טיולי טבע ומורשת

"אצא לי הסוכה" בנאות קדומים

איפה? פארק נאות קדומים.
מה בתוכנית? השמורה התנכ"ית נאות קדומים היא המקום המושלם להתחבר לאווירת חג הסוכות. בימי קדם, נהגו בימי החג לעלות לרגל לירושלים - ובדרך למכור ולקנות סחורה, לפגוש חברים ותיקים ולצבור חוויות חדשות. המבקרים בפארק בחול המועד ייהנו מפעילויות אשר יציגו את חג הסוכות באור מיוחד, עם דגש על אותם ימים קדומים.
מפת האטרקציות
בין שבילי הפארק, המבקרים יוכלו לבחור מסלול קצר או ארוך, ששניהם נפגשים בתערוכת הסוכות הגדולה בעולם, שבו יוצגו יותר מ-20 סוכות הישר מדפי המשנה: סוכה על עץ, סוכה עגולה, סוכה על גבי סוכה, סוכה קטנה כמו מלונה, סוכה על סירה ועוד. סביב התערוכה ייפרשו דוכני מסחר שאפיינו את הערים והשווקים בימי העלייה לרגל, ובהם גם תצוגת ארבעת המינים, דוכן שימור מזון בעת העתיקה, דוכן משקולות ומדידות וגם מפגש עם קדרית היוצרת כלים על האובניים.
49 צפייה בגלריה
סוכות בנאות קדומים
סוכות בנאות קדומים
סוכות בנאות קדומים
(צילום: איתי בלסון)
מתי? ימים שלישי-שישי, 18-15 באוקטובר, בשעות 17:00-9:00 (יום שישי 14:00-8:30).
כמה עולה? 45 שקלים לאדם מעל גיל 3.
לפרטים נוספים: באתר.

תחרות פיסול בחול בחוף פלמחים

איפה? גן לאומי חוף פלמחים.
49 צפייה בגלריה
תחרות פיסול בחול בפלמחים
תחרות פיסול בחול בפלמחים
תחרות פיסול בחול בפלמחים
(צילום: אדר סטולרו, רשות הטבע והגנים)
מה בתוכנית? קחו את החופש לפסל בחול - תחרות פיסול בחול בנושא "חופש" לכל המשפחה. התחרות שמתקיימת בפעם השמינית בחוף פלמחים, מחפשת כישרונות צעירים וותיקים. בנוסף תתקיים פעילות נופש פעיל, תחנות הסברה וסדנת עפיפונים וכמובן – חוף רחצה מוסדר עם שירותי הצלה.
מתי? שבת, 19 באוקטובר, בשעות 14:00-9:00.
כמה עולה? 25 שקלים לאדם.
לפרטים נוספים: באתר.

מסלול טיול בשמורת שער פולג

איפה? שמורת הטבע שער פולג.
מה בתוכנית? שמורת טבע שער פולג היא מהמקומות האלה שממלאים את הלב והנפש ומתאימים מאוד לטיול יומי נינוח במיוחד. זו שמורה חבויה ונסתרת בואכה פארק יקום, שיש בה הכול מהכול: אגם, פריחות בעונה, שבילי הליכה קטנים ופינות חמד לצד האגם ואפילו תל מקסים שאפשר לטפס וללכת על פסגתו כדי להשקיף על שטחי חקלאות, שפך נחל פולג ואפילו מחצבה קדומה. שמורת שער פולג היא שמורה קטנה אך חשיבותה גדולה בשימור סביבת חיים על רכס הכורכר. רכסי הכורכר הם נוף ייחודי לישראל והם הולכים ונעלמים מנופי הארץ בשל בלייה, פיתוח והרס מכוון.
מתי? בכל ימי חול המועד, תחנת מידע והסברה של רשות הטבע והגנים תפעל בתחילת המסלול.
כמה עולה? ללא תשלום.
לפרטים נוספים: מפת כל תחנות המידע. מסלולי טיול נוספים ניתן לאתר בעזרת מנוע החיפוש החדש של רשות הטבע והגנים.

הפנינג קק"ל - "אגדה של יער"

איפה? יער בן שמן.
מה בתוכנית? ההפנינג המרכזי של הקרן הקיימת לישראל לרגל סוכות יתקיים השנה ביער בן שמן בסימן "אגדה של יער". בין הפעילויות: מתחם יצירה מעץ של סבא ג'פטו ופינוקיו, מתחם קצב ותיפוף עם פוקהונטס וחברים, סדנה להכנת ממתקים עם עמי ותמי, מופע מרכזי ועוד שלל חוויות קסומות מעולם האגדות.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 17:00-10:00 (בשלישי בשעות 18:00-12:00).
כמה עולה? ללא תשלום, אך כרוך בהרשמה מראש.
לפרטים נוספים: פרטים והרשמה ב"קו ליער" בטלפון 1-800-350-550, או באתר האינטרנט.

משחקים בעבר באפולוניה

איפה? גן לאומי אפולוניה.
49 צפייה בגלריה
משחקים בעבר באפולוניה
משחקים בעבר באפולוניה
משחקים בעבר באפולוניה
(צילום: אילה יהלומי)
מה בתוכנית? ברשות הטבע והגנים מזמינים את הציבור ליומיים של משחקים לכל המשפחה, חלקם עתיקים ופחות מוכרים בימינו, וחלקם עדיין מוכרים ואהובים מאוד. מוזמנים לשחק - ולגלות מה מקורם של המשחקים, מי שיחק בהם ומתי, למי היה אסור לשחק, מאיזה אזור בעולם הגיעו אלינו ואיזה משחק התגלה בעתיקות אפולוניה עצמה. אל עולם המשחקים מן העבר יצטרפו דמויות ססגוניות ברוח התקופות המיוצגות בחלק מהמשחקים וסיורים מודרכים בגן הלאומי.
מתי? ימים שני-שלישי, 15-14 באוקטובר, בשעות 15:00-11:00.
כמה עולה? 22 שקלים למבוגר, 9 שקלים לילד.
לפרטים נוספים: באתר.

קול פעמונים בבית גוברין

איפה? גן לאומי בית גוברין.
מה בתוכנית? המרכז הישראלי למקהלות ולחבורות זמר (מיל"ה) מתארח בגן לאומי בית גוברין ומציג ממיטב חבורות הזמר בהופעות ייחודיות בתוך מערות הפעמון ומזמין את קהל המטיילים להאזין ולהצטרף לשירה. בנוסף, בכל שעה עגולה יתקיימו נקודות הדרכה ברחבי הגן הלאומי.
49 צפייה בגלריה
תזמורת בבית גוברין
תזמורת בבית גוברין
תזמורת בבית גוברין
(צילום: שרון טל)
מתי? ימים רביעי-חמישי, 17-16 באוקטובר, בשעות 18:00-10:00.
כמה עולה? 28 שקלים למבוגר, 14 שקלים לילד.
לפרטים נוספים: באתר.

סוכות, ארבעה מינים ושמירת טבע בירקון

איפה? גן לאומי ירקון - מתחם תל אפק.
49 צפייה בגלריה
סוכות בגן לאומי ירקון
סוכות בגן לאומי ירקון
סוכות בגן לאומי ירקון
(צילום: צוות הגן)
מה בתוכנית? עולה רגל עייף וערבה בוכייה חברו להדס, ללולב ולאתרוג לסיור חגיגי לכבוד חג הסוכות בגן לאומי ירקון. היכן גדלה הערבה ומדוע היא מוגנת? באיזה צמח בחר בר כוכבא לסמל שלו? ומה הקשר בין כל אלו לעולה רגל עייף ולגן לאומי? רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור לסיור מיוחד וחווייתי לכל המשפחה בעקבות ארבעת המינים, הכולל הדרכה, משחק ויצירה.
מתי? שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 11:00 ו-13:00.
כמה עולה? 28 שקלים למבוגר, 14 שקלים לילד.
לפרטים נוספים: באתר.

מרתון סיורים ביפו העתיקה

איפה? יפו.
מה בתוכנית? עיריית תל-אביב-יפו בשיתוף התאחדות המלונות בתל אביב רבתי תקיים בחול המועד סוכות מרתון סיורים לציון 150 שנים לתחילת התיירות המודרנית ביפו. לצד מסלולים פופולאריים בחלק התיירותי של יפו, נעשה מאמץ מיוחד שגם עסקים ותושבים מקומיים ייהנו מהשגשוג התיירותי. לצורך כך יתקיימו סיורי טעימות בשדרות ירושלים וברחוב יפת, בתים מארחים, מסלולים המספרים אודות ההיסטוריה הערבית של יפו, סיור חיי לילה בשוק הפשפשים, סיור טריוויה עם הצ'ייסר איתי הרמן, סיור מסגדים וכנסיות ועוד.
מתי? כל ימי בחג.
49 צפייה בגלריה
מרתון סיורים ביפו העתיקה
מרתון סיורים ביפו העתיקה
מרתון סיורים ביפו העתיקה
(צילום: גיא יחיאלי)
כמה עולה? 100-60 שקלים לאדם. סיור חינם לאורחי המלונות בתל אביב.
לפרטים נוספים: באתר.

