עין עבדת

אומנם אנחנו מדברים על טיולים במדבר, אבל איך אפשר בלי ביקור בקניון? נחל עבדת, מיובליו של נחל צין, נובע ממעיין עין עבדת באזור שדה בוקר. הנחל יוצר קניון צר ועמוק הזורם בין קירות סלע לבן ענקיים ומרהיבים. בדרכם, יוצרים מי המעיין גם מפל בגובה 15 מטרים הנשפך לבריכה עמוקה. שביל המטיילים באתר עובר ליד מערות נזירים שהתגוררו והתבודדו במקום בתקופה הביזנטית, והם גם אלו שחצבו את גרמי המדרגות – כדי להקל על הגישה שלהם למים. במקום צמחייה ירוקה המושכת בעלי חיים ובהם יעלים. המעיין נמצא בשטחו של גן לאומי אשר מאפשר ביקורים רק עד שעות אחר הצהריים המוקדמות – לאחר מכן, המקום שייך לבעלי החיים. הרחצה במעיין אסורה, בין היתר בגלל הזדקקות בעלי החיים למים.
מפת האטרקציות
מה שמים בווייז? עין עבדת גן לאומי. הכניסה התחתונה לעין עבדת היא סמוך לאחוזת קבר בן גוריון ומדרשת שדה בוקר. הכניסה העליונה כ-5 ק"מ דרומה.
כמה עולה? 28 שקלים למבוגר, 14 שקלים לילד. בתקופת הקורונה נדרש לתאם את מועד הביקור מראש באמצעות אתר רשות הטבע והגנים.
30 צפייה בגלריה
עין עבדת
עין עבדת
עין עבדת
(צילום: מנו גרינשפן)

שמורת אירוס ירוחם

אירוס ירוחם פורח בחודשים מרץ ואפריל רק באזור ירוחם ודימונה שבנגב. פרחיו בצבע ארגמן כהה עד שחור, ולעתים נדירות ניתן לפגוש גם פרחים צהובים. באזור גידולו הוקמה שמורת טבע מיוחדת – שמורת אירוס ירוחם. השמורה שוכנת סמוך לבסיס ביסל"ח של גדוד 906, שאף אימץ את השמורה ומסייע לשמור עליה ולתחזק אותה. מכביש דימונה ירוחם לכיוון דרום, כביש 204, יש לפנות לבסיס מחנה משואה, שם יהיה גם שלט חום לשמורת אירוס ירוחם. לאחר חמש דקות נסיעה מגיעים לחניה, ומשם יש לגשת לכיוון שביל עם חבלים משני צדדיו ולהמשיך למסלול קל ומעגלי של כחצי שעה. את האירוס הראשון ניתן לראות אחרי כ-10 דקות הליכה מתחילת המסלול. אין לרדת מהשביל, זאת על מנת לשמור על צמחי הבר הגדלים במקום.
30 צפייה בגלריה
שמורת אירוס ירוחם
שמורת אירוס ירוחם
שמורת אירוס ירוחם
(צילום: ערן היימס, רשות הטבע והגנים)
מה שמים בווייז? אירוס ירוחם.
כמה עולה? הכניסה ללא תשלום, אין צורך בתיאום מראש.

טיילת אלברט, מצפה רמון

מכתש רמון הוא המכתש האירוזי הגדול בעולם, ונופו הייחודי מאפשר הצצה לקסמיו של המדבר ולשלל תופעות טבע מרתקות. על קצה המכתש נמצאת העיירה מצפה רמון, ובשטחה, לשולי המכתש – "טיילת אלברט" אשר נושקת לסימון "שביל ישראל" ובה כמה עמדות תצפית. קצה הטיילת במרכז המבקרים של רשות הטבע והגנים. מתחילים את המסלול במצפור נועה הנמצא ברחוב עין סהרונים פינת רחוב מעלה דקלים (ליד מגדל המים). יורדים במעלה העקלתוני של הגן אל רחוב רחבעם זאבי, חולפים על פני בית ספר השלום ומגיעים לכיכר נוספת. מכאן צועדים שתי דקות, מגיעים למרגלות הר גמל ועולים בגרם מדרגות קצר לתצפית מרהיבה. מכאן צועדים מזרחה בשביל שלמרגלות הר גמל המלווה את שולי המכתש, אשר מסומך בצבעי "שביל ישראל" (לבן, כחול וכתום). אורך המסלול כ-2.5 ק"מ (כ-20 דקות הליכה) והוא מסתיים במרכז המבקרים. מכאן חוזרים רגלית לנקודת ההתחלה.
30 צפייה בגלריה
טיילת אלברט במצפה רמון
טיילת אלברט במצפה רמון
טיילת אלברט במצפה רמון
(צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)
מה שמים בווייז? עין סהרונים מצפה רמון.
כמה עולה? הכניסה לטיילת ללא תשלום, אין צורך בתיאום מראש. הכניסה למרכז המבקרים בתשלום: 28 שקלים למבוגר, 14 שקלים לילד.

עין גדי

שמורת עין גדי היא מהמיוחדות והמרהיבות בישראל. נווה המדבר עין גדי הוא הגדול בארץ והוא כולל את קניוני הנחלים דוד וערוגות, הזורמים בתחום השמורה כל ימות השנה, ואת המצוקים הנישאים ביניהם. יש בשמורה מעיינות ומפלים ולמרגלות המצוקים - ביתם של היעלים ושפני הסלע - זורמים פלגי מים. השמורה מציעה מגוון מסלולי טיול מושלמים לאביב, לפני החום הלוהט של הקיץ, החל ממסלולים מעגליים וקלים המתאימים למשפחות ועד למסלולים למטיבי לכת. לפירוט המסלולים – הקליקו.
מה שמים בווייז? שמורת עין גדי.
30 צפייה בגלריה
עין גדי
עין גדי
עין גדי
(צילום: דורון ניסים)
כמה עולה? הכניסה בתשלום: 28 שקלים למבוגר, 14 שקלים לילד. בתקופת הקורונה נדרש לתאם את מועד הביקור מראש באמצעות אתר רשות הטבע והגנים.

עינות צוקים

שמורת עינות צוקים (עין פשחה) היא שמורת הטבע הנמוכה בעולם, ואחת משמורות הטבע היפות בישראל. כאן, כאשר מצד אחד מתרומם לגובה מצוק ההעתקים האדיר ומצד שני הולך ונסוג ים המלח, משגשג עולם חי וצומח מפתיע, מרשים ובמיוחד – ציורי להפליא. פלגים של מים מתוקים ממלאים בריכות שחלקן מותרות לטבילה ושחייה, וחלקן שייכות לטבע באופן בלעדי ומהוות את ביתם המוגן של מיני דגים ושאר חברים המתגוררים בסמוך – חרקים, זוחלים ודו-חיים.
30 צפייה בגלריה
עינות צוקים
עינות צוקים
עינות צוקים
(צילום: יניב כהן, רשות הטבע והגנים)
בפסח, בימי שישי ושבת בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00, יתקיימו גם סיורים מודרכים ב"שמורה החבויה" – חלק של שמורת עינות צוקים שסגור בשגרה לכניסת מטיילים. יש להירשם מראש לסיור בחנות שבבריכת המעיין.
מה שמים בווייז? עינות צוקים.
כמה עולה? הכניסה בתשלום: 35 שקלים למבוגר, 20 שקלים לילד. בתקופת הקורונה נדרש לתאם את מועד הביקור מראש באמצעות אתר רשות הטבע והגנים.

עין ירקעם

עין ירקעם הוא אחת מפינות החמד המפתיעות ביותר שתוכלו למצוא בנגב - בערוצו היפהפה של נחל חתירה, עם יציאתו מהמכתש הגדול. המטיילים מוזמנים לטייל במסלול יפהפה, שלאורכו יוכלו לחזות (ואולי גם לטבול) בגב מים בלב מדבר, בפריחות אביב, בקניון מדברי ובמפל מים יבש ומרשים במיוחד. לפירוט המסלול – הקליקו.
30 צפייה בגלריה
עין ירקעם
עין ירקעם
עין ירקעם
(צילום: יונתן נריסנה)
מה שמים בווייז? עין ירקעם.
כמה עולה? הכניסה ללא תשלום, אין צורך בתיאום מראש.

