לאור מספר המתחסנים ההולך ועולה בישראל ולאור העובדה שעדיין לא ברור מתי בדיוק השמיים יחזרו להיות פתוחים כסדרם ונוכל לטוס לחו"ל כמו לפני מגפת הקורונה, נראה שתיירות הפנים תקבל עידוד ניכר כבר עם סיום הסגר השלישי.
"יש הרבה מאוד הזמנות לחודשיים הקרובים ולפסח. הסגר הזה מתנהג באופן ממש שונה מקודמיו. אם בשני הסגרים האחרונים מרכז ההזמנות שלנו קפא וחיכינו לטלפונים עכשיו קורה משהו הפוך. אנשים אומרים 'היה סגר, אנחנו כבר יודעים איך זה מתנהג ואין שום סיבה שלא נזמין לפברואר ולמרץ'. אנחנו רואים עלייה גבוהה בתפוסות בחג הפסח ואנחנו מאוד אופטימיים", מספרת בת חן ישועה, מנכ"לית רשת מלונות "מטיילים" בריאיון לאולפן ynet.
לדבריה, אחוז התפוסות לחג הפסח הקרוב עומד כבר על 70 אחוזים. "בדרך כלל ההזמנות לפסח נסגרות בינואר והפעם זה קורה מוקדם הרבה יותר. התיירות בארץ השנה תהיה חזקה". בנוסף, מסבירה ישועה כי נראה שתיירות החוץ לא תחזור לעצמה לפחות עד אוקטובר 2021 ולכן מרבית הישראלים עדיין יחפשו חופשה בארץ.
5 צפייה בגלריה
באוויר הפתוח: מלון "מטיילים", קיבוץ אילון
באוויר הפתוח: מלון "מטיילים", קיבוץ אילון
באוויר הפתוח: מלון "מטיילים", קיבוץ אילון
(באדיבות רשת "מטיילים")
בנוסף, אומרת מנכ"לית רשת "מטיילים" כי המלונות ברשת ובכלל כפרי הנופש והצימרים בנויים בצורה כזאת שמתאימה עצמה לצרכי הנופש החדשים. "הארוחות שלנו מוגשות לחדרים, הצ'ק אין הוא טלפוני והכל נמצא באוויר הפתוח".
ישועה גם מדברת על מחקרים תיירות אשר מראים על דפוסי התנהגות חדשים בקרב המטיילים, בעולם ובארץ. "מחקרים של בוקינג למשל מראים שתהיה עלייה בתיירות פנים וגם עלייה בחיפוש תיירות באוויר הפתוח והנקי ליד הטבע. מחקרים מראים גם שאנשים ירצו לחבר בין עבודה לטיול, כלומר הם יעבדו בבוקר כמה שעות ואחר כך ייצאו לטייל כי הזום מאוד קירב אותם לדבר הזה (של לעבוד לאו דווקא ממקום העבודה) כך שאני מאוד אופטימית".
לא רק במלונות הפרושים בטבע, כפרי הנופש והצימרים מורגשת עלייה בהזמנות, גם במוקדי ההזמנות של המלונות באילת, בים המלח ובתל-אביב מדברים באופטימיות גדולה לקראת סוף הסגר הנוכחי. ברשת מלונות קראון פלזה לדוגמה, מדווחים על עלייה חדה בביקושים לנופש כבר בסוף ינואר ופברואר ובעיקר בפסח ובקיץ הקרוב.