"קטנטנים בשמורת פלמחים" עם החברה להגנת הטבע

איפה? חולות פלמחים.
49 צפייה בגלריה
שמורת פלמחים
שמורת פלמחים
שמורת פלמחים
(צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
מה בתוכנית? החברה להגנת הטבע מזמינה את הציבור ל"קטנטנים בשמורת פלמחים" - טיול לגדולים וקטנים בין הדיונות של פלמחים ולאורכו של נחל שורק המשוקם. המשתתפים ישמעו על הנחל ומקורותיו, יסיירו בדיונות החול תוך חיפוש זוחלים וחיפושיות ויעקבו אחר עקבות בחול.
מתי? יום ראשון, 13 באוקטובר, בשעות 12:00-9:00.
כמה עולה? 56 שקלים למשתתף, 46 שקלים לחבר החברה להגנת הטבע.
לפרטים נוספים: באתר.

צפרתון - מרתון הצפרות של קק"ל

איפה? אגמון חפר.
מה בתוכנית? ישראל התברכה במגוון אדיר של מיני בעלי כנף המאכלסים את הנופים המגוונים שלה, והחולפים דרכה בכמויות עצומות פעמיים בשנה: בדרכם לאפריקה בסתיו, ובחזרה לאתרי הקינון במזרח-אירופה ומערב-אסיה באביב. בין הציפורים שמגיעות לבקר אותנו בסתיו ו"ישתתפו" באירועי הצפרתון אפשר למצוא: עגורים אפורים, שקנאים, שלדגים גמדיים, עיטי חורש, חסידות לבנות, חסידות שחורות, בזי ערב, שרקרקים גמדיים, פרנקולינים שחורים, דאות שחורות כתף, שלדגים לבני-חזה, ועוד מינים רבים של עופות מרהיבים ביופיים. זאת השנה השנייה שמקיימת קק"ל את הצפרתון - מרתון הצפרות בשיא עונת נדידת הציפורים - במטרה לחבר את הקהל הרחב לנושא באמצעות שלל פעילויות: סיורי צפרות, הדרכות טיבוע, מְסַפֵּר צִיפּוּרִים, מופע מעוף של בועות סבון, סדנאות יצירת ציפורים, תיפוף על כלים ממוחזרים ועוד.
מתי? יום חמישי, 17 באוקטובר, בשעות 14:00-9:00.
כמה עולה? ללא תשלום.

ניווט ספורטיבי חווייתי ביער קוּלה

איפה? חניון יער קוּלה (יער גבעת כ"ח), סמוך ליישוב אלעד.
מה בתוכנית? בסוכות, חברת Navigo הופכת את יער קולה לאתגר משפחתי: ערכת ניווט תשלח את המשפחות אל נקודות עניין שונות במרחב, וככל שעוברים ביותר נקודות ציון כך צוברים יותר ניקוד. המטרה – להגיע לכמה שיותר אתרים ללא שימוש בעזרים, מלבד ערכות הניווט הכוללות מפות מותאמות ומצפן טיולים.
מתי? ימים רביעי-שישי, 18-16 באוקטובר, בשעה 9:30.
49 צפייה בגלריה
יער קולה
יער קולה
יער קולה
(צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)
כמה עולה? 240-100 שקלים לערכת ניווט (תלוי בכמות המשתתפים), בהרשמה מראש.
לפרטים נוספים: באתר.

סיור "עששיות ואגדות" ביפו

איפה? יציאה ממגדל השעון, רח' יפת 14.
מה בתוכנית? סיור ערב מרתק לילדים ולמשפחותיהם ביפו העתיקה והקסומה, כולל תצפיות, משימות וחידות - בעקבות אלאדין ומנורת הקסמים.
מתי? ימים שלישי-חמישי ושבת, 17-15 ו-19 באוקטובר, בשעות 20:00-18:30 או 22:00-23:30.
כמה עולה? 72 שקלים לאדם (64 שקלים בהזמנה מוקדמת).
לפרטים נוספים: באתר.
פסטיבלים

פסטיבל אייקון

איפה? תל אביב - סינמטק, מתחם אשכול הפיס ותיכון עירוני א'.
49 צפייה בגלריה
פסטיבל אייקון
פסטיבל אייקון
פסטיבל אייקון
(צילום: נימרוד סקאל, יח"צ אייקון)
מה בתוכנית? אירוע הדגל השנתי של חובבי המדע הבדיוני, הפנטזיה ומשחקי התפקידים – פסטיבל אייקון, יתקיים השנה סביב הנושא "זיכרונות". הפסטיבל מאורגן בידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה והעמותה למשחקי תפקידים בישראל. בפסטיבל, שמתקיים זו השנה ה-23 ברציפות, מתוכננים כ-450 אירועים: מופעים, אירועים לילדים ולנוער, אירועי חוצות, תחרות תחפושות, הקרנות בכורה של סרטים, הרצאות על מדע, מדע בדיוני ופנטזיה, משחקי תפקידים, משחקי לוח וקלפים, סדנאות כתיבה עם מיטב סופרי המדע הבדיוני והפנטזיה בישראל, סדנאות יצירה לכל המשפחה, שעשועונים, השקות חגיגיות של משחקים וספרים ועוד. אורח הכבוד בפסטיבל הוא סופר הפנטזיה האמריקאי ברנדון סנדרסון (סדרות "הערפילאים", "גנזך אורות הסער").
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר.
כמה עולה? בהתאם לפעילויות הנבחרות – הקליקו למחירון המלא. http://2019.iconfestival.org.il/about/pricing/
לפרטים נוספים: באתר.

פסטיבל "רמלה עיר עולם"

איפה? רחבי רמלה.
49 צפייה בגלריה
פסטיבל רמלה עיר עולם
פסטיבל רמלה עיר עולם
פסטיבל רמלה עיר עולם
(צילום: שמוליק דודפור)
מה בתוכנית? הפסטיבל ביוזמת ובהפקת עיריית רמלה, שמתקיים זו השנה השלישית, מסתמן כפסטיבל המסורתי של רמלה בחול המועד סוכות ומטרתו לחשוף את הקהל לפניני התיירות בעיר הייחודית והמגוונת, אתריה ההיסטוריים, הרב תרבותיות, הצבעוניות והססגוניות שאין בשום מקום אחר בארץ. במהלך היום מוזמנים המבקרים להצטרף לסיורים מודרכים ברחבי העיר, לבקר בתערוכת "דברים שאנחנו זוכרים" במרכז לאמנות עכשווית במוזיאון רמלה, לשוט בסירה 40 מטרים מתחת לאדמה בבריכת הקשתות, לעלות לתצפית מדהימה מגג המגדל הלבן, להסתובב בשוק הצבעוני והמזמין, להצטרף לסדנאות, לטעום מנות אוכל רחוב ומאכלי עדות מהמשובחים בארץ ולגלות אותנטיות במיטבה. בערבים יתקיימו מופעים בחינם של איתי לוי, שפיטה, קובי פרץ, עדן חסון ועוד.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר.
כמה עולה? רוב האירועים בחינם. הכניסה לחלק מהאתרים כרוכה בתשלום.
לפרטים נוספים: תוכניית הפסטיבל.

פסטיבל "מוזות בשוהם" בסימן שוויון ונגישות

איפה? מרכז שוהם.
מה בתוכנית? פסטיבל "מוזות בשוהם" חוזר והפעם בסימן שוויון ונגישות. על הבמה המרכזית יופיעו סאבלימינל, הדג נחש, אריאל זילבר שיתארח אצל קונסרבטוריון שוהם והיווניה שתארח את שרי, אלון אולארצ'יק, אפרים שמיר במופע "נפגשנו" ולהקת המחול של בית הלוחם. הפסטיבל יתקיים השנה לראשונה במתכונת של פסטיבל רחוב תוסס, צעיר וקהילתי, וייפתח בערב התרמה חגיגי ומיוחד לפרויקט "בית לחיים" - להקמת בית לצעירים תושבי שוהם עם צרכים מיוחדים, בשכונת הדרים.
49 צפייה בגלריה
מתחם הטירה בפסטיבל "מוזות בשוהם"
מתחם הטירה בפסטיבל "מוזות בשוהם"
מתחם הטירה בפסטיבל "מוזות בשוהם"
(צילום: צ'רלס יעקב)
בנוסף, תוכנית הפסטיבל לילדים כוללת את המופעים "שירי משוררים" והמחזמר "הקוסם מארץ עוץ", מתחם נינג'ה אקסטרים, מתחם "הטירה" – מופע ליצנות קרקסי ולהטוטי אש, הקרנת סרטי ילדים מדי בוקר במרכז אומנויות הבמה (בהרשמה מראש), קולנוע תלת-ממד, תיאטרון בובות ומתחמי יצירה ומתנפחים. תושבי שוהם יפעילו סוכות של יוגה צחוק, גרפיטי ויצירה. לאורך הרחוב הראשי של שוהם יפעלו מגוון מופעים ובמות: מיצגי ריקוד ופסלים אנושיים, מוזיקה אירית, כליזמרים, הרכבי מוזיקה מקומיים ועוד. דגש מיוחד יושם השנה בפסטיבל על פעילויות בסימן שוויון ונגישות - מתחמי הפסטיבל יהיו נגישים לאורחים עם צרכים מיוחדים, וחלק ניכר מהפעילויות יותאמו לילדים עם צרכים מיוחדים.
מתי? ימים רביעי-חמישי, 17-16 באוקטובר, בשעות 23:00-17:00.
כמה עולה? כל האירועים ללא תשלום.
לפרטים נוספים: באתר.

