שמורות כמו נחל כזיב, הבניאס, חורשת טל, תל דן, נחל שניר (החצבאני) ונחל עיון היו אמורות להיות מלאות עד אפס מקום בחודשים אלה - אולם השנה, בעקבות מלחמת 7 באוקטובר שגלשה גם לגבול הצפון, האתרים הללו סגורים בפני המטיילים. למרות זאת, יש לא מעט אפשרויות אחרות לטיולי מים יפים, מרעננים ובטוחים - בנגב, במדבר יהודה, בהרי ירושלים, בעמק המעיינות, בגליל התחתון וסביב הכינרת. קבלו את מאגר המסלולים המלא - מדרום לצפון, עד כמה צפון שאפשר.

עין ירקעם

עין ירקעם אינו מעיין, אלא גב עונתי יפהפה, בחלקו העליון של נחל חתירה, ממזרח למכתש ירוחם (המכתש הגדול). הגב מחזיק מים בעיקר בתקופת החורף והאביב, אך לעתים גם בקיץ אחרי חורפים גשומים במיוחד – וכעת הוא עדיין מלא. בריכת המים חריגה בגודלה לנגב, ועומקו המירבי של הגב כ-5 מטרים. בקיר הגדה הצפונית של הנחל תוכלו למצוא מדרגות עתיקות אשר נחצבו במקום, ולפי ההערכות שימשו את עוברי הדרך להורדת גמלים לשתייה. בסמוך לגב נמצא מצד ירקעם ששימש כנקודת אבטחה בתקופה הביזנטית.
20 צפייה בגלריה
עין ירקעם מלא מים, בסוף מרץ 2024
עין ירקעם מלא מים, בסוף מרץ 2024
עין ירקעם מלא מים, בסוף מרץ 2024
(צילום: רינת רוסו, רשות הטבע והגנים)
איך מגיעים? מנווטים בווייז אל "עין ירקעם". מכביש 25 (באר שבע-צומת הערבה) פונים דרומה לכביש 206, מעט מזרחה מדימונה. נוסעים בכביש, עוברים בלי לפנות על פני הפנייה ימינה לכביש 225 ולאחר כ-300 מטר ממנה פונים שמאלה לכיוון חניון הלילה עין ירקעם. כאן מחנים את הרכב וצועדים כחצי קילומטר בשביל המסומן בצבע ירוק, עד למדרגות החצובות היורדות למעיין. הכניסה חופשית.

שמורת עין גדי

נווה המדבר עין גדי הוא הגדול בארץ והוא כולל את קניוני הנחלים דוד וערוגות, הזורמים כל ימות השנה, ואת המצוקים הנישאים ביניהם. יש בו מעיינות ומפלים, ולמרגלות המצוקים – ביתם של היעלים ושפני הסלע, זורמים פלגי המים. אתם מוזמנים לקרוא את המדריך המקיף שפרסמנו על אודות המקום. הכניסה בתשלום: 28 שקלים למבוגר, 14 שקלים לילד. נדרש לתאם מראש את מועד הביקור באתר רשות הטבע והגנים.
20 צפייה בגלריה
בריכות בנחל דוד עליון, בדרך למערת דודים
בריכות בנחל דוד עליון, בדרך למערת דודים
בריכות בנחל דוד עליון, בדרך למערת דודים
(צילום: מנו גרינשפן)
20 צפייה בגלריה
נחל ערוגות בשמורת עין גדי
נחל ערוגות בשמורת עין גדי
נחל ערוגות בשמורת עין גדי
(צילום: יניב כהן, רשות הטבע והגנים)

