בין יום השואה ליום הזיכרון, סוף שבוע טעון רגשית עומד התחיל, וכדי להתמודד עם העגמומיות ולקבל קצת כוח ביקשתי מחן יוסף, בלוגרית הטיולים וחובבת מושבעת של טבילה במעיינות, להמליץ לי על טיול מנחם וטבילה מרעננת בחיק הטבע.

"עין בוקק בים המלח", היא ענתה בהחלטיות. "אנחנו לקראת סוף האביב, רגע לפני שחום הכבשן הכבד של ים המלח משתלט על האזור, אני ממליצה על מסלול אהוב עם מים במדבר שיכול להתאים גם למשפחות עם ילדים קטנים".
בתוך מדבר יהודה הצחיח, בחלקו הדרומי של ים המלח, מתחבא נחל יפהפה של מים צלולים שזורמים לאורך כל השנה. נחל בוקק הוא נחל קצר יחסית ואורכו 15 ק"מ בלבד, אולם בענייני אטרקציות וטבילה איכותית בחיק הטבע, אצל הנחלים במדבר יהודה הגודל דווקא לא קובע. המים הנעימים של נחל בוקק חצבו בסלע הרך קניון מרשים ומתפתל, ולאורכו מפוזרים בריכות מים, מפלים וגם צמחייה עשירה, חיות בר ושרידים ארכיאולוגיים מהתקופה הרומית.
"נווה המדבר של עין בוקק הוא מקום שאני מאוד אוהבת להגיע אליו", אמרה חן. "מסלול ההליכה לא ארוך, אולי חצי שעה של הליכה במים בכיף, ואם נשארים להשתכשך בבריכות ובמפלונים אפשר להעביר שם שעתיים-שלוש של הנאה".
4 צפייה בגלריה
עין בוקק
עין בוקק
עין בוקק
(צילום: טניה בירד, רשות הטבע והגנים)
4 צפייה בגלריה
הטיול של חן יוסף בעין בוקק
הטיול של חן יוסף בעין בוקק
חן בדרך למעיין
(צילום באדיבות חן יוסף)
4 צפייה בגלריה
הטיול של חן יוסף בעין בוקק
הטיול של חן יוסף בעין בוקק
יש מים בדרך ומומלץ לטייל עם סנדלים
(צילום באדיבות חן יוסף)
4 צפייה בגלריה
הטיול של חן יוסף בעין בוקק
הטיול של חן יוסף בעין בוקק
(צילום באדיבות חן יוסף)
בפעם האחרונה שהייתי שם זה היה בטיול השנתי, ואני זוכר שהיה פקק ליד המפל ועמדנו מתוסכלים בתור למים. מה המצב של עין בוקק עכשיו, יש שם צפיפות של מטיילים?
"לשמחתי לא היה צפוף בכלל, וגם אם אני מגיעה לטיול בנחל ורואה בחניה אוטובוסים מפוצצים בתלמידי בית ספר בטיול שנתי, אני לא נלחצת. לתלמידי בתי הספר לא מרשים לטבול במים והם צועדים מאוד מהר. בנחל בוקק הם מגיעים לבריכה האחרונה וחוזרים בחזרה. הם באים לחצי שעה והולכים לצעדה, אני לא נבהלת מזה. ביום שאני הייתי בעין בוקק היו רק שלושה זוגות מאוד נחמדים, ובית ספר אחד שהלך מהר ונעלם.
"אני מאוד אוהבת את השילוב של מים וצמחייה ירוקה על רקע מדברי. מפני שאני גרה בסביבה מאוד ירוקה, הנוף המדברי של עין בוקק מאוד קוסם לי. הבעיה עם טיולים במדבר היא שהם עונתיים. בקיץ חם מדי לטייל כאן, ואני מעדיפה לשבת בתוך מעיין ולא לצאת ממנו, ואילו האביב היא העונה הכי טובה לטיול בים המלח".
מתברר שהכניסה לנחל, שמסתתרת מאחורי תחנת הדלק של אזור המלונות והתיירות של עין בוקק, עברה לאחרונה שיפוץ. "רשות הטבע והגנים דאגו לחניה מסודרת וגדולה וגם בונים תחנת נוחות. לשמחתי, נחל בוקק לא עומד להיות מגודר ולא ייגבה שם תשלום, המקום יהיה פתוח 24 שעות. כיף לטייל בנחל בוקק, שתי דקות אחרי שעוברים את השלט הראשון מגיעים למים. ההליכה היא בתוך המים ויש זרימה יפה של הנחל. הולכים כמה דקות ומגיעים לבריכה הראשונה במסלול, שהיא צלולה ויפה. לאורך המסלול מסתתרות בריכות נוספות. חלקן נראות כמו גבים, עם סלעים גדולים שיורדים ומייצרים מפלונים שמהם נוצרות בריכות, ויש גם בריכות שנראות יותר מסודרות, כאילו שמישהו ערם אבנים כדי ליצור אותן".
יש צל? "לאורך המסלול הקליל יש מקטעים של צל ושמש והוא מלא במים, וגם הבריכות השונות הן חצי בצל וחצי בשמש. הבריכה האחרונה היא ליד מפל בתוך מערה".
חן הוסיפה והדגישה כי אין פחי אשפה לאורך המסלול, ולכן חובה להביא שקיות זבל ולהקפיד על הניקיון.
איך מגיעים? נוסעים לדרום ים המלח. הדרך מירושלים או דרך ערד נמשכת כמעט אותו הזמן. יורדים מכביש 90 לאזור המלונות והתיירות של עין בוקק. בכיכר הצפונית פונים מערבה, עוברים תחנת דלק ומגיעים לחניה - או פשוט כותבים בווייז "עין בוקק" ומגיעים לחניה המשופצת שצמודה לנחל.
אזהרה: בעין בוקק אין שירותי הצלה והרחצה היא באחריות המתרחצים בלבד. הטבילה בבריכת המים ללא ידע בשחייה מסוכנת.