פרסת נקרות

בשוליו הדרומיים של מכתש רמון עובר נחל נקרות, שאורכו כ-60 קילומטרים והוא נשפך בסופו של דבר לנחל הערבה. מדרום למכתש, ליד שער רמון, מקבל ערוץ הנחל צורה של פרסה – ובין המעוקים הגבוהים והמרשימים מצטברים מי השיטפונות ויוצרים בריכה עמוקה. יש להחנות את הרכב ליד חאן סהרונים וללכת דרומה על שביל נחל רמון עד לנחל נקרות, ומשם מזרחה על שביל ישראל – וחזרה לחניון על פי השילוט.
30 צפייה בגלריה
פרסת נקרות
פרסת נקרות
פרסת נקרות
(צילום: גלעד כרמלי)
מה שמים בווייז? חניון יום עין סהרונים.
כמה עולה? הכניסה ללא תשלום, אין צורך בתיאום מראש.
פעילויות בטבע וסיורים מודרכים

פסטיבל "יער של הרפתקאות"

מה בתוכנית? קק"ל מזמינה את המשפחות לפסטיבל "יער של הרפתקאות" - פסטיבל ייחודי וחדשני ביערות קק"ל ברחבי הארץ. האירוע יתקיים דרך אפליקציית "חוויער", ואתם מוזמנים לגלות את החידות, בין עצים ופרחים, לפצח צפנים, לפגוש דמויות מרתקות, לצלם ולהעלות תמונות, ללמוד כיצד לשמור על ניקיון היער על הדרך, לעצור לפיקניק קסום ואביבי ולבסוף, להגיע אל נקודת הסיום ולקבל תעודה דיגיטלית של שומרי היערות. כל משפחה תקבל ערכת משחק הכוללת מפת ניווטים, מפת פיקניק עם הפעלות, שקית אשפה ובנדנה. בסיום כל משפחה תוזמן להשאיר את פרטיה ובין המשתתפים יוגרלו שלוש חופשות במרכזי השדה של קק"ל.
30 צפייה בגלריה
יער של הרפתקאות עם קק"ל
יער של הרפתקאות עם קק"ל
יער של הרפתקאות עם קק"ל
(צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)
איפה? פארק בריטניה / יער המלאכים / יער יתיר / יער שוקדה / מצפה בית אשל.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 30 במרץ עד 1 באפריל, בשעות 17:00-10:00. כל משפחה תשחק בזמנה החופשי, ללא התקהלות. משך המשחק כשעה וחצי.
כמה עולה? חינם. ללא צורך בהרשמה מראש.
לפרטים נוספים: במוקד קו ליער 1800-350-550 או באתר.

תל באר שבע - קפסולת זמן של ימי המלוכה

מה בתוכנית? רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור להכיר את סיפורו המרתק של גן לאומי תל באר שבע, הצופה על העיר באר שבע החדשה. שרידיו הארכיאולוגיים המגוונים של התל הם רקע לסיפור המקראי המרתק ושמו נצרב בדמותו המכוננת של אברהם אבינו. בחול המועד יחכה לכם כאן מדריך שיספר את סיפורו של התל ובכך יפתח לכם צוהר לעברו המרתק. הסיור באתר יוביל אתכם דרך מקבץ מרשים של מכלולים ארכיאולוגיים, בהם מפעל מים מרשים, שמשרטטים מבנה של יישוב ששימש מרכז מינהלי בתקופת המלוכה, בימי המלך חזקיהו במאה ה-8 לפני הספירה. בביקור מומלץ לשלב את משחק "קוד העתיקות – בעקבות חותם נחש הנחושת הקדוש".
30 צפייה בגלריה
גן לאומי תל באר שבע
גן לאומי תל באר שבע
גן לאומי תל באר שבע
(צילום: קובי חזן, רשות הטבע והגנים)
איפה? גן לאומי תל באר שבע. בכניסה לאתר יש להתעדכן לגבי מקום המפגש עם המדריך.
מתי? ימים שני-חמישי, 29 במרץ עד 1 באפריל, בשעות 15:00-9:00. הדרכה בכל חצי שעה.
כמה עולה? 14 שקלים למבוגר, 7 שקלים לילד, חינם למנויי מטמון.
לפרטים נוספים: בטלפון 08-6467286 או במייל: . בתקופת הקורונה נדרש לתאם את מועד הביקור מראש באמצעות אתר רשות הטבע והגנים.

תצפית כוכבים במכתש ירוחם עם "שירת הכוכבים"

מה בתוכנית? תצפית אסטרונומיה עם טלסקופים על שמיים מלאים בכוכבים בחניון החולות הצבעוניים במכתש הגדול (ירוחם) לאחר רדת החשכה. בפעילות תיהנו משעתיים של חוויה מרתקת - מדע, אסטרונומיה, מיתולוגיה והיסטוריה עם טלסקופים משוכללים וגדולים, תה חם, כרבוליות ומחצלות. אין צורך בציוד אסטרונומי או בידע מוקדם. מתאים מגיל 5 ומעלה.
30 צפייה בגלריה
תצפיות כוכבים וטלסקופים במכתש ירוחם עם "שירת הכוכבים".
תצפיות כוכבים וטלסקופים במכתש ירוחם עם "שירת הכוכבים".
תצפיות כוכבים וטלסקופים במכתש ירוחם עם "שירת הכוכבים"
(צילום: מרדכי גורדון)
איפה? חניון "חולות צבעוניים", מכתש ירוחם.
מתי? ימים שני-חמישי, 29 במרץ עד 1 באפריל, בשעות 19:30 או 21:30. אורך הפעילות כשעתיים.
כמה עולה? 80 שקלים למשתתף. הרשמה מראש חובה.
לפרטים נוספים: 052-7276100 או: 052-6705523, או באתר.

"נופים מספרים": טיולי אביב עם קק"ל

מה בתוכנית? טיולים מודרכים עם קק"ל ביערות בדרום ובשפלה: אל חורבת בורגין בפארק עדולם ואל יער המלאכים.
איפה? פארק עדולם / יער המלאכים.
30 צפייה בגלריה
נופים מספרים - פארק עדולם
נופים מספרים - פארק עדולם
נופים מספרים - פארק עדולם
(צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)
מתי? פארק עדולם - ימים שני-חמישי, 29 במרץ עד 1 באפריל, בשעות 12:00-10:00 ו-15:00-13:00; יער המלאכים – ימים שני-רביעי, 31-29 במרץ, בשעות 12:00-10:00 ו-15:00-13:00.
כמה עולה? ללא תשלום. מותנה בהרשמה מראש.
לפרטים נוספים: במוקד קו ליער 1800-350-550 או באתר.

סיורי צפרות, ליקוט, שקיעה ואסטרונומיה באגם ירוחם

מה בתוכנית? מוקד כנפי קק"ל באגם ירוחם יעניק בחג הזדמנות מיוחד ונדירה להסתכל על הציפורים מקרוב, לשמוע פרטים מעניינים מצפרים מומחים ולראות כיצד מטבעים ציפורים ואוספים נתונים על הנדידה בסיור מרתק. בנוסף, יתקיימו במרכז הצפרות החדש סיורי ליקוט בטבע שבמסגרתם תלקטו מכל הטוב והשפע שיש בפארק אגם ירוחם לאחר סבב גשמי הברכה האחרון. בסיום הסיור תדליקו מדורה ותכינו יחד עם מדריכי הליקוט מטעמים ממה שליקטתם. כמו כן, תוכלו לצאת לסיורי שקיעה בהובלת מדריכות "מדרשת ביחד", ולאחר רדת החשכה תוכלו לצאת לסיור של קק"ל לאור עששיות לאחת הגבעות המשקיפות על האגם וסביבתה של ירוחם, לשכב על מחצלת וליהנות מסדנת אסטרונומיה עם סיפורים, שירים ותה חם ומתוק. בנוסף, ניתן לתאם סיור "אגם, מכתש ומה שביניהם" עם מורה הדרך בן ירוחם אבי בן-זקן.
30 צפייה בגלריה
אגם ירוחם
אגם ירוחם
אגם ירוחם
(צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)
איפה? פארק אגם ירוחם.
מתי? פעילויות קק"ל - כל ימי חול המועד פסח; סיורי השקיעה עם "מדרשת ביחד" בימים שני-חמישי, 29 במרץ עד 1 באפריל, בשעות 19:00-17:30; סיור עם אבי בן-זקן בכל ימי חול המועד בשעה 9:00.
כמה עולה? פעילויות קק"ל - 25 שקלים לאדם; סיורי השקיעה עם "מדרשת ביחד" – 35 שקלים לאדם (מגיל 5); סיור עם אבי בן-זקן – 330 שקלים לשעת הדרכה לקבוצה.
לפרטים נוספים: פעילויות קק"ל - בטלפון 051-2367497 (יובל) או במייל. סיורי השקיעה של "מדרשת ביחד" – מורה הדרך רעואל קסל, 050-6569971. סיור עם אבי בן-זקן – 050-8571976, או במייל, או באתר.