עין בוקק

ליד ים המלח נובע מעיין עין בוקק, שמזין את נחל בוקק – אחד הנחלים הקצרים ביותר של מדבר יהודה, שאורכו כ-15 קילומטרים בלבד. עין בוקק הוא נווה מדבר ירוק ויפה, שבו מתקיים מגוון גדול של בעלי חיים וצמחים. בעבר, היו מי המעיינות באזור נשפכים אל ערוצו של הנחל וזורמים אל ים המלח, אך כיום חלק גדול מהם נשאב לטובת תצרוכת המים של מלונות ים המלח.
20 צפייה בגלריה
מטיילים בעין בוקק
מטיילים בעין בוקק
מטיילים בעין בוקק
(צילום: טניה בירד, רשות הטבע והגנים)
איך מגיעים? נווטו באמצעות ווייז אל "עין בוקק", וזה יוביל אתכם אל אזור המלונות של חוף עין בוקק. מומלץ לחנות ליד אחד המלונות ולחצות את הכביש מערבה בבטחה בערוץ הנחל, מתחת לגשר הכביש. תוך 3-2 דקות מרגע הירידה לערוץ כבר תוכלו ללכת בתוך מים זורמים בדרך מוצלת, ובתוך 10 דקות לכל היותר תגיעו לנקודת מים ובה בריכות ואף מפל קטן. הכניסה חופשית.

עינות צוקים

על כביש 90 ובצמוד לים המלח, נמצאת שמורת הטבע עינות צוקים (עין פשחה) – נווה מדבר עשיר בצמחייה ומעיינות שופעים מים חיים. בנוסף למעיינות, בעינות צוקים ניתן לראות שרידים ארכיאולוגיים של חווה חקלאית מימי בית שני ותצפית יפה על ים המלח. הבריכות בשמורה מחולקות לבריכות שכשכוך ורחצה: הבריכה הראשונה, ברכת התמר, היא עגולה ועמוקה ונוח לשבת ולהשתכשך בה. בהמשך המסלול מזרחה ניתן למצוא את בריכת צפצפה, שבה זורם פלג רדוד ונעים לאורך עצי צפצפת הפרת. בבריכה עצמה ניתן לפגוש דגים רבים, כגון נאווית כחולה, אמנון הירדן ועוד.
20 צפייה בגלריה
שמורת עינות צוקים
שמורת עינות צוקים
שמורת עינות צוקים
(צילום: אלדד חזן, רשות הטבע והגנים)
איך מגיעים? חפשו "עינות צוקים עין פשחה" בווייז. הכניסה בתשלום: 35 שקלים למבוגר, 20 שקלים לילד. הכניסה בפסח וביום העצמאות תהיה על בסיס מקום פנוי, מי שתיאמו ביקור מראש - הזמנתם תכובד בכניסה בהצגת אישור ההזמנה.

נחל פרת

שמורת הטבע נחל פרת היא היהלום שבכתר שבמעיינות וואדי קלט, ובמקום נמצא מעיין שופע המספק מים רבים הזורמים בטבעיות במורד הנחל. בתקופה החשמונאית המעיינות בנחל פרת שימשו כמקור מים חשוב של ארמונות החורף ושל הגנים שבפתח העיר יריחו, כולל המצודות קיפרוס ודוק. את המים הוליכו מזרחה בעזרת מערכות שכללו אמות מים פתוחות וסגורות וגשרים, שאותם ניתן לראות עד היום מלווים את הוואדי עד ליריחו. בתקופת המנדט הבריטי החלו לשאוב את מי המעיין, והם שימשו גם לצורכי תושבי מזרח ירושלים, עד שחוברה העיר לרשת המים הארצית - וכיום משמש המעיין כמקום רחצה להנאת המבקרים בשמורה.
20 צפייה בגלריה
שמורת טבע נחל פרת עין מבוע
שמורת טבע נחל פרת עין מבוע
בריכת התמר בשמורת נחל פרת
(צילום: עמיר אלוני, רשות הטבע והגנים)
איך מגיעים? חפשו "שמורת טבע נחל פרת – עין פרת" בווייז. הכניסה בתשלום: 29 שקלים למבוגר, 15 שקלים לילד. הכניסה בפסח וביום העצמאות תהיה על בסיס מקום פנוי, מי שתיאמו ביקור מראש - הזמנתם תכובד בכניסה בהצגת אישור ההזמנה.

