כותרת ביניים צפון

להתאהב בעכו

אם אתם בצפון אתם מוזמנים לקפוץ לעכו ולהגיע לנמל לנקודת המפגש של שתי חומות עתיקות, שם תוכלו ליהנות מתצפית של 360 מעלות. כמו כן, תוכלו להזמין ארוחות שף בטייק אוויי ולאכול על חוף הים. אפשרות נוספת היא לינה בצימרים בלב השוק, על קו החוף ובתוך אתרים היסטוריים.
20 צפייה בגלריה
שקיעה בעכו
שקיעה בעכו
שקיעה בעכו
(צילום: shutterstock)

שקיעה באתר ראש הנקרה

האתר נסגר בימים אלו בשעה 17:00 ככה שאפשר לרדת לטיול זוגי בתוך הנקרות לעת ערב, לראות חצי שקיעה מלמטה - מתוך האתר - לעלות ברכבל, ולראות את המשך השקיעה מלמעלה מהתצפית המשקיפה על כל הים והגליל המערבי.
20 צפייה בגלריה
שקיעה בראש הנקרה
שקיעה בראש הנקרה
שקיעה בראש הנקרה
(צילום: ליאת הלוי כהן)

תצפית במרום גולן

ה"מרפסת", או כפי שהמקומיים מכנים זאת ה"קודנצ'יק לנד" על שם זיו קודנצ'יק שבנה את נקודת התצפית, נמצאת בקיבוץ מרום גולן מעל מאגר מרום גולן ומציעה תצפית רומנטית מרהיבה לכיוון הר חרמון ומרחבי הגולן הפתוחים.
20 צפייה בגלריה
המרפסת במרום גולן
המרפסת במרום גולן
ה"מרפסת" במרום גולן
(צילום: Alechko Neznansky)

רומנטיקה בארבל

בגן הלאומי ושמורת טבע ארבל יש שלוש נקודות תצפית שמשקיפות על נופי הגליל התחתון והעליון. אחת מהן, כנראה הרומנטית ביותר מבין השלוש, היא התצפית של מצפור אמיתי. התצפית מאובזרת בספסל בודד ובעץ אלה מרשים בגודלו וביופיו, שממנו תוכלו לראות את העדות הברורה ביותר לשבר הסורי אפריקאי שחצה את הר ארבל לשניים לפני כ-10 מיליון שנה. ממול לתצפית ניצב חציו האבוד של הר הארבל, הר ניתאי, ולמרגלותיהם זורם נחל ארבל.
20 צפייה בגלריה
גן לאומי ארבל
גן לאומי ארבל
הנוף המרהיב מהארבל
(צילום: גיל לפידות)
עדות חדשה יותר להיסטוריה שהתרחשה באזור הינה חומת אבן משנת 67 לספירה, שרשרת אבנים הנישאת על גבי הר ניתאי וממשיכה עד לראשו. עץ האלה צופה על בקעת גינוסר, בקעה עשירה בעצי מנגו, זיתים ושקדים. מימין לתצפית ניתן אף להשקיף על הכינרת. שעות פתיחת המקום בימים א-ה ושבת: מ-8:00 ועד 17:00. האתר פתוח בכפוף למגבלות הקורונה והכניסה מותרת בהצגת אישור "תיאום מועד הביקור".

גן לאומי קיסריה

אתם מוזמנים לשוטט בטיילת החומות, בשער הצלבני, בנימפאום ובנמל העתיק. פתוח בימים ראשון עד חמישי, ושבת, בין השעות 8:00 עד 17:00. הכניסה בתשלום ובכפוף למגבלות הקורונה, הכניסה מותרת בהצגת אישור "תיאום מועד הביקור".
20 צפייה בגלריה
גן לאומי קיסריה
גן לאומי קיסריה
גן לאומי קיסריה
(צילום: shutterstock)
כותרת ביניים מרכז

