1 צפייה בגלריה
נחל האסי ניר דוד
נחל האסי ניר דוד
נחל האסי
(צילום: גל טוויג)
קיבוץ ניר דוד, שעלה לכותרות בשנתיים האחרונות בעקבות המאבק שמנהלים נגדו אנשי בית שאן וארגונים חברתיים על נחל האסי העובר בתחומו, מרחיב את עסקי התיירות שלו לרמת הגולן ונכנס לשותפות במתחם האירוח של קיבוץ אורטל כדי לפתח מיזמי נופש נוספים ברמה.
הקיבוץ, שבבעלותו 50 בקתות נופש במתחם על שפת האסי, מקים גם אתר גלמפינג שייקרא "לילה – להיות בטבע" בעמק המעיינות, בין גן השלושה (הסחנה) לגן גורו שבבעלותו. המתחם יכיל 20 אוהלים יוקרתיים, ממוזגים ומפנקים, שיובאו מהולנד. האתר, שייפתח בחג חנוכה הקרוב, יוקם על אדמות המיועדות לתיירות שנחכרו על ידי הקיבוץ כבר לפני עשרות שנים. תיירות ניר דוד היא בעלת גן גורו שליד הסחנה, מתחמי משחקי מלחמה בלייזר ובמים, מרכז ספורט הפתוח לתושבי הסביבה ו-50 צימרים בתחום הקיבוץ. אלה הוקמו לפני 20 שנה, והם מרכז הרווח המשמעותי לקיבוץ.
ל-ynet נודע כי ניר דוד וקיבוץ אורטל ברמת הגולן חתמו על הקמת תאגיד תיירות משותף, בחלקים שווים, להשבחה ולפיתוח של תיירות אורטל בהיקף של מיליוני שקלים, בכלל זה הוספת חדרי אירוח ובניית מתחם של אוהלי גלמפינג בחורש הצמוד באורטל ופיתוח סביבתי שייתן חוויה של טבע. כמו כן יפותחו אטרקציות תיירותיות נוספות.

חלי יעקבס, מנכ"לית תיירות ניר דוד ויו"ר תיירות אורטל, אמרה כי בתיירות ניר דוד מתכננים אטרקציות נוספות בסביבת קיבוץ אורטל, שאמורות להוסיף את החיבור לטבע. בנוסף, ייחתמו הסכמים לשיתופי פעולה תיירותיים עסקיים חדשים, תומכי תיירות, עם יזמים קטנים ברמת הגולן.
תיירות אורטל, הנמצאת בצפון רמת הגולן, משקיפה לחרמון ולתל שיפון, בסמוך ליקב הר שיפון, וכוללת בין השאר 52 יחידות אירוח ואטרקציית איזי ריידר לטיול באזור. חלי יעקבס: "אנחנו שמחים להיכנס כשותפים בענף תיירות פעיל ומצליח באזור שיש בו פוטנציאל אדיר וקרקע פורייה לפיתוח. נוביל יחד תיירות אחראית מתקדמת וחדשנית, שהיא שילוב של פשטות טבע וחוויות עם טכנולוגיות שיווקיות".
נטע נירון, מנכ"לית תיירות אורטל, אמרה: "אנחנו שמחים ומברכים על החיבור עם תיירות ניר דוד, יחד נמשיך לשמר ולפתח את תיירות אורטל כאתר תיירותי כפרי, מוביל וערכי. כולנו נרגשים לקראת התוכניות העתידיות. נזניק במשותף את תיירות אורטל למרכז הבמה בגולן".
בעניין הסכסוך על הנגשת נחל האסי לציבור הרחב, באחרונה פסק בית המשפט כי ניר דוד יפתח חוף ירוק חינמי מחוץ לשטח המגורים שלו לרווחת הציבור.