הטלפונים לא מפסיקים לצלצל. "במצב הנוכחי אנחנו יודעים שיש בלת"מים עם הקורונה אבל אנחנו נשמח לארח תמיד", אמרה חן שמתייחסת לכך שאנשים מתקשרים לבדוק אם יש ביטולים. מצב שמאוד משמח את בעלי ומנהלי מקומות האירוח בארץ, אחרי שנתיים לא פשוטות בכלל.
5 צפייה בגלריה
הבריכה בצימר שבגליל המערבי
הבריכה בצימר שבגליל המערבי
הבריכה בצימר שבגליל המערבי
(צילום: צביה חן)
5 צפייה בגלריה
סופת "אלפיס" בנמרוד
סופת "אלפיס" בנמרוד
חופשה לבנה סטייל כחול-לבן בעקבות הסופה "אלפיס". נמרוד
(צילום: רז אשתר)
גם במלון הבוטיק "אלגרה" שבעין כרם בירושלים סיפרו על ביקושים גבוהים לצד ביטולים בשל הקורונה. "יש הצפה של טלפונים. אנשים מתקשרים כל הזמן ואנחנו תמיד שמחים לראות מטיילים כאן בעין כרם", אמר שימי מיכאל, סמנכ"ל תפעול המלון.
מיכאל סיפר כי נשארו מעט מאוד חדרים. "זה הולך ובא כל הזמן, יש ביטול ואז יש הזמנה חדשה ושוב. אבל שווה לבוא לראות את הרי ירושלים שייצבעו עוד מעט בלבן, במיוחד כאן בעין כרם כשיש אינספור מקומות לטייל בהם ולראות את ירושלים המושלגת".
נזכיר כי אתר החרמון סגור למבקרים ולגולשים. בנוסף, בשל השלג שיורד בצפון הגולן הודיעה המשטרה על חסימת כמה כבישים. מדובר בין היתר בכביש 99 שנחסם מצומת שיאון לכיוון צפון, כביש 959 מצוק עורבים (קלע) לצפון, כביש 91 מצומת קדמת צבי לצפון וכביש 98 מצומת הבשן לצפון. באגף התנועה של המשטרה אמרו כי "יש לנהוג בהתאם לתנאי הדרך. בזמן גשם או שלג יש להאט את מהירות הנסיעה".

כמה תעלה חופשה לבנה גרסת כחול-לבן?

כדי לענות על השאלה החשובה אולי מכולן, צריך להבין שיש מספר משתנים שגם משתנים כל העת.
צביה חן ממתחם "רפאל" שבגליל ענתה כי אצלה לילה לזוג עולה אלף שקלים. ומה מקבלים? יש במתחם 15 חדרים זוגיים עם בריכה חיצונית מקורה ומחוממת "כמו בסנטוריני. אפשר לראות את השלג מבחוץ ומבפנים חם מאוד".
חופשה משפחתית אגב ל-20 איש תעלה 9,000 שקלים לכל החדרים.
5 צפייה בגלריה
מתחם רפאל בגליל
מתחם רפאל בגליל
מתחם רפאל בגליל, חם בפנים, נוף קריר בחוץ
(צילום: צימר אל הנוף, כרם בן זימרה)
שימי מיכאל ממלון "אלגרה" ענה כי "הכל זה עניין של עלות מול תועלת. כשאתה מגיע למקום הכי יפה בארץ עם החדרים הכי יפים אז הכל מתגמד", וסירב לנקוב במחיר ספציפי בשל השוני בין כל חדר וחדר במלון והן בשל השינויים במצב.
5 צפייה בגלריה
מרפסת מלון אלגרה אל נופי עין כרם
מרפסת מלון אלגרה אל נופי עין כרם
מרפסת מלון אלגרה אל נופי עין כרם בחורף
(צילום: איה בן עזרי)
באתר המלון ראינו כי מחיר לילה ביום שישי הקרוב נע בין 1,976 שקלים לחדר זוגי רגיל ועד 2,404 שקלים לחדר גדול יותר עם אמבט סטייל ג'קוזי בחדר.
במלון ממילא בירושלים מצאנו חדרים פנויים גם כן לסופ"ש הקרוב. שם חדר סטנדרטי לזוג יעלה ביום שישי החל מ-1,650 שקלים ועד 2,750 שקלים לסוויטה.
מלון דן ירושלים מציע חדרים במחיר שנע בין 786 שקלים לחדר זוגי רגיל ועד 944 לחדר משפחתי, ביום שישי הקרוב.
חזרה לצפון - בדקנו מספר אתרי אירוח ומלונות ליד אתר החרמון. כך למשל, מלון "פסטורל" בכפר בלום מציע חדר ב-1,197 שקלים ביום שישי הקרוב. מלון "מטיילים" בקיבוץ דפנה מציע חדר ב-1,137 שקלים לסופ"ש הזה.
5 צפייה בגלריה
 שלג במג'דל שמס
 שלג במג'דל שמס
פה זה לא אירופה אלא מג'דל שמס בלבן
(צילום: פאדי אמון)
מבחינת צימרים, בכפר סאלד מקום האירוח "הגורן" מציע דירה ב-675 שקלים ללילה בשישי הזה. במג'דל שמס שנמצא חמש דקות נסיעה מהחרמון מצאנו חדר זמין ב-990 שקלים לשישי ביחידות "סוויטות וידה בחרמון". ובמקום האירוח עם השם שמתאים לתקופה "comfy snow night" מצאנו חדר פנוי לסופ"ש במחיר 699 שקלים לשישי עד שבת.
בקיבוצים אורטל ועין זיוון שכבר הספיקו לקבל מנת שלג גדולה משעות הבוקר והפכו למושלגים לחלוטין - לא מצאנו מקומות פנויים לסופ"ש הקרוב. בתחילת השבוע הבא עוד נותרו מספר מקומות.