מסע מסתורי בתל ערד

מה בתוכנית? רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור להגיע לגן לאומי תל ערד ולשמוע את סיפורם יוצא הדופן של עיר מרכזית מתקופת הברונזה הקדומה ושל תל מצודות מתקופת המלוכה. בחול המועד יחכה לכם כאן מדריך והוא יסביר על המכלולים הארכיאולוגיים המרתקים ועל שרידים מתקופות שונות, בכלל זה מקדש יהודי יחיד במינו. בביקור תוכלו לשלב מרחב בריחה, שבו תחזרו 3,000 שנה אחורה, ודרך ניווט ופיענוח כתבי סתרים תצאו למסע מרתק לגילוי סודותיה של תל ערד הקדומה.
30 צפייה בגלריה
גן לאומי תל ערד
גן לאומי תל ערד
גן לאומי תל ערד
(צילום: מנו גרינשפן)
איפה? גן לאומי תל ערד.
מתי? הדרכות בכל חצי שעה בימים שני-חמישי, 29 במרץ עד 1 באפריל, בשעות 15:00-9:00. בימי החג הגן הלאומי יהיה פתוח עד השקיעה (כניסה אחרונה ב-16:30).
כמה עולה? 14 שקלים למבוגר, 7 שקלים לילד, חינם למנויי מטמון.
לפרטים נוספים: בטלפון 08-6992447. בתקופת הקורונה נדרש לתאם את מועד הביקור מראש באמצעות אתר רשות הטבע והגנים.

ליל ירח בחווארי מצדה

מה בתוכנית? החברה להגנת הטבע מזמינה את הציבור לטיול לאור ירח בחווארי מצדה. ניפגש בחניון הדקלים שסמוך לאתר מצדה (מזרח), ונצא לטיול יפהפה לאורו של הירח בלבד. נטייל בין מבוכי החוואר המרשימים שהותירה ימת הלשון הקדומה, נדבר על היווצרות החוואר, אופן השתמרותו ומופעו הייחודי, נדבר על ים המלח כיום וגלגוליו השונים. נשמע סיפורים, הסברים ואגדות על מופע הירח ועל שמי הלילה שליוו את האדם משחר ההיסטוריה. מיועד למשפחות עם ילדים מעל גיל 5, ניתן קטנטנים במנשאים.
איפה? חניון הדקלים, ליד מצדה מזרח.
מתי? יום שני, 29 במרץ, בשעות 22:00-19:30.
כמה עולה? 55-50 שקלים, הנחה לחברי החברה להגנת הטבע.
לפרטים נוספים: באתר.

ספארי לילה באגם ירוחם

מה בתוכנית? כשהערב יורד על המדבר מתחיל עולם נסתר וקסום של יצורים היוצאים לפעילות דווקא בשעות החשיכה – עטלפים, צפרדעים, עכבישים ובעיקר עקרבים. בירוחם וסביבתה קיים המגוון הגדול ביותר בישראל של העקרבים, הן מבחינת המינים והן מבחינה מספרית. הסיור המודרך לספארי לילה קסום יפגיש אותנו עם יצורי הלילה באמצעות פנסים חזקים, גלאי קולות ופנסי UV לאיתור עקרבים בחשכה. יורם צביק, חוקר עקרבים, יספר לנו על החיים המסקרנים של היצור שכולנו חוששים ממנו ויגלה לנו צדדים פחות אפלים ממה שאנו מכירים.
בסיור נכיר את העקרבים ממש מקרוב, נלמד על האקולוגיה שלהם וההתנהגויות המיוחדות שלהם, על הארסיות שלהם וגם על החשיבות הגדולה שלהם לאדם ולסביבה. במהלך הסיור תוכלו לצלם תמונות מרהיבות של העקרבים בתופעות שונות - באמצע ארוחת הלילה שלהם, במצבי התגוננות, בריקוד חיזור מהפנט ואפילו קניבליזם. פרט לעקרבים אנו פוגשים יצורי לילה נוספים - באמצעות גלאי קולות נקרא לעטלפי החרקים ונפגוש גם עכבישים ממינים שונים, בהם בוני הרשתות ועכבישי זאב עם עיניים זוהרות. לא מתאים למתקשים בהליכה.
30 צפייה בגלריה
עקרב באור UV בסיור ספארי לילה
עקרב באור UV בסיור ספארי לילה
עקרב באור UV בסיור ספארי לילה
(צילום: דנה אבידן)
איפה? פארק אגם ירוחם – חניה בכניסה לפארק ירוחם, בקרבת הכיכר.
מתי? ימים שני-רביעי, 31-29 במרץ, בשעות 21:00-20:00.
כמה עולה? 50 שקלים לאדם (מגיל 5).
לפרטים נוספים: יורם צביק, אלון שריג – 054-4761761, או במייל, או באתר.

טיול עששיות בנחל פרצים

מה בתוכנית? נחל פרצים, שבמישור עמיעז, הוא פנינה של ממש. המישור השטוח נחצה על ידי הנחל, שממש פורץ וחורץ במשקעי הים הקדום שבעבר התפרס באזור בקעת ים המלח (וכמעט עד לכינרת). החברה להגנת הטבע מזמינה את הציבור לטיול בליווי אור העששיות. את הירח המלא נראה רק לקראת סוף הטיול. בדרך נספר על ים המלח והתעשייה הסמוכה לנחל, שמי הלילה והירח, קירות הנחל בעלי המראה המיוחד, המדבר ועוד. מיועד למשפחות ולמבוגרים, ניתן קטנטנים במנשאים. ההגעה לתחילת המסלול מצריכה נסיעה של כ-20 דקות, בדרך עפר המתאימה לכל רכב.
30 צפייה בגלריה
נחל פרצים
נחל פרצים
נחל פרצים
(צילום: עינב קוצר, החברה להגנת הטבע)
איפה? נחל פרצים, דרום מדבר יהודה.
מתי? יום שלישי, 30 במרץ, בשעות 21:30-19:00.
כמה עולה? 55-50 שקלים לאדם, הנחה לחברי החברה להגנת הטבע.
לפרטים נוספים: באתר.

סיור ויצירה בחולות הצבעוניים במכתש הגדול

מה בתוכנית? במבט ראשוני, המדבר יכול להצטייר כחד-גוני וחסר חיים, אך מבט קצת יותר מעמיק מגלה המון גוונים וצבעים בתוך המרחבים העצומים. בסיור משפחתי במכתש ירוחם - הוא המכתש הגדול - נצא לסיבוב קצר למסלול ה"סנפיר הקטן", ובסופו נקנח בפעילות יצירה בחולות הצבעוניים. משך הסיור כשעתיים והוא יתקיים בהובלת מדריכות "מדרשת ביחד" ירוחם. דרגת קושי - בינונית.
30 צפייה בגלריה
יצירה בחולות הצבעוניים עם רעואל קסל
יצירה בחולות הצבעוניים עם רעואל קסל
יצירה בחולות הצבעוניים עם רעואל קסל
(צילום באדיבות מדרשת ביחד)
איפה? נפגשים בחניון חולות צבעוניים, מכתש גדול.
מתי? ימים שני-חמישי, 29 במרץ עד 1 באפריל, בשעות 11:30-9:30.
כמה עולה? 35 שקלים למשתתף מעל גיל 5.
לפרטים נוספים: מורה הדרך רעואל קסל, 050-6569971, או באתר.