עין חניה

עין חניה הוא פינת חמד המשלבת מעיין ובריכה עתיקה מלאה מים, אתר ארכיאולוגי ונוף של חקלאות מסורתית. המעיין נובע באפיק נחל רפאים, ואמות משוחזרות מוליכות את המים לבריכת השקיה עתיקה, המשמשת כיום לרחצה. רשות הטבע והגנים, המנהלת את האתר, שיקמה את הטרסות הישנות במקום ונטעה בהן עצי בוסתן.
בחפירות ארכיאולוגיות שערכה רשות העתיקות באתר נחשפו מערכת מים מהמרשימות בישראל, שתי בריכות מים מהתקופה הביזנטית ונימפיאון (מזרקת מים) מהתקופה הרומית. מערכת המים מזינה את הבריכות שבמקום כבימים עברו. עין חניה הוא מקום קדוש ואתר עלייה לרגל למאמיני הכנסייה הארמנית והכנסייה האתיופית, והאזור שמסביב לבריכה ולנימפיאון הוא רכושה של הכנסייה הארמנית.
20 צפייה בגלריה
מעיין עין חניה
מעיין עין חניה
מעיין עין חניה
(צילום: אסף קמר)
איך מגיעים? חפשו "עין חניה" בווייז. מקניון מלחה בירושלים נוסעים בכביש המוביל לגילה ולגוש עציון. רחבת החניה של עין חניה נמצאת כ-2.5 ק"מ מהכניסה לעין יעל. ניתן גם להגיע ברגל או באופניים בשביל המחבר בין עין חניה לעין לבן. הכניסה בתשלום: 14 שקלים למבוגר, 7 שקלים לילד. נדרש לתאם את הביקור מראש באתר רשות הטבע והגנים.

עין לבן

אחד המעיינות הפופולריים ביותר בהרי ירושלים הוא עין לבן, הממוקם מתחת לגבעת משואה, מעל הגדה הצפונית של נחל רפאים. המעיין נובע מניקבה חצובה המזינה שתי בריכות – האחת רדודה והשנייה עמוקה יותר (כ-160 ס"מ) ומתאימה מאוד לרחצה. המעיין קיבל את שמו מצבעם הלבן של סלעי רכס לבן שמהם הוא נובע, והוא מוקף עצי תאנה, אגוז מלך, שקד, חרוב, זית, אלה ארצישראלית ועץ תות. שרידים ארכיאולוגיים שהתגלו באזור המעיין מעידים על שימוש חקלאי אינטנסיבי בשטח ובמימי המעיין כבר מן העת העתיקה.
20 צפייה בגלריה
עין לבן
עין לבן
עין לבן
(צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
בשנת 2015 עבר המעיין שיפוץ משמעותי ובריכות המים שוקמו על ידי עיריית ירושלים ורשות הטבע והגנים כחלק מפרויקט "פארק ירושלים". עם זאת, שנתיים לאחר מכן אישרה המועצה הארצית לתכנון ובנייה תוכנית להקמת 5,000 יחידות דיור ברכס לבן שמעל המעיין – ועלה חשש שהבנייה המתוכננת תחסל את שפיעת המים. במרץ 2022, לאחר שנים של מאבק סביבתי, החליט ראש העיר משה ליאון לבטל את התוכנית במתכונתה המקורית ולקדם חלופה הרבה יותר מצומצמת.
איך מגיעים? מנווטים בווייז אל גן החיות התנ"כי, ודרך סלולה באורך של כ-1.5 ק"מ מובילה מהחניון אל המעיין. הכניסה חופשית ואין צורך בתיאום מראש.