מול השקיעה במגדל דוד בירושלים

המוזיאון שוכן במצודת מגדל דוד, אחד מסמליה המרכזיים של ירושלים, ומגולל סיפור בן למעלה מ-3,000 שנה באמצעים טכנולוגיים חדשניים ומרתקים. מיקום המצודה, בנקודת החיבור בין מזרח למערב העיר, מבטא את הדיאלוג המתמשך שמתקיים בין ירושלים העתיקה לבין ירושלים המודרנית בת ימינו. מגדל דוד נישא מעל חומות העיר העתיקה, נצפה ממרחקים, ומקבל את באי העיר העתיקה בכניסה הראשית לעיר, משער יפו.
זוגות רבים מגיעים במיוחד להצטלם בפתח המצודה של המגדל, מקום רומנטי במיוחד. לתיאום הגעה בהתאם לתו הסגול היכנסו לאתר המוזיאון או התקשרו 2884*.
20 צפייה בגלריה
מוזיאון מגדל דוד
מוזיאון מגדל דוד
מוזיאון מגדל דוד
(צילום: אילון אמיר)

שקיעה בטיילת החומות הדרומית

הטרק ההיסטורי של ירושלים. מקטע טיילת החומות הדרומית של ירושלים, באורך של כקילומטר, הוא אתר מורשת עולמי של אונסק"ו, ופועל לפי הנחיות התו הסגול. הטיילת פתוחה לקהל במקטע הדרומי משער יפו ועד הכותל. אתם מוזמנים לטיול רגלי בטוח באוויר הפתוח, מול הנופים המופלאים והמרגשים של העיר העתיקה והחדשה. תוכלו כמובן לצפות בשקיעה מהחומות. מומלץ להצטייד בבקבוק שמפניה או יין טוב עם שוקולד. למי שמעוניין, יש אפשרות להדרכה קולית באפליקציה חינמית.
20 צפייה בגלריה
טיילת החומות סגורה בימי קורונה
טיילת החומות סגורה בימי קורונה
טיילת החומות
(צילום: רון פלד)

מרפסת התצפית בפארק אריאל שרון

הפארק כולל שטחי טבע, ארכיאולוגיה, נחלים, תצפיות ייחודיות, אגמים מלאכותיים ואף שטחים חקלאיים לצד מסלולי טיול, הליכה ורכיבה על אופניים ומגוון אזורים לבילוי בחיק הטבע. במתחם ההר ישנה מרפסת תצפית מטרופוליטנית יפהפייה הצופה על גוש דן, ואפשר גם ליהנות מפיקניק זוגי במדשאות הרחבות הסמוכות לאגם. הכניסה למתחם ההר היא ללא תשלום, וניתן ליהנות בו ממגוון נקודות עניין לפעילות פנאי ונופש וביניהן: נקודות תצפית היקפיות, אגם אקולוגי ייחודי שאליו זורמים המים מבריכות האגירה התת קרקעיות הנמצאות ברום ההר, מסלול הליכה משולט ובו נקודות ידע ועניין ומדשאות רחבות.
20 צפייה בגלריה
נקודת התצפית בפארק אריאל שרון
נקודת התצפית בפארק אריאל שרון
נקודת התצפית בפארק אריאל שרון
(צילום: Avi1111, מתוך ויקיפדיה)

גן לאומי חוף פלמחים

חוף פלמחים הוא אחד האתרים היותר מוכרים, עם זריחות ושקיעות בצבעים מרהיבים. במקום רכס כורכר המלא בצמחייה עשירה, כשחוף הים הוא האחרון שנותר במצב טבעי בארץ. המקום מהווה בית גידול ייחודי לבעלי חיים וצמחים ייחודיים בעולם, כגון צבי ים הנמצאים בסכנת הכחדה. במקום ניתן למצוא שרידים של העיר העתיקה יבנה-ים מהתקופה הכנענית התיכונה. במקום גם מתקני חקלאות ייחודיים מהתקופה העתיקה. אם תגיעו תוכלו ליהנות גם ממסלולים ייחודים, כמו שביל האטד ושביל הסוללה. האתר פתוח בין השעות 04:00 עד 21:00, כניסה אחרונה בשעה 19:00.
20 צפייה בגלריה
חוף פלמחים
חוף פלמחים
שקיעה בחוף פלמחים
(צילום: עמוס רביד)

מערות בית גוברין

העיר בית גוברין העתיקה שפעה מכל טוב עצי הארץ. עצי השקד ניטעו בה לאורך שנים רבות וכיום הם מלווים את המרחבים הירוקים של הגן הלאומי. מעבר לשקדייה ניתן למצוא במקום גם חורש דליל ובתה ים תיכונית, עשירה במינים רבים של בעלי חיים וצמחים. האתר פתוח בימים א'-ה' ובשבת בשעות 08:00 עד 17:00, ובימי שישי בין השעות 08:00 עד 16:00. יש להגיע עד כשעה לפני סגירת המקום. הכניסה תותר רק בהצגת אישור "תיאום מועד הביקור" ורק בשעות הנקובות בו. ההרשמה דרך אתר רשות הטבע והגנים.
20 צפייה בגלריה
העיר הצפונית בבית גוברין
העיר הצפונית בבית גוברין
העיר הצפונית בבית גוברין
(צילום: מנו גרינשפן)