עלייה גדולה בביקוש למלונות ים המלח

״בשבוע האחרון אנחנו רואים עלייה ברורה בקצב ההזמנות לחופשות בארץ לחג הפסח בעשרות אחוזים ביחס לשבועות הקודמים, בעקבות התקדמות מבצע החיסונים והאופטימיות השרויה באוויר. אנחנו צופים שאת חג הפסח, כולל חג שני, כולנו הולכים לחגוג השנה בסימן של חירות משפחתית ובריאותית", אומר ל-ynet שרון אלון מנכ״ל רשת מלונות אפריקה ישראל (קראון פלזה).
לדברי אלון, עיקר העליה ההזמנות נעשות אונליין באתר הרשת, לצד עלייה בביקושים גם של קבוצות וארגונים לתקופת טרום החגים. אם לדבר במספרים אז העלייה בהזמנות למלונות בים המלח עלתה ב-34 אחוזים, באילת ב-28 אחוזים ובתל אביב בכ-24 אחוזים.
5 צפייה בגלריה
"עלייה בתפוסות לחודשים הקרובים". קראון פלזה ים המלח (צילום: יח"צ קראון פלזה)
"עלייה בתפוסות לחודשים הקרובים". קראון פלזה ים המלח (צילום: יח"צ קראון פלזה)
"עלייה בתפוסות לחודשים הקרובים". קראון פלזה ים המלח (צילום: יח"צ קראון פלזה)
"התפוסות השנה צפויות להיות גבוהות במיוחד לנוכח תיירות פנים מסיבית לאחר תקופה של סגרים ולאחר הזיכרון של פסח 2020 שהיה תחת סגר, ואנו ממליצים לאורחים להקדים ולהזמין חופשות לחגים בימים אלו, במחירים טובים. בנוסף ישנה התעניינות להזמנת חופשה כבר לסוף ינואר, פברואר ותחילת מרץ - חג פורים, במתכונת האיים הירוקים ועמידה בתנאי התו הסגול לאחר הסרת הסגר. כאשר סוף חודש מרץ הינו תאריך היעד עבור ממשלת ישראל לחסן את מרבית האוכלוסיה מעל גיל 16 מהלך שיאפשר לנפוש בבטחה ובנחת", אומר שרון.

"מספר הפניות שובר שיאים"

ענת אהרון, מנהלת חטיבות שיווק ומכירות ברשת מלונות פתאל: ״השילוב של מבצע החיסונים המוצלח, המחירים האטרקטיבים ומזג האוויר הנפלא, גורמים לכולנו לראות את האור בקצה המנהרה ואין ספק שהאורחים מרגישים את ההיערכות לצאת הסגר, דווקא עכשיו. אנו בהחלט רואים עלייה מתמדת בהתעניינות וביקושים גבוהים לסוף ינואר - תחילת פברואר והלאה אל תוך החגים".
5 צפייה בגלריה
הרודס פאלאס אילת
הרודס פאלאס אילת
"מרגישים את ההיערכות לצאת מהסגר". הרודס פאלאס אילת
(באדיבות מלונות פתאל)
גם בכפר הנופש ביאנקיני שבצפון ים המלח מדווחים על שינוי מגמה לעומת הסגרים הקודמים. "בסגר ההרמטי כעת מספר הפניות למרכז ההזמנות שובר שיאים. הלקוחות חושבים על היום של אחרי ומביעים התעניינות לתקופת פסח ויש אפילו שמשריינים חדרים לתקופת ינואר ופברואר לסופי שבוע.
5 צפייה בגלריה
כפר הנופש ביאנקיני, צפון ים המלח
כפר הנופש ביאנקיני, צפון ים המלח
כפר הנופש ביאנקיני, צפון ים המלח
(באדיבות כפר הנופש)
"יש גם משפחות שכבר משריינות חדרים לתקופת חול המועד של פסח", אומר דרור דגן איש השיווק של כפר הנופש ביאנקיני, והוסיף כי "כמו כן, יש לנו כבר עכשיו משפחות שעושות כאן חלופת דיור לתקופת הסגר . העדיפו לנקות את הראש באוויר הפתוח באזור ים המלח ועזבו את העיר הצפופה לכל תקופת הסגר. בעיקר כאלו שחים בדירה בלי מרפסת המירו לטובת יחידת דיור עם חצר קטנה ומרפסת".
5 צפייה בגלריה
"משפחות החליפו כבר עכשיו את מקום מגוריהן לכאן"
"משפחות החליפו כבר עכשיו את מקום מגוריהן לכאן"
"משפחות החליפו כבר עכשיו את מקום מגוריהן לכאן"
(באדיבות כפר הנופש)
ואכן ניכרת התעניינות גדולה בקרב המזמינים - הן משפחות עם ילדים והן זוגות בלבד, המחפשים בשקיקה אחר הנופש המיוחל והבטוח שלאחר החיסון שחלק מהנופשים כבר עשו או מתכננים לעשות.
סיבוב בקבוצות טיולים ברשתות החברתיות מראה על שאלות רבות והתעניינות גדולה עבור טיולים בחו"ל אך בשלב מוקדם יותר בעיקר בארץ.