פארק הסטף

סטף היה כפר ערבי בהרי ירושלים, על הצלע המזרחית של הר איתן אשר יורדת עד לנחל שורק. הכפר ננטש במלחמת העצמאות ונותר שומם עד ימינו. בשנות השמונים החלה קק"ל לשקם ולשחזר את מערכת המדרגות החקלאיות המסורתית, ובמסגרת הפרויקט נחפרו ונחשפו שני מעיינות שסיפקו מים לכפר – עין סטף ועין ביכורה, יחד עם התעלות שיצאו מהם ובריכות האגירה.
20 צפייה בגלריה
עין סטף
עין סטף
עין סטף
(צילום: יעקב שקולניק, באדיבות רשות הטבע והגנים)
עין סטף מרוחק מהחניה כ-500 מטרים בלבד. מימיו נובעים מתוך ניקבה קצרה המחייבת זחילה כפופה במים רדודים, וממנה יוצאים המים אל הבריכה. כדי להגיע לעין ביכורה יש לשוב מעט צפונה בשביל צדדי המסומן צהוב. גם כאן ניתן להיכנס לניקבה, אך היא חשוכה ומחייבת שימוש בפנס.
איך מגיעים? חפשו "סטף - החניה העליונה" בווייז. "שביל הכפר" המסומן בירוק חופף ברובו ל"שביל ישראל" ויורד ממרומי הר איתן (החנייה העליונה) אל נחל שורק. בדרך הוא מעניק הזדמנות להתרשם משני המעיינות שבאתר ומהמדרגות החקלאיות ויורד לחניה התחתונה. אפשר לשוב לחניה העליונה באותה הדרך, או ליצור מסלול מעגלי מעט ארוך (כ-3 קילומטרים במצטבר) אם חוזרים מעין ביכורה ב"שביל השומרות" (סימון אדום). הכניסה לפארק הסטף חופשית ואין צורך בתיאום מראש.

יער עמינדב

יער עמינדב, המשתרע על פני כ-7,000 דונם ממערב לירושלים, הוא יצירה של קק"ל. עצי המחט מצטרפים אל עצי החורש הטבעי שבמקום ויוצרים יחד חגורה ירוקה שהיא השטח הפתוח המשמעותי ביותר העומד לרשות תושבי ירושלים. ביער ניתן למצוא, בין השאר, את האנדרטה המפורסמת יד קנדי, את אנדרטת קלידי הפסנתר לזכרו של הפסנתרן הדגול ארתור רובינשטיין, חניוני דרך, אתרי עתיקות ומסלולי רכיבה. בתוך היער הוכשר "שביל המעיינות" – שביל שסימנה קק"ל בין המעיינות הנובעים במדרון הדרומי של הר עמינדב. השביל מתנהל במורד והוא מתאים למשפחות עם ילדים מגיל 10.
20 צפייה בגלריה
עין תמר ביער עמינדב
עין תמר ביער עמינדב
עין תמר ביער עמינדב
(צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)
איך מגיעים? חפשו "חורבת סעדים" בווייז. מרחבת החניה צועדים כמה צעדים מזרחה וליד חלקה קטנה של עצי הארז יורדים בדרך העפר (סימון ירוק). לאחר כ-100 מטר מגיעים לצומת. דרך העפר פונה ימינה וצבעה משתנה לכחול, אולם יש להמשיך בשביל המסומן ירוק העובר בין טרסות יפות וקדומות וניקבות חצובות, ומוביל תחילה אל עינות עוזי ובהמשך אל עין תמר. מכאן שבים לנקודת המוצא במדרגות העולות אל השביל המסומן כחול.

בית לאה בירקון

בקטע העליון של נחל הירקון, באזור ליד פתח תקווה שנקרא בית לאה, זורמים מי מעיינות בלבד - שאמנם אינם טובים לשתייה, אך נקיים מספיק בשביל רחצה. לא מאמינים? היינו שם וטבלנו במים בעצמנו - ואתם מוזמנים לצפות.
20 צפייה בגלריה
אסף קמר טובל בנחל הירקון, בית לאה
אסף קמר טובל בנחל הירקון, בית לאה
טרזן אל נחל הירקון, בבית לאה
(צילום: משי בן עמי)
איך מגיעים? חפשו "המפל הנסתר שרונים" או "בית לאה" בווייז. הכניסה חופשית.