סיורי לילה מוזיקליים בנחל חצץ

מה בתוכנית? פסח הוא חג מדברי, והחירות שבאוויר קוראת לנו לצאת למרחבים. בסיור לילי בנחל חצץ (בין ירוחם לשדה בוקר) בהובלת המדריך והנגן רעואל קסל נצא אל המרחב, נתבונן אל שמי הלילה ונבקר בבור נבטי קדום, על כוס תה שתחמם את הלילה המדברי בליווי נגינה ושירים. מיועד לגילאי 7 ומעלה.
איפה? חניון לילה נחל חצץ.
30 צפייה בגלריה
סיורי לילה בנחל חצץ
סיורי לילה בנחל חצץ
סיורי לילה בנחל חצץ
(צילום: רעואל קסל)
מתי? ימים שני ושלישי, 30-29 במרץ, בשעות 22:30-19:30.
כמה עולה? 60 שקלים למשתתף.
לפרטים נוספים: מורה הדרך רעואל קסל, 050-6569971, או באתר.

עשרות טיולים ללא תשלום עם "אשכולות"

מה בתוכנית? ארגון "אשכולות" מזמין את כלל הציבור הישראלי למגוון רחב של סיורים ופעילויות לכל המשפחה לכבוד חול המועד פסח בכ-36 מוקדי סיור מהגולן ועד אילת. את הסיורים יעבירו מדריכי טיולים ותודעה של "אשכולות" שמטרתם לחשוף את המטיילים הישראלים לצדדים חדשים ומפתיעים במורשת ההיסטורית של ישראל. סיורים ופעילויות אלו הינם בחסות בנק הפועלים ובשיתוף האגף לתרבות יהודית במשרד להשכלה גבוהה ומשלימה.
איפה? נחל פורה / מכתש ירוחם / תל לכיש ועוד.
מתי? כל ימי חול המועד.
כמה עולה? חינם. בהרשמה מראש.
לפרטים נוספים: באתר.

סיורי "יוצאים לחירות" ביערות קק"ל

מה בתוכנית? קק"ל מזמינה משפחות וקהילות מיישובי "מעוף" בפריפריה בדרום לסיורים מודרכים במהלך חג הפסח במגוון אתריה ויערותיה, אשר יועברו ע"י מדריכי קק"ל. יציאה לסיור מותנית ברישום של 20 משתתפים ועד 30 בכל סבב.
איפה? יער המלאכים / פארק נחל גרר / יער להב / יער יתיר.
מתי? ימים שני-רביעי, 31-29 במרץ.
כמה עולה? חינם, בהרשמה מראש.
לפרטים נוספים: במייל.

סיורים בקפסולה הפרטית - בהדרכה עצמית בזמן ובקצב שלכם

מה בתוכנית? BeeTravel – תוכן, דרך חוויה - היא חברת טיולים ותיקה שפיתחה בשנה האחרונה (עוד לפני פרוץ הקורונה לחיינו) ממשק של סיורים מודרכים עם הנייד. לפסח מוצעים סיורים ברחבי הארץ המועברים באמצעות הממשק העצמאי הפשוט להפעלה, בהנחיית מורי דרך או אנשי קולינריה. בדרום מוצע סיור רכוב בצפון מדבר יהודה וים המלח. הסיורים מתוכננים ומוגשים על ידי אנשי מקצוע, מעניקים ידע, חוויה ותוכן מובנים ומתווכים את האתרים שנבחרו למטייל הפרטי - כך שאפשר לטייל במקום, בזמן ובתחומי העניין האישיים ללא התקהלות או מפגש עם אנשים מחוץ לקפסולה המיידית.
איפה? צפון מדבר יהודה וים המלח.
מתי? בזמן שנוח לכם. הסיור זמין לשבועיים מרגע הרכישה – כך שיש זמן להכין את הטיול עם בני המשפחה הקטנים יותר או לצפות שוב אחרי הטיול עצמו.
כמה עולה? 99 שקלים לסיור עבור המשפחה כולה.
לפרטים נוספים: באתר.

טיול קמפינג במדבר יהודה

מה בתוכנית? בית ספר שדה עין גדי של החברה להגנת הטבע מזמין אתכם לסוף שבוע בשטח - במדבר יהודה. ניפגש בכניסה לנחל סלבדורה ונצא למסלול קצר ואתגרי שייקח אותנו אל תחתית המפל ואל הנביעה הקטנה שבה התמקם עץ הסלבדורה הפרסית. לאחר המסלול נמשיך אל חניון הלילה נחל צאלים, שם נתארגן ללינת שטח. לקראת ערב נדליק מדורה ונהנה מערב מדברי שקט תחת כיפת השמים. לאור המדורה נכין תה ותפוחי אדמה, ומי שירצה יוכל להשתתף בתצפית שמי הלילה ולשמוע כמה אגדות פיקנטיות על הכוכבים והקבוצות שמאירים את לילותינו. למחרת נקפל את הציוד האישי, ונצא למסלול מעגלי בנחל צאלים עד עין נמר. הנחל ששטף החורף כמה פעמים עשיר בגבים וצמחייה מדברית. במסלול נדבר על השיטפונות, על שמו של הנחל, הסיפורים השונים שקשורים בו, חשיבותו למגוון הביולוגי באזור ועוד. מיועד לחובבי לכת, משפחות עם ילדים מגיל 10 ומעלה ומבוגרים.
30 צפייה בגלריה
מדבר יהודה
מדבר יהודה
מדבר יהודה
(צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
איפה? מדבר יהודה.
מתי? חמישי-שישי, 2-1 באפריל, בשעות 14:00 עד 16:00.
כמה עולה? 200-180 לאדם, הנחה לחברי החברה להגנת הטבע.
לפרטים נוספים: באתר.

להשתתף ב"ספירת הפרפרים הגדולה"

מה בתוכנית? מיזם "ספירת הפרפרים הגדולה" של מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, אגודת חובבי הפרפרים, החברה להגנת הטבע ורמת הנדיב - קורא לציבור הרחב לצאת לטבע הישראלי בחג הפסח הקרוב ולסייע בספירת מיני הפרפרים השונים. רובם המוחלט של מיני הפרפרים נמצא במגמת דעיכה, כחלק מתופעה מוכרת של הפחתה משמעותית בשפע מיני בעלי החיים והצמחים המאפיינים את הטבע הישראלי. ניטור אוכלוסיית הפרפרים בישראל יכול לסייע בהבנת מצב הפרפרים וכן בהבנת מצב הטבע הישראלי כולו.
30 צפייה בגלריה
ספירת הפרפרים הגדולה - נימפית החורשף בדרום
ספירת הפרפרים הגדולה - נימפית החורשף בדרום
ספירת הפרפרים הגדולה - נימפית החורשף בדרום
(צילום: גלעד כרמלי)
המיזם הוא חלק מפרויקט נרחב של מדע אזרחי, שבמסגרתו נעזרים החוקרים בציבור כדי להצליח לספור את הפרפרים בכל רחבי הארץ. מיזם דומה מתקיים באנגליה כבר שנים רבות, ונמצא כי התגייסות הציבור לספירה בתקופת זמן מוגדרת היא יעילה וחשובה מאוד. בספירה שהתקיימה ב-2019 נספרו קרוב ל-20 אלף פרפרים ברחבי הארץ, אך ב-2020 המיזם הוקפא בשל סגר הקורונה.
הציבור מוזמן להקדיש מעט מזמנו ולקחת חלק באיסוף תצפיות פרפרים, בכל מקום שבו הוא נמצא: רק לצאת לשטח פתוח, לבחור מקום לספירה ובמשך 15 דקות לרשום את מיני הפרפרים הנצפים - על פי המידע המפורט על 24 המינים באתר האינטרנט של אגודת חובבי הפרפרים. ניתן לבצע כמה ספירות פרפרים במקומות שונים בארץ או לספור שוב באותו מקום בימים נוספים. הדיווח נעשה בטופס מקוון.
איפה? בכל חלקי הארץ. יש לבחור מקום לספירה ובמשך 15 דקות לרשום את מיני הפרפרים הנצפים.
מתי? מחג הפסח ולמשך שבועיים: בין 28 במרץ ל-10 באפריל.
כמה עולה? חינם.
לפרטים נוספים: באתר אגודת חובבי הפרפרים.