פסטיבל המוזיקה ראשון לציון

איפה? ראשון לציון – גן המושבה, כיכר העירייה, רחבת בית העם, אמפי לייב פארק והיכל התרבות.
מה בתוכנית? פסטיבל המוזיקה הגדול מציע למבקרים בראשון לציון עשרות מופעי חינם ברחבי העיר: תזמורת צה"ל מארחת את שירי מימון, שרית חדד ומוש בן ארי יחד ולחוד, ירדנה ארזי וליאור נרקיס יחד ולחוד, אתניקס ונסרין יחד ולחוד ועוד. בנוסף יפעל מתחם מוזיקה לילדים בגן המושבה עם שפע של פעילויות תרבותיות-מוזיקליות. זאת לצד שלל מופעים בתשלום שיתקיימו בלייב פארק ובהיכל התרבות, בהם: 40 שנה ללהקת "גזוז" - דני סנדרסון מארח את בניה ברבי, מוש בן ארי, מאור כהן, מזי כהן ושפיטה, הפרויקט של רביבו, ישי ריבו ונתן גושן במופע משותף, אברהם פריד והתזמורת הסימפונית ראשון לציון, דני רובס מארח את מתי כספי, חוה אלברשטיין ושלומי שבן, יובל בנאי שר יוסי בנאי, יובל דיין מארחת את עידן חביב ועוד.
מתי? ימים שני-שבת, 19-14 באוקטובר,
כמה עולה? ללא תשלום, למעט המופעים בלייב פארק (259-159 שקלים) ובהיכל התרבות (170-135 שקלים).
לפרטים נוספים: באתר.

פסטיבל "ימי הונגריה בישראל"

איפה? נמל תל אביב.
מה בתוכנית? בחול המועד סוכות תקיים שגרירות הונגריה בישראל את אירועי "ימי הונגריה" – פסטיבל הונגרי של תרבות, אוכל ואמנות – הכולל מופעים והפעלות לילדים ולכל המשפחה, שתי תערוכות - "קאפה בישראל" ו"אמנות היומיום", דוכני אוכל הונגרי של שפים ישראלים, תחרות קובייה הונגרית, סדנאות ריקוד, מוזיקה וקרקס לילדים ועוד.
49 צפייה בגלריה
פסטיבל ימי הונגריה
פסטיבל ימי הונגריה
פסטיבל ימי הונגריה
(צילום: פטר גאנוס)
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 22:30-11:00.
כמה עולה? ללא תשלום.
לפרטים נוספים: באתר.

פסטיבל מודיעין-מכבים-רעות הבינלאומי לקרקס

איפה? מודיעין – פארק הדגים. לנוחיות המבקרים, שאטלים ללא עלות ייצאו לאירוע מרכבת מודיעין מרכז.
49 צפייה בגלריה
פסטיבל מודיעין לקרקס
פסטיבל מודיעין לקרקס
פסטיבל מודיעין לקרקס
(צילום: חורחה נובומינסקי)
מה בתוכנית? מופעי קרקס מסין, הודו, גרמניה, קנדה ומדינות נוספות יתארחו בישראל במסגרת פסטיבל מודיעין מכבים רעות הבינלאומי לקרקס שייערך זו השנה השמינית בחול המועד סוכות. מופעי אש על גגות בניינים, תהלוכות תאורה, כפר צועני מרהיב וגדול עם שחקנים ופעלולנים, מופעי קצב, אקרובטיקה ומוזיקה, ועוד מגוון אטרקציות לכל המשפחה יתקיימו לאורך שלושה ימי פעילות גדושים.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 22:00-18:00.
כמה עולה? ללא תשלום.

פסטיבל "תימנה" בראש העין

איפה? בית מורשת יהדות תימן ומורשת העיר, מתחם הבמה האותנטית, האמפיתיאטרון העירוני.
מה בתוכנית? במלאת 70 שנה לראש העין, פסטיבל "תימנה" חוזר לעיר בפעם ה-18. שלושה ימים של מופעי מחול, תיאטרון, פולקלור ואמנות, הפותחים צוהר לתרבות ומורשת יהדות תימן. הופעות של מיטב האמנים ובהם: תזמורת ירושלים מזרח מערב (אנדלוסית לשעבר) בניצוח תום כהן, יואב יצחק, אביהו מדינה, נסרין קדרי, רגב הוד, רביד כהלני, שי צברי, אדווה עומר, גלית גיאת, סגיב הוד, אבנר גדסי, נתי לוי ועוד.
מתי? ימים שני-רביעי, 16-14 באוקטובר, החל מ-20:00.
כמה עולה? ללא תשלום.

סובב טורקי תל-אביב-יפו 2019

איפה? זינוק וסיום בשדרות רוקח, צמוד לגני התערוכה Expo תל אביב.
מה בתוכנית? פסטיבל האופניים הגדול יתקיים זו השנה ה-11 בחול המועד סוכות, כאשר כ-30 אלף רוכבים צפויים לחרוש את העיר בשישה מסלולים שונים לכל הגילאים, בכל הרמות, לרוכבי אופניים ולגולשים על רולר-בליידס. השנה, לראשונה, יוזמנו המשתתפים של מקצה ה-8 ק"מ להשתתף בתחרות "האופניים המשוגעים" ותחרות "המשפחה המתחפשת" ואולי לזכות גם בפרסים.
מתי? יום שישי, 18 באוקטובר, בשעות 12:00-6:15.
כמה עולה? 90 שקלים למשתתף, 260 שקלים למשפחה עד ארבע נפשות. בהרשמה מראש בלבד.
לפרטים נוספים: באתר.

פסטיבל קרליבך - היריד הכפרי במבוא מודיעים

איפה? מושב מבוא מודיעים. חניה לפסטיבל והסעות למושב - בחניון חנה וסע מצפה מודיעין.
49 צפייה בגלריה
פסטיבל קרליבך
פסטיבל קרליבך
פסטיבל קרליבך
(יריד מבוא מודיעים. צילום: יח"צ)
מה בתוכנית? השריפה שכילתה את מושב מבוא מודיעים בל"ג בעומר האחרון לא החלישה את ידיהם של חסידי הרב קרליבך, והם שוב מתכנסים לקיים את היריד המסורתי בפעם ה-24. "פסטיבל קרליבך" במבוא מודיעים מתקיים כבר יותר מעשור בכל חול מועד וגם השנה תתקיים פעילות ענפה מגוונת ומעניינת לכל הגילאים: הופעות מוזיקליות לאורך כל היריד על ידי מיטב הלהקות וזמרי המוזיקה היהודית, כ-70 דוכני אמנות אותנטית, מתחם ילדים כולל יצירות, הופעות, הפעלות ועוד.
מתי? יום רביעי, 16 באוקטובר, בשעות 21:00-12:00.
כמה עולה? 85 שקלים למבוגר, 35 שקלים לילד (הנחות ברכישה מוקדמת באתר).
לפרטים נוספים: באתר.
פעילויות באתרי תיירות

תחרות ריקוד ה"פורטנייט" על הקרח

איפה? חולון – היכל הקרח, פארק פרס.
מה בתוכנית? מלבד הפעילות ספורטיבית המהנה על הקרח, בכל אחד מימי החג יתקיימו בהיכל הקרח בחולון שתי הופעות של החלקה אומנותית. בנוסף, בהלך חול המועד תתקיים במקום שלוש פעמים תחרות ריקוד ה"פורטנייט" על הקרח – בהפתעה: עם הינתן האות, המחליקים יתבקשו לרקוד את ריקוד ה"פורטנייט", והזוכה יקבל זוג כרטיסים חינם למשטח ההחלקה.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, החל מ-10:00.
49 צפייה בגלריה
היכל הקרח חולון
היכל הקרח חולון
היכל הקרח חולון
(צילום: חגי כהן)
כמה עולה? הכניסה למתחם ללא תשלום, עלייה למשטח ההחלקה בעלות 70 שקלים ל-45 דקות.
לפרטים נוספים: באתר.

חגיגה אפריקנית בפארק הקופים

איפה? מקלט הקופים הישראלי, יער בן שמן
49 צפייה בגלריה
יער בן שמן
יער בן שמן
יער בן שמן
(צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)
מה בתוכנית? מקלט הקופים הישראלי, שמשקם קופים לאחר שנערכו עליהם ניסויים מדעיים ורפואיים וכן קופים שהוברחו לישראל, גודלו בניגוד לחוק או נקלעו למצוקה, מזמין בחג את הציבור לחגיגה אפריקנית אותנטית ומרגשת - פרי היוצר של להקת "אפריקנה" שתלהיב את הקהל במגוון שירים, ריקודים וסיפורים. בנוסף: סיורים מודרכים במסלול בין הקופים, ג'ימבורי ענק, ספורט אתגרי לילדים וסדנאות יצירה.
49 צפייה בגלריה
למור בפארק הקופים
למור בפארק הקופים
למור בפארק הקופים
(צילום: צוות מקלט הקופים)
מתי? כל יום בשעות 16:00-10:00, ערבי חג ושבת עד 14:00.
כמה עולה? 48 שקלים לאדם.
לפרטים נוספים: באתר.

פסטיבל "שמחה" במיני ישראל

איפה? פארק מיני ישראל.
מה בתוכנית? מידי יום יוכלו הילדים להנות מ-10 מופעים שונים של מיטב האומנים, פינות סלפי עם חיוכים, סוכת "שמחה" עם עודד פז וכוכבת הילדים נתי, הגעתי, הופעתי, מיצגים עם חידות מאתגרות ומתקני לונה פארק. כל זאת לצד כ-400 הדגמים המיניאטוריים שבפארק.
49 צפייה בגלריה
מיני ישראל
מיני ישראל
מיני ישראל
(צילום: אריאל עפרון)
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 19:00-9:00.
כמה עולה? 69 שקלים למבוגר, 50 שקלים לילדים ונוער.
לפרטים נוספים: באתר.