מעיין חרוד

מעיין חרוד נובע בליבה של "מערת גדעון", הנקראת על שמו של השופט המקראי, והמים זורמים אל בריכת שכשוך גדולה שנמצאת כיום בתחומי גן לאומי מטופח. בעבר, הייתה באזור ביצה שיצרו מי המעיין, ומים זרמו לנחל חרוד. מעל המעיין נמצא ביתו של יהושע חנקין, מאנשי ההתיישבות החשובים בעמק יזרעאל, המשמש כיום כמוזיאון לתולדות חייו.
20 צפייה בגלריה
גן לאומי מעיין חרוד
גן לאומי מעיין חרוד
גן לאומי מעיין חרוד
(צילום: אבי בהרי)
איך מגיעים? מנווטים באמצעות ווייז אל "גן לאומי מעיין חרוד". הכניסה לגן הלאומי בתשלום: 28 שקלים למבוגר, 14 שקלים לילד. נדרש לתאם מראש את מועד הביקור באתר רשות הטבע והגנים.

הסחנה

הבריכות בגן השלושה (הסחנה), אשר אוגרות את מימיו של מעיין עין אל-עאסי (עין עמל), הן מהבריכות הטבעיות המפורסמות ביותר בישראל. שווה להגיע למקום גם בימים קרירים - משום שהמים בבריכה הגדולה חמימים תמיד ושומרים על טמפרטורה של 28 מעלות כל השנה, ומכאן שמו הערבי של האתר "הסחנה", שפירושו בעברית הוא "החמה".
20 צפייה בגלריה
גן השלושה (הסחנה)
גן השלושה (הסחנה)
גן השלושה (הסחנה)
(צילום: מנו גרינשפן)
לאחר שנהנים מהטבילה בסחנה, הגן הלאומי מציע כמה אטרקציות נוספות, בהן טחנות קמח עתיקות, "גן פעמוני ההתיישבות" המציג פעמונים שנמצאו ביישובים ברחבי הארץ, בוסתן מרהיב ומוזיאון לארכיאולוגיה אזורית ים תיכונית. באתר נמצא גם מתחם "חומה ומגדל" הראשון הכולל מיצג על התקופה.
איך מגיעים? מנווטים באמצעות ווייז אל "גן השלושה". הכניסה לגן הלאומי בתשלום: 39 שקלים למבוגר, 24 שקלים לילד. הכניסה הינה על בסיס מקום פנוי ואין צורך לתאם את מועד הביקור (אך מומלץ להגיע בשעה מוקדמת).

נחל הקיבוצים

עמק בית שאן הוא מהאזורים העשירים במים בישראל, ולאורך קו המגע שבין העמק לגלבוע נובעים כמה מעיינות גדולים אשר מזינים, בין היתר, את נחל הקיבוצים. בקטע הנחל שבפארק המעיינות יש מסלול הליכה (רטוב או יבש, לבחירת המטיילים), ולאורכו כמה בריכות, בנוסף לבריכה גדולה ויפה סמוך לחניה. המסלול עצמו מתאים מאוד למשפחות, אך כמה מקטעי הנחל עמוקים יחסית. לכן, יש להצטייד במצופים או גלגל ים עבור ילדים שלא יודעים לשחות.
20 צפייה בגלריה
נחל הקיבוצים
נחל הקיבוצים
נחל הקיבוצים
(צילום: אסף קמר)
איך מגיעים? מנווטים באמצעות ווייז אל "נחל הקיבוצים". הכניסה הרגלית לפארק המעיינות היא חופשית, ומסלול הנחל קרוב מאוד לחניון.