שקיעה בין השקדיות ביער יתיר

אם כבר פריחה, אז אין יותר מרשימה מפריחת עץ השקד, במיוחד כשמדובר במעל אלף דונמים הנצבעים בלבן. פריחת השקד נמצאת בשיאה והמטע הענק הופך לרקע המושלם לרגע חורפי ושמח ביום האהבה.
20 צפייה בגלריה
שקיעה ביתיר
שקיעה ביתיר
שקיעה ביתיר
(צילום: שלומי אשכנזי)
כותרת ביניים דרום

תצפית מהר אבנון

תצפית זריחה מרהיבה ביופייה במיקום מושלם אל מול השמש העולה. הפסגה שאליה מגיעים בנסיעה קצרה מזרחה מירוחם, מתנשאת מעל לצוקי המכתש הציורי ומספקת שפע של רומנטיקה ונוף קסום.

הר גמל

על קו הנוף האינסופי של מכתש רמון מצטייר ההר כגמל הרובץ ברוגע ושלווה אל מול המדבר. "דבשתו של הגמל" מספקת נקודת תצפית רומנטית להפליא שממנה נשקפות זריחות מושלמות ושקיעות מרהיבות.
20 צפייה בגלריה
זריחה בהר גמל
זריחה בהר גמל
זריחה בהר גמל
(צילום: יואש לימון, תיירות הר הנגב)

הנדנדה בשדה בוקר

פינת שלווה ושפיות רומנטית, כזו שרק המדבר יודע לספק. הנדנדה ניצבת בגאון מעל למצוק עוטה הוד של נופי מדבר צין המקראי הקדום, מעט מזרחה לקו הבתים האחרון של מדרשת בן גוריון. הזוגות היציבים באזור מגיעים לשם רבות עם סל פיקניק ביד כדי לשמור על הגחלת גם בימי קורונה.
20 צפייה בגלריה
זריחה בשדה בוקר
זריחה בשדה בוקר
זריחה בשדה בוקר
(צילום: טל גליק)

שקיעה בפארק תמנע

פארק תמנע משתרע על פני 60 אלף דונם בלב המדבר ונמנה עם הפארקים היפים בעולם. הפארק הבנוי בצורת פרסה הוא בעצם בקעה (בקעת תמנע) המוקפת בהרים תלולים. בזכות תופעת טבע יוצאת דופן שנוצרה בעקבות ההרכב הגיאולוגי הייחודי של המקום. מבין שלל המקומות היפים שזוגות רבים מצטלמים על הרקע שלהם תוכלו למצוא את עמודי שלמה, הפטרייה, ציורי הסלע, הקשתות וגם סלעים בצורת לבבות. בפארק ניתן לראות ריכוז גדול של אתרים ארכיאולוגיים הקשורים בהפקת נחושת.
20 צפייה בגלריה
פארק תמנע
פארק תמנע
פארק תמנע
(צילום: גלעד ילון)
הפארק מציע גם מגוון אפשרויות לינה, כך שאפשר ליהנות משקיעה ולקום לזריחה. לפרטים נוספים - הקליקו.

קיבוץ נאות סמדר בערבה הדרומית

כ-70 ק"מ צפונית לאילת שוכן קיבוץ שמציע למטיילים סיורי שקיעה הכוללים גם טעימות יין וגבינות עיזים אורגניות של הקיבוץ. עוד על הפרק: ביקור בבית האומנויות הייחודי של המקום, עלייה למגדל בקיבוץ לתצפית על הנוף מסביב. פרטים נוספים והרשמה בטלפון מספר 054-979-8057 או באתר.
20 צפייה בגלריה
/בית האומנויות בקיבוץ נאות סמדר
/בית האומנויות בקיבוץ נאות סמדר
בית האומנויות בקיבוץ נאות סמדר
(צילום באדיבות נאות סמדר, הערבה הדרומית)