הטברנה היוונית במרינה בהרצליה

איפה? המרינה בהרצליה.
מה בתוכנית? פסטיבל מיוחד המצדיע לתרבות היוונית עם טברנה יוונית תוססת מול הים.
החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה ועיריית הרצליה מביאים את הטברנה היוונית היישר למרינה בהרצליה עם הופעות מוזיקה חיה, בריזה נעימה, אוכל יווני משובח ושלל פרחים במגוון צבעים וסוגים. ברחבת המרינה תוקם טברנה יוונית עם ריקודים ללא הפסקה ועם להקה שתנגן את מיטב הלהיטים היווניים. בשטח המרינה יוצבו משאיות אוכל מעוצבות שיגישו אוכל יווני אותנטי - סופלאקי קבב יווני, סופלאקי פרגיות, גירוס, עלי גפן, צזיקי, דגים מטוגנים, סרדינים בגריל, סלט יווני, פיצה יוונית עם סרדינים ופטה, טירופיתה - מאפה פילו ותרד, גבינת חלומי מטוגנת, מאזטים, בר קוקטיילים על בסיס אוזו ועוד.
49 צפייה בגלריה
הטברנה היוונית במרינה הרצליה
הטברנה היוונית במרינה הרצליה
הטברנה היוונית במרינה הרצליה
(צילום: טל שבתאי )
מתי? יום חמישי, 17 באוקטובר, בשעות 23:00-18:00.
כמה עולה? כניסה ללא תשלום; כל המנות במחיר של עד 35 שקלים.
לפרטים נוספים: באתר.

היכרות עם ארבעת המינים בחווה בתל אביב

איפה? החווה בתל אביב, גני יהושע.
מה בתוכנית? החווה בתל אביב מזמינה את הציבור לביקור בסוכה שבלב החווה והיכרות עם ‏ארבעת המינים, משחק "חפש את המטמון" ‏במבוך הפיקוסים, ביקור בפינת החי, ‏יצירת קישוטים לסוכה מחומרים ‏שבטבע ואפיית פיתות על הטאבון.
49 צפייה בגלריה
החווה בתל אביב
החווה בתל אביב
החווה בתל אביב
(צילום: חיים יפים ברבלט)
מתי? ימים שלישי-שישי בשעות 12:00-10:00.
כמה עולה? 39 שקלים לילד, 10 שקלים למבוגר – הזמנת כרטיסים מראש בלבד.
לפרטים נוספים: באתר.

קלחים ומבוכים 2019

מבוך התירס בהוד השרון נפתח מחדש בראש השנה. הפעם המבוך כולל גם קטיף תירס וגם קטיף של עגבניות שרי בצבעים, והוא יפעל למשך שלושה חודשים. המבוך המאתגר מציע הפעם שלל הפתעות וחידושים למבקרים.
מחפשים רעיון לבילוי עם הילדים? קטיף עצמי של תירס ועגבניות שרי בהוד השרון ובילוי במבוך התירס. המיזם יפעל בין החודשים אוקטובר- דצמבר בשבתות וברוב ימי החגים. המבוך מאפשר למשפחות לחוות את הטבע בדרך מיוחדת של מבוך ענק שעשוי כולו מצמחי תירס.
מבוך התירס האתגרי משתרע על פני שלושה דונם, כאשר ניתן לבחור בין שני מסלולי ניווט במבוך: המסלול הארוך - לילדים בוגרים ולמבוגרים, או המסלול הקצר - לילדים הצעירים. ניתן לנווט בשני המסלולים כמה שרק רוצים.
בעודם ילכו לאיבוד במעמקי המבוך וינסו למצוא את דרכם החוצה, יתמודדו הילדים עם משימות, חוויות ושלטי הסברה על התירס, מוצאו, תהליך גידולו ועוד פרטי טריוויה מעניינים.
סמוך למבוך יתקיימו שני קטיפים עצמיים: קטיף עצמי של תירס מתוק מזן סנטינל של חברת הזרע, שמציעה ז'אנר חדש של תירס. מדובר בתירס סופר מתוק, קריספי וטעים במיוחד הניתן לאכילה הישר מהשדה ללא צורך בבישול.
בנוסף, יתקיים קטיף עצמי של עגבניות שרי בשני צבעים - אדומות מזן אורנלה, וצהובות מזן פלמנטינו. העגבניות גם הן פיתוח של חברת הזרע, מתוקות מאוד וניתנות לאכילה ישירה מהשדה במהלך הקטיף.

סיורי חקלאות וקטיף עצמי ברמת השרון

איפה? משק קנטור, רמת השרון.
מה בתוכנית? חברת "ירק השדה" בשיתוף פעולה עם משק קנטור ברמת השרון יוצאים עם סדרת סיורי הדרכה חקלאית וקטיף עצמי בחול המועד סוכות במיוחד עבור הילדים. בתוכנית: סיורים בין הערוגות בחממות ובשוק האיכרים, קטיף פלפלים משבעה סוגים וקטיף מלון.
49 צפייה בגלריה
משק קנטור
משק קנטור
משק קנטור
(צילום: יח"צ)
מתי? ימים רביעי-חמישי, 17-16 באוקטובר, בשעות 18:00-13:00; יום שישי, 18 באוקטובר, בשעות 13:00-9:00.
כמה עולה? קטיף פלפלים – 20 שקלים לאדם; קטיף מלון – 5 שקלים למלון. יש להירשם מראש.
לפרטים נוספים: בטלפון 050-8134444.

חגיגת מסיק בחוות הזיתים אלאדין

איפה? חוות אלאדין, כפר רות.
49 צפייה בגלריה
מסיק בחוות הזיתים אלאדין
מסיק בחוות הזיתים אלאדין
מסיק בחוות הזיתים אלאדין
(צילום: יח"צ)
מה בתוכנית? סיורים משפחתיים בחווה שבמסגרתם הילדים ימסקו זיתים ויכינו צנצנת זיתים כבושים (שאותה כמובן ייקחו הביתה), יאכילו את התרנגולות וישמעו פרטים מעניינים על חייהן, יצפו בהפקת שמן זית בבית הבד, יטחנו חיטה לקמח, יכינו פיתה טעימה ועוד.
מתי? כל ימי החג.
כמה עולה? 35 שקלים לאדם.
לפרטים נוספים: בטלפון - 054-3141822/4 או באתר.

פעילות קדומה בכפר חשמונאי בשילת

איפה? אתר כפר חשמונאי במושב שילת, חבל מודיעין.
49 צפייה בגלריה
פעילות קדומה בכפר חשמונאי
פעילות קדומה בכפר חשמונאי
פעילות קדומה בכפר חשמונאי
(צילום: יח"צ)
מה בתוכנית? במהלך חופשת הסוכות תתקיים בכפר חשמונאי בשילת פעילות לכל המשפחה, אשר תכלול הסבר על מקורות החג. כמו כן יתקיים סיור מודרך בכפר הכולל בין היתר מסיק זיתים והפעלת בית הבד העתיק, האכלת העיזים והתרנגולות בפינת החי, הכנת שקיות צמחי מרפא, יצירה בקדרות, כתיבה בקולמוסים, הדגמת טביעת מטבעות חשמונאיות ועוד. לאחר הפעילות המשפחות מוזמנות לערוך פיקניק במקום על בסיס הכיבוד העצמי שיביאו עימן.
מתי? ימי חול המועד החל מהשעה 10:30.
כמה עולה? 35 שקלים למשתתף.
לפרטים נוספים: בטלפון - 054-4480463 או באתר.
פעילויות במוזיאונים

"חיות ליל קיץ" במוזיאון ארץ ישראל

איפה? מוזיאון ארץ ישראל – רח' חיים לבנון 2, תל אביב.
49 צפייה בגלריה
תערוכת "חיות ליל קיץ" במוזיאון ארץ ישראל
תערוכת "חיות ליל קיץ" במוזיאון ארץ ישראל
תערוכת "חיות ליל קיץ" במוזיאון ארץ ישראל
(צילום: יח"צ)
מה בתוכנית? כ-30 פסלים בדמות חיות שנולדו בדמיונו של האמן אהרל'ה בן אריה וחלקם מתנשאים לגובה של שישה מטרים הוצבו בגן המוזיאון. החיות "מזמינות" את הקהל להתהלך ביניהן, אולם, בניגוד לתערוכות אמנות "רגילות", אלו לא פסלים לראותם בלבד - כולן מאפשרות למבקרים לגעת, להזיז וליצור איתן אינטראקציה. בפעולה פשוטה, כל ילד יכול לגרום להן לפרוש את כנפיהן, לפתוח את פיהן או לכשכש בזנבן. זאת, בנוסף לתערוכות, פעילויות ותערוכות נוספות בתוך המוזיאון עצמו ולמופעי הפלנטריום.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 18:00-10:00.
כמה עולה? 60 שקלים לאדם.
לפרטים נוספים: באתר.