עין מודע

מעיין עין מודע שבפארק המעיינות, למרגלות הגלבוע, הוא אחד מהמעיינות הגדולים והנגישים באזור. המעיין נובע לתוך בריכה שלא נבנתה במקור לרווחת המטיילים, אלא על ידי הטורקים במטרה לאסוף את המים מהנביעות שבמקום. הבריכה גדולה מספיק בשביל להכיל כמה עשרות אנשים ולאפשר להם לשחות, וסביבה עצי אקליפטוס ודקלים אשר מצלים אותה. המקום מתאים מאוד למשפחות עם ילדים. ניתן לשכור בפארק המעיינות אופניים, עגלות המתאימות לילדים או רכב חשמלי שיעזרו לכם לשוטט בין המעיינות השונים.
20 צפייה בגלריה
עין מודע
עין מודע
עין מודע
(צילום: ד"ר אבישי טייכר)
איך מגיעים? מנווטים באמצעות ווייז אל "עין מודע". על כביש 669 (סמוך לבית שאן), מפנה השלט לדרך עפר ארוכה המובילה עד למאגר רשפים, משם ימינה עד המחסום הנמצא במרחק של כחצי ק"מ מהמעיין. הכניסה חופשית.

נחל השופט

נחל השופט, שזורם בפארק רמות מנשה, ניזון ממעיינות בין היישובים רמת השופט ועין העמק ונשפך אל נחל הקישון. המים זורמים בנחל כל השנה, אך נחלשים בקיץ בשנים פחות גשומות. מי הנחל נקיים ואיכותם גבוהה, ולאורכו יש גם כמה מפלונים ובריכות שבהן ניתן ואף מומלץ, כמובן, לטבול. הנחל עובר בנוף של שדות ויערות שלווים, ובגדות הנחל צומחים בר שיחי פטל שמעניקים בקיץ פרי עסיסי וטעים.
20 צפייה בגלריה
נחל השופט נפתח לציבור לאחר עבודות שיקום והנגשה
נחל השופט נפתח לציבור לאחר עבודות שיקום והנגשה
נחל השופט
(צילום: אלכס קולומוסיקי, מערך ההסברה קק״ל)
מסלול הטיול לאורך הנחל הוא מסלול קליל שמתאים לכל המשפחה. המסלול ניזוק במהלך שיטפון בינואר 2020, וממש החודש הוא נפתח מחדש אחרי ארבע שנים של שיפוצים שבמסגרתם הכשירה קק"ל שביל גישה מעגלי, בנתה גשרים שחוצים את הנחל והתאימה את והאתר כולו לבעלי מוגבלויות. לאורך הדרך הוצבו גם ספסלים ופינות ישיבה.
איך מגיעים? מנווטים באמצעות ווייז אל "חניון החרובים שבנחל השופט", משם יוצא השביל המעגלי והסלול, וההגעה היא דרך כביש יוקנעם-מגידו (כביש 66). אורך המסלול כ-2 ק"מ ומשך ההליכה כשעה-שעתיים. הכניסה חופשית.

עין יבקע

עין יבקע, או בשמו השני "בריכת הסוסים" – משום שבעבר נהגו תושבי הכפרים באזור לרחוץ במימי הבריכה את סוסיהם, נובע בנחל ציפורי שבגליל התחתון. מאוד נוח להיכנס לבריכה, בזכות אורכה (כ-25 מטרים) והמדרגות שנבנו המאפשרות לכל אחד ואחת לטבול ולשחות במימיה. ניתן ואף מומלץ לשלב עם הטבילה בבריכה סיור באזור ולצפות במטעי הרימונים והשדות היפים.
20 צפייה בגלריה
עין יבקע
עין יבקע
עין יבקע
(צילום: אטי קוריאט אהרון)
איך מגיעים? מנווטים באמצעות ווייז אל "עין יבקע". במחלף זרזיר בכביש 77 פונים לפי השילוט לכעביה וממשיכים בכביש 7626. עוברים שתי כיכרות שבהן ממשיכים ישר, ולאחר חציית נחל ציפורי פונים שמאלה לדרך עפר עבירה לכל רכב שמובילה לאחר כ-700 מטרים אל המעיין. הכניסה חופשית.