הר סהרונים ועין סהרונים

מכתש רמון מוכר לכולנו בעיקר מימי הקיץ, אז כולנו נוהרים לדרום כדי לצפות במטר המטאורים המרהיב, אך אם נגיע לפסגת הר סהרונים נזכה לתצפית מרהיבה ורומנטית אל מכתש רמון עם צבעים מדהימים, המתאימה ליום שמש חורפי כיאה לחודש פברואר. תוכלו ליהנות מטבע מדברי קסום וממסלולים לאורך הקיר הדרומי של מכתש רמון, ולסיום לקנח בתצפית עם שקיעה מרהיבה. הר סהרונים מתנשא לגובה 576 מטר, הצופה אל המכתש, קניון נחל נקרות ורכסי ההרים שבמזרח. האתר פתוח 24 שעות ביממה.
20 צפייה בגלריה
תצפית אל מכתש רמון
תצפית אל מכתש רמון
תצפית אל מכתש רמון
(צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)

באר מרווה

אזורים שלמים מתמלאים במהלך תקופה זו במרבדים עצומים של כלניות, ומושכים אליהם מדי שנה אלפי מבקרים בפסטיבל "דרום אדום". משכימי הקום יוכלו להגיע אל אזור באר מרווה ולצפות במחזה המרהיב של זריחת השמש על רקע הכלניות. מומלץ ביותר.
20 צפייה בגלריה
זריחה בבאר מרווה
זריחה בבאר מרווה
זריחה בבאר מרווה
(צילום: תמרה כהן)

ים המלח

לאחר שבועות ארוכים של סגר, שבמהלכם היו חופי ים המלח סגורים למבקרים, פתחה המועצה האזורית תמר שלושה חופים: החוף הנפרד לציבור הדתי, חוף חמי זוהר וחוף עין בוקק דרום וצפון. החופים יפעילו שירותי רחצה בין השעות 07:00 עד 16:00.
20 צפייה בגלריה
שקיעה בים המלח
שקיעה בים המלח
שקיעה בים המלח
(צילום: shutterstock)

זריחה רומנטית בהר אבנון

אחת התצפיות היפות והרומנטיות של הנגב שוכנת על הר אבנון שעל שפת המכתש הגדול. ביום עם ראות טובה נראים באופק הרי אדום. במהלך העלייה להר תוכלו לראות שרידי מבנים מימי המנדט הבריטי, אשר שימשו את הפועלים שחצבו את הכביש היורד למכתש, בדרכם לחפש נפט במרכזו. תוך כדי הזריחה תוכלו להתחמם עם תה עלים מתוק ומהביל, או קפה מעורר וחזק, לצד הדרכה מרתקת על הסביבה, נעימת חליל שקטה של בוקר, עם רעואל קסל - מדריך ונגן. המעוניינים יוכלו לשלב סלסילות פיקניק טעימות ואיכותיות של מיטב האופים הירוחמים. פרטים נוספים על התצפית המודרכת בטלפון מספר 054-2024308
20 צפייה בגלריה
שקיעה במכתש הגדול
שקיעה במכתש הגדול
שקיעה במכתש הגדול
(צילום: shutterstock)

שקיעה רומנטית בפארק אגם ירוחם

פארק אגם ירוחם נמצא בקצה המערבי של העיירה ירוחם. האגם אוגר מי שיטפונות ויחד עם היערות המקיפים אותו, מהווה ריאה ירוקה נדירה בלב המדבר. בשנים האחרונות הפך הפארק לאבן שואבת עבור מטיילים, משפחות, קבוצות וזוגות שרוצים מקום מדליק לטיול רגלי או פיקניק בנוף ירוק בלב המדבר. שתי פינות מומלצות במיוחד לזוגות אוהבים: המזח, הממוקם בקצה המזרחי של האגם, ו"הינבוט השוכב" - פינת ישיבה עם נוף מושלם למים, בצמוד לעץ ינבוט שגדל בשכיבה. אזהרה לזוגות שאינם ממהרים - הפינה הפכה למוקד עלייה לרגל לצילומי כלות ביום חתונתן. בטיול רגלי לאורך הטיילות שבפארק ניתן לפגוש בעלי כנף וחיות רבות, במי האגם אפשר לפגוש אגמיות, ברכיות, אנפות ועוד.
20 צפייה בגלריה
אגם ירוחם
אגם ירוחם
אגם ירוחם
(צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)