הצגות ולינת לילה במוזיאון הטבע

איפה? מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט – אוניברסיטת תל אביב.
49 צפייה בגלריה
מוזיאון הטבע
מוזיאון הטבע
מוזיאון הטבע
(צילום: איתי בנית)
מה בתוכנית? מוזיאון הטבע מזמין את הקהל להגיע בחג לחקור, להתבונן ולראות את הטבע בעיניים אחרות עם שלל פעילויות לקטנטנים, הצגות, סיורים מודרכים בתערוכות ובגן הזואולוגי, סדנאות ועוד. בנוסף, תתקיים פעילות "לילה טוב פשוש" שבה מוזמנים המבקרים לחקור את המוזיאון אחרי שכבר מכבים את האורות - האירוח כולל סדנאות, כיבוד קל בערב, ארוחת בוקר וסיור בוקר בגן הזואולוגי. השינה על מזרונים באחד מחדרי המוזיאון הסגורים, שקי השינה באחריות המשתתפים. אין במקום מקלחות. מיועד לילדים בגילאי 6–12 בליווי הורה.
מתי? סדנאות ופעילויות בכל ימי החג. "לילה טוב פשוש" ביום חמישי, 17 באוקטובר, מ-20:00 ועד 8:00.
כמה עולה? 50 שקלים לאדם מעל גיל 5, ילד שני ב-40 שקלים, משפחה של ארבע נפשות ב-160 שקלים. הצגות וסדנאות בתוספת תשלום. פעילות "לילה טוב פשוש": 520 שקלים להורה ולילד, 230 שקלים לילד נוסף במשפחה.
לפרטים נוספים: באתר.

סיורים וסדנאות במוזיאון אגם

איפה? ראשון לציון - רחוב מיש"ר 1, קריית הלאום.
מה בתוכנית? לצד תצוגת הקבע "בתנועה מתמדת" הכוללת עשרות עבודות שנאספו מרחבי העולם ומקיפות שישה עשורי יצירה של יעקב אגם, ייערכו במוזיאון אגם בעיר הולדתו ראשון לציון פעילויות חג בעלות מוזלת, המציעות סיורים מודרכים לכל הגילאים וסדנאות נושא מקוריות המזמינות את המשתתפים להיכנס לנעליו של האמן הבינלאומי האיקוני.
מתי? בכל ימי חול המועד, החל מהשעה 10:00.
49 צפייה בגלריה
מוזיאון אגם
מוזיאון אגם
מוזיאון אגם
(צילום: דור קדמי)
כמה עולה? 40 שקלים למבוגר, 20 שקלים לילד. חלק מהפעילויות המיוחדות בתוספות תשלום 15-5 שקלים.
לפרטים נוספים: באתר.

סיורים מומחזים בבית ביאליק

איפה? תל אביב: בית ביאליק - רח' ביאליק 22, בית העיר - רח' ביאליק 27.
מה בתוכנית? חגיגת סוכות במתחם ביאליק, שכולל את ביתו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק ואת בית העיר - בית העירייה הישן של תל אביב. הצטרפו לסיורים מומחזים, סדנת יצירה ברוח החג והצגה בעקבות ח.נ ביאליק. בבית העיר תוצג התערוכה "ZOO TEL AVIV" המציגה את גן החיות ההיסטורי של העיר באמצעות קטעי ארכיון, איורים, אנימציות, פסלים, ציור קיר ועוד.
49 צפייה בגלריה
בית ביאליק
בית ביאליק
בית ביאליק
(צילום: דין אהרוני)
מתי? ימים רביעי-שבת, 19-16 באוקטובר, בשעות 14:00-10:00.
כמה עולה? 15-10 שקלים למבוגר, 45-25 שקלים לילד בהתאם לפעילות הנבחרת.
לפרטים נוספים: באתר.

סדנאות "ארטקיד" במוזיאון נחום גוטמן

איפה? תל אביב - שמעון רוקח 21, נווה צדק.
49 צפייה בגלריה
סדנאות ארטקיד במוזיאון נחוום גוטמן
סדנאות ארטקיד במוזיאון נחוום גוטמן
סדנאות ארטקיד במוזיאון נחום גוטמן
(צילום: יח"צ)
מה בתוכנית? בחול המועד סוכות יתקיימו במוזיאון נחום גוטמן לאמנות סדנאות "ארטקיד" לתלמידי כיתות א' עד ו'. דרך שילוב תכנים איכותיים ומנחים מתחומי אמנות שונים, מציעות הסדנאות חוויה ייחודית ומרתקת, המעודדת חשיבה יצירתית. בתוכנית: סדנת "טופוגרפיה דמיונית", סדנת "מסע בזמן", סדנת אנימציה וסדנת קולאז'.
מתי? ימים שלישי-שישי, 18-15 באוקטובר, בשעות 13:30-8:30.
כמה עולה? 250 שקלים ליום סדנה, 850 שקלים למחזור מלא.
לפרטים נוספים: שרית 052-2905600, לירון 054-3300096.

נוסטלגיה במוזיאון ההיסטורי של אגד בחולון

איפה? המוזיאון ההיסטורי של אגד – רח' דן שומרון, חולון.
מה בתוכנית? מאז הגה חיים נחמן ביאליק את השם, היה "אגד" שם נרדף לאוטובוס. יותר מ-80 האוטובוסים ושלל המוצגים במוזיאון ההיסטורי של אגד בחולון מספרים את 85 שנות ההיסטוריה של התחבורה הציבורית בארץ ובעצם את הסיפור הישראלי. המבקרים מוזמנים לעלות על חלק מהאוטובוסים הישנים, להיזכר בימיה הראשונים של המדינה שבדרך או לגלות אותם בפעם הראשונה. האוטובוסים שופצו וחודשו עם הצבעים המקוריים, האבזור האותנטי ורובם אף נמצאים במצב נסיעה. בחלק מהאוטובוסים המשופצים ניתן אף לשבת ולראות את תיק הנהג, פורט הכסף ומנקב הכרטיסיות עם הצורות האישיות של כל חבר אגד, שהיה בשימוש לפני עידן ה"רב-קו" וכרטיסי הנייר המודפסים.
49 צפייה בגלריה
המוזיאון ההיסטורי של אגד
המוזיאון ההיסטורי של אגד
המוזיאון ההיסטורי של אגד
(צילום: צבי וינשטוק)
מתי? ימים שלישי-שישי, 18-15 באוקטובר, בשעות 12:30-8:30.
כמה עולה? ללא תשלום.
לפרטים נוספים: בטלפון 03-9142361.

בעקבות המחתרות בתל אביב

איפה? מכון ז'בוטינסקי ומוזיאון האצ"ל – רח' המלך ג'ורג' 38, תל אביב.
מה בתוכנית? מכון ז'בוטינסקי מזמין את הציבור לסיור בעקבות המחתרות האצ"ל, הלח"י וההגנה ברחבי העיר תל אביב. הסיור ייצא ממכון ז'בוטינסקי ויכלול ביקור במוזיאון ובכמה אתרים ברחבי העיר שהיוו מקומות מרכזיים בפעילות המחתרות בתקופה שלפני קום המדינה. בנוסף, אירועים לכל המשפחה יתקיימו במוזיאון ז'בוטינסקי ובמוזיאון האצ"ל הסמוך, ובהם חדר בריחה, פינות יצירה, חידון מצא את ההבדלים ועוד.
מתי? פעילויות במוזיאונים בימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 16:00-9:00; סיור בעקבות המחתרות ביום חמישי בשעה 17:00.
כמה עולה? 20 שקלים לאדם לביקור בשני המוזיאונים; סיור בעקבות המחתרות – 35 שקלים למשתתף.
לפרטים נוספים: בטלפון 03-5287320.

"חי, צומח, דומה" בגן המדע ברחובות

איפה? גן המדע – מכון ויצמן למדע, רחובות.
מה בתוכנית? תערוכת "חי, צומח, דומה – ההמצאות שמחקות את הטבע" חוזרת לחגיגת סוכות בגן המדע ברחובות. התערוכה חוגגת את העולם המופלא של הביומימיקרי, שמשמעותו חיקוי (מימיקרי) של הטבע (ביו). באמצעות הביומימיקרי לומד האדם מחוכמת הטבע, מקבל ממנו רעיונות ומפתח בהשראתו המצאות, טכנולוגיות ופטנטים. במסגרת הפעילות החגיגית לכבוד סוכות הציבור מוזמן להשתתף בסדנאות וביצירת קישוטים לסוכה, המבוססים על צורות ורעיונות של הטבע. בכל סדנה יילמדו הבסיס המדעי של הצורה והרכבה. את כל הקישוטים שיוכנו במהלך הסדנאות אפשר לקחת הביתה, ולקשט איתם את הסוכה, הגינה, החדר או הכיתה.
49 צפייה בגלריה
תערוכת "חי, צומח, דומה" במכון ויצמן
תערוכת "חי, צומח, דומה" במכון ויצמן
תערוכת "חי, צומח, דומה" במכון ויצמן
(צילום: אוהד הרכס )
מתי? בתאריכים 22-14 באוקטובר בשעות 17:00-9:00 (יום שישי עד 14:00).
כמה עולה? 59 שקלים לאדם (מעל גיל 5).
לפרטים נוספים: בטלפון 08-9378300 או באתר.