שיט בנחל לכיש וטיול באופניים משפחתיים באשדוד

מה בתוכנית? תיירות אשדוד חוגגת בחג את השקתן של מספר אטרקציות חדשות בעיר, בנוסף לכאלה שחזרו לפעילות. מי שרוצה להכיר את אשדוד לעומק יכול לעשות זאת על גבי אופניים משפחתיים עם 4 מושבים, שאותם לוקחים לנסיעה קלילה שבמהלכה חולפים על פני פינות חי ופסלי אומנות, ופותרים כתבי חידה שימתינו לרוכבים לאורך המסלול. מי שמעדיף נסיעה יותר אתגרית, מוזמן להצטרף לחוויית שטח על טרקטורונים, במסלול מהנה בין פארק אתגרים בעיר ועד לאתר מורשת על הלום. אטרקציה חדשה נוספת היא מיצג אור-קולי מרשים ועשיר באפקטים, באתר מצודת אשדוד ים.

המיצג נע בין קירותיה העתיקים המקוריים של המצודה, ומספר את סיפורה של אשדוד – החל מימי האדם הקדמון, דרך הפלשתים ועד ימינו, מזווית ראייה ייחודית. המיצג מצטרף לשלל פעילויות חווייתיות המוצעות במתחם המצודה, אשר חושפות בפני המבקרים את סיפורה הייחודי, באמצעות משחקי אתגר ומשימות כגון הארכיאולוג הצעיר, צלפים בפעולה, בניית קשתות, משחקי הסוואה ועוד. גם השיט חוזר בפסח אל נחל לכיש - האטרקציה שהייתה הכי גדולה ופופולרית לפני 50 שנה חזרה בגדול, עם סירות חדשות, נחל נקי וחוויה משפחתית נהדרת. ובמהלך החג יתקיימו גם מגוון סיורים מודרכים מרתקים כגון גלישת חולות, סיור גרפיטי, סיור טעימות ועוד.
30 צפייה בגלריה
שיט בנחל לכיש
שיט בנחל לכיש
שיט בנחל לכיש
(צילום: אבי רוקח)
איפה? רחבי העיר אשדוד.
מתי? כל ימי חול המועד פסח.
כמה עולה? בהתאם לפעילות הנבחרת.
לפרטים נוספים: באתר.

רכיבה על גמלים וסלפי עם יענים ב"פסטיגמל"

מה בתוכנית? ב"פסטיגמל" יתקיימו פעילויות לילדים כמו רכיבה על גמלים, האכלת נאקות מכף היד, פינת ליטוף של גדיים וארנבות, פינות יצירה עם משחקים של פעם ואפילו – פינה מיוחדת לסלפי עם יענים. לצד הפעילויות הללו יתקיימו הדרכות שמספרות על התרבות הבדואית, הגמלים וחלב הנאקות. הפעילות תתקיים במרחבים פתוחים ואוהלים בדואים. במהלך ימי ה"פסטיגמל" יפעל במתחם מזנון עשיר עם מאכלים אותנטיים וכשרים לפסח.
30 צפייה בגלריה
פסטיגמל בחלב בראשית
פסטיגמל בחלב בראשית
פסטיגמל בחלב בראשית
(צילום: אייל ליפשיץ)
איפה? מרכז מבקרים "חלב בראשית" ביישוב תראבין.
מתי? כל ימי חול המועד בשעות 18:00-10:00.
כמה עולה? 35 שקלים לאדם.
לפרטים נוספים: בטלפון 052-4406455.

חגיגת "פסחקלאי" בצפון הנגב

מה בתוכנית? אזור צפון הנגב ידוע במשקים החקלאיים הרבים שבו, במרחבים הפתוחים המרהיבים וכמובן בפריחה המרשימה. בחול המועד פסח, אתרי האזור חוגגים את היציאה לחירות, ומזמינים לשפע פעילויות מיוחדות לחג - בחגיגת "פסחקלאי". המבקרים יוכלו ליהנות מפעילות קטיף עצמי של גזרים צבעוניים, עגבניות שרי, תפו"א ישר מהאדמה ועוד ב"קטיף לי", להכיר את המרור והכרפס ב"שביל הסלט" ולקטוף תותים תלויים ומתוקים ב"אורי תותים" וב"משק 77". ב"מבוך מרים" ניתן יהיה ללכת לאיבוד במבוך עצום של צמחי תבלין, ב"נקודה ירוקה" בניר עוז מגלים איך חזון של גן פורח על שפת המדבר הפך למציאות ובחוות הקקטוסים לומדים על הקקטוס כל מה שעולה על הדמיון ואפילו יותר.
30 צפייה בגלריה
פסחקלאי בצפון הנגב - שביל הסלט
פסחקלאי בצפון הנגב - שביל הסלט
פסחקלאי בצפון הנגב - שביל הסלט
(צילום: דוד תפוחי)
פסח הוא גם זמן אידיאלי לטיולי פריחה. טיולי אופניים ניתן יהיה לעשות עם "לה מדווש" או "באופן", ואפשר גם להצטרף לטיול נודד על גבי חמורים או לצפות בפריחה מגבוה בטיסה בכדור פורח. ולכל מי שהתגעגע לתרבות - גם המוזיאונים ואתרי תרבות נפתחים כמו מרכז ג'ו אלון ביער להב, הגדת חבל ימית במושב דקל ומוזיאון מורשת צאן ברזל בקיבוץ צאלים, שם מכירים גם את סיפורה של צלחת סדר פסח עם סיפור היסטורי מרתק. בנוסף, למבקרים באזור יחכו סדנאות יצירה ב"כלי בראשית" במושב תאשור או ב"רון ארט" במעגלים, משחקי ניווט ואתגר, היכרות עם יענים ובעלי חיים נוספים, סיורים מודרכים, פינות ליטוף ועוד המון פעילויות.
איפה? ימים שבת-שבת, 27 במרץ עד 3 באפריל.
מתי? רחבי צפון הנגב.
כמה עולה? כניסה חופשית לרוב הפעילויות - בחסות בנק הפועלים.

פסטיבל משקים פתוחים בפתחת ניצנה

מה בתוכנית? קרן מיראז' ישראל בשיתוף עם השומר החדש ותיירות הר הנגב מזמינים את משפחות ישראל לפסטיבל "משקים פתוחים בפתחת ניצנה". בואו לקטוף צרור חוויות ולגלות את המדבר הנסתר של פתחת ניצנה, דרך המשקים החקלאיים המתקדמים שהמוניטין הבינלאומי שלהם ידוע בעולם כולו. היצע מסחרר של צבעים, ריחות וטעמים שזור בסיפורים המרתקים של אנשי האדמה - החקלאים שהפריחו בידיהם את המדבר.
30 צפייה בגלריה
משקים פתוחים בפתחת ניצנה: בועז ורנה ממשק דרייר
משקים פתוחים בפתחת ניצנה: בועז ורנה ממשק דרייר
משקים פתוחים בפתחת ניצנה: בועז ורנה ממשק דרייר
(צילום: עדי זיו אב)
בימי הפעילות תוכלו לבחור חבילה לבילוי יומי לכל המשפחה - כל חבילה כוללת שלוש פעילויות שונות מבין עשרות סיורים, סדנאות וחוויות: מקטיף אוכמניות, טעימות לאבנה אורגנית, סיור וקטיף במטע עגבניות שרי צבעוניות, ביקור בחוות אורגניות ובמשקים להפקת שמנים ויין, סיור מודרך בחמוקי ניצנה, וסדנאות חוויותיות כמו סדנת מלאכות קדומות, סדנת פצצות זרעים או סדנת בנייה בבוץ.
איפה? מושבי פתחת ניצנה - קדש ברנע, כמהין, באר מילכה ובמשק החקלאי של הקהילה החינוכית ניצנה.
מתי? ימים שני-חמישי, 29 במרץ עד 1 באפריל, בשעות 16:00-9:00.
כמה עולה? חבילות מסובסדות – 20 שקלים למשתתף עבור יום שלם של פעילות, חבילות נוספות לבחירה במחיר 150-60 שקלים. ניתן להזמין גם ממגוון סלסלות הפיקניק במחיר 310-190 שקלים.
לפרטים נוספים: באתר.