מורד הירדן

נהר הירדן מוכר למטיילים בעיקר בחלקו שמצפון לכינרת – הירדן ההררי. מדרום לכינרת, נמשכת זרימת הנהר לאורך 2 ק"מ, עד לסכר אלומות שחוסם לחלוטין את הזרימה הטבעית של המים שמגיעים מהכינרת. קטע זה, בין סכר דגניה לסכר אלומות, נקרא באופן רשמי מורד הירדן, אך רבים מכנים אותו בטעות "ירדנית" – על שם אתר הטבילה הנוצרי, הממוקם ממש במוצא הירדן מהכינרת. בשנים האחרונות, המועצה האזורית עמק הירדן מטפחת את המקטע הדרומי של הירדן – וניתן להגיע למקום, למצוא פינה שקטה ולהנות.
20 צפייה בגלריה
מורד הירדן
מורד הירדן
מורד הירדן
(צילום: שבתאי שבתייב, מועצה אזורית עמק הירדן)
איך מגיעים? מנווטים באמצעות ווייז אל אתר השיט "רוב רוי", שם ניתן להחנות את הרכב ולהמשיך רגלית דרומה לאורך הנהר ולבחור נקודה להיזרק בה. הכניסה חופשית.

סובב כינרת

לפני יותר מעשור התחילו לתכנן את שביל "סובב כינרת", במטרה לאפשר הליכה או רכיבה על אופניים באופן חופשי סביב האגם הלאומי – שחלקים גדולים בחופיו היו עד אז מגודרים בעקבות השתלטות של גופים שונים או לא נגישים בשל סיבות אחרות. כיום, השביל שמסומן בצבעים לבן-סגול-כחול ומתוחזק על ידי רשות הכינרת ואיגוד ערים כינרת כבר חובק כ-90% מהכינרת ואורכו כ-53 קילומטרים.
20 צפייה בגלריה
מטיילים בשביל "סובב כינרת"
מטיילים בשביל "סובב כינרת"
מטיילים בשביל "סובב כינרת"
(צילום: רשות הכינרת)
מתצפית מרהיבה במצוק הארבל, דרך חורשות פסטורליות בין עין גב לקיבוץ האון ועד לחצי אי ומפל נסתר בין כפר נחום לטבחה – אתם מוזמנים לקרוא את המדריך המקיף שלנו לטיולים סביב האגם הלאומי, לצאת למסלולים, ולטבול לאורכם בכל הזדמנות.

המג'רסה

נחל דליות הוא הנחל הגדול שזורם מדרום לגמלא העתיקה ברמת הגולן. הנחל יוצר קניון עמוק ונשפכים אליו הנחלים בזלת וגמלא. חלקו האחרון של נחל דליות, בסמוך למקום שבו הוא נשפך אל הכינרת, הוכרז כשמורת טבע ומכונה "המג'רסה", ככל הנראה בשל העובדה שבעבר היו כאן טחנות קמח.
הנחל יוצר לגונה מרהיבה שבה הוכשר מסלול הליכה רטוב באורך 800 מטרים העובר בתוך ערוץ הנחל עצמו. ככל שמתקדמים במורד הפלג, הערוץ מתרחב ומעמיק עד שהופך באמצע הדרך לבריכה של ממש. רוב המסלול מוצל ועובר בתוך סבך ירוק שמשובץ בפריחה ורודה של הרדוף הנחלים. גם המטיילים במסלול היבש יוכלו ליהנות מטבילה במים הקרירים, במקום שהוקצה במיוחד לירידה למים – אפילו בכיסא גלגלים.
20 צפייה בגלריה
המסלול הרטוב במג'רסה
המסלול הרטוב במג'רסה
המסלול הרטוב במג'רסה
(צילום: גלעד כרמלי)
איך מגיעים? מנווטים באמצעות ווייז אל "שמורת טבע מג'רסה". הכניסה לשמורה בתשלום: 28 שקלים למבוגר, 14 שקלים לילד. נדרש לתאם מראש את מועד הביקור באתר רשות הטבע והגנים.
פורסם לראשונה: 07:48, 22.04.24