סיור מומחז וסיור משימות במוזיאון האצ"ל בתש"ח

איפה? מוזיאון האצ"ל בתש"ח – רח' נחום גולדמן 2, טיילת תל אביב-יפו (ליד פארק צ'רלס קלור).
מה בתוכנית? "השופר, הסליק ומה שביניהם" - סיור משימות חווייתי לכל המשפחה בין מוזיאון לח"י למוזיאון האצ"ל בתש"ח. מדובר בפעילות ייחודית הכוללת שמונה תחנות העוסקות במאבק המחתרות להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. בנוסף, תוצג במוזיאון ההצגה "אסא" ויתקיים סיור מומחז בתוך המוזיאון עצמו – "סיפורי האצ"ל קמים לתחייה".
מתי? הצגה וסיור מומחז – יום שלישי, 15 באוקטובר, בשעה 11:00; סיור משימות חווייתי – ימים רביעי-חמישי, 17-16 באוקטובר, בשעות 11:00 ו-13:00.
כמה עולה? כניסה למוזיאון – 20 שקלים למבוגר, 15 שקלים לילד; כרטיס להצגה – 30 שקלים; סיור משימות חווייתי – 25 שקלים למבוגר, 20 שקלים לילד (בהרשמה מראש).
לפרטים נוספים: בטלפון 03-5177180, 03-5172044.

סיורים תיאטרליים עם בובות

איפה? מרכז תיאטרון בובות – רח' דוד רמז 13, חולון.
מה בתוכנית? מרכז תיאטרון בובות חולון מזמין את הציבור לחגיגת "בובות בסוכות" - שלושה ימים של הצגות וסיורים תיאטרליים עם אושפיזין מפתיעים: דמויות בהשראת סדרת הספרים של המאיירת והסופרת אורית ברגמן, קקטוס שיש לו אישיות, תיבה שיש לה חיים וכמובן ג'ינג'ה. המוזאון לאמנות תיאטרון הבובות ובו תערוכות ותצוגות של מאות בובות תיאטרון, יהיה גם פתוח בימי האירוע.
49 צפייה בגלריה
סיורים תיאטרליים במוזיאון לאמנות תיאטרון הבובות
סיורים תיאטרליים במוזיאון לאמנות תיאטרון הבובות
סיורים תיאטרליים במוזיאון לאמנות תיאטרון הבובות
(צילום: כפיר בולטין ויוסי צבקר)
מתי? ימים חמישי-שלישי, 17-15 באוקטובר, החל מ-11:00.
כמה עולה? כניסה למוזיאון ללא הדרכה – ללא תשלום; סיור תיאטרלי (הורה+ילד) - 75 שקלים; כרטיס להצגה - 45 שקלים.
לפרטים נוספים: בטלפון 03-651648 או באתר.

"המירוץ לגבורה" במוזיאון ההגנה

איפה? מוזיאון ההגנה – שדרות רוטשילד 23, תל אביב.
מה בתוכנית? מוזיאון ה"הגנה" מזמין את הציבור להתארח בסוכות בבית ההיסטורי של אליהו גולומב. במקום תתקיים פעילות "המירוץ לגבורה" - כתבי חידה המקשרים בין דמויות מופת מתקופת פעילותו של ארגון ה"הגנה" לתצוגת המוזיאון. המשתתפים יחפשו את התשובות לכתבי החידה בתצוגת המוזיאון.
49 צפייה בגלריה
מוזיאון ההגנה
מוזיאון ההגנה
מוזיאון ההגנה
(צילום: דוברות משרד הביטחון)
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 16:00-9:00.
כמה עולה? 20 שקלים למבוגר, 15 שקלים לילד.
לפרטים נוספים: בטלפון 03-5608624, 03-5600809.

הדרכות וסיור משימות במוזיאון לח"י

איפה? מוזיאון לח"י ע"ש אברהם ("יאיר") שטרן – רח' אברהם שטרן 8, פלורנטין, תל אביב.
מה בתוכנית? במהלך חול המועד ייערכו במוזיאון סיורים מודרכים, וכן תועלה ההצגה "מקודשת" - סיפורה של לוחמת חירות ישראל. בימים אלה מוצגת במוזיאון תערוכת קריקטורות חדשה פרי מכחולו של דוש שהיה חבר בלח"י. אל התערוכה מצטרפת פעילות קומיקס ייחודית ופעילויות נוספות למשפחות. בנוסף, גם ממוזיאון לח"י ייצא סיור "השופר, הסליק ומה שביניהם" - סיור משימות חווייתי לכל המשפחה בין מוזיאון לח"י למוזיאון האצ"ל בתש"ח. מדובר בפעילות ייחודית הכוללת שמונה תחנות העוסקות במאבק המחתרות להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל.
מתי? סיור מודרך בימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעה 12:00; הצגה – יום רביעי בשעה 16:30; סיור משימות חווייתי – ימים רביעי-חמישי בשעות 11:00 ו-13:00.
כמה עולה? כניסה למוזיאון – 20 שקלים למבוגר, 15 שקלים לילד; סיור משימות חווייתי – 25 שקלים למבוגר, 20 שקלים לילד (בהרשמה מראש).
לפרטים נוספים: בטלפון 03-6837582, 03-6820288.

מסע אור-קולי במוזיאון הפלמ"ח

איפה? מוזיאון הפלמ"ח – רח' חיים לבנון 10, רמת אביב, תל אביב.
49 צפייה בגלריה
מוזיאון הפלמ"ח
מוזיאון הפלמ"ח
מוזיאון הפלמ"ח
(צילום: דוברות משרד הביטחון)
מה בתוכנית? מוזיאון הפלמ"ח משמש בית לסיפורו של הפלמ"ח, למורשתו, לחבריו ולדור ההמשך. המבקרים במוזיאון אינם עוד צופים מן הצד, אלא נוטלים חלק פעיל ב"מסע הפלמ"ח", שאותו הם עוברים באמצעות תצוגה אור-קולית חווייתית. התצוגה המרגשת עוברת ב-12 חדרים שבהם תפאורה משוכללת, סרטים ואפקטים שבאמצעותם יכול המבקר לחוות את רוח התקופה ולהתרשם מפועלו של הפלמ"ח. תצוגת הקבע "יד לגח"ל ולניצולי השואה במלחמת העצמאות" מאירה באמצעות חוויה תיאטרלית זווית לא שגרתית של מלחמת העצמאות.
מתי? כל ימי חול המועד - הביקור מחייב תיאום ואישור מוקדם.
כמה עולה? 30 שקלים למבוגר, 20 שקלים לילד.
לפרטים נוספים: בטלפון 03-5459800, במייל או באתר.

סיפורה של אוניית המעפילים "פנצ'ו"

איפה? מוזיאון נתניה.
מה בתוכנית? יום עיון על אוניית המעפילים "פנצ'ו" שיצאה לכיוון ארץ ישראל בשנת 1940 וכמעט טבעה מול חופי איטליה. יום העיון מתקיים בשיתוף מכון ז'בוטינסקי ויכלול בין היתר גם פאנל של מעפילי האונייה.
מתי? יום רביעי, 16 באוקטובר, בשעה 18:30.
כמה עולה? ללא תשלום.
לפרטים נוספים: בטלפון 09-8308851.

סיור בליווי שחקן במוזיאון בית הגדודים

איפה? מוזיאון בית הגדודים – רח' בן גוריון 90, מושב אביחיל (ליד נתניה).
מה בתוכנית? צועדים בעקבות הלוחמים העבריים ופוגשים את הדמויות שעיצבו את צה"ל ומדינת ישראל. סיורים מודרכים בליווי שחקן בכל שעה עגולה, כתבי חידה וסדנאות יצירה.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 16:00-9:00.
כמה עולה? 20 שקלים למבוגר, 15 שקלים לילד.
לפרטים נוספים: בטלפון 09-8822212.

סדנאות יוצרים במוזיאון הקומיקס

איפה? המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס – רח' וייצמן 61, חולון.
מה בתוכנית? המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס יקיים בחול המועד סיורים מודרכים לקהל הרחב וסדנאות יוצרים וסיורים: סדנת עיצוב דמויות בהנחיית ארז צדוק וסדנת רצועת קומיקס למתחילים בהנחיית עומר הופמן.
מתי? ימים שלישי-רביעי, 17-16 באוקטובר, בשעה 10:30.
כמה עולה? 40 שקלים למשתתף.
לפרטים נוספים: רכישת כרטיסים באתר.

סדנאות איור וסוכה עיראקית במרכז מורשת יהדות בבל

איפה? מרכז מורשת יהדות בבל - שדרות מרדכי בן פורת 83, אור יהודה.
מה בתוכנית? בחול המועד סוכות, מרכז מורשת יהדות בבל פותח את שעריו לקהל הרחב ומזמין את הציבור לסיורים מודרכים וסדנאות איור לילדים בהנחיית האמנית והמאיירת נורית צרפתי. בנוסף, במרכז תוצג סוכה משוחזרת כמו בעיראק שתשמש את המבקרים במהלך החג.
מתי? ימים שלישי-שישי, 18-15 באוקטובר, החל מ-9:00 (בשישי החל מ-10:00).
כמה עולה? 25 שקלים למבוגר, 15 שקלים לילד. סדנת איור בתוספת תשלום: 20 שקלים לילד, 10 שקלים למבוגר.
לפרטים נוספים: בטלפון 03-5339278.

הפנינג "מוזיאון על הדשא" במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית

איפה? מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית - רח' הבנים 4, הרצליה.
49 צפייה בגלריה
מופע ריפלקשנס במוזיאון הרצליה
מופע ריפלקשנס במוזיאון הרצליה
מופע ריפלקשנס במוזיאון הרצליה
(צילום: איזי איסטריגו)
מה בתוכנית? מוז"ה, אגף החינוך של מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, מזמין את הקהל לקחת חלק בהפנינג האמנות לסוכות "מוזיאון על הדשא". האירוע ישלב מופע אקרובטיקה ייחודי, תיאטרון אינטראקטיבי בינלאומי מרהיב בשיתוף הקהל, יצירה בסדנאות הדפס, פחם, ציור וסאונד באוזניות, מיצבי קולאז' של תולדות האמנות, סיורים והדרכות לכל הגילאים בתערוכות ועוד.
מתי? יום רביעי, 16 באוקטובר, בשעות 19:00-16:30.
כמה עולה? ללא תשלום.
לפרטים נוספים: באתר.