ביקור ב"בית הדבש והדבורה" ביד מרדכי

מה בתוכנית? במכוורת צופים בעבודת הדבוראי, מציצים לכוורת, לומדים על אורח חיי הדבורים, המלכה והפועלות, טועמים דבש טהור ומכינים נרות מדונג. בנוסף, יתקיים שחזור חווייתי של יציאת מצרים לכל המשפחה. עוד בפעילות: נסיעה בטרקטור, צפייה בחליבה ובגידולי השדות והפרדסים.
איפה? בית הדבש והדבורה, קיבוץ יד מרדכי.
מתי? ימים ראשון-ראשון, 28 במרץ עד 4 באפריל.
כמה עולה? כרטיס משולב לכל הפעילויות - 55 שקלים לילד, 50 שקלים למבוגר.
לפרטים נוספים: בטלפון 052-3923104.

ירקות, עקרבים וכוכבים ב"שביל הידע במדבר"

מה בתוכנית? הציבור מוזמן לגלות את סודות החדשנות במדבר במגוון סיורים המתאימים לכל המשפחה במרכז המבקרים "שביל הידע במדבר" הסמוך לאשלים, רק 20 דקות מבאר שבע. רובכם ודאי שמתם לב בנסיעה בדרום הארץ למגדל הבוהק הנראה למרחקים ותהיתם מה זה? אם גם אתם סקרנים לדעת כיצד חוקרים ומדענים מצליחים לעזור לחקלאים לגדל ירקות ופירות במדבר אתם מוזמנים להצטרף לסיור "טועמים חדשנות" - שם נשמע על האתגרים של חקלאות במדבר, נציץ בחממות, נטעם ירקות ופירות העונה, נעשה תצפית על העמק הסולארי ונכיר את המגה פרויקט הגדול ביותר בארץ והמגדל הסולארי הגבוה בעולם.
30 צפייה בגלריה
שביל הידע במדבר - מגדל השמש באשלים
שביל הידע במדבר - מגדל השמש באשלים
שביל הידע במדבר - מגדל השמש באשלים
(צילום: אלברטוס)
הסיור כולל גם אפשרות לרכישת תוצרת מקומית בחנות. בנוסף, ניתן לרכוש סלי פיקניק ולצאת איתם למדבר, שנמצא בשעתו היפה ביותר. בלילות יתקיימו סיורים שבהם נשמע ונחפש בעלי חיים ליליים פחות מוכרים ונראה גם את הירקות באור שונה. כל משפחה תקבל (לזמן הסיור) פנס אולטרה-סגול ותוכל להשתתף בחיפוש עקרבים, וגם נעקוב אחר פעילות עטלפים בעזרת מכשור מיוחד. הסיור כולל טעימות ירקות ותה מתיונים אישיים שאותם נכין מצמחיה מקומית.
איפה? המרכז לחקלאות מדברית, רמת הנגב.
מתי? סיורי "טועמים חדשנות" – כל יום בחול המועד בשעות 9:00, 11:30 ו-14:00; סיורי לילה – כל יום בשעות 19:00, 20:30 ו-22:00.
כמה עולה? סיורי "טועמים חדשנות" – 35 שקלים לאדם (מגיל 4); סיורי לילה – 45 שקלים לאדם (לכל הגילים, מומלץ מגיל 5 ומעלה).
לפרטים נוספים: בטלפון 08-8528852 או באתר.

אירועי "מפה ומצה": חגיגת פסח באתרי המורשת

מה בתוכנית? משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים מזמינים את המטיילים לאירועי "מפה ומצה", המחברים את קהל המטיילים לסיפורם של אתרי המורשת. 25 אתרי מורשת ברחבי הארץ יציעו שלל פעילויות שכולן בסימן מסעות בכלל ושל המייסדים והחלוצים שהקימו את המדינה בפרט. בכל אחד מהאתרים תוצב מפת עולם ענקית וצבעונית, שעל גביה יוכלו לסמן המשתתפים, באמצעות חוטים ונעצים, את המסע המשפחתי של העלייה לארץ – של ההורים, של הסבתות והסבים, של בני המשפחה המורחבת ועוד. בנוסף, ימתינו למטיילים כתבי חידה שיובילו אותם במסעם של בוני הארץ, עם שאלות מלאות עניין ואתגר ופיצוח חידות, באמצעות אפליקציה וכן רמזים בשטח.
איפה? בדרום: מרכז אנז"ק – באר שבע / צריף בן גוריון.
מתי? ימים שני-שישי, 29 במרץ עד 2 באפריל.
כמה עולה? חינם עד 40 שקלים לאדם, תלוי בפעילות הנבחרת.
לפרטים נוספים: באתר.

כולנו חלוצים בצריף בן-גוריון

מה בתוכנית? אטרקציה חווייתית חדשה מושקת בפסח בצריף בן-גוריון – פארק החלוציות, אשר מוקדש לראשוני המתיישבים בארץ, אלה שפנו לעבודת אדמה וחקלאות והקימו יישובים חדשים. הפארק יגרום למשתתפים לחוש חלוצים גם בימינו וייתן לכל אחד את התחושה שהוא יכול לשנות ולהשפיע. בפארק משימות מאתגרות, חווייתיות ומגבשות למשפחות, אשר משלבות שיתוף פעולה, התמדה ונחישות. להשלמת החוויה ורוח המנהיגות, יוכלו המבקרים להמשיך לביקור בצריף ולבקר בתערוכת הזקן והעם - תערוכה שבוחנת בצורה אינטראקטיבית וקלילה את האינטראקציה שהייתה לבן-גוריון עם הציבור הישראלי.
בנוסף, במהלך כל ימי החג יחכו למבקרים בצריף משחקי חידות, פינת משחקים לקטנטנים שבה בעזרת חימר יבנו מבנים על מפת הנגב, ומשחקי ענק של פעם – משחק הזיכרון ודומינו מיוחד. במהלך חול המועד יתקיימו גם סיורים מודרכים. לאחר הביקור בצריף ניתן להמשיך למכון למורשת בן-גוריון, אשר נמצא במרחק 5 דקות נסיעה, וליהנות מפעילויות נוספות.
30 צפייה בגלריה
פארק החלוציות בצריף בן גוריון
פארק החלוציות בצריף בן גוריון
פארק החלוציות בצריף בן גוריון
(צילום: צביקה שמעיה)
איפה? צריף בן-גוריון והמכון למורשת בן-גוריון, שדה בוקר.
מתי? ימים שני-חמישי, 29 במרץ עד 1 באפריל. סיורים מודרכים בשעות 8:30 ו-15L30, משך כל סיור שעה וחצי.
כמה עולה? צריף בן-גוריון – 15 שקלים לילד, 20 שקלים למבוגר; פארק החלוציות – 30 שקלים לילד, 40 שקלים למבוגר.
לפרטים נוספים: בטלפון 08-6560469 או באתר.

