החל ממחר (יום ד') מצפים בחופי הכינרת לעשרות אלפי נופשים שיבואו לחגוג את חג השבועות, שיצר סוף שבוע ארוך במיוחד. כבר בסוף השבוע הגיעו לחופי הכינרת נופשים רבים מהמגזר הערבי שחגגו את עיד אל פיטר, החג המסיים את הרמדאן.
לא רק בחופים מרוצים, גם בבתי המלון וכפרי הנופש סביב האגם – כאלה שייפתחו רק מחר – התפוסות מלאות בחג. והמפעילים מדגישים כי הם פועלים ומקפידים על כללי ה"תו הסגול". מה שמעיב מעט על השמחה הוא זיהום שהתגלה הבוקר בחופים הצפוניים של טבריה, חוף רקת, עירוני גנים ובורה בורה. במשרד הבריאות מנסים לאתר את מקור הזיהום.
בשבוע שעבר הודיעה רשות הכינרת על שורת צעדים לעמידה בתנאי ה"תו הסגול", מה שהביא בין השאר לכמות רוחצים קטנה יותר מהרגיל, היות שיש מגבלת כמות על השוהים בחופים. לכל חוף הוגדרה קיבולת חניות המאפשרת אירוח נופשים בתנאי השטח השונים, בצורה "מרווחת". יש הקפדה על ישיבה בקבוצות בצורה מרווחת ובמרחקים של קבוצה מקבוצה. כמו כן, בעת הלינה בחופים, נשמרים מרחקים של 5 עד 7 מטרים בין אוהל לאוהל.
עד לאחר חג השבועות תפעלנה כלל עמדות ההצלה של האיגוד עד השעה 19:00 בערב. בנוסף בהמשך יוארכו שעות פעילות המצילים בחגים ובסופי שבוע ולפי הצורך.
2 צפייה בגלריה
חוף חוקוק בכינרת
חוף חוקוק בכינרת
חוף חוקוק בכינרת
(צילום: אביתר כהן, איגוד ערים כינרת)
2 צפייה בגלריה
חוף חוקוק בכינרת
חוף חוקוק בכינרת
פשוט כיף
(צילום: אביתר כהן, איגוד ערים כינרת)
עוד לפני מגיפת הקורונה, השפיעה עליית המפלס המהירה על חופי הכינרת, בעיקר בנוגע לצמחייה שגדלה באזורים היבשים שהוצפו. איגוד ערים כינרת ורשות הכינרת השקיעו 1.5 מיליון שקל שהגיעו ממשרד הפנים, בעבודות בטיחות וטיפול במפגעים שנדרשו עקב עליית המפלס.
העבודות כללו טיפול וסילוק של צמחיה, גיזום וטיפול בטיחותי בעצים במים, ניקוי שוטף של סחופת אורגנית הנפלטת כל העת מתוך האגם, הזזת סוכות הצלה והרחקתן מקו המים, הצבת שילוט אזהרה, חסימת גישה למים בגרמי מדרגות מוצפים, טיפול בנזקי שיטפונות ונזקי גלים ברוחות מזרחיות ועוד.
ברשות ציינו כי גובה המפלס גרם לכך כי באזורים מסוימים, במרחק קצר ביותר מהחוף, המים כבר מאוד עמוקים ולכן יש להיזהר מאוד בכניסה אחראית ובטוחה למים - בעיקר עם ילדים. מתחילת השבוע שהו בחופים כ-140 אלף נופשים, מתוכם כ-55 אלף בחופי האיגוד.
"החוף הומה", אמר הבוקר אהרון בן נעים מנהל חוף דגון בשיחה עם אולפן ynet. "אתמול היו 0 מכוניות ועכשיו אנחנו עם 800 כלי רכב בחניון, יש לנו מעל 8,000 איש, כיף ממש לראות את הקיץ מגיע. זו הייתה כזו הפתעה, משהו שלא האמנו".

תחזית מזג האוויר

מחברת "מטאו טק" נמסר כי כי אפיק רום רדוד מגיע מאזור תורכיה ויגרום לטמפרטורות נוחות באזורינו בימים הקרובים. במישור ובשפלת החוף המרכזי והדרומי, בעמק יזרעאל ובצפון הנגב ייתכנו הגבלות ראות עקב אד/ערפל במהלך הלילה.
הטמפרטורות החזויות להלילה ולמחר: קריית שמונה 35-19, קצרין 32-17, צפת 26-17, טבריה 35-19, נצרת 31-16, חיפה 26-19, ת"א 26-19, ירושלים 26-17, אשקלון 25-19, עין גדי 37-25, באר שבע 30-16, ערד 27-17, מצפה רמון 27-16 ואילת 36-23.
אזור מזג אוויר
ביום התיכון תנשב רוח צפון-מזרחית במהירות של 10 עד 20 קמ"ש. גובה הגלים בים התיכון ינוע בין 60 ל-140 סנטימטרים.
מחר (יום ד') מזג האוויר יהיה נאה עם ירידה קלה בטמפרטורות, בעיקר במרכז הארץ ובדרומה. בים התיכון תנשב רוח צפון-מזרחית עד צפון-מערבית במהירות של 15 עד 35 קמ"ש. גובה הגלים בים ינוע בין חצי מטר למטר, ואחר הצהריים בין 70 ל-130 סנטימטרים.
ביום חמשי, ערב חג השבועות, יהיה מעונן חלקית, עם ירידה נוספת בטמפרטורות ובערב ייעשה קריר בהרים.
ביום שישי יהיה מעונן חלקית עם ירידה נוספת בטמפרטורות שיהיו נמוכות מהרגיל לעונה, בשעות הבוקר ייתכן טפטוף בצפון הארץ.
בשבת יהיה מעונן חלקית וקריר ביחס לתקופה.