סדנאות והצגות במוזיאון פתח תקווה לאמנות

איפה? מוזיאון פתח תקווה לאמנות – יד לבנים, רח' ארלוזורוב 30.
49 צפייה בגלריה
מוזיאון פתח תקווה לאמנות
מוזיאון פתח תקווה לאמנות
מוזיאון פתח תקווה לאמנות
(צילום: אלעד שריג)
מה בתוכנית? מוזיאון פתח תקוה בשיתוף עם האגף לחינוך סביבתי בעירייה מזמינים את הציבור לפעילויות אמנותיות, יצירתיות וירוקות לכל המשפחה בחול המועד סוכות – וכן להצגה "בונים סוכה לחברים", הצגה בהשתתפות הילדים והקהל, המשלבת בובות ושחקנים.
מתי? ימים שלישי-רביעי, 16-15 באוקטובר.
כמה עולה? 20 שקלים לילד, 10 שקלים למבוגר.
לפרטים נוספים: באתר.

"תמונות מתעוררות" במוזיאון ראשון לציון

איפה? מוזיאון ראשון לציון וכיכר המייסדים – אחד העם 2.
49 צפייה בגלריה
"תמונות מתעוררות" במוזיאון ראשון לציון
"תמונות מתעוררות" במוזיאון ראשון לציון
"תמונות מתעוררות" במוזיאון ראשון לציון
(צילום: אפיקי תקשורת)
מה בתוכנית? במסגרת האירוע שיתקיים בחול המועד סוכות במוזיאון ראשון לציון, יתקיימו מופעי רחוב שיעוררו לחיים תמונות היסטוריות, תערוכה דיגיטלית היסטורית במציאות רבודה (AR), מיצג מוזיקה עברית, פעילות יצירה חווייתית לכל המשפחה ועוד.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 14:00-10:00.
כמה עולה? ללא תשלום.
לפרטים נוספים: באתר.

תערוכת "אי זוגי" במוזיאון העיצוב חולון

איפה? מוזיאון העיצוב חולון – רח' פנחס אילון 8.
מה בתוכנית? תערוכה קבוצתית מקורית לכל המשפחה המבקשת לבחון את הדיאלוג היצירתי המתקיים בין שניים או קבוצה של מעצבים. התערוכה כוללת עבודות של חמישה יוצרים בינלאומיים: ארבעה זוגות ושלישייה אחת, שהוזמנו ליצור פרויקטים חדשים עבור התערוכה. כל סטודיו בחר לייצג, לפרש ולתעד באמצעי מדיה מגוונים את שיתוף הפעולה ואת השיח היצירתי שמתקיים בין חבריו - החל באובייקטים וכלה בעבודות אינטראקטיביות המזמינות את המבקר להיות חלק מהדיאלוג. בנוסף, במהלך החג יתקיימו במוזיאון סיורים לכל המשפחה וכן פעילות משפחתית הכוללת סיור בלשי עיצוב וסדנת עיצוב "כפולים".
49 צפייה בגלריה
תערוכת "אי זוגי" במוזיאון העיצוב חולון
תערוכת "אי זוגי" במוזיאון העיצוב חולון
תערוכת "אי זוגי" במוזיאון העיצוב חולון
(צילום: Simon Scherrer)
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, החל מ-10:15.
כמה עולה? 35 שקלים למבוגר, 30 שקלים לנוער ו-20 שקלים לילדים מגיל 5 עד 10.
לפרטים נוספים: באתר.

על סלעים ופלאות במוזיאון בת ים

איפה? בת ים - מוזיאון בן ארי לאמנות עכשווית, רח' סטרומה 6.
מה בתוכנית? סדנאות ומרחב אמנות לכל המשפחה: סדנאות חגיגיות של עץ ונייר עם קולקטיב הבוש יחד עם האמן והמאייר בוריס קרביץ, סיור בתערוכה החדשה "סלע אדם" כולל סדנת אמנות, ומרחב אמנות פתוח עם צבעים וחומרים.
49 צפייה בגלריה
מוזיאון בת ים
מוזיאון בת ים
מוזיאון בת ים
(צילום: עדי מובי)
מתי? יום שלישי, 15 באוקטובר, בשעות 19:30-16:30; יום חמישי, 17 באוקטובר, בשעה 17:00.
כמה עולה? 15 שקלים, כרוך ברישום מראש.
לפרטים נוספים: בטלפון 03-659114, במייל או באתר.
סדנאות

הפנינג סוכות במרכז "נא לגעת"

איפה? מרכז "נא לגעת", רציף העלייה השנייה, נמל יפו.
מה בתוכנית? הפנינג סוכות שמח במרכז "נא לגעת" שבו הילדים זוכים לחוויה יוצאת דופן, כיפית, ערכית ויצירתית. בהפנינג יתקיימו שלוש סדנאות ותיאטרון שעת סיפור לקטנטנים: סדנת טעימות שוקולד בחושך, סדנת צלילים ומוזיקה בחושך וסדנת שפת סימנים יצירתית לילדים.
49 צפייה בגלריה
סדנה ב"נא לגעת"
סדנה ב"נא לגעת"
סדנה ב"נא לגעת"
(צילום: בני דויטש)
מתי? ימים רביעי-חמישי, 17-16 באוקטובר.
כמה עולה? 50-40 שקלים למשתתף, בהתאם לפעילות הנבחרת.
לפרטים נוספים: באתר.

"הבובות של סבא מוטי" - להוציא חיוך מעץ

איפה? הסטודיו של סבא מוטי, מושב גינתון.
מה בתוכנית? הילדים יוכלו לקחת חלק בפעילות יצירתית ייחודית יחד עם סבא מוטי, שפותח את סדנת האומן והגלריה שבביתו במושב גינתון, ובמהלכה יבנו בובת עץ או חבל על פי בחירתם וטעמם. סבא מוטי יציג את בובות העץ הקסומות שהוא יוצר ביד אומן ובאהבה רבה. בתצוגה בובות המורכבות מ-20 עד 30 חלקים כשהחיבור המיוחד שלהם מאפשר גמישות רבה, בובות בדמות אדם וחיות, בובות זעירות המשולבות במתקנים של גני שעשועים ולונה פארק ועוד.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 16:00-10:00.
כמה עולה? השתתפות בסדנה להכנת בובה בעלות 55 שקלים למשתתף, ביקור בתצוגה בחינם.
לפרטים נוספים: בטלפון או במייל - 050-6688680, או באתר.

סדנת עיצוב דמויות "הפונים" בגלריה קאהן

איפה? סטודיו קאהן – רח' המייסדים 27, רמות השבים (ליד כפר סבא).
49 צפייה בגלריה
תוצרי סדנת פונים
תוצרי סדנת פונים
תוצרי סדנת פונים
(צילום: סטודיו קאהן)
מה בתוכנית? בחול המועד סוכות גלריית העיצוב קאהן מזמינה את הציבור להיות מעצבים ליום אחד וליצור לעצמכם "פונים" - דמויות קרמיקה יחידות במינן. הפונים הן דמויות מדויקות וחלקות שתוכננו במחשב והודפסו במדפסת תלת ממד, והן מקבלות פנים ואופי על ידי קולאז' של קעקועים שאיירו מאיירים ישראלים מוכרים.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 10:30, 12:30 ו-16:30.
כמה עולה? 210-100 שקלים, בהתאם לגודל הפסל הנבחר.
לפרטים נוספים: בטלפון 054-7880296 או באתר.

כל הילדים כוכבים בסוכה של "מהותי"

איפה? מרכז מהותי - רח' שאול המלך 21 (ברחבת הקאמרי), תל אביב.
מה בתוכנית? במהלך חופשת הסוכות במרכז "מהותי", יוכלו הילדים להפוך לכוכבי הסוכה ולהביע את הכישרונות והייחודיות שבהם ולקחת חלק בתערוכת ציורים מתחלפת, ליהנות מהפעילויות הקבועות של המרכז וכן מההפנינג "תרגישו חופשי" - ארבע תחנות משחק מדליקות שהופכות גם את הזמן הפנוי בין הפעילויות למשמעותי ומהנה.
49 צפייה בגלריה
באר כדורים במרכז מהותי
באר כדורים במרכז מהותי
באר כדורים במרכז מהותי
(צילום: מושיק ברין)
מתי? ימים שלישי-שישי, 18-15 באוקטובר, בשעות 17:00-10:00 (יום שישי עד 13:00).
כמה עולה? 25 שקלים לילד (עבור פעילות אחת), 10 שקלים למבוגר.
לפרטים נוספים: בטלפון 03-7181333 או באתר.
שונות

סוכת ענק לכל המשפחה בנמל תל אביב

איפה? תל אביב – רחבת ארגז החול, הדק הצפוני של הנמל.
49 צפייה בגלריה
סוכת הענק בנמל תל אביב
סוכת הענק בנמל תל אביב
סוכת הענק בנמל תל אביב
(צילום: באדיבות בית תפילה ישראלי)
מה בתוכנית? נמל תל אביב ובית תפילה ישראלי מזמינים את הציבור לסוכת ענק המתפרשת על פני 800 מ"ר, שתוצב במהלך כל ימי החג ותציע מגוון פעילויות ותכנים לכל המשפחה: הצגות ילדים, יוגה בסוכה, הופעות בהרכבים יצירתיים, סטנד אפ סובלנות, מופע כליזמרים, טיש סוכות, תלמוד ישראלי והקפות שוויוניות בסוף החג.
מתי? החל מערב החג בשעה 17:30 וכל יום עד מוצאי שמחת תורה בשעות 23:00-10:00.
כמה עולה? ללא תשלום.