פארק בריחה במדבר, רכיבה על אופניים, קרטינג וסאגווי

מה בתוכנית? בפארק "ויטמין שיא" הממוקם בפארק אגם ירוחם תוכלו לשכור אופני שטח או אופניים משפחתיים, סאגווי או קרטינג לרכיבה עצמאית בשבילים ובטיילת שמסביב לאגם ירוחם היפהפה. במהלך הרכיבה תיהנו מנוף הפארק והאגם, על רקע אדמת המדבר והעצים הירוקים, נוף ייחודי ומרהיב של נווה מדבר המושך אליו בעלי חיים רבים ובמיוחד בעלי כנף בעונה זו של השנה. כמו כן תוכלו ליהנות ממשחק משפחתי מאתגר המזמין אתכם להצליח לפענח את הנוסחה הסודית ולהציל את אגם ירוחם מ"בעיה מסתורית".
איפה? פארק ויטמין שיא בכניסה לפארק אגם ירוחם.
30 צפייה בגלריה
טיולי אופניים עם ויטמין שיא
טיולי אופניים עם ויטמין שיא
טיולי אופניים עם ויטמין שיא
(צילום: אור אלכסנברג )
מתי? ימים שני-חמישי, 29 במרץ עד 1 באפריל, בשעות 16:00-10:00.
כמה עולה? השכרת אופני שטח, סאגווי או קרטינג – 65-40 שקלים, בהתאם לגיל הרוכב ולסוג הכלי; אופניים משפחתיים – 150 שקלים למשפחה; פארק הבריחה - 240 שקלים למשפחה.
לפרטים נוספים: בטלפון 054-7959237 (תמר יוקל) או באתר.

הפנינג אביב במרכז קק"ל גילת

מה בתוכנית? לכבוד חג הפסח קק"ל מזמינה משפחות עם ילדים להפנינג "אביב הגיע פסח בא" חווייתי ביערות הכולל סיור, שעת סיפור והפעלות שונות.
איפה? מרכז קק"ל גילת.
מתי? יום שלישי, 30 במרץ, בשעות 12:00-10:00 ו-14:30-12:30.
כמה עולה? ללא תשלום. מותנה בהרשמה מראש.
לפרטים נוספים: במוקד קו ליער 1800-350-550 או באתר.

פעילויות חג לכל המשפחה בחבל יתיר

מה בתוכנית? לכבוד חג הפסח הקרוב הכינו בתיירות חבל יתיר שלל פעילויות שמתאימות לכל המשפחה: אתרי מורשת, היסטוריה, חקלאות, מפגשים אישיים ומרתקים, נופים בראשיתיים ועוד. סוסיא הקדומה, עיירה יהודית בת 1,500 שנה, מתעוררת לחיים עם שלל פעילויות כמו חפירה ארכיאולוגית בהדרכת ארכיאולוג מוסמך, יצירת כד על האובניים, הדגמה מרתקת של תהליך הפקת השמן בתוך מערה עם בית בד עתיק, קיר טיפוס, איפור פנים, הדרכה כל שעה עגולה ועוד הפתעות; בחוות תחיה – בית יתיר, תתקיים רכיבה משפחתית על סוסים ובסטודיו SIMART יערך הפנינג חגיגי לפסח עם מגוון סדנאות נגרות. ביקב דרימיה יפתחו את היקב למבקרים עם טעימות יין משובח ונשנושים; אוהבי הרפתקאות יוכלו לצאת לטיול ג'יפים במדבר יהודה וליהנות מאירוח בדואי או להשתתף במשחק ניווט סלולרי משפחתי GOyatir באזור. ולאלה שרוצים לשחות במעיינות - מעיינות תלם אדורה ועוד שבעה מעיינות ברחבי חבל יתיר פתוחים לרחצה.
30 צפייה בגלריה
פסח בחבל יתיר
פסח בחבל יתיר
פסח בחבל יתיר
(צילום: תיירות חבל יתיר)
איפה? חבל יתיר.
מתי? ימים שלישי-רביעי, 31-30 במרץ, בשעות 18:00-9:00.
כמה עולה? בהתאם לפעילות הנבחרת.
לפרטים נוספים: בטלפון 1599-57-57-58 או באתר.

ביקור ב"בית הדבש" בקדש ברנע

מה בתוכנית? מכוורת "בית הדבש" במושב קדש ברנע הוקמה בשנת 2002 על ידי אדוארד ואירינה פיליפוב, שעלו לארץ מאוקראינה בשנת 1993, שם עסקו בדבוראות. הזוג החליט להקים מכוורת גם בישראל בפריפריה הדרומית. ב"בית הדבש" ניתן לפגוש דבוראי, ללמוד על חיי הדבורה ולרכוש סוגי דבש ומגוון מוצרי כוורת איכותיים בחנות המכוורת.
איפה? מכוורת "בית הדבש", קדש ברנע.
30 צפייה בגלריה
הדבוראי פיליפוב בבית הדבש בקדש ברנע
הדבוראי פיליפוב בבית הדבש בקדש ברנע
הדבוראי פיליפוב בבית הדבש בקדש ברנע
(צילום: ארקדי רסקין)
מתי? כל ימי החג, בתיאום מראש.
לפרטים נוספים: בטלפון 08-6558992.

דינוזאורים – ענקי הפטגוניה בפארק קרסו למדע

איפה? פארק קרסו למדע – רח' העצמאות 79, באר שבע.
מה בתוכנית? תערוכת ענק שהגיעה היישר מאירופה לפארק קרסו למדע בבאר שבע מציגה שרידים אמיתיים של יצורים ימיים מארץ ישראל באדיבות אוניברסיטת בן-גוריון בנגב והאוספים הלאומיים של האוניברסיטה העברית בירושלים. עוד בתערוכה 25 העתקים של שלדי דינוזאורים מקוריים, כשהגדול בהם מגיע עד ל-17 מטרים. עוד בתערוכה חפירה פליאונטולוגית המאפשרת לגלות דגמי עצמות בארגז חול, חידות ואפליקציה ייחודית שבאמצעותה יכולים המבקרים לחקור את העולם בתקופת הדינוזאורים ועוד.
30 צפייה בגלריה
תערוכת דינוזאורים בפארק קרסו למדע
תערוכת דינוזאורים בפארק קרסו למדע
תערוכת דינוזאורים בפארק קרסו למדע
(צילום: דייגו מיטלברג)
מתי? כל יום (למעט יום שישי, ערב חג שני) החל מ-10:00.
כמה עולה? 59 שקלים לאדם (45 שקלים לתושב באר שבע).
פרטים נוספים: באתר.

"מרוב פלסטיק לא רואים את היער"

מה בתוכנית? לכבוד חג הפסח קק"ל מזמינה משפחות עם ילדים לפעילות של סדנאות "מרוב פלסטיק לא רואים את היער" חווייתיות ויצירה בנושא הפרדת פסולת, מיחזור וסביבה, קיימות אינטראקטיבית ויער ללא חד פעמי.
איפה? יער יתיר / יער שוקדה.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 30 במרץ עד 1 באפריל, בשעות 14:00-10:00.
כמה עולה? ללא תשלום. הרשמה במקום.
לפרטים נוספים: במוקד קו ליער 1800-350-550 או באתר.

סדנת מיחדוש בפארק עם סטודיו Suit-Case

מה בתוכנית? סדנת מיחדוש ליצירת אדנית וינשופים ממוחזרים לכל המשפחה עם קרן ודניאל, מעצבת פנים ואדריכל עם אהבה רבה למיחזור ועבודת יד שמזמינים אתכם להצטרף אליהם לפעילות שבה כל אחד בונה ומעטר את האדנית או את הינשוף שלו. כל משתתף יקבל ערכה ובה החלקים השונים ומהם יוכל לבנות את המוצר הסופי שלו. נעשה שימוש בעץ ממוחזר, בפטיש ובדבק. כהשראה יעמוד לרשותנו נופו הקסום של פארק אגם ירוחם.
איפה? פארק אגם ירוחם – מיקום מדויק יישלח לנרשמים.
מתי? חול המועד, בתיאום מראש.
כמה עולה? סדנת אדניות - 80 שקלים למשתתף, מתאים לגילאי 9 ומעלה; סדנת ינשופים - 40 שקלים למשתתף, מתאים מגיל 5 ומעלה.
לפרטים נוספים: בטלפון 054-7001181 (קרן סינגר), או באתר.

סדנת דפוס שמש באגם ירוחם

מה בתוכנית? בחופשת הפסח נחכה לכם באגם ירוחם עם ערכות יצירה, המאפשרות התנסות בתהליך הדפס הנקרא "ציאנוטייפ", הידוע גם בשמו "דפוס שמש". בתהליך זה אנחנו חושפים לשמש ניירות הרגישים ל-UV וצופים בקסם של הפיכת האזורים החשופים לצבע כחול עמוק (cyan). כך, באמצעות משחקים של חשיפה והסתרה, ניתן לייצר דימויים בעלי מורכבויות שונות. תוצרי הפעילות הם גלויות ותמונות בגווני כחול עמוק המתאימות לתלייה יחד או בנפרד. כל משתתף יקבל ערכה ובה ארבע גלויות ושני דפי A5 מיוחדים לחשיפה לשמש. הערכה מגיעה עם הוראות ובמקום תועבר הנחיה על ידי טל גרגיר, בוגרת המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית בבצלאל. ניתן גם לרכוש את הערכות לשימוש עתידי או כמתנה.
איפה? פארק אגם ירוחם – מיקום מדויק יישלח לנרשמים.
מתי? ימים רביעי-חמישי, 31 במרץ ו-1 באפריל, בשעות 14:00-10:00.
כמה עולה? 55 שקלים לאדם, מתאים לילדים ולמבוגרים.
לפרטים נוספים: בטלפון 050-6681177 (הדר ממרוד) או במייל, או באתר.

סדנת שזירת זרי ראש מפרחים

מה בתוכנית? זרי ראש מפרחים טריים הפכו למתנה יפהפייה לחגים, ימי הולדת, צילומים ועוד. אמנית הפרחים ויקי דרזנר תלמד אתכם בסדנא טכניקות לשזירה קלה, כיצד לטפל נכון בפרחים כך שיחזיקו מעמד זמן רב ללא מים, ואיך לבחור פרחים עמידים. מהסדנא תצאו עם ידע וכלים כך שתוכלו לשזור בעתיד זרי ראש לגמרי בעצמכם ובסיומה תוכלו לצאת לסשן צילומים משפחתיים באגם ירוחם.
איפה? פארק אגם ירוחם, מיקום מדויק יישלח לנרשמים.
מתי? ימים רביעי-חמישי, 31 במרץ עד 1 באפריל, בשעות 17:00-12:00.
כמה עולה? 90 שקלים לאדם, מתאים לגילאי 9 ומעלה.
לפרטים נוספים: ויקי דרזנר, 052-5457505, או באתר.

סדנה לבניית כלי נגינה

מה בתוכנית? קארה אהרן, מוזיקאית, תלמד אתכם לבנות כלי נגינה מיוחדים ולנגן בהם. כל משתתף יקבל ערכה פשוטה להרכבה שיוכל לקשט כרצונו. כך כל כלי הוא ייחודי ויש מקום ליצירתיות לכולם ללא קשר לידע או ניסיון. הפעילות מתאימה לילדים מגיל 3, עם מגוון כלים לילדים, נוער ומבוגרים.
איפה? אגם ירוחם, מיקום מדויק יישלח לנרשמים.
מתי? יום שלישי, 30 במרץ, בשעות 14:00-11:00. הסדנאות יתקיימו כל שעה עגולה.
כמה עולה? 40 שקלים למשתתף.
לפרטים נוספים: קארה, 052-3903306, או באתר.

סדנת בישול עם בית "עתיד במדבר"

מה בתוכנית? באו להכיר את מה שיש לירוחם להציע עם סיפורים על עבר, הווה ועתיד - לצד המטעמים המיוחדים של מבשלות ירוחם. הסיור ייקח אתכם לפינות קסומות בעיירה ובסופו תגיעו לבית של אחת המבשלות של ירוחם. אצלה תחוו סדנת בישול קצרה ובסיומה תיהנו מארוחה קלה ותשמעו את סיפורה האישי של המבשלת. מיועד לגילאי 10 ומעלה.
איפה? בית עתיד במדבר – נחל צין 2, ירוחם.
מתי? במהלך חול המועד, בהזמנה מראש.
כמה עולה? 50 שקלים לאדם.
לפרטים נוספים: שי בן טל, 050-5914174, או באתר.

הכנת תמונה עם שם או מילה טובה מאותיות מצולמות

מה בתוכנית? סדנת אָבָּגָדָה של האמנית מיכל בן יעקב היא סדנת עיצוב, צילום וחשיבה מחוץ לקופסה. בסדנה תכינו תמונה אישית עם שם או מילה מאותיות שהן צילומים בנוף הישראלי ותיהנו מחוויית צילום תוך הסתכלות לא שגרתית על הסביבה. הסדנה מתאימה למשפחות עם ילדים (המסוגלים לזהות את צורת האותיות) וכן למבוגרים, לזוגות או יחידים, לחברים ומשפחה - המעוניינים לבלות זמן איכות ביחד עם תוצר ייחודי.
איפה? ירוחם, מיקום יישלח לנרשמים.
מתי? יום חמישי, 1 באפריל, בשעה 16:00.
כמה עולה? החל מ-140 שקלים (תלוי בגודל התמונה הרצויה).
לפרטים נוספים: מיכל בן יעקב, 058-7956083, או באתר.

מראקש פינת ירוחם - סדנא לעיצוב אריחים מרוקאים

מה בתוכנית? סטודיו זואק הוא סטודיו לאומנות מרוקאית יחיד מסוגו בישראל, המציע חגיגת אומנות מרוקאית. במהלך הסדנא יעצב כל משתתף אריח מרוקאי בטכניקה הייחודית של זואק בתהליך יצירה מהנה שאינו מצריך ידע מוקדם. והתוצרים: אריחי עץ מרוקאים צבעוניים ומרהיבים, שלא תוכלו להסיר מהם את העיניים. הסדנאות מתקיימות בסטודיו יפה ומרווח, במקום קיימת חנות גלריה למוצרי אומנות ולייף סטייל בסגנון מרוקאי.
איפה? סטודיו זואק, ירוחם.
מתי? חול המועד בתיאום מראש. משך הסדנא כשעתיים.
כמה עולה? 120 שקלים למשתתף, מתאים לילדים ומבוגרים החל מגיל 6. ילדים מתחת לגיל 6 יקבלו דפי צביעה ללא עלות.
לפרטים נוספים: הדסה יצחק, 052-5603121, או באתר.

סדנת מיינדפולנס באגם ירוחם

מה בתוכנית? בלב ההמולה ניקח כמה שעות לתרגול מיינדפולנס מתמשך. בפינה יפה ושקטה באגם ירוחם נתרגל ברציפות בישיבה ותנועה. נחבר לב, נשימה וגוף אל הטבע מסביב. נדרשת היכרות קודמת עם תרגול מיינדפולנס. מיועד לגילאי 16 ומעלה.
30 צפייה בגלריה
אגם ירוחם
אגם ירוחם
אגם ירוחם
(צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)
איפה? אגם ירוחם, מיקום מדויק יישלח למשתתפים.
מתי? יום שני, 29 במרץ, בשעות 12:00-9:00.
כמה עולה? 150 שקלים למשתתף.
לפרטים נוספים: גיל אשד במייל, או באתר.

מתנדבים בפסח בענפי החקלאות

מה בתוכנית? בני נוער ומשפחות שמחפשים תעסוקה תורמת, מאתגרת ומעניינת או בילויים לחג הפסח יכולים למצוא את הדרך לשם באמצעות אפליקציית ואתר "סאנדו" המקשרים בינם לבין חקלאים הזקוקים לתגבור של ידיים עובדות. הפעילות ההתנדבותית היא כמובן בחינם ויכולה להתבצע מגיל 16 ומעלה.
איפה? כל הארץ.
מתי? ניתן לתאם לכל זמן מהאפליקציה.
כמה עולה? חינם.
להורדת האפליקציה בגוגל פליי - הקליקו. להורדת האפליקציה באפ-סטור - הקליקו.
פורסם לראשונה: 14:32, 25.03.21