סיורי ספוטינג – צפייה וצילום מטוסים

איפה? אזור נתב"ג.
49 צפייה בגלריה
סיורי ספוטינג מטוסים
סיורי ספוטינג מטוסים
סיורי ספוטינג מטוסים
(צילום: מוטי קפלן)
מה בתוכנית? "ספוטינג מטוסים" - צפייה וצילום מטוסים באזורי שדות תעופה, בהמראות ונחיתות מטוסים. הסיור כולל התמקמות בנקודות ספוטינג טובות ומומלצות, לצפייה מקרוב בתנועת המטוסים באזור נתב"ג, בהתאם להמראות והנחיתות מהמסלולים בזמן אמת. התחלת הסיור בד"כ במרפסת התצפית בנתב"ג. שם מקבלים הסברים על עקרונות פעילות תעופה אזרחית בכלל, ובפרט בישראל בנתב"ג, פעילות ותצפית על המסלולים, הסבר על סוגי המטוסים ועוד.
מתי? מועדים שונים בחול המועד - פירוט באתר.
כמה עולה? 55 שקלים למבוגר, 45 שקלים לילד.
לפרטים נוספים: מוטי קפלן: 054-4646510, או במייל.

הצצה מאחורי הקלעים של עולם התקשורת

איפה? מרכז המבקרים "ידיעות 360" של ידיעות אחרונות - רח' נח מוזס 1, ראשון לציון.
מה בתוכנית? הסיור כולל צפייה בסרט אשר מציג את העבודה העיתונאית, צילום משפחתי על גבי שער עיתון, התנסות בהכנת חדשות באמצעות סימולציה בדסק, ביקור בבית הדפוס וסיור במערכת החדשות של ידיעות אחרונות ו-ynet לצפייה בפעילות בשטח.
49 צפייה בגלריה
סיור במרכז המבקרים "ידיעות אחרונות"
סיור במרכז המבקרים "ידיעות אחרונות"
סיור במרכז המבקרים "ידיעות אחרונות"
(צילום: מרכז המבקרים "ידיעות אחרונות")
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 10:00-16:00 (סיור יוצא מדי שעה).
כמה עולה? 20 שקלים לאדם, הטבה למנויי ידיעות אחרונות 1+1 חינם.
לפרטים נוספים: יש להירשם מראש באתר, או בטלפון 03-9632251.

"קרקס על גלגלים" בקרקס פלורנטין

איפה? אוהל הקרקס במתחם הכפר הירוק, רמת השרון.
49 צפייה בגלריה
"קרקס על גלגלים" בקרקס פלורנטין
"קרקס על גלגלים" בקרקס פלורנטין
"קרקס על גלגלים" בקרקס פלורנטין
(צילום: יאן סוקולובסקי)
מה בתוכנית? בחג סוכות יגיע לקרקס פלורנטין בכפר הירוק מופע הקרקס הכי מתגלגל ואקסטרימי לכל המשפחה, שבו משתתפים אמני קרקס בינלאומיים מומחים וזוכי פרסים בתחומם. הציבור מוזמן לראות אקרובטיקה אווירית, חישוק באוויר ובד משי המשתלשל מהתקרה תוך כדי תרגילי התעמלות קרקע וגמישות, להטוטי הולה הופ הכוללים 45 חישוקים מסתובבים מסביב לגופם של האומנים באוויר בגובה של 6 מטר, ריחוף על גבי גלגלי ענק מוארים וזורחים, תרגילי עמוד סיני, סלטות והחלקות מגבהים של 8 מטר, מופע אופני הרים אקסטרים הכולל קפיצות על רמפות ומעל הקהל, תרגלי אקסטרים של חץ וקשת בעיניים עצומות תוך כדי תרגילי גמישות ואקרובטיקה, תרגילי ריחוף באוויר מעל הקהל בגובה של 6 מ' על רצועות ללא קשירה ועוד.
מתי? כל ימי החג.
כמה עולה? כרטיס לאדם בעלות 99-69 שקלים.
לפרטים נוספים: באתר.

מסיבת פיג'מות לילדים בבית ציוני אמריקה

איפה? בית ציוני אמריקה – רח' דניאל פריש 1, תל אביב.
מה בתוכנית? פנטזיה של מסיבת פיג'מות לילדים עם כל מה שילדים חושקים בו, הכוללת מתחמי פעילות מיוחדים באווירה ביתית, שיעניקו להם חוויה מלאת עניין ויצירתיות ובעיקר המון כיף. הפעילויות כוללות סדנאות יצירה בעץ ולבד, הצגות, מופעים, מתחם רכבות, מתחם "קמפינג" (בתוך חלל מוחשך), מבצר סדינים וכריות, יוגה, משחקי לוח, מבוך קרטון ענקי, פוסטרים ענקיים לצביעה ביחד ועוד. האירוע מיועד לגילאי 10-3.
49 צפייה בגלריה
מסיבת פיג'מות בבית ציוני אמריקה
מסיבת פיג'מות בבית ציוני אמריקה
מסיבת פיג'מות בבית ציוני אמריקה
(צילום: עומר ביטס)
מתי? ימים ראשון-שלישי, 15-13 באוקטובר.
כמה עולה? 75 שקלים כולל כרטיס להצגה, 60 שקלים ללא הצגה; כרטיס מלווה – 40 שקלים.
לפרטים נוספים: באתר.

ה"לונה-ג'אנק" בחירייה

איפה? פארק המיחזור חירייה.
מה בתוכנית? פארק המיחזור חירייה פותח את שעריו ומזמין את הקהל הרחב לחגוג ולבלות בחול המועד סוכות בפארק השעשועים הראשון בעולם שעשוי כולו מפסולת. הכירו את ה"חירייה ג'אמפ" – מגוון מקפצות ופירמידות מפתיעות שעשויות מהפסולת של תושבי גוש דן. בנוסף: פירמידות טיפוס ענקיות שעשויות ממזרנים ואבובים, מתחם משחקים מיוחד ומגוון הפתעות סביבתיות.
49 צפייה בגלריה
ה"לונה-ג'אנק" בחירייה
ה"לונה-ג'אנק" בחירייה
ה"לונה-ג'אנק" בחירייה
(צילום: תמר אייזנברג)
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, בשעות 16:00-10:00.
כמה עולה? 40 שקלים לאדם מעל גיל 3, משפחה בת חמש נפשות בעלות 175 שקלים.
לפרטים נוספים: באתר.

תערוכת גרפיטי חיה על קירות הנמל

איפה? נמל יפו.
מה בתוכנית? פרויקט "פטרון האמנות - שבוע אמנות רחוב בינלאומית" בחסות טקילה פטרון מארח בסוכות בנמל יפו שישה אמני גרפיטי בינלאומיים בחזית עולם הסטריט-ארט: PichiAvo (ספרד),Insane51 (יוון), Nuno Viegas (פורטוגל והולנד), Cranio (ברזיל), Sonny Sundancer (דרום אפריקה) ו-Pimax (צרפת). במשך שבוע שלם הקהל יוכל להגיע ולראות את האמנים יוצרים בלייב והופכים את המרחב הציבורי לגלריה צבעונית עם ציורי ענק מרהיבים על קירות הנמל.
מתי? 20-14 באוקטובר.
כמה עולה? ללא תשלום.

אירוע "שרים סוכות" ברחובות

איפה? רחבת עיריית רחובות.
מה בתוכנית? בעיר רחובות תוקם "סוכת ראש העיר" למשך כל ימות החג, ובה יקבלו ראש העיר וחברי המועצה את הציבור, מטעמי החג יוגשו לקהל הרחב ובהמשך לאווירה החגיגית יתקיימו מופעי זמר של "צמד רעים", דודו פישר, ורדינה כהן עם בנה קשת בן זאב וקובי אפללו.
49 צפייה בגלריה
"שרים סוכות" ברחובות, קובי אפללו
"שרים סוכות" ברחובות, קובי אפללו
"שרים סוכות" ברחובות, קובי אפללו
(צילום: רגב גל)
מתי? ימים רביעי-חמישי, 17-16 באוקטובר, החל מ-20:00.
כמה עולה? ללא תשלום.
לפרטים נוספים: באתר.

אירועי סוכות לכל המשפחה בלוד

איפה? לוד - פארק גני יער ופארק גני אביב.
49 צפייה בגלריה
אירוע סוכות בלוד
אירוע סוכות בלוד
אירוע סוכות בלוד
(צילום: תותילנד)
מה בתוכנית? אגף התרבות בעיריית לוד בשיתוף עם המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מזמינים את ילדי העיר לשלושה ימי כיף גדושים בפעילות לכל המשפחה. עשרות תחנות משחק, יצירה ופעילות, בהן: אגרוף המחץ, תא קריוקי, קיר טיפוס, הפעלת קצב ותיפוף, מראות מצחיקות ועוד. בין המבקרים יהלכו ליצנים על קביים ודמויות מצחיקות נוספות יבדרו את הקהל.
מתי? ימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר, החל מ-10:00.
כמה עולה? ללא תשלום.